Jaki ewentualnie moze być objaw że pompa wodna jest uszkodzona? Czy wówczas wogóle spada obieg wody wokół bloku czy jak to jest?
Jaka powinna być temperatura silnika na wskaźniku ?
Strona 1 z 1
Dzis wjechałem na parking i gdzies w 80% wskaznika włączył mi się wentylator. Więc chciałem zaczekać aż sie wentylator wyłączy. Okazało się ze wiatrak ciągle chodził a temperatura nadal rosła. Teraz moje pytanie: dokąd max może w GE dochodzić wskazówka temperatury ? Mnie doszła do ciu ciut przed małą kreską na wskaźniku, taką co jest zaraz przed tą grubą F i ze strachu go wyłączyłem ...
Jaki ewentualnie moze być objaw że pompa wodna jest uszkodzona? Czy wówczas wogóle spada obieg wody wokół bloku czy jak to jest?
Jaki ewentualnie moze być objaw że pompa wodna jest uszkodzona? Czy wówczas wogóle spada obieg wody wokół bloku czy jak to jest?
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
cobrajas napisał(a):Jaki ewentualnie moze być objaw że pompa wodna jest uszkodzona?
Jeśli uszkodzenie polega na rozczelnieniu to jest ubytek płynu chłodzącego i wzrost temperatury.
Jeśli wirnik sie urwał od koła pasowego (nie wiem czy to możliwe) to wtedy nastąpi tylko wzrost temp ale może być wtedy zapóźno i można przegrzać silnik
Sprawdź czy nie opadł Ci poziom płynu (w zbiorniczku wyrównawczym i pod korkiem wlewu płynu)
normalnie do 2/3 skali.cobrajas napisał(a):dokąd max może w GE dochodzić wskazówka temperatury
a więc masz awarię (wyciek... termostat... itd)
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
ale jesli jest uszkodzony termostat to raczej powinien nie uzyskiwac wymaganej temp... czy nie tak?
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
zalezy jakie to uszkodzenie. Jak się nie otwiera (lub otwiera nie calkiem) to może być taki objaw jak opisany. Natomiast jeżeli się nie zamyka to wtedy jest problem z osiągnięciem przez silnik odpowiedniej temperatury – jest niedogrzany.
Byłem na spokojnie sprawdzić co się dzieje i niestety pod chłodnicą się poci. Jest ciemno więc nie mogę dokładnie znaleźć źródła. Mimo tego poziom w zbiorniczku jest w normie czyli nie wali strumieniem i moze bedzie mozna dolec do płynu jakiegos uszczelniacza. Zastanawiające jest jedno: kiedy temperatura się podnosi to obroty silnika rosną z 1 tys nawet do 2 ... przy wyższej temp falują i potem to już wole go wyłaczyć. Czy podejżewacie coś poważnego? Czy czeka mnie wymiana połowy gratów? hehe
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
cobrajas napisał(a):kiedy temperatura się podnosi to obroty silnika rosną z 1 tys nawet do 2 ... przy wyższej temp falują


chyba ci wirtualnie nie pomożemy...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
aaaa jednak pomoli towarzysze... Juz kiedyś pisałem że miałem VW i tam system chłodzenia był zupełnie inny. Płyn w Passacie usupełniało sie tylko w zbiorniczku wyrównawczym, a i teraz w Madzi w zbiorniczku było wsio ok. Okazało się że pomogła podpowiedź Marka i po dolaniu płynu bezpośrednio do chłodnicy uspokoiło i falujące obroty i przegrzewanie ... Prawdopodobnie gdzieś wycieka mi płyn... kupiłem już jakiś uszczelniacz do chłodnic i może wsio się w końcu uspokoi 
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
cobrajas napisał(a):Prawdopodobnie gdzieś wycieka mi płyn... kupiłem już jakiś uszczelniacz do chłodnic i może wsio się w końcu uspokoi
Uważaj z tym uszczelniaczem bo uszczelni również kanały nagrzewnicy i kanały chłodnicy. Siądzie Ci ogrzewanie i chłodnica
lepiej szybko zlokalizuj wyciek i napraw uszkodzoną część
Miałem takie objawy.
Jak się wózek zagrzał to wolne obroty wachlowały od 1000 dp nawt 2500.
Najpierw nie wiedziałem czemu – pewnie silnik krokowy mysłałem.
Ale jak zobaczyłem w chłodnicy – NIE w ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM
poziom płynu, to się przestraszyłem.
A pod samochodem nic widać nie było – wszystko obroty i pęd rozpylały, a na stojąco nie ciekło. Ale był jakiś charakterystyczny zatęchły zapach.
To była pompa.
Jest jakiś czujnik w chłodnicy mający wpływ na wolne obroty. Musi być w płynie. On to podnosi obroty jak silnik zimny. Jak płyn jest ponizej czujnika to ten głupieje i stąd te wahania.
Takze na 99% masz ubytki z chłodnicy – może to pompa wodna.
Jak się wózek zagrzał to wolne obroty wachlowały od 1000 dp nawt 2500.
Najpierw nie wiedziałem czemu – pewnie silnik krokowy mysłałem.
Ale jak zobaczyłem w chłodnicy – NIE w ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM
poziom płynu, to się przestraszyłem.
A pod samochodem nic widać nie było – wszystko obroty i pęd rozpylały, a na stojąco nie ciekło. Ale był jakiś charakterystyczny zatęchły zapach.
To była pompa.
Jest jakiś czujnik w chłodnicy mający wpływ na wolne obroty. Musi być w płynie. On to podnosi obroty jak silnik zimny. Jak płyn jest ponizej czujnika to ten głupieje i stąd te wahania.
Takze na 99% masz ubytki z chłodnicy – może to pompa wodna.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA
Lamare
Lamare
- Od: 7 lis 2003, 15:49
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 Cronos 2,0
cobrajas napisał(a):pomogła podpowiedź Marka i po dolaniu płynu bezpośrednio do chłodnicy uspokoiło



myślałem, że celem uzupełnienia płynu nie trzeba zakładać nowego wątku...
a jednak się myliłem... sorki...
A ten czujnik temp co podnosi obroty jak jest zimny to nie jest w chłodnicy...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Z pewnością się uspokoi bo mazda stanie na dłużej w serwisie. A wymiana nagrzewnicy to nie jest zabawacobrajas napisał(a):kupiłem już jakiś uszczelniacz do chłodnic i może wsio się w końcu uspokoi
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Trzy czujniki są na termostacie, na prawo od wlewu oleju- czujnik uruchamiania wentylatora, wskaźnika temperatury i trzeci do elektroniki. W chłodnicy chyba jednak nie ma czujników. Na najprostszym teście komputerowym sprawdzić można zakres działania każdego z nich, tj. rezystancję ( czy mieści się w odpowiednich przedziałach w zależności od nagrzania cieczy).
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Na najprostszym teście komputerowym sprawdzić można zakres działania każdego z nich, tj. rezystancję
Nie potrzeba do tego komputera tylko omomierz, garnek z wodą i termometr (no i kuchenkę do podgrzania) no i dane oczywiście
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6