Jaka powinna być temperatura silnika na wskaźniku ?

Postprzez cobrajas » 15 lis 2004, 18:23

Dzis wjechałem na parking i gdzies w 80% wskaznika włączył mi się wentylator. Więc chciałem zaczekać aż sie wentylator wyłączy. Okazało się ze wiatrak ciągle chodził a temperatura nadal rosła. Teraz moje pytanie: dokąd max może w GE dochodzić wskazówka temperatury ? Mnie doszła do ciu ciut przed małą kreską na wskaźniku, taką co jest zaraz przed tą grubą F i ze strachu go wyłączyłem ... :)
Jaki ewentualnie moze być objaw że pompa wodna jest uszkodzona? Czy wówczas wogóle spada obieg wody wokół bloku czy jak to jest?
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez marek » 15 lis 2004, 18:32

cobrajas napisał(a):Jaki ewentualnie moze być objaw że pompa wodna jest uszkodzona?


Jeśli uszkodzenie polega na rozczelnieniu to jest ubytek płynu chłodzącego i wzrost temperatury.
Jeśli wirnik sie urwał od koła pasowego (nie wiem czy to możliwe) to wtedy nastąpi tylko wzrost temp ale może być wtedy zapóźno i można przegrzać silnik

Sprawdź czy nie opadł Ci poziom płynu (w zbiorniczku wyrównawczym i pod korkiem wlewu płynu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez nightcomer » 15 lis 2004, 19:02

cobrajas napisał(a):dokąd max może w GE dochodzić wskazówka temperatury
normalnie do 2/3 skali.
a więc masz awarię (wyciek... termostat... itd)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez cobrajas » 15 lis 2004, 19:22

ale jesli jest uszkodzony termostat to raczej powinien nie uzyskiwac wymaganej temp... czy nie tak?
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez Grzyby » 15 lis 2004, 19:26

zalezy jakie to uszkodzenie. Jak się nie otwiera (lub otwiera nie calkiem) to może być taki objaw jak opisany. Natomiast jeżeli się nie zamyka to wtedy jest problem z osiągnięciem przez silnik odpowiedniej temperatury – jest niedogrzany.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cobrajas » 15 lis 2004, 21:18

Byłem na spokojnie sprawdzić co się dzieje i niestety pod chłodnicą się poci. Jest ciemno więc nie mogę dokładnie znaleźć źródła. Mimo tego poziom w zbiorniczku jest w normie czyli nie wali strumieniem i moze bedzie mozna dolec do płynu jakiegos uszczelniacza. Zastanawiające jest jedno: kiedy temperatura się podnosi to obroty silnika rosną z 1 tys nawet do 2 ... przy wyższej temp falują i potem to już wole go wyłaczyć. Czy podejżewacie coś poważnego? Czy czeka mnie wymiana połowy gratów? hehe
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez marek » 15 lis 2004, 23:02

Lepiej szybko to napraw bo jak silnik przegrzejesz to pozamiatane...

A sprawdzałeśw chłodnicy? Sprawdzenie w zbiorniczku nie wystarczy
DOlej płyn do chłodnicy (na maxa) i zobacz ile sie zmieści
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez nightcomer » 16 lis 2004, 05:23

cobrajas napisał(a):kiedy temperatura się podnosi to obroty silnika rosną z 1 tys nawet do 2 ... przy wyższej temp falują

<lol> jaksazone <lol>
chyba ci wirtualnie nie pomożemy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez cobrajas » 16 lis 2004, 08:47

aaaa jednak pomoli towarzysze... Juz kiedyś pisałem że miałem VW i tam system chłodzenia był zupełnie inny. Płyn w Passacie usupełniało sie tylko w zbiorniczku wyrównawczym, a i teraz w Madzi w zbiorniczku było wsio ok. Okazało się że pomogła podpowiedź Marka i po dolaniu płynu bezpośrednio do chłodnicy uspokoiło i falujące obroty i przegrzewanie ... Prawdopodobnie gdzieś wycieka mi płyn... kupiłem już jakiś uszczelniacz do chłodnic i może wsio się w końcu uspokoi :)
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez marek » 16 lis 2004, 12:18

cobrajas napisał(a):Prawdopodobnie gdzieś wycieka mi płyn... kupiłem już jakiś uszczelniacz do chłodnic i może wsio się w końcu uspokoi


Uważaj z tym uszczelniaczem bo uszczelni również kanały nagrzewnicy i kanały chłodnicy. Siądzie Ci ogrzewanie i chłodnica
lepiej szybko zlokalizuj wyciek i napraw uszkodzoną część
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez lamare » 16 lis 2004, 15:53

Miałem takie objawy.
Jak się wózek zagrzał to wolne obroty wachlowały od 1000 dp nawt 2500.
Najpierw nie wiedziałem czemu – pewnie silnik krokowy mysłałem.
Ale jak zobaczyłem w chłodnicy – NIE w ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM
poziom płynu, to się przestraszyłem.
A pod samochodem nic widać nie było – wszystko obroty i pęd rozpylały, a na stojąco nie ciekło. Ale był jakiś charakterystyczny zatęchły zapach.
To była pompa.
Jest jakiś czujnik w chłodnicy mający wpływ na wolne obroty. Musi być w płynie. On to podnosi obroty jak silnik zimny. Jak płyn jest ponizej czujnika to ten głupieje i stąd te wahania.
Takze na 99% masz ubytki z chłodnicy – może to pompa wodna.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez nightcomer » 16 lis 2004, 16:23

cobrajas napisał(a):pomogła podpowiedź Marka i po dolaniu płynu bezpośrednio do chłodnicy uspokoiło
hahaha hahaha hahaha no nie, czy to jest ukryta kamera??
myślałem, że celem uzupełnienia płynu nie trzeba zakładać nowego wątku...
a jednak się myliłem... sorki...<rotfl>

A ten czujnik temp co podnosi obroty jak jest zimny to nie jest w chłodnicy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez lamare » 16 lis 2004, 16:30

Czujnik jest zanurzony w płynie. Jak płyn zimny, to podnosi wolne, jak gorący to przestaje. Kiedy nie jest w płunie to głupieje.
Wiecej pytań – to do do Jarka.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez nightcomer » 16 lis 2004, 16:46

cobrajas napisał(a):kupiłem już jakiś uszczelniacz do chłodnic i może wsio się w końcu uspokoi :)
Z pewnością się uspokoi bo mazda stanie na dłużej w serwisie. A wymiana nagrzewnicy to nie jest zabawa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez marcing » 16 lis 2004, 16:52

Trzy czujniki są na termostacie, na prawo od wlewu oleju- czujnik uruchamiania wentylatora, wskaźnika temperatury i trzeci do elektroniki. W chłodnicy chyba jednak nie ma czujników. Na najprostszym teście komputerowym sprawdzić można zakres działania każdego z nich, tj. rezystancję ( czy mieści się w odpowiednich przedziałach w zależności od nagrzania cieczy).
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez marek » 16 lis 2004, 17:01

Na najprostszym teście komputerowym sprawdzić można zakres działania każdego z nich, tj. rezystancję


Nie potrzeba do tego komputera tylko omomierz, garnek z wodą i termometr (no i kuchenkę do podgrzania) no i dane oczywiście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Koval » 16 lis 2004, 17:48

Rezystancje czujników przy określonych temperaturach były w którymś pdfie z ostatnio udostępnianych na ftp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6