Naprawa przepływomierza B577 (626 GE FS)
Musisz zamiast drutu, ktory Ci odlecial wstawic rezystor drutowy o rezystancji 10R. Niestety jak napisal wczesniej autor rozwiazania rewelacji nie ma a to dlatego, ze oryginal ma wspolczynik temperaturowy rezystancji dodatni a rezystor drutowy – ujemny. Przeplywajacy przez niego prad powoduje nagrzewanie elementu i spadek rezystancji. Mniejsza rezystancja to jeszcze wiekszy prad i jeszcze wieksze cieplo. Uklad dziala w dodatnim sprzezeniu zwrotnym. Tak wiec rezystor spelnia swoje zadanie do czasu az sie nagrzeje i wtedy przeplywka juz srednio dziala stad tez i brak osiagow i wrazenia jak z jazdy z przeplywka uszkodzona.
Pzdr
Pzdr
SHY
Witam.Moja mazdeczeka znow mi zrobiła zawod i wybuchem gazu uszkodziła mi przepływomierz. Problem polega na tym ze urwało mi ten drucik w przepływce. Kolega SHY pisał ze udało mu sie oszykac komputer. SHY napisał ze wstawił opornik 10R ale co oznacza to R?? 10 Ohm?? Prośba do mtaranti jesli mozesz to podaj szczegołowo jaki opornik tzn o jakiej erzysatncji wstawiłes.
- Od: 18 gru 2007, 22:39
- Posty: 9
- Skąd: Różanka
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G
Panowie,
Poniewaz przeplywomierze B577 sa ciagle bardzo drogie, mozna do silnikow FS zamontowac przeplywomierz KL47 z silnika 2.5L (jeszcze nie probowalem z KJ), ktory jest o wiele tanszy.
Obecnie mam zamontowany wlasnie przeplywomierz KL47 i silnik dziala znakomicie, co wiecej wg mnie nawet zwawiej wkreca sie na obroty i jest bardziej dynamiczny. Nie zauwazylem rowniez znacznego wzrostu spalania (jezdze tylko na benzynie).
Pozdrawiam,
voytecku.
Poniewaz przeplywomierze B577 sa ciagle bardzo drogie, mozna do silnikow FS zamontowac przeplywomierz KL47 z silnika 2.5L (jeszcze nie probowalem z KJ), ktory jest o wiele tanszy.
Obecnie mam zamontowany wlasnie przeplywomierz KL47 i silnik dziala znakomicie, co wiecej wg mnie nawet zwawiej wkreca sie na obroty i jest bardziej dynamiczny. Nie zauwazylem rowniez znacznego wzrostu spalania (jezdze tylko na benzynie).
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku no no polać mu!!! Zaraz jak sie szrociarze dowiedzą to i KL47 bedzie drogie.
A jak tam ta KL47 pasuje bez żadnego przerabiania?
A jak tam ta KL47 pasuje bez żadnego przerabiania?
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Dziewczopol napisał(a):A jak tam ta KL47 pasuje bez żadnego przerabiania?
Pasuje bez problemu, trzeba tylko troche "popiescic", zeby do rury sie zmiescil
Grzyby napisał(a):nie wywala błędów?
Wstepnie zrobilem jakies kilkanascie kilometrow i nie bylo zadnego bledu. Teraz przejechalem ponad 1000km i silnik dziala doskonale, pojezdze jeszcze troche i sprawdze.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Pozdrawiam,
voytecku.
Drodzy forumowicze powiedzcie mi czy mozna gdzies kupic sam ten drucik(czy jak to sie nazywa) co wystaje w tunelu o takiej samej rezystancji??? bo wylutował bym tą urwana częsc i wlutował nowa jelsi bym miał ja gdzie kupic??
- Od: 18 gru 2007, 22:39
- Posty: 9
- Skąd: Różanka
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G
Witek-P napisał(a):Drodzy forumowicze powiedzcie mi czy mozna gdzies kupic sam ten drucik(czy jak to sie nazywa) co wystaje w tunelu o takiej samej rezystancji??? bo wylutował bym tą urwana częsc i wlutował nowa jelsi bym miał ja gdzie kupic??
raczej nigdzie nie dostaniesz tego. to jest chyba napylany platyną drucik, czy coś. musiałbyś poszukać na forum, bo ktoś o tym już pisał...
Witek-P – cały drucik znajdziesz jedynie w sprawnym przepływomierzu
Jest to generalnie nienaprawialne i należy to przyjąć do wiadomości.
Wszelkie "naprawy" to jedynie marna symulacja pracy przepływomierza – niestety nie oddające jego efektów.
Jest to generalnie nienaprawialne i należy to przyjąć do wiadomości.
Wszelkie "naprawy" to jedynie marna symulacja pracy przepływomierza – niestety nie oddające jego efektów.
Grzyby napisał(a):Witek-P – cały drucik znajdziesz jedynie w sprawnym przepływomierzu
Jest to generalnie nienaprawialne i należy to przyjąć do wiadomości.
Wszelkie "naprawy" to jedynie marna symulacja pracy przepływomierza – niestety nie oddające jego efektów.
dokładnie
Pochwale sie iż 2 dni temu kombinowałem z wstawieniem rezystora 10R ale nie miałem w domu rezystora takiego na ktorym wydzieli sie conajmniej z 5W mocy, Orientowałem sie też w rzeszowie w mieście iż rezytsora o mocy wiekszej niz 5W nie dostane.W tym przypadku jest problem z chłodzeniem. Powiedzcie mi koledzy czy jesli zamontuje ten rezystor !0R, 5W zamiast tego zepsutego rucika i umieszcze go w tm miejscy gdzie był ten mały napylany platyna drucik to powietrze bedzie go na tyle chłodziło zeby go nie przegrzało podczas pracy slinika?? Ja jężdze zazwyczaj na gazie i mi chodzi głownie o to zeby mautko mi odplało na benzynie a jedziło na gazie. A o ile mi wiadomo to rzepływka nie ma nic do jazdy na gazie tylko do PB. Kiedys jak bede miał czas i kase to rozejże sie za sprawna uzywana przepływka.
- Od: 18 gru 2007, 22:39
- Posty: 9
- Skąd: Różanka
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G
Witek-P napisał(a):A o ile mi wiadomo to rzepływka nie ma nic do jazdy na gazie tylko do PB
i tutaj się niestety mylisz – ta obiegowa opinia jest niestety nieprawdziwa
Grzyby-skoro twierdzisz, że przpływomierz ma wpływ na spalanie gazu to napisz coś wiecej na ten temat, jesli mozesz. Jak wpływa na ilośc spalnego gazu i na dynamizm jazdy.O ile wzrasta spalnie gazu podczas jazdy z uszkodzonym przepływomierzem.
- Od: 18 gru 2007, 22:39
- Posty: 9
- Skąd: Różanka
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G
Witek-P napisał(a):O ile wzrasta spalnie gazu podczas jazdy z uszkodzonym przepływomierzem.
nie ma reguły – mnie palił ok. ;itra więcej, nemiemu jak dobrze pamiętam ok. 2.
Musiałbyś poszukać w LPG – nemi o tym parę razy pisał.
kzh600 napisał(a):KOLEDZY KTO ZREGENERUJE PRZEPŁYWKE B577 DOSTANIE NOBLAPS TEGO NIE DA ZROBIC
Jezeli dajesz kase jaka daje sie przy Noblu to ja zrobie – statuetke czy co tam dajesz zostaw dla siebie
– zamowic element u ludzi ktorzy robia cos takiego (czujniki platynowe) na zamowienie (mozna znalezc w internecie – instytuty przy politechnikach);
– wstawic podobny element ale wykonany z Cu albo Ni – tutaj niestety wg teorii (praktyki nie znam) trwalosc elementu jest nizsza i inne wspolczynniki temperaturowe (sa czujniki z podobnym wspolczynnkiem ale z jakis stopow)
– zrobic od zera przeplywke – wykorzystac korpus, wladowac mikrokontroler a wedy czujnik jest dowolny (oczywiscie dzialajacy na podobnej zasadzie).
We wszystkich przypadkach trzeba miec jednak pojecie co sie robi a nie wziac telewizor i patrzec kazdy element po kolei czy aby jest dobry.
To sa sposoby jak rozwiazac problem. Z drugiej strony sa minusy. Juz widze ludzi ktorzy dzwonia do kogos kto sprzedal im naprawiona przeplywke i mowia ze przed zepsuciem samochod palil im 0,1l mniej na 100km – to tak jak sie slyszy starszych ludzi ktorzy mowia ze przed wojna to i to bylo lepsze. Druga kwestia to pewna odpowiedzialnosc – zeby miec jakas pewnosc co do naprawy, niezawodnosci itp trzeba to testowac ale nie na drodze. Jak sie cos komus stanie bo np mysli ze zdarzy na skrzyzowaniu a tu mu przez przeplywke zgasnie samochod. Masakra. Jak widzicie wszystko ma plusy i minusy. Myslalem kiedys nad naprawa ale zrezygnowalem z dwoch powyzszych powodow. Sobie napewno bede naprawial jak by co.
Witek-P zrob inaczej. Sprawna przeplywka wystawia napiecie w jakis sposob proporcjonalne do przeplywu powietrza. Na zlaczu masz mase, +12V i wejscie sygnalu z przeplywki. Wypnij sobie calkowicie przeplywke i wepnij tam sobie potencjometr. Jeden koniec na mase, drugi +12V a wyjscie na wejscie sygnalowe. Krecac potencjometrem poszukaj napiecia przy ktorym silnik jakos Ci odpali i bedzie najepiej dzialal. Pozniej zmierz jaki masz stosunek rezystancji w galeziach mostka i wstaw tam dwa rezystory skonfigurowane w dzielnik napiecia. To powinno zalatwic Ci odpalanie – jezdzic dobrze napewno nie bedzie. Zanim zaczniesz stroic napiecie za pomoca potencjometru zmierz napiecie sygnalu na uszkodzonym przeplywomierzu. Ono leci maksymalnie w gore – nie pamietam tylko czy jest to 12V czy mniej. Jak zmierzysz ta wartosc to pamietaj zeby jej nie przekroczyc przy strojeniu bo nie pamietam jak sa skonfigurowane wejscia w jednostce sterujacej i mozesz je uszkodzic. Drugi sposob to zaczac strojenie od zera. Wtedy nic sie nie stanie. Proponuje jednak zaczac od wartosci cos kolo 2,5V bo kiedys jak sie bawilem to chyba tyle wystawia stojacy na luzie samochod. Jak nie masz pojecia o czym pisze to najmij jakiegos elektronika i niech Ci to zrobi co napisalem.
Pzdr
SHY
Witek-P napisał(a):Grzyby-skoro twierdzisz, że przpływomierz ma wpływ na spalanie gazu to napisz coś wiecej na ten temat, jesli mozesz. Jak wpływa na ilośc spalnego gazu i na dynamizm jazdy.O ile wzrasta spalnie gazu podczas jazdy z uszkodzonym przepływomierzem.
Jezeli masz instalacje sekwencyjna to masz dokladnie taka sama kiszke na LPG co na Pb. W instalacjach 2 generacji sie nie wypowiadam.
Pzdr
SHY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6