Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE

Postprzez Wilku » 2 paź 2004, 19:11

Czy w wyżej wymienionym silniku stan oleju powyżej górnej kreski o 4 milimetry będzie powodował jakiekolwiek komplikacje w pracy silnika i jego funkcjonowaniu?Zostawić ten stan i jeżdzić,czy może spuścić nadmiar?Zaznaczam,że sam wlałem za dużo i nadmiar nie wynika z faktu np. nieszczelnej uszczelki i wlewania sie wody z układu chłodzącego do obiegu oleju.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 22:21
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE 1.8-105KM Sedan

Postprzez Huano » 2 paź 2004, 19:44

Z mojej wiedzy wynika ze przelanie oleju nie jest zbyt zdrowe dla uszczelniaczy, uszczelki pdo zaworami (tak niestety stało sie kiedyś u mnie – nie skontrolowałem czy dobrze mi mechaniory zalali oleju – co skończyło sie wymianą uszczelki pod zaworami :( ). Za duże ciśnienie może po prostu rozszczlnic układ. Ale czy pozim 4 mm ponad F jest aż tak groźny? Sądzę że najlepiej wypowie się jakiś mechanik ;) Ciekawe czy jest jakis mechaniok na forum ;) :D:D:D Tak więc jak zazwyczaj większość – polecam poczekać na odpowiedź Jaksy :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez marek » 3 paź 2004, 00:52

Poziom 4mm nad max to jest około 300-400ml oleju za dużo, to jest chyba sporo bo to około 10% pojemności układu Wg producentów aut nie jest dobre dla silnika jeśli jest zbyt dużo oleju. Ale nie wiem dlaczego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez VIP » 3 paź 2004, 00:57

witam ja mam podobnie wlalem ok 300-400 ml wiecej ale narazie nie widze zeby cos bylo nie tak :) chcialem sposcic ale olalem to :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Jaksa » 3 paź 2004, 01:06

Huano napisał(a):polecam poczekać na odpowiedź Jaksy
Moim zdaniem jak masz zakrytą literkę F to prktycznie nic nie powinno się dziać,litr czy poltora ponad stan to moze spowodowac rozszelnienie uszczelniaczy na rozrzadzie lub tylnego wału korbowego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek » 3 paź 2004, 01:30

Jaksa napisał(a): Moim zdaniem jak masz zakrytą literkę F to prktycznie nic nie powinno się dziać,litr czy poltora ponad stan to moze spowodowac rozszelnienie uszczelniaczy na rozrzadzie lub tylnego wału korbowego


<prosze> <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Bokciu » 3 paź 2004, 09:52

a tak na marginesie to ile wchodzi dokładnie do 2.0 FS razem z filtrem?
Bylem na wymienie oleju i weszlo dokladnie 3,3 wydaje mi sie troche malo jak na silnik 2.0 no ale na bagnecie jest max czyli do literko F.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Wilku » 3 paź 2004, 19:32

dzięki za odpowiedzi,więc zostawię tak jak jest,przy nastepnej wymiane bede bardziej uważał
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 22:21
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE 1.8-105KM Sedan

Postprzez floox » 9 paź 2004, 23:43

Hmmm.... gdyby się Jaksa nie wypowiedział to nie byłoby problemu i powiedziałbym żebyś jednak ten poziom doprowadził przynajmniej do 3/4 wysokości pomiędzy kreskami. Generalnie stan oleju powyżej maksimum powoduje, oprócz wcześniej wspomnianego wpływu na uszczelniacze, również zwiększone opory pracy układu korbowo-tłokowego (a więc i żużycie paliwa), a także najprawdopodobniej olej będzie ładował odmą do komory spalania. Czy to nie Ty VIP pisałeś o dymieniu?

Ale skoro Jaksa się jednak wypowiedział, że to nie szkodzi to ja nie dyskutuję i grzecznie wracam do szeregu.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Jaksa » 9 paź 2004, 23:52

floox napisał(a):Ale skoro Jaksa się jednak wypowiedział, że to nie szkodzi to ja nie dyskutuję
To wszystko to szczegoly ,miałem Klienta ktoremu zalano pełne 4 litry i praktycznie nic mu się nie działo ( dla wszelkiego spokoju upusciłem ten nadmiar bo kiepsko wyglądał bagnet z dwukrotnie zakrytą literką " F " <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez stuk » 1 lut 2006, 15:48

Temat może wydać się banalny,a wręcz możecie pomyślec że mi się nudzi i żarty sobie robię, ale ja mam poważne pytanie:
Jak odczytac z bagnetu poziom oleju w moim aucie?
WIadomo, stoje na równym terenie, sprawdzam poziom albo rano albo po długim postoju, na zimnym silniku. Wyciągam bagnet (potem wycireram żeby był czysty, wsadzam i wyciągam znowu) i co? No właśnie i co? Widze min i max ale olejem bagnet pobrudzony jest nawet ponad max-a. Z reguły wygląda to tak, że z jednej strony bagnetu widać niby jakiś poziom, a z drugiej widać olejem pociągniete ponad maxa. Czy to się rozmazuje przy wyciąganiu bagnetu czy co? I jak stwierdzic jaki jest naprawdę poziom?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Marcin L » 1 lut 2006, 16:09

w mazdzie nie powinien sie rozmazywac, sprobuj po wyjeciu wytrzec bagnet szmatką, włóż i znowu wyjmij – powinno byc wszystko widoczne (przynajmniej u mnie tak jest) a jesli wciaz masz problem z odczytem to spruboj sprawdzic w innych warunkach – np pol godziny po zatrzymaniu auta.
p.s. czy Ty przypadkiem nie masz za wysokiego poziomu oleju ?
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez stuk » 1 lut 2006, 16:16

Marcin L napisał(a):sprobuj po wyjeciu wytrzec bagnet szmatką, włóż i znowu wyjmij

Tak robię i ciągle to samo :(

Marcin L napisał(a):czy Ty przypadkiem nie masz za wysokiego poziomu oleju

A jak to stwierdzić nie uzywając bagnetu? Ale nie wydaje mi się, w sumie to już ze 2 razy dolewałem... ale mam wyciek jakiś jeszcze (spod miski lub z czujnika ciśnienia) więc wykluczam za wysoki poziom. Zresztą popychacze cykają wesoło, właśnie chciałem zalać na maksa io zobaczyć, ale nie wiem gdzie jest maks :D
Zobacze jeszcze faktycznie z pół godziny po wyłączeniu silnika.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 1 lut 2006, 16:28

Oj stuki co ja mam z tym tematem zrobić?

A chyba zostawię jakiś czas ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 1 lut 2006, 16:39

Grzyby napisał(a):Oj stuk i co ja mam z tym tematem zrobić?

<lol> wiedziałem, po prostu wiedziałem! Jedyne co to myślałem, że Twój post będzie pierwszą odpowiedzią :D

Grzyby napisał(a):A chyba zostawię jakiś czas

<jupi>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez xlink » 1 lut 2006, 16:48

moze wyciagajac bagnet "zbierasz" jego krawedziami olej ze scianek? zawsze troche bagnet w koncy okrecisz wokol wlasnej osi wyjmujac
jesli tak – odczytuj poziom oleju ze srodka szerokosci bagnetu a innymi chlapnieciami sie nie przejmuj

gorzej maja ludzie ktorzy maja bagnet krecony jak swinski ogon ( w niektorych autach takie sa )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez GofNet » 1 lut 2006, 19:29

Może masz bagnet, który po jednej i po drugiej stronie ma różne miarki. Jedna jest na rozgrzany olej, zaś druga na zimny.

Odczyt należy przeprowadzić tak:
<czytaj> Bagnet jest na końcu lekko krzywy. Wkładasz go tak, aby ten krzywy kawałek metalu dążył do dołu, nie w stronę kabiny.
<czytaj> Auto na noc stawiasz na prostym terenie.
<czytaj> Rano wyciągasz bagnet i przecierasz szmatką, następnie wkładasz go ponownie w w/w sposób.
<czytaj> Wyciągasz go (tzn. bagnet :)) ponownie i odczytujesz wskazanie z wierzchu bagnetu, tzn. tak, aby skrzywiony fragment końca bagnetu opadał w dół a Ty odczytujesz wartość od góry.

Takie wskazanie jest jak najbardziej odzwierciedlające stan faktyczny poziomu oleju.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gość » 1 lut 2006, 22:37

Można spróbować nie wkładać bagnetu do końca, ale np. 1cm wyżej ogranicznika i po wyjęciu bagnetu dodać ten 1cm do śladu oleju na miarce. Podczas wyciągania nie rozmazuje się oleju tak jak przy włożeniu do końca. U mnie to skutkuje.
Pozdrawiam.
Gość
 

Postprzez SHY » 2 lut 2006, 22:50

Ja tez mialem z tym problem i pomoglo obrocenie bagnetu w ten sposob, ze plaskie powierzhnie sa skierowane na boki a nie na tyl i przod. Mam nadzieje ze rozumiesz.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez stuk » 7 lut 2006, 13:02

No opanowałem temat. Płaskie powierzchnie na boki, a sensowny odczyt jest tylko z jednej strony – z tej po której wygięcie bagnetu robi dystans, powodujacy nie ocieranie się jej (tej jednej z tych płaskich powierzchni) o ścianki przy wyciąganiu bagnetu. Dzięki wszystkim za pomoc :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6