Wersja Silnika w 626

Postprzez Dudson » 5 cze 2006, 09:51

To i ja dołoże do pieca!
Mam 1,8 16V z 94 roku, samochód przywieziny z niemiec i we wszystkich papierach jakie maiłem na niego (a było tego sporo) oznaczenia były takie : 626 GE FL 1,9 16V 84 kW i co Wy na to? :P
Wychodziło by że według papierów 115 KM, a przecież ma 105 KM! Poza tym słyszałem ze na zachodzie to raczej "w papierach są dławione silniki" żeby były mniejsze jakieś tam opłaty np. Civic chyba V gen. 1,5 u nas ma 90KM a u nich 75 KM, więc nie czaje dlaczego wpisali te 84 kW które zresztą teraz też mam wpisane w dowodzie :]
<<<<Nie ma ludzi niezastąpionych... ... ale są niezastąpione samochody!!:)>>>>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 12:50
Posty: 945
Skąd: Izbica/Krasnystaw
Auto: 323F BA KF ;)

Postprzez bazyl wspaniały » 7 cze 2006, 23:13

witam wszystkich :)
jestem posiadaczem 626 1,8 16V 90horsów. z tego co zauważyłem to największa różnica w mocy występuje w... paliwie. samochód przyprowadziłem z holandii i kiedy się śmigało na zachodnim paliwie to setka w niecałe 12 sek nie była problemem, przekroczyłem granicę, pierwsze tankowanie i madzia stała się stateczną limuzyną. sportowe zacięcie schowałem do bagażnika. prędkość max się nie zmieniła ale przyspieszenie szlag trafił. metodą jest lanie lepszego paliwa (ja stosuję) ale to kosztuje więc jak kto woli. poza tym te 90km mi wystarcza w zupełności. przy lpg (również stosuję) dochodzi jeszcze zwężenie dolotu przez mikser (nie dotyczy sekwencyjnego). to tyle odemnie o moich spostrzeżeniach
pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Globy » 14 cze 2006, 00:58

Negoiu napisał(a):No to i ja sie podepnę. Mam również silnik 1,8 90KM, ale 12V na gaźniku i z tego co pamiętam dane techniczne mojego silnika są prawie identyczne jak 1.8 16V 90KM (ta sama moc,moment obrotowy-trochę wyżej położony).
Ciekawi mnie dlaczego na stronie klubowej nie ma danych tego silnika? Techniczne mam w instrukcji obsługi, ale osiągów nie znam- może ktoś dysponuję takimi danymi? W 16V prędkość max- 181km/h – ja bez problemów to osiągam (fakt- po długim czasie)

Brak szczegolowych danych z posiadanych przeze mnie danych (chetnie przyjme) – ogolnie rzadka jednostka, odpowiednik 2.0i 8V.

Dudson napisał(a):oznaczenia były takie : 626 GE FL 1,9 16V 84 kW i co Wy na to?

Blad :P Ale fakt, ze silnik ten byl stosowany ze wzgledow ekonomiczno-ekologiczno-sprzedaznych.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Bartek1986 » 14 cze 2006, 02:37

A mój FS który ma pewnie około 400 tys. przebiegu ma iwelokrotnie zmierzone stoperem około 9,6s do setki ( na gazie I generacji :P . Licznik sprawdzany z kilkoma nowymi samochodami i działa tak na oko dobrze :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez ReServeD626 » 15 cze 2006, 19:12

1.8 106konny – G-Tech 0-100 11sek w dwie osoby i na dość śliskim terenie (na nowym sprzęgle)
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez ArturK » 25 wrz 2007, 20:01

Hmm,

ostatnio kupiłem FS, ale szukając autka na moto allegro, znalazłem sporo Mazd 626 GE 1840 i 115! KM. Nie wiem o co tutaj chodzi. Oczywiście 90KM również są.
Ja tu dopiero zaczynam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2007, 11:27
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok

Postprzez waldii » 25 wrz 2007, 22:28

ArturK napisał(a):znalazłem sporo Mazd 626 GE 1840 i 115! KM. Nie wiem o co tutaj chodzi. Oczywiście 90KM również są.

626 GE FP 1840ccm od 92r do chyba 95r 105km a pozniej96 i 97r 90km.Inna emisja spalin,zanizona moc,rowniejszy przebieg krzywej momentu.W rezultacie ten 90konny lepiej ciagnie i mniej pali niz ten 105km.
waldii
 

Postprzez ArturK » 4 sty 2008, 23:06

Dawno mnie tu nie było, madzia śmiga jak marzenie, wiem jakie były silniki FP, dziwiłem się tylko dlaczego taki kit sprzedawcy wciskają. A tak na marginesie, kilka razy w trasie już pędziłem (w mieście jeżdżę do 2500 rpm), na 5 biegu autostrada Wrocław – Opole do 190km/h przyspiesza bez opamiętania (więcej nie mam odwagi), poza miastem na 3 biegu jestem w stanie wyprzedzić zawsze, powyżej 3500 obrotów po prostu strzela do przodu, świetna zabawa.
Skoro już o osiągach mowa, prosiłbym o rzetelne dane przyspieszenia tego modelu, gdyż na mazdaspeed podane jest 9,7 do setki, w jednym artykule znalazłem 9,9, a również bardzo popularne są opinie 10,4.

Pozdrawiam wszystkich miłośników mazdy, ja swoją kocham kiedy na nią patrzę, wsiadam, a na trasie... mniam.
Ja tu dopiero zaczynam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2007, 11:27
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2008, 12:12

Moj FS, ale w MX-6 (nie mam porownania wagi aut) mial 9,5. Po zalozeniu metalowego kata 9,04. Mierzone licznikowo, wg, stopera, wiec taki pomiar jest raczej taki.... pfffffffffffffffffffff :P Jak powiesz, ze "troszke ponizej 10" to bedzie chyba najblizej prawdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez fazi » 5 sty 2008, 15:23

Ile waży mx-6(ge)?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 23:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2008, 16:50

1110kg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez ArturK » 6 sty 2008, 21:02

Moja mazda ma w dowodzie rejestracyjnym 1230kg, jakby dużo, na mazdaspeed w danych technicznych jest wpisane 1160, chyba sprawdzę po numerze VIN jaka jest prawda.
Ja tu dopiero zaczynam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2007, 11:27
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok

Postprzez gazparts » 6 sty 2008, 22:03

ja moim kombi na 1/4 mili w Rykach z G-techem miałem 17,87 na drugim przejeżdzie
całkiem nieżle według mnie, a dało by sie szybciej pewnie jakby człowiek poćwiczył.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez darokomadwa » 16 mar 2008, 23:12

Witam. Ja mam pytanie dotyczące numerów silnika.
Wiem ze zarówno w modelu GE jak i w GF stosowane były silniki 2.0 FS.
Chciałem się dowiedzieć od jakiego numeru FS...... były to silniki o mocy 136 KM.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez Bartek1986 » 16 mar 2008, 23:33

Nie wiem oj jakiego numeru ale w GE były tylko 115 KM, a w GF 136.. Te w GF nie mają hydraulicznych popychaczy tylko mechanike i nie klekoczą :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez waldii » 16 mar 2008, 23:53

Bartek1986 napisał(a):GE były tylko 115 KM

byly wersje cronosa z 136KM ;)
waldii
 

Postprzez Gib » 17 mar 2008, 00:16

klekoczą jak się nie poustawia, w hydraulicznych trzeba uważać na cisnienie oleju i też jest cisza :) pozatym FSy w GF chodzą na świecach po 50zł i mają OBD-2, z tego co gdzies na tym forum wyczytałem ciężko to pożenić z GE.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Koniu25 » 23 mar 2008, 02:49

Chodzi o sprecyzowanie mocy silnika bez konieczności użycia hamowni. Mam auto z sieprnia 1995 roku. Ma 90 czy 105 koni??? Niby 105 KM jest 0d 92r-95r, a 90 KM 95r-97r, czyli w 1995 roku montowane były dwa modele silnika???Jak to sprawdzic? Z góry dzieki za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Santana » 23 mar 2008, 10:14

Czy te GE do 95 roku nie różniły się przypadkiem grilem ? Ja mam 93 i mam cały plastik, a te nowsze mają taki jakby chromowany i zupełnie inny. Czy to może tez być róznica w silniku ? Czyli gril plaskik FP 105 a chrom FP 90 ? Czy to tylko taki sobie lifting i nic do rzeczy ?
Sam Neptun jeździł Mazdą ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 19:17
Posty: 142
Skąd: Wałcz/Szczecin
Auto: mazda 626 GE FP 1993

Postprzez gazparts » 23 mar 2008, 10:58

Gibsong napisał(a):pozatym FSy w GF chodzą na świecach po 50zł i mają OBD-2,

OBD- 2 to 2x sonda lambda bodajże , w mojej GW tego nie ma :|
a co do silników FS i FP w GFkach FS jeżdzi super, idzie z dołu, bardzo dobra elastyka
ale zdziwiłem sie, że FP 90 KM też bardzo fajnie jeżdzi, dobrze idzie z dołu, przyśpiesza przyjemnie.
Fakt, że różnica 25 KM jest wyczuwalna, ale myślałem że będzie dużo gorzej chodził FP, ale zostałem mile zaskoczony :]
zrobie jeszcze próbę
GW 2,0 FS vs GF 1,8 FP jestem ciekaw co wyjdzie
a jest ku temu okazja bo to i to na podwórku stoi :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6