Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez stuk » 20 lut 2006, 10:44

Grzyby napisał(a):Mimo wszytsko, spróbuj troche podnieść obroty.
Najwyżej wrócisz do poprzednich jak nie pomoże.

A jak to w końcu się robi? Bo czytam że ludzie podnoszą, zdejmują mostek i im wraca do poprzednich ustawień. I która to w końcu śruba jest do tej regulacji?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 20 lut 2006, 11:06

stuk napisał(a):A jak to w końcu się robi? Bo czytam że ludzie podnoszą, zdejmują mostek i im wraca do poprzednich ustawień. I która to w końcu śruba jest do tej regulacji?


to nie takie proste, ja to robie tak:

1 resetujemy kompa
2 zakładam mostek oczywiście na rozgrzanym silniku
3 zapalam
4 obroty w trybie serwis są u mnie wyższe niż normalnie nie wiem dlaczego ale tak jest, kręce śrubą regulacyjną przy przepustnicy jeszcze je podnosząc.
5 czekam 3 minuty
6 gasze
8 wyjmuje moste.

po ponowym odpaleniu oborty są wyższe niestety jak sie śrubę regulacji odkręci za dużo to potem obroty nie chcą schodzić z podbicia i zostają na 1200obr. wtedy czynność powtażam wkręcając śrubę o 1/4 obrotu i znów 3min itd gaszę zapalam i sprawdzam czy jest ok.

jest z tym trochę zabawy ale da się ustawić tak że chodzi na jakieś 850-950 obrotów i nie trzęsie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 20 lut 2006, 11:11

sołtys napisał(a):kręce śrubą regulacyjną przy przepustnicy

Która to konkretnie śruba? Czy jest tam tylko jedna może? :–)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 20 lut 2006, 11:22

jest jedna w korpusie przepustnicy od strony linki widać ją od góry. gdzieś tu widziałem zdjęcie tego nawet po południu postaram się załączyć zdjęcie(jak wróce do domu) bo gdzieś mam z remotu.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 20 lut 2006, 11:25

sołtys napisał(a):jest jedna w korpusie przepustnicy od strony linki widać ją od góry. gdzieś tu widziałem zdjęcie tego nawet po południu postaram się załączyć zdjęcie(jak wróce do domu) bo gdzieś mam z remotu.

OK, dzięki :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez TuneFORCE » 29 gru 2006, 15:23

Odświerze troche temat bo tak sobie czytam i mam dokładnie to samo co kolega stuk tyle że ja mam to samo w Nissanie Primerze GT silnik drga ale nie zawsze auto jakby zmulone przewody, świece,aparat wszystkie filtry itd. są nowutkie. U mnie dodatkowo ostro kopci na czarno-biało (olej ani płyn przez 8tyś km nic nie ubyło) auto więcej pali a gorzej jedzie – tak jakby sie dusiło jakby cos blokowało, czasmi dostaje kopa i 8,4s do 100km/h wykręcam a czasmi ponizej 9s ciężko jest zejsć........(pomiary gtechem)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez bazyl wspaniały » 30 gru 2006, 17:07

witam
u mnie silnik się też lekko zaczyna telepać kiedy załączam coś elektrycznego (szyberdach, okna itp), ale to chyba normalne bo alternator stawia większy opór (jeśli się mylę to mnie kopnijcie w <dupa> w celu odmulenia :D ), poza tym na wolnych obrotach też się troszkę trzęsie lewarek biegów i kiedy patrzę na silnik to też ma takie nieregularne lekkie szarpnięcia. nie jest to jednak dokuczliwe w użytkowaniu auta, niemniej również zamierzam się zaniedługo temu przyjżeć i jeśli coś dojżę to się podzielę doświadczeniami. drgania są takie same i na gazie i na benzynie.
pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cobra » 26 mar 2007, 20:09

Najwyraźniej nie ma w Krakowie dobrego speca od Mazdy... :| :([/quote]

Podjedź na ulicę Rożena 2 do serwisu. Od kilku lat mam z nimi kontakt i jestem zadowolony. Ostatnio robili mi wymianę pierścieni, rozrządu. Oczywiście nie wspominam, o docieraniu gniazd, planowaniu głowicy itp. Gdybyś nie kojarzył gdzie to jest to tłumaczę: – jadąc Wielicką mijasz Bieżanowską i pierwsza w prawo (przejazd przez tory tramwajowe – uważaj!)
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 20:40
Posty: 58
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE 1,8 16v benzyna

Postprzez sds12 » 28 kwi 2007, 00:23

panowie jak to jest w koncu tym wtryskami?

mają siedzieć na sztywnow kolektorze?

moje się kręcą leciutko i widać jakby się delikatnie pociły od strony silnika

też mam niskie troche nieregularne obroty i słychać jakby delikatne syczenie najwyrażniej gdzieś nad miejscem gdzie pisze Mazda 2.0i

jedną przyczynę już usunołem: jeden z węzyków podciśnienia od pojemnika z węglem aktywnym- chyba(taka duża puszka po prawej steronie komory silnika coś jakby filtr paliwa w dislu) pękł koło takiego plastikowego trójniczka.

dalej słychać syczenie choć silnik już owiele równiej pracuje wszystkie możliwe wężyki posprawdzałem...i wygląda że są sprawne
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Gość » 3 maja 2007, 08:45

Gość
 

Postprzez sds12 » 3 maja 2007, 20:48

SUPER LINK!!!

mam takie same objawy co na początkowych fotkach...

tylko te bukfy mnie przerażają
zna ktoś może lepiej ten język??

przydało by się na forum takie tłumaczenie...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Krzysiek1980 » 11 lip 2007, 13:13

Panowie a ja mam problem z drganiami ale troche innego typu. Nie mam instalacji LPG. Obroty nie falują, są ok tak jak powinny. A na kierownicy i gałce zmiany biegów czuje delikatne drgania na biegu jałowym, szczególnie wyczuwalne są po rozgrzaniu silnika. Myślę że albo poduszka któraś jest pęknięta lub przesunięta albo jakiś przewód podciśnieniowy. Acha i latem jakoś mam wrażenie jakby były bardziej wyczuwalne niż zimą ale to może takie moje odczucie. Nie jest to strasznie denerwujące ale w końcu chciałbym się tym zająć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Grzyby » 11 lip 2007, 13:43

sds12 napisał(a):przydało by się na forum takie tłumaczenie...

oko do ręki – jest takie

Krzysiek1980 – zrób porządną regulację obrotów i wtedy wróć z pytaniami (jak jeszcze będziesz je miał) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez viru » 11 lip 2007, 13:46

A jakie masz te obroty biegu jałowego? Na pewno masz na drugiej kresce (750rpm)? Ja mam trochę niżej, jakieś 650-700 i też mam takie drgania. W lecie częściej to zauważasz bo silnik szybciej osiąga swoją temperaturę i obroty spadają. Spróbuj wcisnąć delikatnie gaz żeby wskazówka obrotomierza była idealnie na 750 i zobacz czy nadal drży ;)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Krzysiek1980 » 11 lip 2007, 17:33

Mam jedną kreskę poniżej 1000rpm. Jak wcisnę lekko gaz tak pod 1000rpm to drgania zanikają.
Grzyby piszesz żeby wyregulować obroty ale mi ani nie falują ani mi nie szarpie , wydaje mi sie że obroty biegu jałowego mam ok więc wydaje mi się że może poducha. Jak podniosę machę to silnik też ma drgania u kumpla w Civicu to szklankę z wodą można by postawić na silniku. On był lekko puknięty z przody więc może sie poduszka lekko przesunęła. Sam już nie wiem. Będę musiał przy okazji jakiejś większej wymiany/naprawy powiedzieć mechanikowi żeby mi sprawdził
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Gość » 16 sie 2007, 15:19

Uzytkuje Mazde626,2.0petrol,99-rok.Od niedawna przypaletala mi sie dziwna przypadlosc: obroty biegu jalowego potrafia spasc do200-300.Jednakze silnik pracuje rowno,bez drgan lub wibracji!Glowny klopot w tym ze przypadlosc potrafi rownie szybko zaniknac jak i sie pojawic!Normalnie pojechalbym do ASO ,ale Q..a jestem w IRE a tutaj sie nie naprawia tylko wymienia.Najlepiej cale samochody!Wdzieczny bede za sugestie.Pozdro-Radek.
Gość
 

Postprzez Widelec » 27 sie 2007, 23:11

sprawdźcie sobie czy te wibracje nie pochodzą przypadkiem z wentylatorów na chłodnicy – u mnie po zmostkowaniu styków w gnieździe diagnostycznym i włączeniu zapłonu, zaczęły pracować oba wentylatory na maksymalnych obrotach, i.... zaczął mi wibrować samochód :] takie cykliczne wibracje, w odstępach ok. jednosekundowych, takie wrrrrum, wrrrrum, wrrrrum jak w ciężarówce :P wygniecione gumy które podtrzymują i amortyzują chłodnice dają taki efekt...
Ostatnio edytowano 2 mar 2009, 01:12 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez masterguziec » 31 sie 2007, 01:00

wiesz co zobacz moze masz jakies lewe powietrze w rurze od miksera gazowego i tak jakass objemka nie spina dobrz ei łapie powietrze z zewnatzr i jest inna mieszanka i dlatego tak jest , albo poszły ci uszczelki na wtryskiwaczach , i nawet jak jedziesz na gazie to łapie ci powietrze miedzy listwa wtryskowa, a raczej mniedzy kolektorem a wtryskiwaczem , i bedziesz miał własnie takie nierówne obroty i trzesienie silnikiem . popatrz czy nie cieknie paliwo z wtryskiwacza i czy nie ma odgłosu zasysania powietrza. pozdro
MoC JeSt BoGiEm, PrĘdKoŚć NałoGieM NiTro zabawą TuRbO PodsTawĄ:):)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 13:10
Posty: 13
Skąd: Prochowice
Auto: Mazda 626 GD 1991r 2.0i 8V OHC

Postprzez Pendziwiatr » 19 lis 2007, 20:53

Witam.

Zapewne podobny temat był wielokrotnie poruszany na owym forum,ale jakoś nieodkońca udało mi się znaleść porady związanej z moją MADZIĄ.Od niedawna pojawiły się dokuczliwe drgania nadwozia (zwłaszcza kierownicy) na biegu jałowym,obroty silnika 800 są stabilne i nieskaczą.Przy np.1000 już jest bez zażutów,nieodczówam dokuczliwych drgań.Tak na koniec jest to silnik 1.8 16V na tylko benzynce-180tys najechane i nawet ztym problemem niezamieniłbym mojej madzi na zadne inne cztery kółka.Pozdrawiam i dzięki za porady.
Ostatnio edytowano 19 lis 2007, 21:54 przez Pendziwiatr, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez Pendziwiatr » 19 lis 2007, 21:08

Acha,tak jeszcze przypomniałem o jeszcze jednej rzeczy.Przy starcie silnika jest nieprzyjemne szarpnięcie (udeżenie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6