Wymiana silnika – jaki mozna wstawic?

Postprzez SideInfo » 6 cze 2007, 10:57

Na forum poruszany jest czesto temat kopcacego zimnego silnika. Niestety problem ten rowniez dotyczy mnie. Zrobilem male dochodzenie i doszedlem do wniosku, ze bardziej oplaca mi sie wymienic silnik niz robic remont (warsztat za wymiane chce 600PLN).

Moje pytanie jest nastepujace: jakie silniki mozna wstawic to Mazdy 626 1.8 16V 1994rok?

Czy mozna wstawic silniki o pojemnosci 2.0 z tych samych lat produkcji? (mocowania, podpiecie do skrzyni biegow sa takie same?)

A moze istnieje mozliwosc wstawienia silnika z Mazd z lat 1997-2001?

Macie moze jakies doswiadczenia z wymiana silnika?

Dodam jeszcze, ze w cenie 600PLN zaproponowanej przez mechanika jest przelozenie LPG z wtryskiem gazy (bo takowy aktualnie posiadam) :| Mechanik byl swiadomy jak deklarowal sie za tyle wymienic?
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Pajko » 6 cze 2007, 11:00

SideInfo Napewno FP (1.8) zamienisz FS (2.0) i to naprawde bez zadnych kombinacji , a jak z nowszymi jednostkami to juz ci nie powiem , wyzej mowilem oczywiscie o jednostkach z GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez SideInfo » 12 lip 2007, 13:29

Jak sprawdzic numery silnika? czy mozna jakos zdekodowac te numery (najbardziej mnie interesuje rok produkcji).
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Grzyby » 12 lip 2007, 15:18

SideInfo napisał(a):najbardziej mnie interesuje rok produkcji

mnie by interesował bardziej stan silnika a nie jego wiek .....

Uważasz że wymiana silnika załatwi sprawę?
A skąd wiesz w jakim stanie będzie ten "nowy"?

Kwestia kosztów
1. przekładka 600zł + ????? za nowy = ????
2. Remont = +/– 2000 zł (da się spokojnie w tej cenie dobrze zrobić)

ad.1 Nie masz pewności czy za miesiąc od wymiany nie zobaczysz porannego dymu ........

P.S. Przy przekładce na 2.0 dodaj koszt skrzyni i komputera (są inne)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SideInfo » 12 lip 2007, 15:27

No niestety ale w cenie 2000PLN to robi sie remont samej gory silnika. Na dol trzeba doliczyc kolejne 2000PLN.
A wiek jest moim pierwszym kryterium. Nastepnie oceniam stan silnika.
Wole kupic za 1700PLN silnik i wstawic za 400PLN z gwarancja na pol roku niz kombinowac z czesciami (zamienniki/orginaly... itp.). Zreszta juz niejeden mechanik mi polecil wymiane silnika a nie zabawe w naprawy. Silnik wstawie z 1997 roku (ja mam z 1994) i powinienem jeszcze pojezdzic.

No i juz zrezygnowalem z wkladania 2.0 – wstawiam identyczny, czyli 1.8.
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Grzyby » 12 lip 2007, 15:35

SideInfo napisał(a):Silnik wstawie z 1997 roku (ja mam z 1994)

SideInfo napisał(a):wstawiam identyczny, czyli 1.8

no i kiszka bo to nie jest identyczny silnik :P
Ty masz 105 KM a po 95r. mają 90 KM
czyli inny komputer (to na pewno), i nie wiem czy na tym koniec? Może.


SideInfo napisał(a):No niestety ale w cenie 2000PLN to robi sie remont samej gory silnika. Na dol trzeba doliczyc kolejne 2000PLN

bzdura – a co powiesz na remont za poniżej 2k z wymianą tłoków na nowe? :)
I już przejechał 70kkm od tamtej pory (i jest ok)

Twój wybór, twoja kasa – ja tylko wskazuję ew. rozwiązanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SideInfo » 12 lip 2007, 15:56

Grzyby napisał(a):no i kiszka bo to nie jest identyczny silnik język
Ty masz 105 KM a po 95r. mają 90 KM
czyli inny komputer (to na pewno), i nie wiem czy na tym koniec? Może.


Masz racje. Silnik po 95 jest inny.


Grzyby napisał(a):bzdura – a co powiesz na remont za poniżej 2k z wymianą tłoków na nowe? usmiech
I już przejechał 70kkm od tamtej pory (i jest ok)


hym... wskaz mi mechanika, ktory to zrobi... z mila checia oddam auto i poczekam na efekty za taka cene...
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez Grzyby » 12 lip 2007, 16:08

SideInfo napisał(a):wskaz mi mechanika, ktory to zrobi

Jerzy Kumor, Busko Zdrój (jak jesteś zainteresowany to pw)

SideInfo napisał(a):z mila checia oddam auto i poczekam na efekty za taka cene...

u mnie robił 3 lata temu i
Grzyby napisał(a):już przejechał 70kkm od tamtej pory (i jest ok)

:)

Nie wiem jak u niego z cenami od tamtej pory, bo się przeprowadziłem i już do niego nie jeżdżę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SideInfo » 12 lip 2007, 16:11

Grzyby napisał(a):Jerzy Kumor, Busko Zdrój



mam raptem 500km... :D
Ideas, Demos, Experiments...
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2005, 23:42
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626, 1.8 16V, 1994 rok

Postprzez zibi626 » 12 lip 2007, 17:53

jesli chcesz to jest taki silnik 1.8 FP 16V – www.japankoreamoto.pl :) może Ci pomogą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez misio5986 » 15 lip 2007, 19:02

Z mazdy nowszej czyli Gf w roku 97 do roku 2001 silnik ma uchwyty te same. Wiec na uchwyty bedzie to samo, gorzej z komputerem poniewaz szystkie wersje gf maja imobilajzer podlaczony po ten glowny komputer. Silnik gf ma wiecej podlaczen i moga zaczac sie schody. Moj Tata robil pol roku temu remont silnika w GE 2,0 wersji amerykankiej i czesci wyniosly go okolo 1200zlotych. Polecam remont niz zmiane.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2007, 16:26
Posty: 5
Auto: Mazda 626GF 2,0i 99rok 136koni

Postprzez Pajko » 15 lip 2007, 20:24

Grzyby napisał(a):Przy przekładce na 2.0 dodaj koszt skrzyni i komputera (są inne)

kto ci tak powiedzial ?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Grzyby » 15 lip 2007, 22:06

Pajko napisał(a):kto ci tak powiedzial

zajrzyj do manuala a znajdziesz różnice :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez misio5986 » 15 lip 2007, 22:47

tata moj ma mazde 626 GE a ja mam mazde 626 GF obie 2,0i i roznice sa niewielkie a uchwyty w tych samych miejscach. Ale sprawdze jeszcze raz. W srode napisze jak tata przyjedzie.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2007, 16:26
Posty: 5
Auto: Mazda 626GF 2,0i 99rok 136koni

Postprzez Grzyby » 15 lip 2007, 22:50

misio5986 napisał(a):626 GE a ja mam mazde 626 GF obie 2,0i i roznice sa niewielkie

tiaaaa, popatrz skąd wychodzą przewody WN w obydwu tych silnikach i obejrzyj komputer – zobaczysz różnicę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pajko » 15 lip 2007, 23:08

Grzyby przyjacielu mój serdeczny ja mam kompa i skrzynie z FP i smigam bez problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Grzyby » 15 lip 2007, 23:18

Pajko napisał(a):skrzynie z FP

masz inne przełożenia


Pajko napisał(a):smigam bez problemu

nie napisałem że nie będzie jeździć, ale czy jeździ tak samo? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 16 lip 2007, 06:42

SideInfo napisał(a):No niestety ale w cenie 2000PLN to robi sie remont samej gory silnika. Na dol trzeba doliczyc kolejne 2000PLN

hahaha

za tyle to bym sobie 4 razy silnik wyremontował.

Powiem tyle ja załatwiłem kopcenie mojego za 800zł i od 20kkm mam spokój.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pajko » 16 lip 2007, 10:15

Grzyby napisał(a):ale czy jeździ tak samo

tzn ?? jezdzilem kumpla FS'em i nie czuje zadnej roznicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Grzyby » 16 lip 2007, 10:19

Pajko napisał(a):jezdzilem kumpla FS'em i nie czuje zadnej roznicy

skrzynia od FP ma dłuższą piątkę (czyli teoretycznie szybciej może jechać ale się dłużej rozpędza)
to że nie czujesz róznicy nie oznacza że jej nie ma :)

sołtys <spoko>
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6