planowanie glowicy – moze ktos wytlumaczyc ciemniakowi? :–)

Postprzez bodo » 26 cze 2007, 19:26

Hej,

Mam 2 prosby:
1. Bylby ktos taki mily i wytlumaczyl mi (mniej-wiecej) na czym polega tzw. planowanie glowicy, tzn. co sie w czasie tego procesu robi, po co i co chcemy przez to osiagnac? Szukajac po necie nie znalazlem porzadnego opisu tej czynnosci, no chyba ze jest to dokladnie to samo co szlifowanie cylindrow ale chyba nie...?

2. Czy jest to zawsze konieczne przy zakladaniu nowych pierscieni olejowych? Dlaczego tak/nie?

Z gory prosze o wybaczenie za goopie pytania i dziekuje za sensowne odpowiedzi :–)

Pozdrawiam,
Bodo
Początkujący
 
Od: 11 cze 2007, 10:36
Posty: 9
Skąd: Dublin
Auto: Mazda 626 1.8i LX (GE) 97rok

Postprzez nemi » 26 cze 2007, 19:33

1. Robi to taka maszynka wykonująca ruch posuwisto-zwrotny i ma to na celu wyrównanie głowicy, która mogła się odkształcić pod wpływem wahań temperatury. Robi się to po to, żeby głowica leżała dobrze na nowej uszczelce.

2. Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych – więc trzeba wymienić uszczelkę i splanować głowicę, aby wszystko ładnie pracowało.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez qbass » 26 cze 2007, 20:47

bodo napisał(a):1. Bylby ktos taki mily i wytlumaczyl mi (mniej-wiecej) na czym polega tzw. planowanie glowicy, tzn. co sie w czasie tego procesu robi, po co i co chcemy przez to osiagnac? Szukajac po necie nie znalazlem porzadnego opisu tej czynnosci, no chyba ze jest to dokladnie to samo co szlifowanie cylindrow ale chyba nie...?

Jest to wyrównanie lub celowe obniżenie głowicy w celu powiększenie stopnia sprężania.
bodo napisał(a):2. Czy jest to zawsze konieczne przy zakladaniu nowych pierscieni olejowych? Dlaczego tak/nie?

Przydałoby się, gdyż głowica może być już odkształcona.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Redoo » 26 cze 2007, 22:29

qbass napisał(a):Przydałoby się, gdyż głowica może być już odkształcona.
może nie może tak nie ma co ryzykowac! ;)

Planowanie głowicy:)(ścieranie dolnej warstwy)
wymiana uszczelniaczy:)
sprawdzenie szczelności
to TZW.generalny remont głowiczki i to jest mus!przy kombinowaniu z silnikiem ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez xANDy » 26 cze 2007, 23:04

a szczególnie przy instalacji gazowej zachodzi taka potrzeba...

Charakterystyka naprężeń (także temperatur) przy spalaniu gazu powoduje bardzo często powolne odkształcanie się głowicy. Owocem tego jest słabsze przyleganie uszczelki, wypalenie jej i remont jest niezbędny, żeby jeździć. Gdyby tylko założyć uszczelkę bez wyrównania głowicy – nowa uszczelka miałaby krótki żywot.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bazakbal » 27 cze 2007, 00:12

nemi napisał(a):Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę

innej możliwości nie ma

nemi napisał(a): Robi to taka maszynka wykonująca ruch posuwisto-zwrotny i ma to na celu wyrównanie głowicy, która mogła się odkształcić pod wpływem wahań temperatury. Robi się to po to, żeby głowica leżała dobrze na nowej uszczelce

można dodać, że samo odkręcenie głowicy (aluminiowej oczywiście) zwykle powoduje jej odkształcenie zatem zalecane jest spalnowanie, wyrównanie jak by nie nazwać
Redoo napisał(a):Planowanie głowicy:)(ścieranie dolnej warstwy)
wymiana uszczelniaczy:)
sprawdzenie szczelności
to TZW.generalny remont głowiczki i to jest mus!przy kombinowaniu z silnikiem

ja bym to nazwał elementarny... do generalnego to trzeba by dorzucić jeszcze wymiane prowadnic, gniazd, nowe zawory...
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6