Wodzu napisał(a):Gaźnik a wtrysk to zupełnie inna bajka, a wg Ciebie działajaą podobnie!
Zadaniem jednego i drugiego jest dobór odpowiedniego składu mieszanki. Wtrysk jest pod tym względem dokładniejszy i odpowiednio wykorzystany także oszczędniejszy. Nie bardzo dostrzegam inne różnice... może mnie oświecisz?
Wodzu napisał(a):dlatego maja 700-800 bo tyle wystarczy silnikowi do rownej pracy
To prawda, bo gdyby się dało niżej jeszcze utrzymać równą pracę silnika, to byłyby niższe. Przy odpalaniu zimnego silnika utrzymywane są obroty znacznie wyższe, czemu więc potem opadają?
Przy tak niskich obrotach – jak sam zauważyłeś – jeździć się nie da, silnik generuje bardziej odczuwalne wibracje, smarowanie ma gorsze, alternator ma może 70% sprawności, no i niby zużywa więcej paliwa... Ciekawostka przyrodnicza

Gdzie tu sens?
Skoro jesteś uparty, to ja też będę. Po co się redukuje biegi, tylko żeby hałas zmniejszyć? Czemu wolne obroty w mojej Maździe nie są na poziomie 4000 obr/min, skoro tu mi wypada maks. moment, a więc najniższe spalanie? Rozumiem że powinienem się udać do serwisu, gdzie mi to wyregulują?
