Na jakich obrotach powinno się jeździć 1,8 FP.

Postprzez genewa » 14 gru 2006, 17:07

Wodzu napisał(a):
Briareos napisał(a):Acha, silnik zużywa najmniej paliwa (jak pracuje język) przy jak najniższych obrotach

NIe zgodze sie z tym. Silnik pali najmniej w okolicach swojego max-ymalnego momentu obrotowego, przy silniku F2 o 3krpm, tak samo to sie ma do innych konstrukcji


W okolicach max momentu obr. silnik ma największą sprawność, dlatego powinno się jeździć w jego okolicach. "Mądre książki piszą", że od max momentu do max mocy.

Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez brii » 14 gru 2006, 18:31

genewa napisał(a):"Mądre książki piszą", że od max momentu do max mocy.

Ale napewno nie jedzie się wtedy ekonomicznie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wodzu » 14 gru 2006, 20:48

Briareos napisał(a):W takim razie:
a) jak działa gaźnik
Nic nie pisalem o gaźniku podalem przyklad swojego silnika ktory nie ma gaznika

Briareos napisał(a):b) po co są wolne obroty


Po to aby silnik nie zgasl podczas postoju –> logiczne chyba
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Briareos » 14 gru 2006, 21:16

Wodzu napisał(a):Nic nie pisalem o gaźniku podalem przyklad swojego silnika ktory nie ma gaznika

Ale zasadę działania gaźnika znasz? Chodzi o to, żebyś ją sobie przypomniał i odniósł do stwierdzenia wyżej.
Dodam jeszcze, że wtrysk działa analogicznie do gaźnika, głównie w oparciu o przepływomierz (ale nie tylko, i na tym polega jego wyższość).

Wodzu napisał(a):
Briareos napisał(a):Briareos napisał:
b) po co są wolne obroty

Po to aby silnik nie zgasl podczas postoju –> logiczne chyba

Dla mnie logiczne, ale... hahaha
Dobra, tym razem bez pozostawiania rzeczy w domyśle: Po co są wolne obroty, i czemu są wolne skoro podobno:
Wodzu napisał(a):Silnik pali najmniej w okolicach swojego max-ymalnego momentu obrotowego

Innymi słowy – czemu wolne obroty mają 700-800 obr/min, a nie ok. 2500?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Wodzu » 14 gru 2006, 21:41

Briareos napisał(a):Dodam jeszcze, że wtrysk działa analogicznie do gaźnika, głównie w oparciu o przepływomierz (ale nie tylko, i na tym polega jego wyższość)

<lol> Gaźnik a wtrysk to zupełnie inna bajka, a wg Ciebie działajaą podobnie!!!

Innymi słowy – czemu wolne obroty mają 700-800 obr/min

No napewno nie po to aby na nich jedzić

Briareos napisał(a):Po co są wolne obroty, i czemu są wolne skoro podobno

Napisalem wyżej, a dlatego maja 700-800 bo tyle wystarczy silnikowi do rownej pracy a także zapenic odpowiednia sprawnosc podstawowych podzespołow samochodu pod czas postoju.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Briareos » 14 gru 2006, 22:51

Wodzu napisał(a):Gaźnik a wtrysk to zupełnie inna bajka, a wg Ciebie działajaą podobnie!

Zadaniem jednego i drugiego jest dobór odpowiedniego składu mieszanki. Wtrysk jest pod tym względem dokładniejszy i odpowiednio wykorzystany także oszczędniejszy. Nie bardzo dostrzegam inne różnice... może mnie oświecisz?

Wodzu napisał(a):dlatego maja 700-800 bo tyle wystarczy silnikowi do rownej pracy

To prawda, bo gdyby się dało niżej jeszcze utrzymać równą pracę silnika, to byłyby niższe. Przy odpalaniu zimnego silnika utrzymywane są obroty znacznie wyższe, czemu więc potem opadają?
Przy tak niskich obrotach – jak sam zauważyłeś – jeździć się nie da, silnik generuje bardziej odczuwalne wibracje, smarowanie ma gorsze, alternator ma może 70% sprawności, no i niby zużywa więcej paliwa... Ciekawostka przyrodnicza :D Gdzie tu sens?

Skoro jesteś uparty, to ja też będę. Po co się redukuje biegi, tylko żeby hałas zmniejszyć? Czemu wolne obroty w mojej Maździe nie są na poziomie 4000 obr/min, skoro tu mi wypada maks. moment, a więc najniższe spalanie? Rozumiem że powinienem się udać do serwisu, gdzie mi to wyregulują? <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Wodzu » 14 gru 2006, 23:08

Briareos napisał(a):Skoro jesteś uparty, to ja też będę. Po co się redukuje biegi, tylko żeby hałas zmniejszyć? Czemu wolne obroty w mojej Maździe nie są na poziomie 4000 obr/min, skoro tu mi wypada maks. moment, a więc najniższe spalanie? Rozumiem że powinienem się udać do serwisu, gdzie mi to wyregulują? łoł

A po jakiego grzyba Ci maxymalny moment na postoju czlowieku to co piszesz jest zupełnie bez sensu. Ciekawe jak daleko zajedziesz na biegu jalowym hahaha Nie bede 15 razy tego samego pisal!!

Briareos napisał(a):Przy odpalaniu zimnego silnika utrzymywane są obroty znacznie wyższe, czemu więc potem opadają?

Czy ja tłumacze działanie silnika malemu dziecku <co?> Bo dziala automatyczne ssanie aby silnik sie rozgrzal i wraz ze wzrostem temp silnika obroty ustabilizowaly sie na 700-800 rpm
ps. nie rozgrzany silnik nie bedzie dobrze pracowal przy niskich obrotach chodzi mi o obroty biegu jałowego!!!!

Briareos napisał(a):Rozumiem że powinienem się udać do serwisu, gdzie mi to wyregulują? łoł


Briareos napisał(a):Skoro jesteś uparty, to ja też będę

Prosze bardzo ale ja napisalem w pierwszym swoim poscie w tym temacie cos co jest zgodne z prawda.
Jedz prosze bardzo nikt Ci nie broni
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Briareos » 14 gru 2006, 23:46

Wodzu napisał(a):A po jakiego grzyba Ci maxymalny moment na postoju

Bo chcę mieć minimalne spalanie, benzynka kosztuje. A taki jeden tutaj twierdzi że przy maksymalnym momencie spalanie jest najniższe.

Wodzu napisał(a):czlowieku to co piszesz jest zupełnie bez sensu.

Dziękuję, staram się jak mogę. Widzę że zaczynasz coś łapać, bo już się bałem że celowo ignorujesz niewygodne pytania.

Wodzu napisał(a):Ciekawe jak daleko zajedziesz na biegu jalowym

Na pewno dalej niż trzymając obroty przy maksymalnym momencie. Tyle że jechałbym bardzo długo, co z oczywistych względów jest nieatrakcyjne.

Wodzu napisał(a):ja napisalem w pierwszym swoim poscie w tym temacie cos co jest zgodne z prawda

A Ziemia jest płaska i basta?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Wodzu » 14 gru 2006, 23:49

Briareos napisał(a):A taki jeden tutaj twierdzi że przy maksymalnym momencie spalanie jest najniższe.

Bo to prawda tylko zrozum jak jedziesz a nie jak stoisz!!! ROZUMIESZ czy to zbyt trudne

A Ziemia jest płaska i basta?

Nom jak twoj mozg widocznie
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 14 gru 2006, 23:52

Briareos napisał(a):Na pewno dalej niż trzymając obroty przy maksymalnym momencie

bardzo ciekawe jest to co tu napisałeś, tylko szkoda że tak dalekie od prawdy :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez brii » 14 gru 2006, 23:58

To, że silnik jest najbardziej efektywny przy max. momentu obrotowego nie oznacza, że spali najmniej (są wyjątki), znaczy to przedewszystkim, że przy takich obrotach produkuje możliwie najwięcej mocy za możliwie najmniejsze pieniądze (tylko nie zawsze taka moc jest potrzebna) :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alf28 » 15 gru 2006, 00:10

Waluś napisał(a):
Briareos napisał(a):Na pewno dalej niż trzymając obroty przy maksymalnym momencie

bardzo ciekawe jest to co tu napisałeś, tylko szkoda że tak dalekie od prawdy :P
za chwile się dowiem,,ze wolne obroty są; po to żeby silnik spalał więcej hahaha
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Briareos » 15 gru 2006, 00:47

Wodzu napisał(a):Bo to prawda tylko zrozum jak jedziesz a nie jak stoisz!

Czyli reasumując: silnik pali mniej jak samochód jedzie, pokonując tarcie i opory powietrza, i pompując tysiące litrów powietrza na minutę do cylindrów, uzupełniając to powietrze paliwem w proporcjonalnym stosunku, niż jak jak stoi i sobie "pyka"? Interesujące...

Wodzu napisał(a):Nom jak twoj mozg widocznie

Skoro schodzimy do wymiany uprzejmości, to ja grzecznie podziękuję. Mam tylko nadzieję że nie nosisz "inż." przy nazwisku, a jakikolwiek masz zawód – znasz się na tym lepiej niż na silnikach spalinowych.

Waluś napisał(a):bardzo ciekawe jest to co tu napisałeś, tylko szkoda że tak dalekie od prawdy

Ależ tylko na pierwszy rzut oka. Z tobą się też podrażnię – "uruchom" sobie w wyboraźni dwa nieobciążone silniki, jeden 3.0l a drugi 1.3l pojemności, poza tym identyczne. Niech sobie chodzą oba na 1000obr/min. Jak myślisz, który więcej spali po godzinie? I dlaczego?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Wodzu » 15 gru 2006, 00:51

Briareos napisał(a):niż jak jak stoi i sobie "pyka"?


Nie tego dotyczył założony post

Niech sobie chodzą oba na 1000obr/min. Jak myślisz, który więcej spali po godzinie? I dlaczego?

To oczywiste ze 3.0l spali wiecej eynika to z pojemnosci
Mam tylko nadzieję że nie nosisz "inż." przy nazwisku, a jakikolwiek masz zawód – znasz się na tym lepiej niż na silnikach spalinowych.

A H.. cie to obchodzi
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez sołtys » 15 gru 2006, 07:16

Fajnie czasami sie pośmiać. <lol>

Wodzu jeżdzisz w zakresie 3000-5000 obrotów ile ci twoja GD pali??


alf28 napisał(a):za chwile się dowiem,,ze wolne obroty są; po to żeby silnik spalał więcej


hahaha


Wodzu napisał(a):To oczywiste ze 3.0l spali wiecej eynika to z pojemnosci


To teraz wyobraż sobie ten sam silnik pracujący przez godzinę na obrotach 1000 póżniej przez godzinę na 3000 w którym przypadku spali mniej.??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez brii » 15 gru 2006, 09:46

W całej dyskusji nie bierzecie Panowie pod uwagę tego, że pod obciążeniem ECU inaczej steruje silnikiem...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Briareos » 15 gru 2006, 12:01

Celowo pomijałem obciążenie, oraz starałem się nie obstawać przy wtrysku. Ostatecznie ciągle po drogach jeżdżą Fiaty 126p, które prostszego gaźnika to już nie mogłby by mieć. A zasada ta sama...
Ech... jak widać są ludzie dla których silnik spala benzynę a nie mieszankę paliwowo-powietrzną, a jej ilość jest zależna od pojemności a nie od mocy (którą wyznacza pojemność, owszem, ale to maksymalną z danej konstrukcji). Wykresy mocy silnika w zależności od obrotów i składu mieszanki to miała być druga część eksperymentu myślowego, ale do niej nie doszedłem.

OK, może się nieco uparłem przy tych wyjaśnieniach, nie chciałem nikogo obrażać. Ale nie można tolerować stwierdzeń jakie rzucił Wodzu – bo zapadają ludziom w pamięć i są potem powtarzane bez zrozumienia. To co powiedział ma sens tylko przy specyficznych warunkach – założeniu stałego składu mieszanki i nominalnego obciążenia silnika przy danych obrotach (co się przekłada na odbiór mocy). Te warunki są spełniane właściwie tylko w pewnym momencie przy przyspieszaniu, oraz przy pokonywaniu dużych wzniesień z ładunkiem. Do tego dochodzą teraz jeszcze opory ruchu, przełożenie skrzyni i masa innych drobniejszych rzeczy (jak właśnie ingerencja ECU w skład mieszanki w reakcji np. na pełne otwarcie przepustnicy, czy sam fakt istnienia z góry określonej masy koła zamachowego przy danej ilości cylindrów) które pominąłem...

Ale podstawa jest ta sama – porównując podobne silniki w podobnych warunkach, oraz obciążeniu, o składzie mieszanki będzie decydować ilość zasysanego powietrza, a ta jest proporcjonalna do obrotów.

EDIT: O ilości mieszanki miało być w ostatnim zdaniu.
Ostatnio edytowano 15 gru 2006, 12:06 przez Briareos, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Loczek » 15 gru 2006, 12:04

Wodzu napisał(a):A H.. cie to obchodzi

Z takimi osobostymi wycieczkami to może na priw...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez sołtys » 15 gru 2006, 12:20

brii napisał(a):W całej dyskusji nie bierzecie Panowie pod uwagę tego, że pod obciążeniem ECU inaczej steruje silnikiem...


To też ma znaczenie a co do tej dyskusji wystarczy pojeżdzić troszkę autem z komuterem pokładowym pokazującym chwilowe spalania, wtedy zobaczy sie że aby jeżdzić ekonomicznie trzeba trzymać sie poniżej obrotów momentu max oraz nie przeciążać silnika piłujać 50 na V-ce.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Wodzu » 15 gru 2006, 12:21

sołtys napisał(a):Wodzu jeżdzisz w zakresie 3000-5000 obrotów ile ci twoja GD pali??

A kto napisal że jeżdze napisalem tylko ze w zakresie maxymalnego momentu czyli 2.5krpm-do 3.2krpm i pali mi w tych warunkach 10-11l na 100
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6