Czym połatać chłodnice? Duże dziury lub pęknięcia...

Postprzez Heops » 26 paź 2006, 11:38

Witam...

Mam problem po ostatnich przejściach... Mam pękniętą chłodnicę. Czy w domowych warunkach da się ją do kupy poskładać (pokleić). Czy w chłodnicy występują wysokie ciśnienia? Jakieś pomysły...???

P.S.
KOLEGO GRZYBY!!! Czy dobrze nazwałem temat? Bo nie chce być wywalony ponownie... Jeżeli dobrze to może jakaś pochwała :P

Pozdrawiam[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2006, 00:29
Posty: 31
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V FS + LPG

Postprzez Grzyby » 26 paź 2006, 11:59

Heops napisał(a):Czy dobrze nazwałem temat?

może być :P
Chociaż temat bardziej nadaje się do Porad...

W domowych warunkach nie zlepisz chłodnicy – może (powtórzę) może jak nie jest bardzo uszkodzona zrobią ją spece od chłodnic – zależy od wielkości uszkodzenia (ale za bardzo bym na to nie liczył)
Wysokie ciśnienia (co to wysokie?) w chłodnicy nie występują ale jednak jest tam nadciśnienie – przy gorącym płynie i podciśnienie – przy schładzaniu. (po to jest korek ciśnieniowy)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stonoga » 26 paź 2006, 13:55

Radziłbym kupić nową chłodnicę (używkę , podróbe itp. ) Sam miałem łataną a było pęknięte na ok 5 cm i po 2-3 tyg zaczął tamtędy płyn się wydostawać. Zatrzymany do kontroli straciłem dowód rejestracyjny i 50 zł za nieszczelnosc i zanieczyszczanie srodowiska. Dodam że klejenie też kosztowało i powiedziane było "nie gwarantuję"
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Waluś » 26 paź 2006, 14:46

stonoga napisał(a):Radziłbym kupić nową chłodnicę (używkę , podróbe itp

dokładnie.nie wartołataćna rynku jest sporo używek które można zanabyć od nawet 100 zł, a klejenie mniej nie kowsztuje i daje krótkotrwały efekt
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Heops » 26 paź 2006, 15:32

Dzieki za rady...

Tylko obecnie przebywam w Londynie i z dostępnością części jest kłopot. Nowa chłodnica kosztuje od 70-130 f. A używanej nie znalazłem.

Jeszcze jedno pytanie... Jak odpowietrzyć układ chłodzenia? I czy to normalne że po spuszczeniu płynu z chłodnicy w zbiorniku nadal jest full? Dla mnie osobiście dziwne... Nie jest czasem coś zapchane? Może i dla niektórych śmieszne pytanie, ale może ktoś mi to wytłumaczy.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2006, 00:29
Posty: 31
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V FS + LPG

Postprzez Heops » 26 paź 2006, 16:12

Dobra... odpowietrzenie znalazłem w szukajce.

A co z resztą?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2006, 00:29
Posty: 31
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V FS + LPG

Postprzez Grzyby » 26 paź 2006, 17:19

Heops napisał(a):I czy to normalne że po spuszczeniu płynu z chłodnicy w zbiorniku nadal jest full? Dla mnie osobiście dziwne... Nie jest czasem coś zapchane? Może i dla niektórych śmieszne pytanie, ale może ktoś mi to wytłumaczy.

Nic w tym dziwnego – zdziwyłbym się gdyby było inaczej.



Heops napisał(a):Dobra... odpowietrzenie znalazłem w szukajce

BRAWO.

Nareszcie ktoś kto jej używa :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GofNet » 26 paź 2006, 18:45

To fakt, iż byłoby dziwne, gdyby płyn się sam przelewał ze zbiorniczka wyrównawczego do układu chłodzenia w obecnym stanie chłodnicy. Raczej do układu zasysane jest powietrze a nie płyn.

Rozpatrując jednak sytuację, w której układ jest szczelny, pewna właściwość układów chłodzenia Mazdy (samoodpowietrzanie) powoduje nieustanne uzupełnianie układu poprzez pobieranie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Tak więc nawet, gdybyś trochę odlał z chłodnicy płynu, to po kilku dniach powtórnie powinno być tyle, ile było przed w/w czynnością, czyli tuż pod króćcem chłodnicy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Nie łataj takich uszkodzeń. Kup nówkę albo używkę. To, że jesteś za granicą Polski nie oznacza, że nie możesz takowej zakupić w rozsądnej cenie. Od czego masz Internet (Allegro, Świstak, eBay). Pomyśl nad tym...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jack64 » 7 lis 2006, 21:01

Nie wiem w czym problem chłodnicę się najprościej w świecie lutuje lutami cynowymi bądź aluminiowymi lutownicą kolbową bądź gazową. Jest to napewno ,o ile dobrze wykonane,skutaczne itrwałe. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 00:42
Posty: 10
Skąd: Biłgoraj
Auto: MAZDA 626 2,0

Postprzez GofNet » 8 lis 2006, 00:49

Pod warunkiem, że nieszczelność występuje w części metalowej a nie plastikowej z którą już tak kolorowo nie jest.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez *White* » 8 lis 2006, 09:18

no wlasnie a regeneracjia czesci chlodnicy polaczonej z plastikiem jest ze sie tak wyraze nie realna z racjji tego iz sam doswiadczylem takiej usterki i praktycznie w karzdym warsztacie zajmujacym sie naprawa chlodnic odmawiali naprawy i proponowali uzywke lub nowa tak ze obstawal bym za wymiana na cala sprawna nie sztukowana nigdzie :)
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez fsrdh » 16 lis 2006, 11:29

Jak nie masz lutownicy to zawsze mozesz migomatem zaspawac :) ja nie mialem i wyzezbilem z miga piekna latke... no ale to bylo 2h przed rajdem wiec sytuacja dyktowala rozwiazanie.

pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2006, 00:35
Posty: 8
Auto: 626 coupe 1990 2.2i + 2.0 FE3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6