ustawianie zapłonu – jak?

Postprzez KrasY » 8 paź 2006, 22:20

Witam.
Wiem ze temat juz sie przewijal ale jakos nie znalazlem niczego konkretnego i zwartego co by mi moglo powiedziec jak mam sie zabrac za ustawianie zaplonu w swojej mazdzie(wogole nie widzialem nic co by sie odnosilo do modelu GXi).Chodzi mi o informacje jak ustawic tloki, jaki kat odchylenia, jak wlozyc aparat zaplonowy itp.
Dlatego zwracam sie o pomoc tutaj lub prosze o podanie linka.

Jestem poczatkujacym i domoroslym mechanikiem wiec prosze mi tlumaczyc jak krowie na rozdrozu ;)

Z góry dziekuje.

P.S. Tak przy okazji nie wie ktos dlaczego ogrzewanie duzo mocniej grzeje jak skrecam w prawo?Nie chodzi mi o to dlaczego akurat w prawo tylko czego jak jade prosto to grzeje slabo mimo ze ustawione na max a jak skrecam w prawo to zionie ogniem.
Ostatnio edytowano 9 paź 2006, 22:07 przez KrasY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Postprzez Briareos » 8 paź 2006, 22:52

KrasY napisał(a):dlaczego ogrzewanie duzo mocniej grzeje jak skrecam

Obstawiam zapowietrzoną nagrzewnicę. Ciężki przypadek kamienicy może utrudniać lub wręcz uniemożliwiać prawidłowe odpowietrzenie...
Druga możliwość to urwane cięgno/mocowanie i klapka się majta.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 9 paź 2006, 10:23

KrasY – proszę o przeczytanie regulaminu i poprawne nazwanie tematu
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KrasY » 10 paź 2006, 11:01

Briareos napisał(a):Obstawiam zapowietrzoną nagrzewnicę.


Dobrze to teraz kolejne pytanie: jak odpowietrzyc? Kamieniecy nie podejzewam bo od nowosci byly lane tylko i wylacznie odpowiednie plyny.
Co do urwanego ciegna to nie bylo by tak ze nie dalo by sie zmienic z cieplego na zimne itp bo by sie ta klapka majtala wlasnie jak by chciala?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Postprzez KrasY » 10 paź 2006, 19:30

Wlasciwie na pytanie jak odpowietrzyc uklad znalazlem przez szukalke i sporoboje potem dam znac czy pomoglo. Dzieki.

A co z tym zaplonem nikt nie chce sie podzielic informacjami na ten temat?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Postprzez Paweł » 10 paź 2006, 23:18

Wyjales aparat z glowicy, czy po prostu chcesz ustawic kat?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KrasY » 10 paź 2006, 23:28

Jeszcze nie wyjalem ale musze wyjac bo cieknie z za niego olej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Postprzez fsrdh » 11 paź 2006, 23:02

Zapolon ustawia sie przy pomocy Pistoletu stroboskopowego.
ustawia sie obroty zazwyczaj na 750obr wylacza automatyczne wyprzedzenie zaplonu podlacza pod kabel wysokiego napiecia i ustawia przekrecajac dystrybutor.
Jezeli jestes z warszawy moge ci ustawic zaplon bo posiadam odpowiednie narzedzia
Kontakt na gg:3075150
Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2006, 00:35
Posty: 8
Auto: 626 coupe 1990 2.2i + 2.0 FE3

Postprzez Grzyby » 11 paź 2006, 23:08

fsrdh napisał(a):Jezeli jestes z warszawy


Miasto: Bathgate

to chyba nie jest Wawa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KrasY » 19 paź 2006, 10:24

Mam juz nowy (uzywany:) aparat zaplonowy.Musialem ze zlomu wykrecic bo jako calosc drogi a samego oringu nigdzie tu znalesc w sklepach nie mogelm. Stroboskop tez w drodze.

fsrdh niestety w wawie bywam zadko bo daleko (Bathgate-Szkocja). Mozesz troche rozwinac ten temat? bo jak zrobie to co napisales to jedyne co wiem to to ze bedzie fajnie blyskac i tyle..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Postprzez KrasY » 19 paź 2006, 21:36

dobra dowiedzialem sie cos wiecej gdzie indziej i podlaczylem ten pistolet.Zamienilem aparat zaplonowy wsadzilem tak jak byl poprzedni i patrzylem na ta kreske co pokazuje jakis kat. Pokazuje miedzy 9 a 11 stopni ile ma byc zeby bylo dobrze?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Postprzez jarcyś » 25 paź 2006, 22:17

KrasY napisał(a):a samego oringu nigdzie tu znalesc w sklepach nie mogelm.

Naprawdę dziwne. Praktycznie w każdym sklepie z oringami dobierzesz potrzebny rozmiar. Jeżeli oring jest trochę grubszy to nie ma problemu.Ważne aby średnica się zgadzała.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez KrasY » 26 paź 2006, 08:32

Ja mieszkam w szkocji i nie moge znalesc "sklepu z origami", ale to juz nie problem bo ten aparat zaplonowy co sobie ze zlomu wzialem to calkiem dobry – suchutki i w srodku i na zewnatrz.Tylko z wyregulowaniem mam problemy.W sumie auto jezdzi dobrze ale da sie zauwazyc ze zdazaja sie przeskoki w pracy silnika i jak np. puszcze go bez gazu na jedynca to szarpie..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 00:01
Posty: 7
Skąd: Bathgate
Auto: MAZDA 626 2.0I 16v 5DR GXI 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6