Check engine zapala sie i o/d – mruga
626 silnik typ FS 1991 ccm automat z kanady 1996 r
1) od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine. W gliwicach i Katowicach nie posiadano testera do tego auta – chyba sterownik FORDA.
2) po rocznym korzystaniu z gazu -być moze bez związku- po 20 -30 km w trasie zaczyna mrugać o/d . do 20 km jazdy nigdy się to nie zdarza skrzynia przełącza bez problemu.
Proszę o pomoc.
1) od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine. W gliwicach i Katowicach nie posiadano testera do tego auta – chyba sterownik FORDA.
2) po rocznym korzystaniu z gazu -być moze bez związku- po 20 -30 km w trasie zaczyna mrugać o/d . do 20 km jazdy nigdy się to nie zdarza skrzynia przełącza bez problemu.
Proszę o pomoc.
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Sprawdz, moze odczytasz kody zgodnie z instrukcja na stronie:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php
Jesli nie, to musisz poszukac warsztatu, ktory odczyta dla Ciebie kody z systemu OBD-II. Pamietaj, zeby kody odczytac, skasowac, przejechac kilka kilometrow i ponownie odczytac. Jesli podasz kody, byc moze bedziemy mogli cos wiecej powiedziec.
Jesli chodzi o migajace O/D po kilkudziesieciu kilometrach jazdy, to czesto jest to wiazane z przegrzewaniem sie oleju i ludzie proponuja wmontowanie dodatkowej chlodnicy, ale ciezko sie z tym calkowicie zgodzic. Prawdopodobnie skrzynia zuzyla sie i traci cisnienie, kiedy olej jest rzadki. Ewentualnie moze to byc tez czujnik predkosci lub podobne uszkodzenie. Bez kodow mozna dlugo zgadywac, chociaz one same na pewno nie dadza 100% odpowiedzi.
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php
Jesli nie, to musisz poszukac warsztatu, ktory odczyta dla Ciebie kody z systemu OBD-II. Pamietaj, zeby kody odczytac, skasowac, przejechac kilka kilometrow i ponownie odczytac. Jesli podasz kody, byc moze bedziemy mogli cos wiecej powiedziec.
Jesli chodzi o migajace O/D po kilkudziesieciu kilometrach jazdy, to czesto jest to wiazane z przegrzewaniem sie oleju i ludzie proponuja wmontowanie dodatkowej chlodnicy, ale ciezko sie z tym calkowicie zgodzic. Prawdopodobnie skrzynia zuzyla sie i traci cisnienie, kiedy olej jest rzadki. Ewentualnie moze to byc tez czujnik predkosci lub podobne uszkodzenie. Bez kodow mozna dlugo zgadywac, chociaz one same na pewno nie dadza 100% odpowiedzi.
the right man in the wrong place...
Eugeniusz Jaroch napisał(a):626 silnik typ FS 1991 ccm automat z kanady 1996 r
1) od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine. W gliwicach i Katowicach nie posiadano testera do tego auta – chyba sterownik FORDA.
2) po rocznym korzystaniu z gazu -być moze bez związku- po 20 -30 km w trasie zaczyna mrugać o/d . do 20 km jazdy nigdy się to nie zdarza skrzynia przełącza bez problemu.
Proszę o pomoc.
Mam przejechane ok 53. ooo mil olej nie był wymieniany efekt o/d mam od 2 miesięcy
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Eugeniusz Jaroch napisał(a):od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine.
nie wiem czy dobrze to interpretuję, ale taka jazda zbliża do gotowania oleju, znasz wydajnośc chłodznia swojego oleju w ASB?, może w tym problem .... i .... rychły remont... czego nikomu nie życzę
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
53. ooo mil olej nie był wymieniany
Czy ja dobrze zrozumialem, ze przejechales 53k mil na jednym oleju?

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Nigdzie w oryginalnej instrukcji ani w harmonogramie przegłądów nie natrafłem na termin czy przebeg do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów.
Tylko dlatego nie był wymieniany
Dziękuję za dotychczasowe i przyszłe komentarze

Dziękuję za dotychczasowe i przyszłe komentarze
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Musisz odczytac najpierw kody bledow skrzyni. Sprawdz czy olej smierdzi. To podstawa do dalszych kombinacji. POmijam wycieki oleju co oczywiste. Z reguly pierwsza wymiana oleju w CD4E jest po ok. 40t. mil – tak przewaznie wymianiaja warsztaty w US. Jesli tak, to czeka Cie generalka skrzyni.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Nie straszcie człowieka!! Skoro olej nie był wymieniany, to OD/OFF musi się zapalić. Kolega pisze, że jeszcze przełącza dobrze, więc wymieni olej i będzie OK.
Swoją drogą ciekawe jaki olej wytrzymał 7 lat i >50k mil – może jakis syntetyk????
Swoją drogą ciekawe jaki olej wytrzymał 7 lat i >50k mil – może jakis syntetyk????
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
Jesli miga o/d nie ma prawa wrzucic 4 biegu – tak jest w trybie awaryjnym.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Nawet kiedy mruga o/d, biegi chodzą jak trzeba, nawet przyciskiem na dzwigni można wyłączyć lub włączyć nadbieg czyli o/d.
Olej jest różowy, nie dymi, ani śmierdzi inaczej, jest klarowny jak nowy, poziom w skrzyni też się nie zmienił i jest właściwy. i przy jazdach na odległość do 20 km skrzynia pracyje zupełnie bez kłopotu. Jeśli ktoś mógłby wskazać mi procedurę wymiany oleju w skrzyni byłbym wdzięczny ,
Dziękuję za odpowiedzi.
Olej jest różowy, nie dymi, ani śmierdzi inaczej, jest klarowny jak nowy, poziom w skrzyni też się nie zmienił i jest właściwy. i przy jazdach na odległość do 20 km skrzynia pracyje zupełnie bez kłopotu. Jeśli ktoś mógłby wskazać mi procedurę wymiany oleju w skrzyni byłbym wdzięczny ,
Dziękuję za odpowiedzi.
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Spotkalem sie z jednym takim przypadkiem w GF4A-EL. Przyczyna bylo lekkie przegrzewanie sie oleju – uszkodzona pompa olejowa. Niestety nie jest to do konca pewne, gdyz jak sie pozniej okazalo skrzynia miala tez kilka innych wad.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Olej był beeeeeeeeee, wymieniono ponad połowę, skrzynia napewno idzie ciszej , próby w trasie jeszcze nie było i nie mam pewności czy się powtórzą błędy. Błedów nie mogłem sprawdzić bo komputer był wyłączany albo resetowany po każdym wyłączeniu silnika . Patent gazowników – teraz jest już przywrócony do normalnej sytuacji . Jeśli teraz pojawi mi się błąd to go odczytam.
Za kilka ty sięcy mil znowu olej wymienię . Olej był wymieniany w części przez spuszczenie ze skrzyni a część przez przelew z popuszczonej śróby mocującej przewód olejowy do chłodnicy. Dziękuję bardzo za porady. :–) :–)
Napisałem że olej był be bo jego zapach był brzydki . Nowy jednak też nie pachnie pięknie :) :)
Za kilka ty sięcy mil znowu olej wymienię . Olej był wymieniany w części przez spuszczenie ze skrzyni a część przez przelew z popuszczonej śróby mocującej przewód olejowy do chłodnicy. Dziękuję bardzo za porady. :–) :–)
Napisałem że olej był be bo jego zapach był brzydki . Nowy jednak też nie pachnie pięknie :) :)
Ostatnio edytowano 16 wrz 2004, 17:57 przez Eugeniusz Jaroch, łącznie edytowano 1 raz
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Jak olej byl "beeeeeeeee", to szkoda, ze nie zrobili Ci wymiany dynamicznej (cala objetosc). Moim zdaniem dokonaj nastepnej wymiany za kilkaset kilometrow. Jesli chodzi o chlodnice, to oprocz spuszczania z niej oleju, warto ja przeplukac, poniewaz wlasnie w niej zbiera sie najwiecej zanieczyszczen.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Sytuacja po wymianie oleju jest taka sama, olej był ciemny, zapach też nie fajny ale nowy jest też śmierdzący. W próbce zużytego nie ma zanieczyszczeń takich które opadłyby na dno.
Testery jakie mieli diagnostycy nie wykryły błędów od silnika i twierdzili że nie da się odczytać ze skrzyni biegów bez testera Mazdy. Z dokumentacji wynika że jeden komp obsługuje i silnik i skrzynię bo od niego sterowane są zawory przekładni.
W wyniku takiej sytuacji nie wiem jaki błąd wyskakuje.
Z obseracji wynika natomiast że skrzynia jest przełączana na niższy bieg już przy niewielkim dodaniu gazu.
I uwagę zwróciłem na czujnik podciśnienia. (EGR boost sensor) . Czujnik ten jest odcinany przez zawór trójdrożny EGR boost sensor solenoid valve. Zdziwiłem się że podczas i pracy jałowej i podczas postoju z włączonym biegiem podciśnienie nie jest podawane do czujnika EGR BOOST SENSOR. Stale zawór łączy czujnik z atmosferą. Czy ktoś może mi powiedzieć jak działa EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE?.
Dla próby przez wężyk zasysałem ustami powietrze z EGR BOOST SENSOR I OBSERWOWAŁEN ZMIANĘ WSKAZAŃ woltomierzem z 4,97 V na 3,2V na tej podstawie sądzę że czujnik jest dobry.
czujnik jest dobry.
Testery jakie mieli diagnostycy nie wykryły błędów od silnika i twierdzili że nie da się odczytać ze skrzyni biegów bez testera Mazdy. Z dokumentacji wynika że jeden komp obsługuje i silnik i skrzynię bo od niego sterowane są zawory przekładni.
W wyniku takiej sytuacji nie wiem jaki błąd wyskakuje.
Z obseracji wynika natomiast że skrzynia jest przełączana na niższy bieg już przy niewielkim dodaniu gazu.
I uwagę zwróciłem na czujnik podciśnienia. (EGR boost sensor) . Czujnik ten jest odcinany przez zawór trójdrożny EGR boost sensor solenoid valve. Zdziwiłem się że podczas i pracy jałowej i podczas postoju z włączonym biegiem podciśnienie nie jest podawane do czujnika EGR BOOST SENSOR. Stale zawór łączy czujnik z atmosferą. Czy ktoś może mi powiedzieć jak działa EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE?.
Dla próby przez wężyk zasysałem ustami powietrze z EGR BOOST SENSOR I OBSERWOWAŁEN ZMIANĘ WSKAZAŃ woltomierzem z 4,97 V na 3,2V na tej podstawie sądzę że czujnik jest dobry.
czujnik jest dobry.
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Jeszcze nie oddałem do naprawy auta.
Po wymianie oleju zachowuje się bez zmian.
Przejechałem ok 300 km z wyłączonym O/D
Błąd się nie pojawił, ale auto spaliło ok 12 litrów LPG
Kiedy jadę z załączonym O/D -początkowo wszystko jest w jak najlepszym porządku wszystko działa w skrzyni ale po po 20- 30 km
zaczyna migać, jest to związane z tym że przestaje załączać się blokada sprzęgła hydraulicznego.
i przy 80km/h zamiast 2000 obrotów( tak jest na zimno i tak było zawsze wcześniej) jest 2100-2300. wszystkie cztery biegi chodzą normalnie – nie ma poślizgów.
Z przemyśleń wynika że elekronika jest OK i pompa oleju w asb też – uszkodzone jest może LOOCK-UP.
Pozostało dać auto do serwisu – ale gdzie?
Pozdrawam wszystkich sympatyków MAZDY.
Po wymianie oleju zachowuje się bez zmian.
Przejechałem ok 300 km z wyłączonym O/D
Błąd się nie pojawił, ale auto spaliło ok 12 litrów LPG
Kiedy jadę z załączonym O/D -początkowo wszystko jest w jak najlepszym porządku wszystko działa w skrzyni ale po po 20- 30 km
zaczyna migać, jest to związane z tym że przestaje załączać się blokada sprzęgła hydraulicznego.
i przy 80km/h zamiast 2000 obrotów( tak jest na zimno i tak było zawsze wcześniej) jest 2100-2300. wszystkie cztery biegi chodzą normalnie – nie ma poślizgów.
Z przemyśleń wynika że elekronika jest OK i pompa oleju w asb też – uszkodzone jest może LOOCK-UP.
Pozostało dać auto do serwisu – ale gdzie?
Pozdrawam wszystkich sympatyków MAZDY.
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
wymianę oleju zrobiłes połowiczną, jak piszesz.
teraz należałoby zmienić go raz jeszcze, można w tensam sposób z miski,
a ja wciąż stawiam na za wysoką temperaturę oleju, warto sobie dodąć przy okazji małą chłodniczkę, koszt zabawy groszowy, a i tak warto... połowa "wypadków" tego modelu skrzyni powstawała z przegąznia oleju
teraz należałoby zmienić go raz jeszcze, można w tensam sposób z miski,
a ja wciąż stawiam na za wysoką temperaturę oleju, warto sobie dodąć przy okazji małą chłodniczkę, koszt zabawy groszowy, a i tak warto... połowa "wypadków" tego modelu skrzyni powstawała z przegąznia oleju
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6