Wymieniając rozrząd dobrze jest wymienić też pompę wody.
A więc przystępujemy do działania.
1. Spuszczamy płyn chłodzący(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
2. Luzujemy śrubę koła pasowego na wale. jeśli nie mamy klucza udarowego to próbujemy kluczem z rurką około 1m, potrzebna nam druga osoba która wciśnie hamulec i wciśnie 5 bieg.
3. Zdejmujemy paski klinowe
4. Odkręcamy pompę wspomagania(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
5. Odkręcamy pokrywę głowicy
6. Podpieramy silnik lub podwieszamy
7. Odkręcamy poduszkę silnia wraz z mocowaniem jej do karoserii
8. Odkręcamy osłony paska rozrządu
9. odkręcamy koło pasowe
10. Odkręcamy mocowanie poduszki od silnika
11. Ustawiamy rozrząd na znaki(na kółkach w głowicy I i E powinno sie pokrywać znak na wale powinien pokrywać się ze znakiem na bloku)
12. Luzujemy napinacz
13. Zdejmujemy pasek
14.Odkręcamy napinacz i rolke prowadzącą
15. Odkręcamy pompę wody(jeśli nie wymieniamy pomijamy ten punkt)
Co do rozbierania to już wszystko teraz możemy sobie wszystko poczyścić i składać w odwrotnej kolejności
Polecam wymienić rozrząd z pompą wody.
Polecane części, potrzebne części;
Uszczelka pokrywy głowicy- oryginał
Sprężynka :
Rolka : NSK
Pasek : Mitsuboshi
Napinacz : GMB
Pompa wody: GMB
UWAGA; specjalnie dla tych co nie wiedzą momenty dokręcania śrub; http://www.megaupload.com/?d=Q12OAN5O