Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez kaczor9 » 10 lip 2012, 19:16

ale wcześniej tego nie było . A może jakieś tulejki tam są?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 15:34
Posty: 16
Auto: Mazda 626 1.8 90KM '95

Postprzez morfi » 6 lis 2012, 21:14

panowie w moim przypadku lekarstwem na szarpiący silnik okazała się wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym , dziś ja wymieniłem i jak ręka odjął , silnik na wolnych obrotach pracuje spokojnie i bez najmniejszych szarpnięć, po więcej info zapraszam do lektury viewtopic.php?f=126&t=24824&hilit=wymiana+uszczelki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez PiotrShadow » 16 lip 2013, 10:56

witam, też niestety mam sporo kłopotów z wolnymi obrotami praktycznie odkąd zakupiłem moją 626, w lutym. Udało mi się już zlikwidować "przysypianie" po wysprzęgleniu i znaczne falowania obrotów, została już tylko niewielka oscylacja, która jednak jest o tyle uciążliwa że przekłada się na wibracje całej budy. Oto jak sprawa u mnie wygląda:

http://w564.wrzuta.pl/film/9YjJ9YHQF0e/mazda_626_gf_obroty

Niby trzyma około 750obr/min ale cały czas wskazówka drży w niewielkim zakresie co wydaje mi się nie powinno mieć miejsca. Stąd wielka prośba o poradę co z tym fantem zrobić?

Oto lista czynności które już mam za sobą:
-wymiana świec
-wymiana kabli zapłonowych
-czyszczenie przepustnicy wraz z krokowcem + regulacja
-wymiana uszczelki pod przepustnicą
-wymiana filtra powietrza
-czyszczenie przepływomierza
-dolewka płynu i odpowietrzenie chłodnicy
-wymiana lambdy
-reset kompa...

I co? i nic... tzn jak pisałem wyżej, zlikwidowałem problem ze spadaniem obrotów poniżej 500 przy wysprzęgleniu itp, ale te lekkie oscylacje są bez względu na wszystko, jak ustawię inną (wyższą lub niższą) wartość wolnych obrotów to również problem zostaje. Oscylacja co ciekawe zmniejsza się np po włączeniu klimatyzacji (maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika?). Problem jest na LPG i benzynie, występował już przed zamontowaniem LPG, więc instalację gazową raczej wykluczam.

Kolejne co planuję zrobić to wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym, gdyż to ostatni element układu dolotowego gdzie moim zdaniem może być nieszczelność. Proszę o opinie odnośnie sensowności tego przedsięwzięcia i ew sugestie innych rozwiązań, z góry dzięki!
PiotrShadow
 

Postprzez Skarabe » 9 sie 2013, 14:07

Miałem taki problem i okazało się że walnięty był aparat zapłonowy.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez Staszko » 8 lis 2018, 11:19

PiotrShadow udało Ci się to naprawić bo mam identyczne objawy w mojej Maździe, wszystko to co ty miałeś sprawdzone ja też mam, czy pomogła wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym ?
Początkujący
 
Od: 8 lis 2018, 11:15
Posty: 4
Auto: Mazda 626 '90 2.0 16V 103KW 140KM Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6