Układ chłodzenia

Postprzez mark.87 » 22 mar 2016, 19:57

Zostaw w spokoju ten zbiorniczek wyrownawczy bo tak ma byc zawsze w nim jest zimny plyn, plukales przez reduktor a nie bezposrednio a to roznica bo moglo ominac nagrzewnice a teraz nasypales uszczelnienia wiec jaki sens mialo plukanie skoro ja zapchales?
ewidentnie masz gdzies lewe powietrze jesli babluje ciagle,termostat napewno sprawny?a jak pompa wody?kiedy zmieniana, klapki nawiewow dzialaja-pracuje i zamyka silniczek?
ja obstawiam nagrzewnice zapchana bo u mnie bylo podobnie i dopiero wymiana+termostat nowy pomogla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilk14 » 22 mar 2016, 21:41

Termostat miałem wymieniony niedawno, pompa wody nie mam pojęcia, dawno temu była wymieniana, klapki nawiewów wydaje mi się że działają poprawnie.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez mark.87 » 23 mar 2016, 20:28

kamilk14 napisał(a):Termostat miałem wymieniony niedawno, pompa wody nie mam pojęcia, dawno temu była wymieniana, klapki nawiewów wydaje mi się że działają poprawnie.

Czyli zapewne pompa wody pamieta fabryke i ona tez jest po czesci winna, a termostat napewno dziala,skad masz pewnosc ze jest dobry-sprawdzales go?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilk14 » 23 mar 2016, 22:36

No nie sprawdzałem, nowy więc uznaje że dobry :P poza tym mechanik mi go wymieniał.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez jarek43_16 » 24 mar 2016, 11:43

mark.87 napisał(a):Czyli zapewne pompa wody pamieta fabryke i ona tez jest po czesci winna

A w tej pompie to jak łożysko nie padło i nie 'grzechocze' to łopatki chyba same z siebie nie poodpadały, nie pościerały więc co za różnica czy nowa czy stara?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez kamilk14 » 24 mar 2016, 18:31

Ja pisalem o termostacie ze nowy
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez mark.87 » 24 mar 2016, 19:42

kamilk14 napisał(a):No nie sprawdzałem, nowy więc uznaje że dobry :P poza tym mechanik mi go wymieniał.

No nie mow ze taka prosta sprawe jak wymiana termostatu zlecales mechanikowi
jarek43_16 napisał(a):
mark.87 napisał(a):Czyli zapewne pompa wody pamieta fabryke i ona tez jest po czesci winna

A w tej pompie to jak łożysko nie padło i nie 'grzechocze' to łopatki chyba same z siebie nie poodpadały, nie pościerały więc co za różnica czy nowa czy stara?

Czyli twierdzisz kolego ze niema roznicy nowa a stara?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez jarek43_16 » 24 mar 2016, 23:52

Na moje oko tak i to raczej było pytanie, bo ze mnie taki pseudo amator okazjonalny mechanik i za bardzo nie znam się, a może wyjaśnisz mi na czym polega różnica to się może czegoś douczę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez kamilk14 » 25 mar 2016, 02:23

Kupil mi termostat to od razu wymienil, po co mam sie grzebac nie majac narzedzi skoro moge zaplacic mu 20zl za wymiane.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez mark.87 » 25 mar 2016, 19:02

jarek43_16 napisał(a):Na moje oko tak i to raczej było pytanie, bo ze mnie taki pseudo amator okazjonalny mechanik i za bardzo nie znam się, a może wyjaśnisz mi na czym polega różnica to się może czegoś douczę <spoko>

To ja ci powiem tak i sam sobie na to odpowiedz -czym rozni sie nowa opona od starej zuzytej skoro na tej i na tej mozna jezdzic?
wszystko sie zuzywa i nawet jesli nie slychac zeby grechotala to skad pewnosc ze za dzien czy 2 nie zatrze sie i uszkodzi silnik,
Zemnie tez nie jest jakis super mechanik ale 90%napraw robie sam i wymieniam wazne elementy zeby miec spokoj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez jarek43_16 » 26 mar 2016, 11:09

Opona wiadoma sprawa, guma starzeje się i nie ma już takiej przyczepności jak powinna być, ale przeczytaj to co napisałeś o pompie, ona działa albo nie, łożysko pada ale jak po 10 latach użytkowania nadal się kręci, nie grzechocze to co za różnica jest pomiędzy nową a starą? Chodzi o to czy ma jakieś gorsze właściwości pompowania płynu? Odpowiedź brzmi nie, więc nie jest po 'części winna'.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez mark.87 » 26 mar 2016, 14:46

Ty uwazasz tak a ja uwazam inaczej, kazdy ma swoje zdanie co nie zmienia faktu ze niewiadomo czy sa wszystkie lopatki i czynie grechocze bo tego nie stwierdzisz dopuki jej nie wyciagniesz,
Niech sie wypowie ktos inny tez bardziej obeznany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez sebekle » 26 mar 2016, 14:50

tak dla ukazania jak może wyglądać jeszcze działająca pompa. 1998 rok
Załączniki
WP_20150322_18_09_27_Pro.jpg
WP_20150322_18_10_02_Pro.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez mark.87 » 26 mar 2016, 15:41

Dokladnie to mialem na mysli co widac na foto, pompa dziala i sie kreci ale z takimi lopatkami to stoi w miejscu i miele plyn zamiast go pompowac a to juz roznica jest i przyczyna slabego grzania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez jarek43_16 » 26 mar 2016, 18:07

Zwracam honor <spoko>
U siebie zmieniałem pompę i grzechotało łożysko, łopatki jak nówki wyglądały, więc dlatego tak sądziłem.
A to chyba jakiś ekstremalny przypadek i przytrafiający się nielicznym zakładającym marne jakościowo pompy? Jakiej firmy jest ta zużyta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez sebekle » 26 mar 2016, 18:27

oryginał mazdy. od nowości przez 220tys kilometrów i 17 lat mieliła wodę
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6