Nie działa wskaźnik temperatury i przerywa na benzynie.

Postprzez Szymon500 » 19 lut 2016, 00:18

Witam, nabyłem niedawno Mazdę 626 1.8 105 KM. Pisze ponieważ to mój pierwszy samochód tej marki :)
Mam 2 problemy, a mianowicie, wskaźnik temperatury cieczy jest na zero mimo nagrzanego samochodu, minimalnie się kiwa tylko, gdzie szukać przyczyny?
Drugi problem to taki, że przy zapaleniu auta na benzynie, od razu ma niskie obroty i muli go, oraz przy dodaniu gazu szarpie i gaśnie.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2016, 00:12
Posty: 19
Auto: Mazda 626 1.8i 105HP 1996

Postprzez Piotr89 » 19 lut 2016, 13:10

Kolego poprawię za Ciebie ten temat, ale na przyszłość czytaj regulamin i na początek zanim zamieścisz nowy temat użyj SZUKAJKI i podepnij się do podobnego tematu.

Jeżeli chodzi o twój problem to stawiam na uwalony termostat, lub czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Na początek wymrugaj błędy. Następnie jeżeli uszkodzony jest czujnik to go wymień, jeżeli nie to wymień termostat, dodatkowo wymień płyn chłodniczy- napewno nie zaszkodzi i odpowietrz układ. Z odpowietrzeniem układu możesz mieć problemy tak więc może skorzystaj z usługi mechanika.

Co do przerywania to po raz kolejny sprawdź błędy, przyczyn może być mnóstwo.

Poza tym napisz skąd jesteś- uzupełnij profil. Może wtedy ktoś znajdzie się chętny do pomocy w Twojej okolicy.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Krzysiek1980 » 20 lut 2016, 18:14

Też obstawiam termostat. A samochód z nawiewów dmucha Ci ciepłym powietrzem, czy nie do końca jest taka temperatura jak być powinna? Mozliwe że czujnik też szwankuje. Co do przyczyny 2 to na początek może przeczyść przepustnicę, odłącz akumulator resetując komp. Później niech sobie popracuje na jałowym parę minut. Z opisu wygląda na to że tzw. "ssanie" na zimnym silniku nie ząłącza się i tutaj tez może być przyczyna szarpania i za niskich obrotów po odpaleniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Szymon500 » 20 lut 2016, 23:44

A więc trochę uściślę temat :) Dzisiaj odpaliłem na zimnym, chodzi pięknie, ssanie działa, przełączy się na gaz po nagrzaniu i cacy. Gdy wracałem nią po zakupie, w samochodzie było aż gorąco :) Na ciepłym silniku, po odpaleniu obroty spadają i po dodaniu gazu słychać tylko takie buuu... miałem podobny objaw w innym samochodzie przy walniętej sondzie, aku odłączyłem na 12 godzin. Termostat wymienię, pytania:
gdzie jest termostat,
jaki to jest czujnik i gdzie się znajduje :)
Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2016, 00:12
Posty: 19
Auto: Mazda 626 1.8i 105HP 1996

Postprzez Krzysiek1980 » 21 lut 2016, 08:47

Tu masz podobne tematy

viewtopic.php?f=429&t=83115&start=20

viewtopic.php?f=424&t=49055

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5 ... ml#3073112

http://nanoforum.pl/mazda-626-czujnik-temperatury.html

Poczytaj sobie, bo jak przeglądam to może się okazać że wszystkie te przypadłości to właśnie wwina czujnika. Dobrze jak jakiś kumaty mechanik by Ci posprawdzał, czy to czujnik czy termostat, a może coś jeszcze innego, bo szkoda wywalać kasę i sprawdzać metodą eliminacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Szymon500 » 21 lut 2016, 14:40

Tak pewnie i będzie, trzeba się udać do mechannika, a jeszcze pytanie, gdzie ten czujnik się znajduje i jaki to ma być? Oraz gdzie znajduje się termostat?
Jeszcze jedna sprawa, zauważyłem wyciek oleju:
Z filtra- dokręciłem 1/4 obrotu
Z aparatu zapłonowego – jaka przyczyna ?
Z takiej śruby nad filtrem oleju w bok- nie mam pojęcia od czego ona jest
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 lut 2016, 00:12
Posty: 19
Auto: Mazda 626 1.8i 105HP 1996

Postprzez Krzysiek1980 » 21 lut 2016, 16:52

Jak miałem 626 to nigdy taka konieczność nie zachodzila żeby wymienić, ale w podanych linkach miałeś napisane gdzie szukać czujnika i termostatu. Oj, chyba nie chciało się czytać <czytaj> Akurat gdzie to jest umiejscowione i jaki typ bym się nie przejmował, bo od tego jest mechanik żeby zdiagnozowac, wymontować i zamówić dany typ w hurtowni. Po wstawieniu auta, to on za wszystko odpowiada. Jeżeli nie znasz się, a nie musisz to nawet nie bierz się za wymianę tylko zleć to komuś doświadczonemu. Co do oleju, to jeżeli filtr oleju był luźno to mogło ciec z niego, wiec jeżeli dokręciłeś to trzeba było wszystko wytrzeć i teraz obserwować czy jeszcze kapie. Może przeciekać gdzieś uszczelce pokrywy zaworów, może kapie z korka spustowego lub to zupełnie inny olej np. ze wspomagania kierownicy. Mozliwe że tez walnięty jest też uszczelniacz aparatu zapłonowego. Na odległość to cięzko zdiagnozowac. Trzeba podjechać gdzieś na kanał, latarka i obczaić gdzie cieknie <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Szymon500 » 22 lut 2016, 23:34

Miałem już kilka samochodów i usterki typu termostat czujnik czy coś z zapłonem nie sprawiały mi problemu :) Więc podjąłbym się sam wymiany. Już poczytałem i wiem gdzie co i jak :) termostat się zmieni, ale który czujnik zmienić? Ten co daje info na licznik? Chyba tak bo nie działa, a ten drugi ? Może być przyczyną szarpania?
Co do oleju, postawiłem auto na kanale, filtra dokręciłem bo sporo leciało :) Z zapłonu też leci, ale nie wiem zbytnio jak to wymontować żeby nie przestawić czegoś :) I leci z takiej śruby, zdaje się że to w głowicy, jak się jest w kanale, i patrzy na filtr oleju, to skierować wzrok trochę w prawo i do góry i tam jest ta sruba :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2016, 00:12
Posty: 19
Auto: Mazda 626 1.8i 105HP 1996

Postprzez futrzak1966 » 28 lut 2016, 23:09

Szymon500 napisał(a): Z zapłonu też leci, ale nie wiem zbytnio jak to wymontować żeby nie przestawić czegoś :)


Z aparatu jak leci to najprawdopodobniej padł uszczelniacz, który jest wewnątrz aparatu. W zamienniku to chyba IC CO12010772 (rozmiar 12x22x5, oryginalny jest 12,45x22x6). Trochę zabawy z wymianą jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 137 (41/9)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995
Mazda 626 GE FP 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6