Dym spod maski, kałuża pod autem – pęknięty wąż od chłodnicy

Postprzez stuk » 23 kwi 2006, 22:13

Piękna niedziela skończyła się z lekka dramatycznie. Parkując auto zauważyłem spory dym lecący spod maski. Wyłączyłem silnik, otwarłem maskę. Dym okazał się parą powstającą na skutek sporego wycieku płynu chłodzącego :(
Lało się zdrowo, nie wiem dokładnie skąd (co jest bezpośrednim żródłem wycieku) ale ściekało z pod rozdzialacza WN od spodu i tej okolicy. Jak się wylało co miało (po paru minutach) to stwierdziłem że:
– gumowy wąż układu chłodzenia przebiegający obok jest pusty (daje się ściskać, zero ciśnienia),
– lewa część chłodnicy jest gorąca, ale prawa w tym korek wlewu płynu do chłodnicy jest w zasadzie zimna (a przejechałem 40 km),
– pod korkiem płyn był, ale dużo mniej niż zwykle.

Dodam że w czasie jazdy wskaźnik temperatury pokazywał normalną roboczą temperaturę (wskazówka minimalnie na prawo od pionu), a auto jechało normalnie (poza odczuwanym sporadycznie lekkim szarpaniem na gazie przy mniejszych prędkościach)

Obserwacja drogi przed parkingiem wskazuje, że kapało już lekko podczas końcówki jazdy (może i wcześniej), ale to dopiero po zatrzymaniu się poszedł piękny wyciek...
Ostatnio edytowano 25 kwi 2006, 13:42 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 23 kwi 2006, 23:50

Przewód gumowy, obejrzyj go dokładnie lubi mieć pękniecia wielkości kilku mm
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez tarkan » 24 kwi 2006, 08:13

Stuk
miałem identyczną sytuację, pewnej nocy wjechałem na parking, zaparkowałem, zgasiłem silnik i słyszę, jak mi coś 'ssssssyczy' pod machą. Wysiadam – para spod maski, otwieram maskę i prawie po nogach leje mi się płyn chłodniczy.
Dobrze że warsztat mam na przeciwko parkingu, następnego dnia zaprowadziłem Madziunię i co się okazało...
Padł termostat, przewody rozerwane. Skończyło się wymianą termostatu i przewodów. Z wymianą płynu zapłaciłem u siebie 220 PLN.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez stuk » 24 kwi 2006, 10:07

Skąd wziąść taką rurę? Podobno nie produkuje się zamienników? Gdzie to kupić (poza oryginałem lub używką)?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 24 kwi 2006, 10:26

stuk napisał(a):Skąd wziąść taką rurę? Podobno nie produkuje się zamienników? Gdzie to kupić (poza oryginałem lub używką)?


idziesz do sklepu motoryzacyjnego i szukasz od innego auta kryteria szukania średnica i kształt zbliżony do poprzedniego, część pasuje od mesia beczki o ile sie nie myle.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 24 kwi 2006, 10:27

U mnie jest od jakiegoś Merca dostawczego :P . Wymontuj i heje na obchód sklepów – coś dopasujesz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 24 kwi 2006, 10:33

Dzięki wielkie. Po południu wymontuję tę rurę i oglądnę. Jak to ona to będę szukał, jak nie to... <oczy>
Mam nadzieję że to tylko ta rura, a nie np. nie uszczelka pod głowicą...
Po wszystkim dolac płynu przez chłodnicę, odpalić na chwilę, zgasić i ew. uzupełnić jeszcze – wystarczy tak?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez xlink » 24 kwi 2006, 10:43

smirnoff twierdzil ze od ktoregos Star'a mu przypasowala :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez stuk » 24 kwi 2006, 20:38

Trochę to trwało, ale przed zachodem słońca udało mi się doprowadzić auto do stanu używalności...
Po wymontowaniu starego węża znalazłem w nim pęknięcie od wewnątrz na sporej długości, z dziurą na wylot ok. 5mm w jednym miejscu, tak zlokalizowanym, że sikało prosto w rozdzielacz WN (mam nadzieję, że nie nalało mu do srodka). Znalezienie nowego węża nie było łatwe, ale w końcu kupiłem jakis uniwersalny, produkcji meksykańskiej, taki z harmonijką (i spręzyną w środku) który daje się ułożyc w odpowiedni kształt. Miał idealną długość i oczywiście właściwą średnicę. Koszt 42zł. Dolałem litr płynu, ale czuję, że trzeba będzie jeszcze, bo wprawdzie obroty nie falują, ale coś nie chodzi w 100% jak powinien jeszcze (wydaje mi się, że wyciekło dużo więcej niż dolałem, układ musi sie chyba odpowietrzyć).

Przy okazji oglądnałem ten drugi wąż (chłodnica-termostat) i coś mi się wydaje, że niedługo zrobi to samo... chyba profilaktycznie też go wymienię, tylko tam jest ciężko się dostać do jego mocowania od strony chłodnicy (jest nisko i trudny dostęp).
Czy żeby zdjąć ten wąż do termostatu, będę musiał wylać płyn z całej chłodnicy?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 25 kwi 2006, 08:14

stuk napisał(a):Czy żeby zdjąć ten wąż do termostatu, będę musiał wylać płyn z całej chłodnicy?


nie ;) sam wyleci :) a na poważnie to podstaw coś i spuść korkiem spustowym płyn z chłodnicy, szkoda wszystko puszczać w kanał.. a wąż termostat – chłodnica jest o wiele prostszy do demontazu i dopasowania, ma bardziej uniwersalny wymiar.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 25 kwi 2006, 09:13

Zawsze woź ze sobą taką szarą mocną taśmę klejącą – idealna sprawa jakby coś takiego stało się w trasie...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6