Wentylator pracuje bez przerwy. Silnik nie zapala.

Postprzez Vuju » 7 kwi 2006, 23:15

Problem pojawił się tydzień temu podczas opadów deszczu i początkowo przejawiał się kłopotami przy zapalaniu na letnim silniku, przy całkowicie zimnym – palil za pierwszym razem.
Ostatnio jednak na zimnym silniku zaczął załączać się wentylator i podczas jego pracy nie można było wogóle odpalić. Dopiero po odczekaniu na jego wyłączenie mogłem zapalić. Po odpaleniu silnik pracował bez zarzutu. Teraz wogóle nie rozłącza się wentylator i po włączeniu zapłonu pracuje non stop. (Sporadycznie tylko się rozłącza i wtedy bez problemu silnik odpala). Wyraźnie słyszalne jest tykanie zielonego przekaźnika – NF02 (chociaż za wentylator odpowiedzialny jest niebieski), ale sprawdzalem na innym i prawdopodobnie nie on jest przyczyną.
Po przeczytaniu chyba wszystkich wątków na temat czujników temperatury i wentylatora zakupiłem czujnik temperatury cieczy (zielony). Podłączyłem go do gniazda i zetknąłem z masą. Po włączeniu zapłonu wentylator nie pracował, a ja bez problemów odpaliłem silnik. Już myślałem, że rozwiązałem problem, ale na drugi dzien rano problem powrócił. Próbowałem podłączyć nowy czujnik i bez efektu. Teraz nie wiem czy za pierwszym razem jak zadziałał to był zbieg okoliczności ? Czy usterka może tkwi w tym drugim czujniku dwupinowym (czarnym) ?
Mam nadzieję, że dzięki forum w Święta nie będę siedział w domu ;)
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję i pozdawiam.
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez Vuju » 10 kwi 2006, 15:52

No cóż, dyskusja nie rozwineła się w tym przypadku do granic ciekawości. :)
Muszę tylko napisać, że TADZIOL JEST WIELKI <uklon>
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2006, 16:35

A czy to ni jest przypadkiem wina czujnika położenia przepustnicy? przestawiony/poluzowany?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Vuju » 11 kwi 2006, 00:00

Grzyby napisał(a):A czy to ni jest przypadkiem wina czujnika położenia przepustnicy?


Tego akurat nie brałem pod uwagę, bo po odpaleniu (co prawda zdarzało się to sporadycznie i tylko wtedy gdy rozłączał się wentylator) silnik pracował bez zastrzeżeń – obroty i moc w normie.
Dłubałem raczej przy czujnikach termicznych, ale tadziol kazał mi je zostawić w spokoju ;)
Skończyło się na przeczyszczeniu styków przekaźnika głównego.
Tam też węszyłem :P tyle, że poza logiką laika, przy takich objawach, był przekaźnik główny (żółty – JE16). Sprawdzałem tego co "pstrykał" (zielony – NF02) oraz tego, który wg. opisu odpowiada za wentylator (niebieski). Próbowałem też zrobić test KOEO, ale dioda nie chciała do mnie mrugnąć – świeciła cały czas.
Na szczęście diagnoza tadziola była krótka i bardzo precyzyjna.

Tak na marginesie – może ktoś wie dlaczego w JC Auto z czujników termicznych do 626 GE widzą tylko w swoich katalogach ten jednopinowy, który podaje temperature na wskażnik? W innych sklepach podają jeszcze dwupinowy, zielony. A co z trzecim czujnikiem, z czarnym gniazdem ? Nie psują się ;) czy tylko w ASO ?
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez Grzyby » 11 kwi 2006, 11:34

Vuju napisał(a):Na szczęście diagnoza tadziola była krótka i bardzo precyzyjna.

podziel się wiedzą :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Vuju » 11 kwi 2006, 19:27

Grzyby napisał(a):podziel się wiedzą

Moją wiedzę w dużej mierze zawdzięczam forum więc "oddaję cesarzowi co cesarskie". :)

Diagnoza i rzeczywista przyczyna: MAIN RELAY.
Napomknąłem o tym wcześniej:
Vuju napisał(a):Skończyło się na przeczyszczeniu styków przekaźnika głównego.
;)
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez genewa » 11 kwi 2006, 20:20

Witam,

no to ja się podłącze do wątku. Sprawa również dotyczy wentylatora silnika (nie klimy).

Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez tadziol » 11 kwi 2006, 20:45

genewa napisał(a):Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.


i nie szukaj... <lol> to normalne zachowanie,A/C podaje sygnał do kompa o swojej pracy,a ten m.in.uruchamia wentylator silnika. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez genewa » 11 kwi 2006, 21:00

OK. Przyjmuję do wiadomości.

dzisiaj rano, na dworze +2 st C. Włączenie silnika i po chwili klimy powoduje uruchomienie wentylatora. Co konstruktorzy 626 chcieli przez to osiągnąć?

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez tadziol » 12 kwi 2006, 21:21

szybsze schłodzenie skraplacza i to na całej jego powierzchni ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Gość » 25 maja 2006, 11:02

Miałem podobny przypadek po włączeniu zapłonu włączał się wentylator oraz nie działały świece żarowe więc nie ożna było odpalić samochodu prtzyczyną tego wszystkiego była spalona dioda w sterowniku świec żarowych który znajduje się pod popielniczką
Gość
 

Postprzez Grzyby » 25 maja 2006, 11:06

centrumdd – zauważ że temat jest o FSie czyli benzynie.
Ty masz zupełnie inne rozwiązania pod maską :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6