Problem pojawił się tydzień temu podczas opadów deszczu i początkowo przejawiał się kłopotami przy zapalaniu na letnim silniku, przy całkowicie zimnym – palil za pierwszym razem.
Ostatnio jednak na zimnym silniku zaczął załączać się wentylator i podczas jego pracy nie można było wogóle odpalić. Dopiero po odczekaniu na jego wyłączenie mogłem zapalić. Po odpaleniu silnik pracował bez zarzutu. Teraz wogóle nie rozłącza się wentylator i po włączeniu zapłonu pracuje non stop. (Sporadycznie tylko się rozłącza i wtedy bez problemu silnik odpala). Wyraźnie słyszalne jest tykanie zielonego przekaźnika – NF02 (chociaż za wentylator odpowiedzialny jest niebieski), ale sprawdzalem na innym i prawdopodobnie nie on jest przyczyną.
Po przeczytaniu chyba wszystkich wątków na temat czujników temperatury i wentylatora zakupiłem czujnik temperatury cieczy (zielony). Podłączyłem go do gniazda i zetknąłem z masą. Po włączeniu zapłonu wentylator nie pracował, a ja bez problemów odpaliłem silnik. Już myślałem, że rozwiązałem problem, ale na drugi dzien rano problem powrócił. Próbowałem podłączyć nowy czujnik i bez efektu. Teraz nie wiem czy za pierwszym razem jak zadziałał to był zbieg okoliczności ? Czy usterka może tkwi w tym drugim czujniku dwupinowym (czarnym) ?
Mam nadzieję, że dzięki forum w Święta nie będę siedział w domu
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję i pozdawiam.
Wentylator pracuje bez przerwy. Silnik nie zapala.
Strona 1 z 1
Grzyby napisał(a):A czy to ni jest przypadkiem wina czujnika położenia przepustnicy?
Tego akurat nie brałem pod uwagę, bo po odpaleniu (co prawda zdarzało się to sporadycznie i tylko wtedy gdy rozłączał się wentylator) silnik pracował bez zastrzeżeń – obroty i moc w normie.
Dłubałem raczej przy czujnikach termicznych, ale tadziol kazał mi je zostawić w spokoju
Skończyło się na przeczyszczeniu styków przekaźnika głównego.
Tam też węszyłem tyle, że poza logiką laika, przy takich objawach, był przekaźnik główny (żółty – JE16). Sprawdzałem tego co "pstrykał" (zielony – NF02) oraz tego, który wg. opisu odpowiada za wentylator (niebieski). Próbowałem też zrobić test KOEO, ale dioda nie chciała do mnie mrugnąć – świeciła cały czas.
Na szczęście diagnoza tadziola była krótka i bardzo precyzyjna.
Tak na marginesie – może ktoś wie dlaczego w JC Auto z czujników termicznych do 626 GE widzą tylko w swoich katalogach ten jednopinowy, który podaje temperature na wskażnik? W innych sklepach podają jeszcze dwupinowy, zielony. A co z trzecim czujnikiem, z czarnym gniazdem ? Nie psują się czy tylko w ASO ?
Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
Grzyby napisał(a):podziel się wiedzą
Moją wiedzę w dużej mierze zawdzięczam forum więc "oddaję cesarzowi co cesarskie".
Diagnoza i rzeczywista przyczyna: MAIN RELAY.
Napomknąłem o tym wcześniej:
Vuju napisał(a):Skończyło się na przeczyszczeniu styków przekaźnika głównego.
Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
Witam,
no to ja się podłącze do wątku. Sprawa również dotyczy wentylatora silnika (nie klimy).
Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.
Pozdrawiam
Marek
no to ja się podłącze do wątku. Sprawa również dotyczy wentylatora silnika (nie klimy).
Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.
Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
genewa napisał(a):Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.
i nie szukaj... to normalne zachowanie,A/C podaje sygnał do kompa o swojej pracy,a ten m.in.uruchamia wentylator silnika.
OK. Przyjmuję do wiadomości.
dzisiaj rano, na dworze +2 st C. Włączenie silnika i po chwili klimy powoduje uruchomienie wentylatora. Co konstruktorzy 626 chcieli przez to osiągnąć?
Pozdrawiam
Marek
dzisiaj rano, na dworze +2 st C. Włączenie silnika i po chwili klimy powoduje uruchomienie wentylatora. Co konstruktorzy 626 chcieli przez to osiągnąć?
Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Miałem podobny przypadek po włączeniu zapłonu włączał się wentylator oraz nie działały świece żarowe więc nie ożna było odpalić samochodu prtzyczyną tego wszystkiego była spalona dioda w sterowniku świec żarowych który znajduje się pod popielniczką
-
Gość
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6