Prawidłowy naciąg pasków wieloklinowych – GE

Postprzez stuk » 4 kwi 2006, 13:05

Ponieważ czasem sobie lekko piszczy, a jest w sumie nowy, mam dwa pytanka na temat paska od wspomagania/klimy:
– jak sprawdzic, czy jest prawidłowo naciągnnięty? patrzyłem do instrukcji, wiem gdzie jest punkt pomiaru i prawidłowe wartości, ale oczywiście nie posiadam przyrządu pomiarowego, więc tak domowa metodą – jak ocenic czy jest ok, czy za mocno/za słabo naciągnięty?
– o piszczenie podejrzeweam albo pasek, albo pompe wspomagania, czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2006, 23:15

stuk napisał(a):Ponieważ czasem sobie lekko piszczy,
Myslę ze to pasek alternatora piszczy.....
stuk napisał(a):czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.
Mozesz , alternator oraz pompa wodna jest na drugim pasku .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mati » 22 maja 2006, 18:30

Witam Wszystkich!

Tez mam problem z tym piszczeniem naciagniecie nic nie pomaga a nie chce przesadzic bo sami wiecie z czym to sie wiaze!

Gdzies czytalem na tym Foru ze mozna sciagnac z jakies strony Ksiazke obslugi Mazdy 626 ale niestety nie umiem tego znalezc <glupek2>

Moze tam bedzie cos opisane jakie sa wartosci napiecia itd.

Z gory Dziekuje za pomoc

Pozdrowienia
mati
 

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 18:36

mati napisał(a):naciagniecie nic nie pomaga

kup porządny i wymień
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mati » 22 maja 2006, 18:39

Dzieki za odpowiedz!

Pasek jest nowy tzn wszystkie sa nowe!
mati
 

Postprzez GregC » 25 maja 2006, 14:23

...jeżeli naciąganie nie pomaga to posmaruj je wazeliną techniczną, powinno pomóc :D
Ale według mnie zainwestuj w lepsze paski żebyś na trasie nie miał przygody typu pasek się zerwał, pompę wody szlak trafił, woda w hłodnicy zagotowana i...przegrzany silnik :(
I love this car:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2005, 18:50
Posty: 18
Skąd: (aktualnie Warszawa)
Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0

Postprzez kemot » 25 maja 2008, 11:54

Witam.Po wymianie rozrządu i pasków wieloklin owych i po poprawnym naciągnięciu odzywa mi się pasek od klimy.Objaw jest taki iż (ciucha) popiskuje na biegu jałowym.Naciąg jest OK.Stary był popękany lecz nie popiskiwał.Dodam iż przy odpalaniu pasek się nie ślizga.Na zimnym jest w miarę ok.Paski są firmy conti.Zrobiłem już 8 tysięcy i nadal popiskuje.Dodam iż jak poleje wodą pasek to dźwięk ustaje.Podejrzewam że koła pasowe są już lekko podtarte i z stąd ten dźwięk.Czy wymiana paska na nowy może coś pomóc i czy istnieją jakieś środki do smarowania.Denerwuje mnie strasznie ten dźwięk.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Hugo » 25 maja 2008, 14:12

Jest jakiś środek w areozolu do pasków klinowych lub wielorowkowych zwalczający piski, ale nazwy nie pamiętam.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bbshark » 30 maja 2008, 00:13

Niektóre paski mają inną głębokość rowków dlatego lepiej zakładać oryginalne japońskie wtedy powinno grać moze tu tkwi przyczyna.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2008, 18:29
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mazda 626 ge 1.8 95r

Postprzez tomi-ex » 28 mar 2013, 09:53

W którym miejscu powinno sie sprawdzić naciąg pasków wieloklinowych i jaki powinien być luz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez szumki44 » 28 mar 2013, 10:14

Naciag w ktorym miejscu ? na srodku paskow :)
W praktyce sa urzadzenia do tego specialne :P
W polsce :D bierzesz sciskasz tak aby ugiol sie maxymalnie do 1cm :) to jakis taki maximum luzu ktory juz sie koryguje . jak masz ok 6mm to jest ok .

Tyle ze pamietaj luz jest ok ! to najwyzej bedzie ci sie slizgac , piszzec !
Jak naciagniesz na maxa to rozwalisz lozyska w urzadzeniach a to juz lipa :)

Jak ci piszczy to wymien
Jak halasuje wymien
jak poszarpany wymien .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez tomi-ex » 28 mar 2013, 12:07

to sa nowe paski piszczy tylko przy rozruchu , luzu jest tak ok 4-5mm ale to ciezko sprawdzi ledwo co palce wchoddzą
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez mark.87 » 28 mar 2013, 12:26

Jak piszczy przy rozruchu to za slabo naciagniety jest,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 28 mar 2013, 15:02

mark.87 napisał(a):Jak piszczy przy rozruchu to za slabo naciagniety jest,

Tez :) ale jak juz piszczy przez lata nie tykany to wymiana:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 28 mar 2013, 22:25

Pasek nawet nówka ze sklepu przy dobrym naciagnięciu będzie piszczał ot taka mała zagwozdka <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez luk-kk » 29 mar 2013, 00:18

Musi być odpowiedni naciąg i odpowiedni pasek. Miałem Gatesa <killer> i jak by go nie naciągać i rozciągać to piszczał i to nie tylko przy rozruchu ale prawie cały czas... Później założony Bando i na początku lubił przy rozruchu zapiszczeć ale po parudziesięciu kilometrach został troszkę dociągnięty i od tamtej pory cisza. Tylko trzeba też uważać żeby nie przesadzić z naciągiem :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez szumki44 » 29 mar 2013, 01:26

lepiej luzniejszy niz za sztywny :) i raz na 2 miesiace spsikac go nawilzaczem do paskow:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 29 mar 2013, 10:00

Co to za nawilżacz? Bo jeszcze nie słyszałem o takim bajerze ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 29 mar 2013, 12:21

boll spray do paskow wieloklinowych cena 12 zl :P
http://tanie-lakierowanie.pl/429-boll-s ... owych.html

zasada dzialania jest taka :P

1Kupujemy nowy pasek
2 Co 3-4 miesiace psikamy tym :D
3 cieszymy sie :D ze dbamy o paski tak jak o olej w silniku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 29 mar 2013, 15:39

To jest bardziej klej jak nawilżacz. Jeśli ma piszczeć to będzie piszczał i to mu niewiele da. Wiem testowałem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6