Prawidłowy naciąg pasków wieloklinowych – GE
1, 2
Ponieważ czasem sobie lekko piszczy, a jest w sumie nowy, mam dwa pytanka na temat paska od wspomagania/klimy:
– jak sprawdzic, czy jest prawidłowo naciągnnięty? patrzyłem do instrukcji, wiem gdzie jest punkt pomiaru i prawidłowe wartości, ale oczywiście nie posiadam przyrządu pomiarowego, więc tak domowa metodą – jak ocenic czy jest ok, czy za mocno/za słabo naciągnięty?
– o piszczenie podejrzeweam albo pasek, albo pompe wspomagania, czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.
– jak sprawdzic, czy jest prawidłowo naciągnnięty? patrzyłem do instrukcji, wiem gdzie jest punkt pomiaru i prawidłowe wartości, ale oczywiście nie posiadam przyrządu pomiarowego, więc tak domowa metodą – jak ocenic czy jest ok, czy za mocno/za słabo naciągnięty?
– o piszczenie podejrzeweam albo pasek, albo pompe wspomagania, czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Myslę ze to pasek alternatora piszczy.....stuk napisał(a):Ponieważ czasem sobie lekko piszczy,
Mozesz , alternator oraz pompa wodna jest na drugim pasku .stuk napisał(a):czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam Wszystkich!
Tez mam problem z tym piszczeniem naciagniecie nic nie pomaga a nie chce przesadzic bo sami wiecie z czym to sie wiaze!
Gdzies czytalem na tym Foru ze mozna sciagnac z jakies strony Ksiazke obslugi Mazdy 626 ale niestety nie umiem tego znalezc
Moze tam bedzie cos opisane jakie sa wartosci napiecia itd.
Z gory Dziekuje za pomoc
Pozdrowienia
Tez mam problem z tym piszczeniem naciagniecie nic nie pomaga a nie chce przesadzic bo sami wiecie z czym to sie wiaze!
Gdzies czytalem na tym Foru ze mozna sciagnac z jakies strony Ksiazke obslugi Mazdy 626 ale niestety nie umiem tego znalezc

Moze tam bedzie cos opisane jakie sa wartosci napiecia itd.
Z gory Dziekuje za pomoc
Pozdrowienia
-
mati
...jeżeli naciąganie nie pomaga to posmaruj je wazeliną techniczną, powinno pomóc
Ale według mnie zainwestuj w lepsze paski żebyś na trasie nie miał przygody typu pasek się zerwał, pompę wody szlak trafił, woda w hłodnicy zagotowana i...przegrzany silnik
Ale według mnie zainwestuj w lepsze paski żebyś na trasie nie miał przygody typu pasek się zerwał, pompę wody szlak trafił, woda w hłodnicy zagotowana i...przegrzany silnik
I love this car:)
- Od: 18 gru 2005, 18:50
- Posty: 18
- Skąd: (aktualnie Warszawa)
- Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0
Witam.Po wymianie rozrządu i pasków wieloklin owych i po poprawnym naciągnięciu odzywa mi się pasek od klimy.Objaw jest taki iż (ciucha) popiskuje na biegu jałowym.Naciąg jest OK.Stary był popękany lecz nie popiskiwał.Dodam iż przy odpalaniu pasek się nie ślizga.Na zimnym jest w miarę ok.Paski są firmy conti.Zrobiłem już 8 tysięcy i nadal popiskuje.Dodam iż jak poleje wodą pasek to dźwięk ustaje.Podejrzewam że koła pasowe są już lekko podtarte i z stąd ten dźwięk.Czy wymiana paska na nowy może coś pomóc i czy istnieją jakieś środki do smarowania.Denerwuje mnie strasznie ten dźwięk.
- Od: 14 gru 2007, 09:54
- Posty: 101
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km
Jest jakiś środek w areozolu do pasków klinowych lub wielorowkowych zwalczający piski, ale nazwy nie pamiętam.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Naciag w ktorym miejscu ? na srodku paskow
W praktyce sa urzadzenia do tego specialne
W polsce
bierzesz sciskasz tak aby ugiol sie maxymalnie do 1cm
to jakis taki maximum luzu ktory juz sie koryguje . jak masz ok 6mm to jest ok .
Tyle ze pamietaj luz jest ok ! to najwyzej bedzie ci sie slizgac , piszzec !
Jak naciagniesz na maxa to rozwalisz lozyska w urzadzeniach a to juz lipa
Jak ci piszczy to wymien
Jak halasuje wymien
jak poszarpany wymien .
W praktyce sa urzadzenia do tego specialne
W polsce
Tyle ze pamietaj luz jest ok ! to najwyzej bedzie ci sie slizgac , piszzec !
Jak naciagniesz na maxa to rozwalisz lozyska w urzadzeniach a to juz lipa
Jak ci piszczy to wymien
Jak halasuje wymien
jak poszarpany wymien .
Musi być odpowiedni naciąg i odpowiedni pasek. Miałem Gatesa
i jak by go nie naciągać i rozciągać to piszczał i to nie tylko przy rozruchu ale prawie cały czas... Później założony Bando i na początku lubił przy rozruchu zapiszczeć ale po parudziesięciu kilometrach został troszkę dociągnięty i od tamtej pory cisza. Tylko trzeba też uważać żeby nie przesadzić z naciągiem
.

- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Co to za nawilżacz? Bo jeszcze nie słyszałem o takim bajerze 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
boll spray do paskow wieloklinowych cena 12 zl
http://tanie-lakierowanie.pl/429-boll-s ... owych.html
zasada dzialania jest taka
1Kupujemy nowy pasek
2 Co 3-4 miesiace psikamy tym
3 cieszymy sie
ze dbamy o paski tak jak o olej w silniku 
http://tanie-lakierowanie.pl/429-boll-s ... owych.html
zasada dzialania jest taka
1Kupujemy nowy pasek
2 Co 3-4 miesiace psikamy tym
3 cieszymy sie
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6