Na wolnych co jakiś czas wypada zapłon MX6 GE – Wypalony zawór ?
1, 2
Witam
Przekopałem forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku.
Silnik 2.0 16V FS 116KM
Odpalam auto po dłuższym postoju to przez jakieś 3-5 min chodzi lux. Równo jak zegarek. Po tych 3-5 min, jak obroty zaczynają spadać, silnik zaczyna nie równo pracować. Tzn. tak, jakby gubił zapłon na poszczególnych cylindrach. Słychać to również z tyłu auta z końcowego tłumika, że czasami wypada zapłon na jakimś cylindrze (przynajmniej mam takie przypuszczenia).
Pod maska widać jak silnikiem telepie, ale nie rytmicznie, tylko tak chaotycznie. Wygląda to tak, jak by wypadał zapłon na jakiś cylindrze co dwa suwy pracy. Jak dodam lekko gazu wszystko znika. Nawet jak przekroczę 1200rpm, to zanika. W czasie jazdy silnik chodzi rewelacyjnie. Z zapalaniem też nie ma problemu.
Po nagrzaniu obroty też są za niskie, jakieś 600rpm.
Wymieniłem już świece, przewody, palec, kopułkę. Wszystko ori części i dalej to samo, jak przed wymianą. Rozbierałem aparat i wszystko sprawdziłem, czy nie ma gdzieś przebicia. Rozrząd sprawdzony.
Nie mam już pojęci co sprawdzić... Macie jakieś pomysły ?
Przekopałem forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku.
Silnik 2.0 16V FS 116KM
Odpalam auto po dłuższym postoju to przez jakieś 3-5 min chodzi lux. Równo jak zegarek. Po tych 3-5 min, jak obroty zaczynają spadać, silnik zaczyna nie równo pracować. Tzn. tak, jakby gubił zapłon na poszczególnych cylindrach. Słychać to również z tyłu auta z końcowego tłumika, że czasami wypada zapłon na jakimś cylindrze (przynajmniej mam takie przypuszczenia).
Pod maska widać jak silnikiem telepie, ale nie rytmicznie, tylko tak chaotycznie. Wygląda to tak, jak by wypadał zapłon na jakiś cylindrze co dwa suwy pracy. Jak dodam lekko gazu wszystko znika. Nawet jak przekroczę 1200rpm, to zanika. W czasie jazdy silnik chodzi rewelacyjnie. Z zapalaniem też nie ma problemu.
Po nagrzaniu obroty też są za niskie, jakieś 600rpm.
Wymieniłem już świece, przewody, palec, kopułkę. Wszystko ori części i dalej to samo, jak przed wymianą. Rozbierałem aparat i wszystko sprawdziłem, czy nie ma gdzieś przebicia. Rozrząd sprawdzony.
Nie mam już pojęci co sprawdzić... Macie jakieś pomysły ?
MX-6 w budowie.
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
- Od: 22 lut 2008, 11:02
- Posty: 35
- Skąd: okolice K-Koźla woj. Opolskie
- Auto: Mazda MX-6 2.0 16V klima
Może wystarczy tylko podnieść wolne obroty do 700-800?
Sprawdzałeś błędy?
Sprawdzałeś błędy?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Nie chce właśnie podnosić rpm, bo chciałbym właśnie najpierw "tą" usterkę usunąć, bo jak daję ręcznie obr. do około 850, to dalej zapłon wyskakuje. Dopiero jest dobrze, jak jest więcej jak 1200. Więc podniesienie wolnych nie wyeliminuje tego problemu.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem.
MX-6 w budowie.
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
- Od: 22 lut 2008, 11:02
- Posty: 35
- Skąd: okolice K-Koźla woj. Opolskie
- Auto: Mazda MX-6 2.0 16V klima
Musisz błędy sprawdzić to pewnie czegoś się dowiemy.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
a dolot masz szczelny? Jest bardzo możliwe że uszczelka kolektora ssącego jest walnięta w jakiś sposób...albo istnieje inne lewe powietrze za przepływką, a zwłaszcza za przepustnicą.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Zalej paliwo 98 i dolej coś do czyszczenia wtrysków/zaworów, a następnie pojedź na autostradę (jak masz) i daj jej w palnik. Dużo oleju bierze?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Błędów brak, dzisiaj sprawdzałem.
Obroty podbiłem do ok. 800.
Oleju nie bierze.
Dalej to samo.
Obroty podbiłem do ok. 800.
Oleju nie bierze.
Dalej to samo.
MX-6 w budowie.
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
- Od: 22 lut 2008, 11:02
- Posty: 35
- Skąd: okolice K-Koźla woj. Opolskie
- Auto: Mazda MX-6 2.0 16V klima
mam podobny porzypadek na warsztacie fakt faktem z renault clio ale to samo, na wolnych nie pali na 2 cylindry a przy 1300-1500 rpm juz chodzi rowno, kompresja w granicach 6, na palących cylindrach 10-11 takze tak jak koledzy pisza zerknalbym dla swietego spokoju kompresje
Pozdrawiam
bochen
Pozdrawiam
bochen
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
Koledzy mają rację problem z kompresją – własnie przechodze to samo z moim autem.
A propo jakie zamienniki polecacie do uszczelnienia zaworów i zamienniki dla pierścieni uszczelniających?–
A propo jakie zamienniki polecacie do uszczelnienia zaworów i zamienniki dla pierścieni uszczelniających?–
-
remas74
Jeśli chodzi o zamienniki uszczelniaczy i simeringów... to victor reinz, elring, te sprawdziłem, są dobre, może ktoś ma doświadczenia z innymi producentami.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam. Odgrzebie problem bo mam dokładnie to samiutko, co mnie przeraża... do tego mam GAZ ;/ i mam pytanie czy gaz zdążyłby załatwić zawory w ciągu 60 tyś
(silnik 60 tyś temu przeszedł generalny remont cała głowica była regenerowana, i reszta motorka) Gaz sekwencja BRC. Jest jakaś możliwość zbadania przedmuchów pomiędzy cylindrami
dodam że nie zawsze prycha z wydechu potrafi chodzić normalnie a nagle jakby jeden cylinder i zaraz drugi zaczyna, dziś jak cofałem do garażu to czułem jakby jeden cylinder w ogóle nie chodził, do tego gdy ściągnę wtyczkę z pierwszego wtrysku silnik trochę tylko reaguje ;/ świece troszeczkę czarnawe i trochę na jednej było nalotu białego.
- Od: 1 lut 2014, 18:31
- Posty: 5
- Auto: ford probe 2.0 16v
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6