Problem z dodawaniem gazu – ja mu gaz, a on nic...

Postprzez stuk » 28 gru 2005, 11:50

Od niedawna obserwuje dziwny problem – na niskim biegu (właściwie na jedynce, przy ruszaniu, albo jak juz jadę) dodaje gazu (pedał się wciska) a auto nic, ledwie, jakby go ktoś trzymal za zderzak z tyłu :D
I nagle w pewnym momencie speed...
Co się zacina? Nie pedał/linka bo to się ładnie wciska. Nie sprzęgło, bo nie wzrastają obroty i nic nie wyje. Po prostu wcisnięty gaz, auto że ledwie, a po chwili jedzie.
Albo wciśniecie gazu nie otwiera przepsutnicy, albo komp nie reaguje na to i nie dodaje paliwa do mieszanki... a po chwili jak się na mysli to wraca do normy i od razu obroty skacza i auto rusza – komiczne bo długo nic i nagle skok jak kangur... :D
Z obserwacji wynika że dzieje sie tak na zimno i na benzynie, ale wcale nie jest tak, że rano jak ruszam to od razu mam ten efekt – dopiero jak przejade kawalek to mu się potrafi tak zdarzyć. Na gazie nie zauważyłem, ale nie wiązałbym tego, bo na gaz daje po prostu jak jest już ciepły...
Co to może być???
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 28 gru 2005, 12:27

1 jeżeli masz II generację to może to poprosu zła emulacja zrób reset kompa na początek i zobacz co i jak.
2 pytanie co tam z przepływką słychać
3 jak tam błędy żadnych nie pokazuje??
4 jeżeli II gen to spróbuj przełączyć na gaz zaraz jak jest zimny jeżeli też się tak bedzie zachowywał tzn że problem nie tkwi w układzie paliwowym tylko gdzie indziej. Jeżeli objawy na zimnym silniku nie występują na gazie a tylko na benie to problem tkwi w układzie ppaliwowym.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 28 gru 2005, 12:32

Przepływka nie sprawiała problemów do tej pory, nie było też strzałów, błędów w kompie brak (dioda wykonuje 1 mignięcie na początek i tyle). Mam II-gen, ale objaw 'zacięcia się' gazu jest losowy – zadarza mi się tylko na zimno, ale nie ma reguły że zawsze, albo że w jakimjś tam konkretnym momence, więc test na gazie na zimno może nic nie powiedzieć... co więcej mam tu problem (pisałem kiedyś) że jak się nie rozgrzeje dobrze to mi robi taki numer że cyknie już na gaz, a tu nagle na wolnych obrotach wraca sam na benzynę (więc cięzko tu coś potestować na zimo na gazie)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Sebastian » 29 gru 2005, 02:11

Hm wydaje mi się że to sprzęgło. Ale nie daje ręki uciąć. Mam taką mazdę z wywalonym sprzęgłem i zachowuje się identycznie jak w twoim opisie. Jeżeli nie wyje no to stawiam na przepływomierz.
Mazda to my.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez janek » 29 gru 2005, 18:43

Sebastian napisał(a):Hm wydaje mi się że to sprzęgło. Ale nie daje ręki uciąć. Mam taką mazdę z wywalonym sprzęgłem i zachowuje się identycznie jak w twoim opisie. Jeżeli nie wyje no to stawiam na przepływomierz.

Też miałem taki objaw w poprzednim samochodzie – głupie uczucie dodaję ostro gazu a on nic. Może sprawdz czy to sprzęgło – przy ruszaniu z 5 biegu powinien zgasnąć jak nie to sprzęgło (chyba jakoś tak to było-jak źle to niech ktoś poprawi).
A może raczej tak jak napisali na forum :"Stan sprzęgła ocenić można włączając trzeci bieg, zaciągając ręczny i powoli puszczając pedał sprzęgła.
Auto powinno zgasnąć w połowie zakresu pracy pedału. Gdy auto gaśnie pod "koniec" lub wogóle – sprzęgło jest do zrobienia. "
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&B ... 14&fpart=2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez stuk » 29 gru 2005, 19:10

Po pierwsze jak się "zacina" to nie wzrastają obroty (nic też nie wyje), a przecież gdyby to sprzęgło się ślizgało, to byłby "rozjazd" obrotów silnika z napędem – obroty by wzrastały, a auto nie przyspieszało.
Po drugie robiłem już test polegający na jeździe 50km/h na V biegu i dodaniu gazu do dechy i nic – znaczy się ślimacze tempo przyspieszenia i wzrostu obrotów. Tak więc sprzęgło to raczej nie jest.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez janek » 29 gru 2005, 21:30

no racja – to nie sprzęgło.
może pompa paliwa albo coś się przytyka
brak mi pomysłów <nie>
Miałem gaz pierwszej generacji w starym wozie-wszystko regulowało się samemu. Raz miałem podobny efekt, ale wtedy wystarczyło pokręcić przepustnicą na rurce za mieszalnikiem gazu-silnik dostawał zbyt mało paliwa-dodawałem gazu i nic, musiałem lekko zdjąć nogę z gazu i dodawać ponownie powoli.
A może przełączniki elektromagnetyczne od gazu i bęzyny sie walą-jak mówisz że nagle sam przełącza-sprawdz instalację...
Brak pomysłów-głowa trochę ciężka po tych świętach nie mówiąc o brzuchu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez janek » 29 gru 2005, 21:37

a pedał gazu choszi lekko-może jest jakiś syf na przepustnicy – może warto na nią zerknąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez Bartek1986 » 30 gru 2005, 15:32

Jeżeli tylko na pb to stawiam na wtryskiwacze. Mam identycznie na lpg wszystko ok a na zimnym na pb te same objawy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 3 sty 2006, 15:10

Ja tez mam cos takiego ale jak jest tylko zimny w miare nabierania temperatury robi sie coraz zwawszy ..
Czy ten typ tak ma ..?? Czy winno byc odrazu po odpaleniu ze buta palisz gumy i jazda do przodu :D
Im jest zimniej tym bardziej jest to widoczne i odczuwalne ...
Jakies sugestie ... :) aha brak gazu ... tylko pb .. :)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez mayer » 3 sty 2006, 16:06

Ja to mam tylko na LPG przy skręcie w lewo wyłącznie .. i to jest dopiero dla mnie zagadka...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez janek » 3 sty 2006, 20:38

Może brudny bak i przełącza sam – coś o ty myło na forum.
Przełącza z LPG na Pb czy z Pb na LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez mayer » 4 sty 2006, 09:49

Przełącza z LPG na Pb czy z Pb na LPG?

w tym sek ze nie tylko przez chwile mam "pusto pod pedałem" żadnej reakcji na wduszenie tak jakby nagle nie dostawał LPG...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez janek » 6 sty 2006, 10:59

a zawory elektromagnetyczne – sprawdź styki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez waldii » 6 sty 2006, 20:55

mayer napisał(a):Ja to mam tylko na LPG przy skręcie w lewo wyłącznie .. i to jest dopiero dla mnie zagadka...

Niech zyja fajne parowniki/Tez to mialem w poprzednim autku.Jesli parownik ustawiony jest wzdluz osi auta to przy mocniejszych skretach masz taki obiaw.Jesli jest w poprzek to masz taki efekt przy przyspieszaniu lub hamowaniu.Pobaw sie ustawieniami a rozwiklasz zagatke.Chyba,ze masz SGI to cos innego Ci pierdlo,bo w Sgi nie ma takich numerow.POZDRO.Jakby co to wal na PW.
waldii
 

Postprzez stuk » 19 sty 2006, 14:22

janek napisał(a):no racja – to nie sprzęgło.
może pompa paliwa albo coś się przytyka

Bartek1986 napisał(a):Jeżeli tylko na pb to stawiam na wtryskiwacze. Mam identycznie na lpg wszystko ok a na zimnym na pb te same objawy

Na luzie czasem jak dodaje gazu to tez tak bywa – wciskam gaz i nic, więc kolejny dowód na to, że nie sprzęgło. Najbardziej czuć na jedynce, trochę na dwójce. Pojawia się losowo (raz jest raz nie ma tego zjawiska), ale obserwowałem przy zimnym (w każdym razie nie dogrzanym jeszcze silniku) i tylko na Pb...
Byle do wiosny – będzie można podłubac pod maską :D
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 22 sie 2006, 15:33

A ja sie tutaj podepne z takim zapytaniem ... :D
Bedac u JAKSY nasz dr przejechal sie autem i stwierdzil ze czas na sprzeglo fakt auto ma straszliwe rozjazdy zegarow ladnie sie wkreca ale slabo przyspiesza. Ostatnio zauwazylem ze bardzo ladnie przyspiesza ale z tempomatu .. czy moglby mi to ktos wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje
Czy tempomat rzadzi sie sam poza sprzeglem ..?? :| :)
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez hazell » 23 sie 2006, 10:55

Tempomat przyspiesza po prostu łagodniej i dlatego Ci się tak wydaje :P

Co do zacinania się gazu – miałem tak samo jak miałem walniętą uszczelkę pod kolektorem ssącym – po prostu dostawał lewego powietrza. Po wymianie uszczelki problem zniknął. U Ciebie nie musi być to uszczelka ale sprawdź układ pod kątem lewego powietrza.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6