Rośnie ciśnienie w ukladzie chlodzenia
1, 2
Witam
Proszę o podpowiedź, mam mazdę 626 2,5 V6, wywalało mi płyn z układu chlodzenia, wymieniłem uszczelki pod głowicami, a nadal podnosi mi sie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyzuca płyn i to w szczególnym momencie a okładnie 2-3 minuty po wyłączeniu silnika. Sprawdzona została pompa wodna, wymieniłem czujniki, korki na chłodnicy, sprawdzono kilkakrotnie czy nie naie ma przedmuchów spod uszczelek (nie ma) a mimo to objawy pozostały.
Dzięki za podpowiedzi
Proszę o podpowiedź, mam mazdę 626 2,5 V6, wywalało mi płyn z układu chlodzenia, wymieniłem uszczelki pod głowicami, a nadal podnosi mi sie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyzuca płyn i to w szczególnym momencie a okładnie 2-3 minuty po wyłączeniu silnika. Sprawdzona została pompa wodna, wymieniłem czujniki, korki na chłodnicy, sprawdzono kilkakrotnie czy nie naie ma przedmuchów spod uszczelek (nie ma) a mimo to objawy pozostały.
Dzięki za podpowiedzi
-
szymon626
a jak duzo ci tego plynu wywala? bo u mnie tez wywala troche po zgaszeniu silnika ale potem sam sobie go spowrotem zasysa bo jak sie schlodzi to sie podcisnienie wytwarza. mysle ze to troche normalne bo jak zgasisz silnik to plyn dalej przejmuje temperature od silnika a nie ma sie juz jak schlodzic bo ani pompa ani wentylator nie pracuja wiec sie troche podgrzewa, rozpreza no i wyrzuca, ale jak masz sprawny korek to powinno go potem spowrotem pociagnac ze zbiorniczka wyrownawczego.
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
Sprawdź czy kompresja nie idzie w płyn, jeśli tak to albo jest nie taka uszczelka pod głowicą albo sama głowica mogła polecieć.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Dobrze odpowietrzyłes układ? dolej wody na zimnym silniku bo moze Ci wywalac nadmiar płynu przy rozgrzanym silniku. Jak wywali Ci plyn to nie dolewaj i zobacz co bedzie sie działo tylko patrz cały czas na temperature. jeżeli będzie wszystko ok to znaczy że za dużo bylo płynu i nadmiar był wyrzucony.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
może po prostu masz za dużo płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
To by raz wyrzuciło tyle ile trzeba i byłby spokój.muunek napisał(a):może po prostu masz za dużo płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
A ja podłącze się do tematu. Mi w GE 1,8 też rośnie ciśnienie pojawiają się pęcherzyki powietrza jak temperatura wzrasta. Przy pełnym rozgrzaniu silnika prawie nie możliwe jest ugięcie węży od chłodnicy ale w momencie gdy wiatrak zaczyna chłodzić wszystko wraca do normy. Stabilizuje się ta tak, że powietrza nie widać w zbiorniczku, węże robią się miękkie a płyn zabiera z powrotem. Dodam jeszcze że mogę na zimnym silniku swobodnie odkręcić korek od chłodnicy i nie wyrzuca nawet grama , a w miarę nagrzewania to samo przez się płynu trochę musi się ulać. I moje pytanie jest czy aby to na pewno uszczelka czy może nieszczelność układu i dlatego przez powietrze w nim dzieją się takie rzeczy??
Wojtas
- Od: 9 sie 2006, 13:05
- Posty: 12
- Skąd: Chynów
- Auto: Mazda 626 1.8 gaz 1992 rok
Termostat wymieniłem, korek od chłodnicy też. Dodam że wymieniałem uszczelkę pod głowicą pół roku temu i było dobrze, dopóki nie wypłukałem układu specyfikiem do płukania. Też tak podejrzewam że mam zapowietrzony, ale dolewam płyn i mam tydzień spokoju po tygodniu znowu to samo. A wycieków nie widać.
Wojtas
- Od: 9 sie 2006, 13:05
- Posty: 12
- Skąd: Chynów
- Auto: Mazda 626 1.8 gaz 1992 rok
W GE strasznie długo trwa odpowietrzanie...
Ja odpowietrzałem w tamtym roku to trwało to jakoś 2x po 1,5 godziny na mrozie
według opisu z forum czyli dolewanie na odpalonym silniku aż przestanie zasysać płyn i bąblować. Tragedia jednym słowem. Można też czekać aż samo się odpowietrzy i dolewać płynu co jakiś czas ale naprawdę długo to trwa.
johny2007 jaki masz kod lakieru Madzi ? J7 ?
Ja odpowietrzałem w tamtym roku to trwało to jakoś 2x po 1,5 godziny na mrozie
johny2007 jaki masz kod lakieru Madzi ? J7 ?
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Dzięki za info. W piątek będę odpowietrzać, ale najpierw muszę większość cybantów dokręcić bo węże są wilgotne. Co do kodu to nawet nie odczytywałem jest wiśniowa, ale na wiosnę będzie przechodzić gruntowny remont blachy.
Wojtas
- Od: 9 sie 2006, 13:05
- Posty: 12
- Skąd: Chynów
- Auto: Mazda 626 1.8 gaz 1992 rok
witam posiadam xedosa 6 1.6 i dziś mi wywaliło wąż w chłodnicy ten z prawej strony,olej jest w porządku bez bąbelków,a płyn bez tłustych plam,korek wlewu czysty bez mazi jak narazie.Jakieś 2 tygodnie temu musiałem wymienić właśnie ten waż od chłodnicy,ponieważ poprzedni strasznie spuchł i {był bardzo miękki w połowie.NOWY WĄŻ NIE CHCIAŁ SIĘ WSUNĄĆ NA CHŁODNICE I POSTANOWIŁEM ŻE PSIKNĘ TROCHĘ SMAREM DO ŁAŃCUCHÓW
,czy może to właśnie być przyczyną tego że wąż się zsunął ?
dodam że w wyrównawczym jest nalane max
Pozdrawiam z Chełma
dodam że w wyrównawczym jest nalane max
Hehe
jak dałeś smar to nic dziwnego, że zleciał. Jedynie mogłeś go podgrzać we wrzątku i próbować nałożyć, a teraz weź go zdejmij i dobrze odtłuść.
Korek na chłodnicy sprawny?
Korek na chłodnicy sprawny?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
uspokoiłeś mnie trochę,jeśli chodzi o korek chyba jest okej ...A tak pytanie z innej beczki leci,czy ustawienia tps czy jakoś tak ma wpływ na działanie układu chłodzenia ? wiesz{cie} jakieś dwa lata temu wymieniłem oba czujniki i termostat wszytko niby oryginalne z carspeedu w Lublinie:),dodatkowo kiedyś również czyściłem przepustnice i właśnie chyba tą cześć odpowiedzialna za te ustawienia i o ?
a tak ogólnie chodzi oto że nie działa mi wentyl
a tak ogólnie chodzi oto że nie działa mi wentyl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6