Powody dużego spalania- sonda lambda, czujnik temp. 626 GE

Postprzez Tubi » 12 maja 2010, 06:33

Wybacz ale ta poranna środa zle na mnie działa, od poniedziału się zdążyłem zmęczyć a do piątku jeszcze daleko :) nie doczytałem ,że podałeś "Mazda 626 hatchback 2.5 V6". Na stronie głównej w dziale warsztat masz dokładną instrukcje jak sprawdzić błędy. Musisz sobie zmajstrować tester diodowy, niewielki koszt a będzie na przyszłość. Jeżeli chodzi o sondy możesz podjechać do gazownika i ci sprawdzi. A jak spalanie na benzynie?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez tomekkrynia » 12 maja 2010, 06:40

Szczerze mówiąc na PB jeszcze nie testowałem, myślę, że nie jest tragicznie sądząc po wskaźniku paliwa.
Dziś udam się do gazownika zobaczę co mi na to poradzi, nie ukrywam, że pomruk V-ki jest zniewalający, ale te spalanie mnie trochę martwi, nie jestem z tych ludzi, którzy nie patrzą ile i za ile leją.
Jeszcze wczoraj otrzymałem porażającą wiadomość, że zostanę ojcem :)
Trzeba to jakoś zrobić zaczną się ważniejsze wydatki.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta, dziś podjadę na regulację gazu i zobaczę co mi powiedzą cwaniaki z gazowni pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez Tubi » 12 maja 2010, 06:55

No to bardzo gratuluje! :) Poszukaj tematu "spalanie naszych mazd" i będziesz miał obrazowo ile tego gazu i paliwa powinnien palić.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez junak13 » 4 mar 2011, 11:29

hey wszystkim.
jestem szczęśliwym posiadaczem 626 od tygodnia.
ma ona kilka problemów, takich jak stuki na zaworach, odpowiedź znalazłem na forum i biorę się za to za tydzień.
mój drugi problem to brak mocy, powinna ciągnąć bardziej, no i po 100km zalałem ją znowu a tu 13literków!!! :| :| masakra! przepływomierz jest ok, zostają kable,świece i kopułkę które będę wymieniać na dniach.
a czy wtryski jeśli są już pozapychane, też mogą zwiększać z użycie paliwa?? jak je przeczyścić?? miałem kiedyś takową mazdę i miałem walnięty przepływomierz, ale tym razem to on jest ok, bynajmniej wygląda.
a jak ma się z użycie paliwa do tłoków i pierścieni?? jesli pierścienie do du...py to dymi chyba, tak??
czy stuki na zaworach powodują nie domykanie się zaworów, przez co zwiększa się konsumpcja paliwa??? usłyszałem taką rade od kolegi.
proszę pomóżcie koledzy, bo autko jest śliczne i szkoda jej, a paliwo idzie w górę! <glupek2>

pozdrawiam junak13
Ostatnio edytowano 4 mar 2011, 12:31 przez junak13, łącznie edytowano 2 razy
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez junak13 » 4 mar 2011, 11:55

dodam tylko, że latam tylko na benzin'ce! <spoko>

junak13
Ostatnio edytowano 4 mar 2011, 12:31 przez junak13, łącznie edytowano 2 razy
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez luk-kk » 4 mar 2011, 12:01

Na dzień dobry sonda lambda do sprawdzenia. Z niesprawną auto pali tak na oko ze 25 -30% więcej paliwa i troszkę wpływa to na osiągi, a przynajmniej u mnie tak było dopóki nie wymieniłem zepsutej sondy to spalanie 13-14 litrów i wyraźnie gorsze przyspieszenie szczególnie z dołu.

Nie pisz posta pod postem, używaj edycji :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez junak13 » 4 mar 2011, 12:12

Nie pisz posta pod postem, używaj edycji :) .

ok, sorrki za głupi błąd techniczny <oczko>
dzięki za info, a ile taka nowa sonda kosztuje?? gdzie ja moge kupić, tylko w aso?? mam dobry sklepik z japońskimi zamiennikami, ale o sonde nigdy nie pytałem.
hey luk-kk a opisz mi proszę wymiane sądy, ja nie jestem żadnym mechanikiem i nie śmierdze groszem, dlatego sam musze to zrobić, a jak miałbyś jeszcze fotorelacje to było by to mistrzostwo świata <spoko>
i pewnie wielu innym kolegom by się przydało.

pozdrawiam junak13
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez kamilspider » 4 mar 2011, 12:42

sonda jakaś uniwersalna kosztuje ok 100zł, a porządna ze 300... znajduje się pomiędzy kolektorem wydechowym, a katalizatorem. Zobaczysz, że w rurę jest coś wkręcone z kabelkami :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez junak13 » 4 mar 2011, 12:49

dzięks Kamilspider. <spoko>
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez luk-kk » 4 mar 2011, 15:02

Najpierw to sprawdź czy stara na pewno jest martwa. Znajdziesz na forum jak to zrobić.
Jak chcesz żeby to było w miarę porządnie zrobione to kup uniwersalną NGK z pewnego źródła(okolice 130 zł). Wykręć starą z kolektora i odłącz wtyczkę. Będziesz musiał uciąć kabelki z wtyczką ze starej sondy i przeszczepić ją do nowej a całość zaizolować koszulkami termokurczliwymi (opis i koszulki powinny być z nową sondą).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez johnnyslawo » 4 mar 2011, 18:49

kombinowanie z ucinaniem kabelków to nie jest dobry pomysł, z resztą było już o tym na forum, lepiej ewentualnie kupić sprawną używkę. Co do twojego problemu to zacznij od sprawdzenia błędów i będziesz wiedział gdzie grzebać, po co się domyślać i ładować kasę w coś czego nie jesteś pewien bo jak sam napisałeś nie śmierdzisz groszem.
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez kamilspider » 4 mar 2011, 19:00

można kupić sondę z zarobioną wtyczką. cena ok 120zł, oczywiście najtańsza. Używka to zawsze używka, która może podziałać tydzień, a na taką najtańszą jest gwarancja chyba z rok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ursus2400 » 4 mar 2011, 22:16

Może to głupie pytanie, ale czy sprawdzałeś filtr powietrza? Sprawdzenie filtra powietrza uznaję za oczywistą oczywistość. Zapchany zamula silnik
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez junak13 » 5 mar 2011, 01:37

witam, i dziekuję za odpowiedzi.
filtr widziałem, jest ok, ale dla mojej normy wymienie i olej i wszystkie filtry, kable i świece itp, taki normalny serwis po zakupie nowego auta/starego-nowego:)
będe sprawdzał błędy, w nastepnym tygodniu.
wiem, że moja mazdeczka ma problem ze stukaniem, ktore nie poprawilo dolanie oleju, ma również wyciek z pod pokrywy, tej co swiece w nia wchodza, ale to już wiem jak naprawić, dzięki forum.
jedynie co nie daje mi spokoju, to mułowatość i duże spalanie, które myślałem, że jest winny przepływomierz, ale on jest ok, bynajmniej wygląda, dlatego zwróciłem się do Was o pomoc.
pozdrawiam junak13 :D
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez vip1705 » 6 mar 2011, 14:47

witam tez mam taką mazde i tez stukaja mi zawory i nie mam pojęcia dlaczego :( a co do duzego spalania to sprawdz szczelność przewodów dolotu powietrza i skrzynki filtra mi tez dużo paliła a okazało sie ze łapała lewe powietrze jak po uszczelniałem to w lecie mieszcze sie w 10 L gazu a lubię ją przegonić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2010, 11:56
Posty: 95
Skąd: Gołąb okolice Chełma
Auto: była 626 GE 2.0 92r
jest 626 GF `01r

Postprzez junak13 » 11 mar 2011, 23:15

witam...
masakra jakaś!
zmieniłem sonde i była mała poprawa.
odkręciłem pokrywe przerywacza i tam wytarte już na pokrywce i palec też wytrzepany:) mam oczywiście zapasy dwóch kompletów palców z pokrywami i kablami, pozostałości innej mazdy, ale!!!nie od mojego przerywacza <płacze>
było juz koło 15-tej, i w ostatniej minucie udało mi sie kupic pokrywe przerywacza, ale palec nie pasuje <płacze> <płacze> jakie było moje zaskoczenie, gdy auto nie chciało sie odezwać <płacze> <płacze> masakra <płacze> teraz musze czekac do poniedziałku na otwarcie sklepów <płacze>
musiałem kombinować z kablami, na pierwszy cylinder musiał zostać stary kabel, wrrrr
a na wysokich obrotach i tak auto gaśnie <płacze>
mam nadzieje, że to minie na nowym palcu i kablach...
pozdrawiam
ps, musiałem pchać mazde, wrrrr bo zgasła wrrr
pozdro
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez kotix » 15 gru 2012, 11:01

Historia wyglada tak :
Wymieniony wydech włączanie ze złaczka elestyczna
Miska olejowa (wgnieciona była)
Swiece jakies 6 miesiecy temu.
I na stycznen juz zaplanowalem rozrzad (troche juz km zrobila – suma 295tys)

Przed swietami planuje wyjad do rodziny (kilak set km)

Po ostatnich naprawach zauwazlem ze pali strasznie duzo. W granicach 13-15l.
Wiem ze jest zima i wieksze palanie przez grzanie. To nie pierwsza zima z Mazda i wiem ze to juz za duzo.

Juz doczytalem, że warto sprawdzić lambde. Tylko jak mogę to sam zbdać żeby nie narażać sie na dodatkowe koszty. (Juz troche pieniedzy poszlo na ostatnie naprawy i żonka krzywo patrzy a swieta sie zblizaja)

Macie jakies pomysly na diagnostyke we wlasnym garażu ??
Początkujący
 
Od: 15 gru 2012, 10:54
Posty: 11
Auto: 626 GE 1.8 93r

Postprzez szumki44 » 15 gru 2012, 11:07

poprzez sparawdzenie w zlaczu diagnostycznym kodu bledow :) na forum znajdziesz jak :) i tez jak sonde sprawdzic miernikiem (ale miernikiem konkretynym a nie z bazaru)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez ProboszczV6 » 15 gru 2012, 11:28

miernikiem najlepiej analogowym=wskazówkowym "komunistycznym" jakimś np dobrej klasy z małym zakresem. Dlaczego analogowym? Dlatego że falująca wskazówka lepiej oddaje naturę zjawiska :) a dlaczego komunistycznym? bo kiedyś takie mierniki były, były dobre i można je znaleźć w niejednym polskim domu.
Zakres 2V powinien być odpowiedni.
Winny może być też czujnik temperatury ale błąd przy diagnostyce wyskoczy gdy jest on całkowicie zwalony, wtedy też wiatrak chłodnicy kręci sie cały czas. Wskaźnik temperatury pokazuje ci środek skali po rozgrzaniu? Jeśli tak to można wyeliminować termostat, ale nie czujnik :] Czujnik sprawdzasz omomierzem, poszukam jakie powinien mieć wartości...

przy 20st ma mieć 2.2-2.7 kiloOmów
przy 80st ma mieć 0,29-0,35 kiloOmów
czyli zimny i ciepły silnik...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez noxes » 15 gru 2012, 15:02

oczywiście zapomniałes dodatć, że chodzi o czujnik koloru zielonego.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6