626 GE 1.8 LPG – nieszczelny układ chłodzenia

Postprzez jsq » 15 lut 2011, 13:52

Auto: Mazda 626 GE 1995 1.8 + sekwencyjny LPG

Od pewnego czasu mam problem z samochodem. Dotyczy on układu chłodzenia silnika, a co za tym idzie:
– zawyżonych obrotów na zimnym silniku
– falujących obrotów na ciepłym silniku
– znikającego ogrzewania

Nie mogę polegać na mechanikach z mojego miasta, ponieważ nie ma tu dobrych fachowców. Większość z nich (jak nie wszyscy) idzie na ilość a nie jakość i wolą proste roboty. Gdy pojawia się problem, nikt nie wie o co chodzi, rozkładają ręce i zwalają na magię Mazd.

Problemy z samochodem tworzą takie błędne koło i nawet nie wiem od czego tu zacząć. Najlogiczniejszym wytłumaczeniem jest na chwilę obecną tajemniczy ubytek płynu chłodniczego, który jest początkiem problemów z obrotami. Sytuacja nasila się w okresie zimowym, słabnie w okresie ciepłym.

Zjawisko które da się zaobserwować podczas występowania objawów, to to, że krokówka i przewód ją zasilający są letnie.

Ostatnio wymieniałem płyn na nowy, był spory problem z odpowietrzeniem silnika. Występowały przez długi okres zawyżone obroty, falowanie, problemy z ogrzewaniem. W końcu ustało i zaczęło działać w miarę jak należy. Radość nie trwała zbyt długo. Tydzień w porywach do 10 dni. Zaobserwowałem powroty różnych negatywnych zjawisk. Jednego dnia dobrze, innego lipa.

Dziś dla przykładu przejechałem 30km. Podczas całej trasy falowały obroty w granicach 1000-1500 po chwili 1500-2000. Gdy dojechałem na miejsce, dotknąłem krokówki – była zimna jak lód.

Wycieków płynu nie widać, ale skoro krokówka jest zimna, to chyba logiczne, że jest w niej powietrze. Najgorsze jest to, że w chłodnicy jest zawsze płynu pod korek oraz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest wysoki (wydaje się niezmienny od czasu wymiany).

Najgorsze jest to że "fachury" proponują wymianę najróżniejszych części poczynając od krokówki kończąc na uszczelce pod głowicą... a po prostu nie stać mnie na wymianę wszystkiego, bez efektu.

SKĄD IDZIE PŁYN DO SILNIKA KROKOWEGO?
GDZIE PŁYNIE DALEJ PO PRZEJŚCIU PRZEZ KROKOWCA?


Dodam, że:
nie widać wycieków płynu chłodniczego
nie widać w chłodziwie śladów oleju
nie widać w oleju śladów chłodziwa
przewody chłodnicze nie puchną
wymieniony termostat


Proszę o pomoc, o jakiekolwiek sugestie.
Co mogę sprawdzić aby zlokalizować problem?
Udzielę wszystkich możliwych informacji.
Ostatnio edytowano 15 lut 2011, 15:34 przez jsq, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez noxes » 15 lut 2011, 15:23

Po pierwsze to popraw nazwę tematu :)
Po drugie poszukaj na forum. Problem falujących obrotów i słabego ogrzewania był wiele razy poruszany.
Najpierw należy odpowietrzyć układ chłodzenia wg wskazówek zawartych na forum a jeśli to nie pomoże to należy sprawdzić uszczelke pod głowicą lub samą głowicę czy nie sa uszkodzone.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jsq » 15 lut 2011, 15:38

Napisałem, że płyn był wymieniany i że odpowietrzenie było problematyczne.
W końcu udało się... przez jakiś czas działało dobrze.
Teraz znów mam problemy z obrotami, ogrzewaniem i zimną krokówką,
czyli chyba znów ubyło płynu.
Piszesz o głowicy – czy można jakoś to sprawdzić, aby potwierdzić lub wykluczyć
jej udział w całym zamieszaniu?
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez noxes » 15 lut 2011, 15:44

a jeszcze mi się tak przypomnialo, sprawdź trójniki od przewodów gazowych bo tam może lecieć. Głowice bym narazie zostawił głowica sama z siebie nie pęka. Możesz sprawdzić czy nie ma spalin w płynie, ale to w warsztacie, uszczelkę możesz sam sprawdzić nalewając do zbiorniczka do pełna płynu i odpalić silnik i patrzysz czy nie ma baniek. Odpowietrz układ wg wskazówek zawartych na forum. W dalszej kolejności wyczyść przepustnicę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jsq » 15 lut 2011, 15:58

Czy ktoś może wytłumaczyć jaki może być powód różnicy temperatur silnik-krokowiec.
Silnik gorący cały – krokówka letnia lub zimna.
Czy taki stan rzeczy jest powodem zapowietrzenia układu chłodzenia?
Ten krokowiec jest w sumie na szczycie silnika – tam na pewno udało by się powietrze.

Dodam, że w momencie gdy wszystko działało jak należy krokówka była ciepła lub nawet gorąca.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez noxes » 15 lut 2011, 16:01

jsq napisał(a):Czy ktoś może wytłumaczyć jaki może być powód różnicy temperatur silnik-krokowiec.

Tak, ja. Krokowiec jest zimny bo jest układ zapowietrzony i przez to faluja obroty. należy odpowietrzyc układ wg wskazówek zawartych na forum, a jeśli to nie pomoże to dopiero dalej pytać. Z mojej strony to tyle.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez desp » 17 lut 2011, 08:10

Stań na jakimś pagórku, ważne, żeby była chłodnica wyżej od krokowca. Zabezpiecz auto przed zjechaniem i odpowietrz układ jeszcze raz. Tzn. wlewasz płyn pod korek, powoli. Nagrzewanie na maxa, nawiew na 0. Odpalasz auto i czekasz, aż się załączy wiatrak w międzyczasie dolewając płynu. Jak załączy się wiatrak zalewasz ubytek, zatykasz korek i dolewasz do zbiorniczka wyrównawczego pomiędzy F a L. W międzyczasie sprawdź krokowiec, czy ciepły, jak nie – to apiać na nowo;)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Slawioster » 17 lut 2011, 09:43

albo ściągnij wężyk z krokowego i czekaj aż poleci tam płyn
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez johny2007 » 17 lut 2011, 10:05

Slawioster napisał(a):albo ściągnij wężyk z krokowego i czekaj aż poleci tam płyn

robiłęm tak samo i najlepiej na wyzszych obrotach tak z 2000rpm.......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez jsq » 18 lut 2011, 09:55

Dzięki. Dziś postaram się odpowietrzyć wg. wskazówek.

W sumie wpadłem na taki pomysł, aby zamontować na wężyku krokówki jakiś odpowietrznik,
tak żebym mógł bez problemu (ściąganie wężyków, tryskanie płynu chłodniczego) doraźnie
w razie potrzeby odpowietrzyć układ.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy jest taki odpowietrznik, którego można używać wielokrotnie?
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez johny2007 » 18 lut 2011, 10:49

wszystko sie da, nie ma rzeczy niemozliwych myslałem nawety o czyms takim, ale ze ukłąd mi sie odpowietrzył to nie chciało mi sie jeszcze robic tego...... raczej drudne by to nie było dopasowanie odpowiedniego trójnika i dalej od włąsnej wyobrazni
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Slawioster » 18 lut 2011, 11:21

jak sciągniesz wężyk z krokowego to nie będzie się lało nie wiadomo jak, wężyk jest małej średnicy więc ściągnij go delikatnie i po krzyku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez piqrider » 22 lut 2011, 17:41

Witam. Miałem taki sam problem w swojej Madzi. Zero ogrzewania, po odpaleniu obroty trzymał na 2000rpm, po chwili falowanie obrotów które co chwile zmieniało swoją częstotliwość. Tylko że to wszystko moja wina. Zaczęło się od pękniętego węża, połączonego z chłodnicą u góry. wymieniłem wąż i było ok. Po jakiś dwóch miesiącach znów zaczął uciekać płyn ale nigdzie nie było tego widać więc wymieniłem wszystkie węże od układu chłodzenia na nowe oczywiście z obejmami ale to nic nie dało bo płyn gdzieś znikał. POMPA WODY!!! Odpadł wirnik w pompie wody przez co nie było obiegu i silniczek krokowy się nie nagrzewał, nie było ogrzewania a obroty silnika wariowały. co do uciekającego płynu to przez to że wirnik odpadł pompa się rozszczelniła i płyn uciekał. Wymieniłem pompę i wszystkie dolegliwości minęły. Powodzenia przy naprawie... :)
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 17:10
Posty: 6

Postprzez bazyl wspaniały » 23 lut 2011, 00:14

A parownik gorący??
Być może jest parownik rozszczelnioni i Ci płyn z dymem idzie. Tak też bywało.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez jsq » 23 lut 2011, 20:56

Dzięki za odpowiedzi.
Nie jestem w stanie przeprowadzić teraz tego odpowietrzenia na pagórku, bo
za bardzo nie mam czasu... praca i inne obowiązki, poza tym wszędzie hałdy śniegu... ale zrobię to przy najbliższej sposobności.

Zdjąłem dziś wężyk z krokówki.
Powiedzcie mi jaki powinien być kierunek przepływu płynu przez ten układ?
Czy wężykiem dochodzi do krokówki (tak myślałem że jest) czy na odwrót – wężykiem wychodzi?
Na płyn z wężyka nie doczekałem się, sączył się on z ujścia krokowca.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez Slawioster » 23 lut 2011, 23:56

wychodzi z krokowca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6