Wymiana paska od alternatora, dziwny wyciek płynu
1, 2
Witam!
Wczoraj po przejechaniu ok6 km zapaliła się kontrolka ładowania oraz poczułem zapach spalonej gumy. Zjechałem na bok, otwieram maskę a tam zerwany pasek od alternatora. Do domu miałem jakieś 500 m więc odpaliłem i dojechałem. Dzisiaj wymieniłem pasek, próbuje zapalić a tu nic akumulator pusty. Pożyczyłem trochę prądu z samochodu ojca poprzez kable, nie chce nawet zakręcić. I tu nastąpił dziwny objaw. Spod maski cieknie płyn (zielony). I tu moje pytanie. Co się stało? Czy to wina wymiany paska?
Z góry dziękuję każdemu kto mi odpowie na moje pytanie.
Wczoraj po przejechaniu ok6 km zapaliła się kontrolka ładowania oraz poczułem zapach spalonej gumy. Zjechałem na bok, otwieram maskę a tam zerwany pasek od alternatora. Do domu miałem jakieś 500 m więc odpaliłem i dojechałem. Dzisiaj wymieniłem pasek, próbuje zapalić a tu nic akumulator pusty. Pożyczyłem trochę prądu z samochodu ojca poprzez kable, nie chce nawet zakręcić. I tu nastąpił dziwny objaw. Spod maski cieknie płyn (zielony). I tu moje pytanie. Co się stało? Czy to wina wymiany paska?
Z góry dziękuję każdemu kto mi odpowie na moje pytanie.
- Od: 25 sie 2010, 12:06
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V
Tak jest pompa wody padła. Pasek spalił się przez wyciek płynu na niego.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
To znaczy pasek się nie spalił tylko zerwał. Dzisiaj udało się odpalić samochód, ale po paru sekundach pasek zaczął się przypiekać. Teraz mam pewność że to pompa wody bo się nie obraca tylko stoi w miejscu przez co właśnie po chwili śmierdzi nowy pasek. Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi! I jeszcze jedno ostatnie już pytanie. Czy są jakieś objawy zużycia paska rozrządu? (samochód mam od 4 lat i nie wymieniałem rozrządu. Przejechałem 13500 km)
- Od: 25 sie 2010, 12:06
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V
Pompa wody stanęła na amen. Masakra. Pewnie łopatki się posypały. Nie ma objawów zużycia paska rozrządu. Pęka i po silniku (akurat Twój przeżyje, bo jest bezkolizyjnychrupciu napisał(a):To znaczy pasek się nie spalił tylko zerwał. Dzisiaj udało się odpalić samochód, ale po paru sekundach pasek zaczął się przypiekać. Teraz mam pewność że to pompa wody bo się nie obraca tylko stoi w miejscu przez co właśnie po chwili śmierdzi nowy pasek. Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi! I jeszcze jedno ostatnie już pytanie. Czy są jakieś objawy zużycia paska rozrządu? (samochód mam od 4 lat i nie wymieniałem rozrządu. Przejechałem 13500 km)

Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam ponownie. Mazda jest po wymianie kpl rozrządu i pompy. Teraz pojawił się kolejny problem. Dzisiaj po umyciu samochodu wszystko zwariowało to znaczy tak: nie działa klakson, a oświetlenie drzwi oraz kabiny nie chce zgasnąć nawet po wyłączeniu silnika. Ma ktoś jakiś pomysł?
- Od: 25 sie 2010, 12:06
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V
Chodzi o to że po odebraniu z warsztatu auto już nie miało klaksonu. Bezpiecznik jest cały. Teraz palą się cały czas światła w drzwiach i kabinie. A teraz najlepsze po włączeniu silnika włącza się jakiś dziwny brzęczyk który piszczy 5 pisków przerwa i znowu 5 pisków. Co to jest??
- Od: 25 sie 2010, 12:06
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V
witam
mam takie pytanie co mogło się stać kiedy zerwało mi paski klinowe od klimy i od ładowania. pasek od rozrządu jest cały. próbowałem zapalić samochód bez pasków załapuje i gaśnie. po zerwaniu pasków samochód się zamulił. teraz paski są założone próbuje odpalić i dzieje się to samo załapuje i gaśnie.
proszę o pomoc
mam takie pytanie co mogło się stać kiedy zerwało mi paski klinowe od klimy i od ładowania. pasek od rozrządu jest cały. próbowałem zapalić samochód bez pasków załapuje i gaśnie. po zerwaniu pasków samochód się zamulił. teraz paski są założone próbuje odpalić i dzieje się to samo załapuje i gaśnie.
proszę o pomoc
- Od: 7 sty 2013, 19:25
- Posty: 7
- Auto: mazda 626 gf 2.0 16v 115KM
eee no czemu miało przestawić rozrząd? jakim sposobem? przecież rozrząd ma założone osłony...
błędy są? odczytaj i skasuj, jeśli nie ma to odłącz akumulator i go naładuj. Powinien odpalić bez problemu.
błędy są? odczytaj i skasuj, jeśli nie ma to odłącz akumulator i go naładuj. Powinien odpalić bez problemu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dlaczego mógł pasek rozrządu przeskoczyć?
Hmm powiem tak różnie to bywa. Od czegos musiało zerwać paski.
bywały przypadki, że przestawiało rozrząd podczas zerwania pasków klinowych/wielorowkowych.
Tu pasuje przestawienie rozrządu bo samochód się zamulił.
Oczywiście może to być zbieg okoliczności i moze być co innego dlatego należy też sprawdzić błędy.
A w ogóle chodzi o GE czy GF jak w podpisie?
Hmm powiem tak różnie to bywa. Od czegos musiało zerwać paski.
bywały przypadki, że przestawiało rozrząd podczas zerwania pasków klinowych/wielorowkowych.
Tu pasuje przestawienie rozrządu bo samochód się zamulił.
Oczywiście może to być zbieg okoliczności i moze być co innego dlatego należy też sprawdzić błędy.
A w ogóle chodzi o GE czy GF jak w podpisie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
w sumie paski mogło zerwać ze starości, jeden strzelił i uszkodził drugi, a rozrząd musiałby mieć niedokręcony napinacz zeby tak sobie przeskoczyć, albo ścięło zęby na pasku rozrządu... ale to już byłaby katastrofa... myślę że to zamulenie powodował brak ładowania, siadło napięcie... tak też mogło być.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dziwnie to wszystko naciągane.
A dlaczego załapuje i gaśnie?
Dlaczego?
A może zerwany pasek uszkodził czujnik położenia wału jeśli to GF?
A dlaczego załapuje i gaśnie?
ProboszczV6 napisał(a): albo ścięło zęby na pasku rozrządu... ale to już byłaby katastrofa
Dlaczego?
A może zerwany pasek uszkodził czujnik położenia wału jeśli to GF?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Może i naciągane... ale postawienie 100% diagnozy opierając się na często niepełnej relacji, nie widząc auta, silnika, jest często niemożliwe. Tak też jest w tym przypadku wg mnie. Myślę że przy zakładaniu nowych pasków właściciel bądź mechanik zauważy urwane przewody... chociaż możemy się tego nie dowiedzieć hehe
Ścięte zęby na pasku rozrządu to katastrofa, nie chciałoby mi się tego wszystkiego wymieniać teraz
Myślę że rozrząd jest ok. Może się dowiemy za jakiś czas WTF![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ścięte zęby na pasku rozrządu to katastrofa, nie chciałoby mi się tego wszystkiego wymieniać teraz
Myślę że rozrząd jest ok. Może się dowiemy za jakiś czas WTF
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6