Spadaja obroty po puszczeniu sprzegla i szarpie silnikiem, lub skrzynia

Postprzez wasylSDZ » 3 lis 2010, 15:46

Witam
Jak w temacie, wystarczy aby silnik troche temperatury zlapal ( na zimnym na ssaniu trzyma 900/1200) i po puszczenia sprzegla oboroty spadaja do 200/300 czasem to juz podchodzi pod 0 i zaczyna swiecic kontrolka od ladowania alternatora , slychac i czuc szarpanie silnika/skrzyni biegow, takie wlasnie szarpanie wystepuje jak ruszam samym sprzeglem to silnik/skrzynia tak sie "telepie" i stuka ( jak by byl luzny gdzies na poduszcze ) bylem na spawaniu tlumika i majster powiedzial, ze to wlasnie moze byc przyczyna walnietej poduchy i skrzynia na jalowym wytwarza za duze przeciazenia i przygasa silnik, a na zimnym trzyma obroty bo jest na ssaniu, ale wcisne sprzeglo nawet tak minimalnie i odrazu obroty wracaja do normy 750/800 i stoja rowno bez zadnych falowan.
Dlatego pytam bo nie wiem czy ta historia z poduszka moze byc prawdopodobna, bo nie chce wpasc w koszta wymian tych poduszek i nie chce sie osmieszyc przy mechaniku zadajac mu takie pytanie ;)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez y » 3 lis 2010, 17:07

Przy pedale sprzęgła jest czujnik który informuje komputer o "obciążeniu" silnika. Sprawdź, czy po zmianie jego stanu (wciśnij ręką jak jest wciskalny, albo sprawdź miernikiem co łączy z czym i zrób to samo we wtyczce) obroty są w normie, jeśli tak, szukałbym problemu w elektronice. Z tego co pamiętam, jest drugi bliźniaczy czujnik na skrzyni który informuje o wbitym biegu, oby dwa są połączone równolegle. Ja mam walnięty ten na skrzyni i silnik delikatnie szarpie na każdym biegu w okolicach 1,6krpm, komputer myśli, że cały czas jest włączony neutralny bieg.

Zamieszczam parę obrazków ze schematami. Otwórz sobie obrazek w nowym oknie, forum zmniejsza rozmiar.
Tu widać co z czym jest połączone, gdzie oraz kształt wtyczek.
Obrazek

Położenie wtyczek.
Obrazek
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez wasylSDZ » 3 lis 2010, 17:20

kolego twoja odpowiedz wydaje sie bardzo profesionalna ;) wiec pojde przez Ciebie wskazana sciezka, dzis to juz jest za ciemno na "grzebanko", wiec jak znajde troche czasu to jutro to zerkne co i jak i dam Ci znac, jeszcze raz dzieki za odpowiedz :)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez y » 3 lis 2010, 17:28

Profesjonalizm to domena tego forum :)
Nie jestem pewien czy to to, ale z opisywanych przez Ciebie objawów i rozwiązań typu delikatne wciśnięcie sprzęgła podpowiada mi problem z tym czujnikiem. Na ile delikatne jest to wciśnięcie? Sprzęgło zaczyna pracować czy po prostu naciskasz 1cm pedał?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez wasylSDZ » 3 lis 2010, 20:04

no wlasnie raczej wcisniecie 1cm, doslownie noge poloze na pedale, myslalem tak sobie o tych czujnikach co mowiles i powiem Ci, ze jakis kabelek "wisi" przy silniku wychodzi z kabiny , jutro pojde i go zidentyfikuje czy to przypadkiem nie on ;)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez wasylSDZ » 10 lis 2010, 07:34

a wiec... to bedzie chyba ten czujnik w pedale bo silnik reaguje spadkiem obrotow jak ten czujnik wciskam palcem. No i mam do Ciebie kolego y pytanko ;P wiesz moze jak to zlikwidowac ? wymienic ten czujnik? czy jakis resecik kompa pomoze? ;)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez y » 10 lis 2010, 18:47

Ja bym na Twoim miejscu zaczął od:
– sprawdzenie błędów ECU diodą
– reset ECU
– przejechanie się i ponowne sprawdzenie
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6