Kompresja, ciśnienie na cylindach – jakie powinno być ? GE
Witam klubowiczów.Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć jaka powinna być kompresja w mx6 2.5 v6???
Ostatnio edytowano 1 lip 2008, 20:09 przez Suchy19830, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 23 cze 2008, 19:05
- Posty: 11
- Auto: Mazda mx6
U mnie jest 13,5.
ja w KF-e-ie mialem po 13,7 na kazdum garze wiec ok 13,5 to chyba ok
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
witam
kilka dni temu byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach w mojej mazdzie( 1.8 105 koników) wizyta była spowodowana tym że odczuwałem brak mocy w czasie jazdy (a przynajmniej tak mi się wydawało)chociaż nie miałem okazji do porównania z innym autkiem o takiej samej pojemności i mocy koników) po zmierzeniu wyszło mi ze mam na 3 cylindrach po 13 jednostek( sorry za język) a na jednym 12.8
czytałem na forum że taki wynik oznacza że silnik jest skończony
mam pytanie czy można przywrócić moc katalogową w tym silniku i co musiałbym wymienić aby tą moc odzyskać
zastanawiałem się nad kupnem silnika ale trafić na dobry silnik to jest nie łatwa sprawa
co proponujecie
kilka dni temu byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach w mojej mazdzie( 1.8 105 koników) wizyta była spowodowana tym że odczuwałem brak mocy w czasie jazdy (a przynajmniej tak mi się wydawało)chociaż nie miałem okazji do porównania z innym autkiem o takiej samej pojemności i mocy koników) po zmierzeniu wyszło mi ze mam na 3 cylindrach po 13 jednostek( sorry za język) a na jednym 12.8
czytałem na forum że taki wynik oznacza że silnik jest skończony
mam pytanie czy można przywrócić moc katalogową w tym silniku i co musiałbym wymienić aby tą moc odzyskać
zastanawiałem się nad kupnem silnika ale trafić na dobry silnik to jest nie łatwa sprawa
co proponujecie
- Od: 21 maja 2009, 14:19
- Posty: 41
- Skąd: rzeszów
- Auto: mazda 626 1.8 B/G 1993
mazda 626 1.8 B/G 1994
kolego z tego co widzę nie nasz chyba pojęcia o budowie i zasadzie działania silnika a więc:
1. To że jakieś dziecko Neostrady napisało gdzieś na necie jakieś idiotyzmy to nie oznacza że odrazu musisz w to wierzyć on też mógł nie mieć pojęcia o tym o czym pisał może chciał błysnąć.
2.To ze na jednym cylindrze wartość jest niższa od pozostałych o 0,2 bara nic nie znaczy.
3.Gdy kompresja spadnie poniżej 9 barów wtedy zaczynasz się martwić.
4.Spadek kompresji może być spowodowany przez zużycie kilku elementów takich jak np: pierścienie, tuleje, gniazda zaworowe, zawory itp.
5.Jeżeli nawet kompresja spadnie nie oznacza odrazu że musisz wymienić silnik wystarczy wymienić kilka elementów i śmiga jak nowy. Koszt porównywalny z zakupem i wyminą drugiego.
1. To że jakieś dziecko Neostrady napisało gdzieś na necie jakieś idiotyzmy to nie oznacza że odrazu musisz w to wierzyć on też mógł nie mieć pojęcia o tym o czym pisał może chciał błysnąć.
2.To ze na jednym cylindrze wartość jest niższa od pozostałych o 0,2 bara nic nie znaczy.
3.Gdy kompresja spadnie poniżej 9 barów wtedy zaczynasz się martwić.
4.Spadek kompresji może być spowodowany przez zużycie kilku elementów takich jak np: pierścienie, tuleje, gniazda zaworowe, zawory itp.
5.Jeżeli nawet kompresja spadnie nie oznacza odrazu że musisz wymienić silnik wystarczy wymienić kilka elementów i śmiga jak nowy. Koszt porównywalny z zakupem i wyminą drugiego.
Kera
Vlad24 napisał(a):też mi się tak wdaje że różnica 0,2 bara na jednym z cylindrów dyskwalifikuje silnik i nie opłaca się go naprawiać. Nic tylko kupić nowy i już nigdy nie sprawdzać ciśnienia sprężania.
No, a jak jest spalona żarówka w podświetleniu zegarów to trzeba wymieniać całą wiązkę

domek_83
0,2 to żadna różnica, jak na ten wiek masz bardzo dobre wyniki na wszystkich cylindrach
DamianMX6 napisał(a):Vlad24 napisał(a):też mi się tak wdaje że różnica 0,2 bara na jednym z cylindrów dyskwalifikuje silnik i nie opłaca się go naprawiać. Nic tylko kupić nowy i już nigdy nie sprawdzać ciśnienia sprężania.
No, a jak jest spalona żarówka w podświetleniu zegarów to trzeba wymieniać całą wiązkę![]()
domek_83
0,2 to żadna różnica, jak na ten wiek masz bardzo dobre wyniki na wszystkich cylindrach
tym młotkiem to nie mnie trzeba walić. Po drugie 0,2 bara to nawet nie równoznaczne spalonej żarówce.
Radze z większym zrozumieniem czytać posty przed komentowaniem.
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Witam!
Panowie podrzućcie jak zmierzyć ciśnienie na cylindrach w GE FP? Bo mierze różnymi cudownymi narzędziami i wychodzi mi 6-7, co jest raczej mało prawdopodobne, bo oleju na 10 tys.km dolewam ok.0,5 litra, na autostradzie niedawno rozpędziłem Madzię do 185 km/h (na LPG) no i ogólnie nie zdradza żadnych oznak żeby była padaka.Jedyny feler to nierówna praca na wolnych obrotach na LPG (wydaje wtedy odgłosy jakby nie paliła na 1 cyl., świece i przewody nowe), oczywiście gazownik twierdzi że to wina silnika.
Panowie podrzućcie jak zmierzyć ciśnienie na cylindrach w GE FP? Bo mierze różnymi cudownymi narzędziami i wychodzi mi 6-7, co jest raczej mało prawdopodobne, bo oleju na 10 tys.km dolewam ok.0,5 litra, na autostradzie niedawno rozpędziłem Madzię do 185 km/h (na LPG) no i ogólnie nie zdradza żadnych oznak żeby była padaka.Jedyny feler to nierówna praca na wolnych obrotach na LPG (wydaje wtedy odgłosy jakby nie paliła na 1 cyl., świece i przewody nowe), oczywiście gazownik twierdzi że to wina silnika.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
Było na forum. Trzeba odłączyć zapłon odpiąc kostki od aparatu zapłonowego, a następnie umieścić manometr w gnieździe świecy zapłonowej i przy maksymalnym otwarciu przepustnicy kręcić rozrusznikiem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Tak robiłem, ale do tego chyba potrzebny jest specjalny manometr, bo wyniki jakie uzyskałem były trochę dziwne
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
Zaden specjalny, poprostu manometr do mierzenia ciśnienia i to wszystko
W linku są podane manometry przykładowe;
http://www.s-tech.pl/?go=produkty&kat_id=12
W google jest nawet opisane jak to zrobić.
W linku są podane manometry przykładowe;
http://www.s-tech.pl/?go=produkty&kat_id=12
W google jest nawet opisane jak to zrobić.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
wychodzi mi 6-7, co jest raczej mało prawdopodobne, bo oleju na 10 tys.km dolewam ok.0,5 litra
Nie jest to mało prawdopodobne, znaczy tylko,że "dół" silnika jest zdrowy, kompresja równie dobrze może smykać poprzez zawory, a nawet przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą silnika.
To tak gwoli teorii.
Były by wówczas duże różnice pomiędzy kolejnymi cylindrami.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Na wszystkich cylindrach wynik jest taki sam.Jednym przyrządem 6 na wszystkich, innym 7 na wszystkich.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
Jak ja robiłem to wyszło:
1cylinder 12.5bar
2cylinder10.5bar
3cylinder12bar
4cylinder10.5
robiłem próbe w warsztacie, koszt 30zł.
Nic nie odłańczali ,przepusnicy nie otwierałem tylko kręciłem rozrusznikiem zrobiłem na gazie 100 000km, niestety widac
1cylinder 12.5bar
2cylinder10.5bar
3cylinder12bar
4cylinder10.5
robiłem próbe w warsztacie, koszt 30zł.
Nic nie odłańczali ,przepusnicy nie otwierałem tylko kręciłem rozrusznikiem zrobiłem na gazie 100 000km, niestety widac
-
lukasz2387
Może jakimś cudem masz chwycone pierścienie uszczelniające lub poprostu zajechane a zgarniające działają jeszcze bez zarzutu taka opcja też istnieje, choć wersja z zaworami czy głowicą wydaje się bardziej trafna.
- Od: 27 wrz 2010, 20:41
- Posty: 64
- Skąd: Skoczów
- Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6