Niskie osiągi.

Postprzez kera626 » 2 kwi 2004, 23:16

moja madzia wydaje sie jakby troszeczke ospała
przyklad:
na IV -tym biegu czasem mam klopoty z wyprzedzaniem przy predkosciach w granicach 80 – 90 km\h to chyba nie jest normalne

zaznaczyc musze ze mam przebieg ok 220 000 tys km

silnik 1.8 16V DOHC
bez remontu od 9 lat
co robic :( myslalem aby zamontowac kijki od nart i wspierac moja madzie w krytycznych momentach

moze mieliscie podobne doswiadczenia
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez Markus » 3 kwi 2004, 00:01

kera napisał(a):zaznaczyc musze ze mam przebieg ok 220 000 tys km


Ja mam przebieg 260tys. i nie pamiętam kiedy miałem remont :), ale autko chodzi całkiem nieźle. Radze na początek sprawdzić cisnienie na cylindrach, bo po 9 latach to może nie być za dobre. No a pozatym czynników może być wiele, zależy też w jakim zakresie obrotów jeździsz, znałem kiedyś gościa co nie wychodził poza 2500 obr a wtedy auto nie będzie się zbierać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2004, 21:54
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: mazda 626 coupe 2.0i '88

Postprzez Smirnoff » 3 kwi 2004, 01:59

Hmm, 9 lat, czyli masz '95. To prawdopodobnie masz 90KM. No cóż, jeśli załadujesz komplet osób i full bagażnik, to możesz mieć drobne problemy z wyprzedzaniem na IV biegu przy 80kph. Ja miałem taką 626 ale przed face liftingiem i miała 106KM. Jak jechałem sam albo w 2 osoby, to na IV od 80kph nie było stresów – szła jak trzeba. (i to na LPG). Ale jak był full load, no to niestety przy 80 to III, a czasem nawet i II i pedał w podłoge. No chyba że but na tej IV spadł w stosunku do tego jaki miałeś wczesniej, to wtedy poszukaj przyczyn w układzie zasilania paliwem, osprzęcie WN, przepływomierzu itp itd. Czy ECU wywala jakieś DTC ?
Powiedz więcej, to postaram się coś doradzić.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Yoda » 3 kwi 2004, 10:38

kera napisał(a):moja madzia wydaje sie jakby troszeczke ospała
przyklad:
na IV -tym biegu czasem mam klopoty z wyprzedzaniem przy predkosciach w granicach 80 – 90 km\h to chyba nie jest normalne


redukujesz do III biegu i w palnik hahaha wtedy idzie heehehe
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 13:03
Posty: 12
Skąd: Konin
Auto: Madzia 6 GY

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 13:33

ok zchecia podalbym wiecej szgegolow ale nie bardzo sie orientuje co to jest ECU czy tez DTC
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 13:39

co do problemow z zasilaniem to prawdopodobnie cos jest nie tak oczywiscie mam instalacje LPG na ktorej problemow raczej nie zauwazam jednak na bezynie jakby mial problemy, kiedy wciskam pedal do dechy obroty wzrastaja bardzo powoli szczegolnie na zimym silniku co ztym fantem zrobic
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 13:46

jest jeszcze jeden problem chociaz ja mysle ze to jest problem jakosci gazu a byc moze nie: czesto gesto moja madzia niechce jechac wiecej niz 140km\h a czasem nie musze prosic, oczywiscie na gazie.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez Smirnoff » 3 kwi 2004, 15:16

Witay.

1) ECU = PCM = "komputer" sterujący silnikiem
2) DTC = kody błędów, które można odczytać (wywala je ECU) i w oparciu o to zobaczyć o co mu chodzi i co jest nie tak z głownym osprzętem silnika
3) Jesli masz takie stresy na Pb, to obstawiam z góry przepływomierz – rozbierz i sprawdź, czy widzisz "gorącego druta". Jak widzisz, to ok, jak nie widzisz, no to jush nei zobaczysz i jest po ptakach. :( –> częsta przypadłość gazowanych w Polsce mazd FP/FS
(jakby odczytać DTC to wtedy by od razu wyszło czy ECU się rzuca o przepływomierz czy nie).
4) Jeśli przepływomierz jest dobry, to wtedy można zacząć szukać przyczyny w czym innym.
5) Czy instalację LPG masz z komputerem i krokowcem, czy na śrubie? Jeśli jest z komputerem, to problem może sprawiać sonda lambda, jeśli na srubie, to sonda nie ma nic do rzeczy. (też odczyt DTC pokaże czy ECU się pluje o sonde czy nie).

Czy na LPG mazda ma lepszego buta niż na PB? Czy odwrotnie?
Powiedz coś więcej (odpowiedz na moje pytania) to może coś się zaradzi.

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 17:47

przy nizszych predkosciach na gazie jest lepiej powyzej 120 jest lepiej na Pb
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 17:53

jak mam sprawdzic ECU ?? i jak odczytac DTC

a z Pb to wyglada tak: wciskam pedal gazu jest przymulenie w momencie kiedy odpuszczam auto przyspiesza i tak zabawa trwa do momentu rozgrzania silnika.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 17:58

instalacje mam chyba z komputerem jak mi instalowali gaz to podpinali do kompa pozatym mam tam jakas czarna puche sodze ze to ta sonda. przyznam szerze ze po instalacji gazu mialem dwa strzaly ale zdjelo mi tylko rure z "kolektora" (tak to chyba sie nazywa) wymienilem WN + swiece i narazie nie strzela. Rozumiem ze moglo uszkodzic przeplywomierz? Ile takie cos kosztuje
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez MarcinS » 3 kwi 2004, 18:52

no to jak Ci strzelilo tak, że rure z kolektora zrzuciło no to musiało ładnie dmuchnąć :P
jeżeli jest uszkodzony przepływomierz to przy dobrze wyregulowanym gazie na LPG powinien dobrze działać, gorzej na Pb
używany przepływomierz to koszt ok 500pln
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez Smirnoff » 3 kwi 2004, 20:14

kera napisał(a):instalacje mam chyba z komputerem jak mi instalowali gaz to podpinali do kompa pozatym mam tam jakas czarna puche sodze ze to ta sonda. przyznam szerze ze po instalacji gazu mialem dwa strzaly ale zdjelo mi tylko rure z "kolektora" (tak to chyba sie nazywa) wymienilem WN + swiece i narazie nie strzela. Rozumiem ze moglo uszkodzic przeplywomierz? Ile takie cos kosztuje


Hmm, czarna pucha to jest raczej komp od LPG :P
Jak miałeś 2 strzały takie, ze ściągnęło rure z kolektora, to obawiam się że po przepływomierzu pozostało tylko wspomnienie. No chyba, że gaziarze stanęli na wysokości zadania i dali takie zabezpieczenie, ze przepływomierz ocalał. Przepływomierz nowy, to kwota 4 -cyfrowa. Natomiast używany to ok 500-700PLN (jak pisał kolega powyżej).
Jednak nie ma co panikować – trzeba to sprawdzić. Jak masz lutownice i minimalne pojęcie o elektryce, to zmontuj sobie taki wynalazek opatentowany przez TCO (poszukaj na stronie klubowej www.mazdaspeed.pl), złożony z diody i rezystora, no i 2 kabelki. Potem wykorzystują info na stronie odczytaj kody DTC przy włączonym zapłonie, a potem przy zapalonym silniku. Zweryfikuj numery błędów i zobacz co wywala komp.
Jeśli nei za bardzo chcesz samemu sie w to bawić, to pozostaje Ci podjechać do ASO niech podepną kompa i zobaczysz co i jak.
Ewentualnie dokonaj diagnozy przepływomierza – wyjmij go z dolotu i zobacz, czy jest wspomniany juz przeze mnie "gorący drut" czyli platynowa blaszka położona mniej więcej po środku przepływomierza. Jak jej nie ma, no to juz wiadomo, przepływomierz dead. A tak swoją drogą – czy jak np odpalisz z PB to mazda nie gaśnie? Trzyma wolne obroty w każdym zakresie temperatur?
Co do zmulenia na LPG –
1) nie wiadomo jaki jest mikser – on najczęściej jest winowajcą za zmulenie na LPG (ale na PB też)
2) nie wiadomo, jak masz ustawiony komp od LPG, może być ustawiony na tryb ekonomiczny, wtedy go troche przymuli (tak swoją drogą – ile pali Twoja maździnka?)

Poza tym, rozumiem, ze kupiłes autko na PB i to za Twojej kadencji montowano w niej LPG, tak? Czy przed montażem LPG nie było problemów z butem na Pb? Czy nei zauważyłeś, że but na PB spadł po tych wystrzałach lpg w kolektor??

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 3 kwi 2004, 20:40

Prostuje: Schemat "wynalazku" pochodzi z posta nadeslanego przez Jacka***. :D

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kera626 » 3 kwi 2004, 21:24

tak instalacje zalozylem sam tzn za mojej kadencji
co do wynikow to specjalnie sie nie zmienily po zainstalowaniu LPG

pali przy spokojnej jezdzie ok 8l na Pb przy szybszej ok10-12
gaz 9-10 bez specjalnej wzgledu na jazde


co do rury z kolektora to mysle ze moi fachowcy od gazu niedokrecili celowo zacisku czy to mozlwe?

a z Pb czy to mozliwe zeby po rozgrzaniu silnika przeplywomierz nie mial wplywu na jazde mysle ze raczej nie. nie wiem co mam myslec chyba mamjuz dosc tego j....nego gazu
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez Waluś » 3 kwi 2004, 22:17

Nie łam sie. Ja z moim gazem walcze już od conajmniej roku. Raz nawet ze złości mikser wymontowałem i odłączyłem instalke, ale szybko mi przeszło zważywszy na różnice kosztów na Pb i LPG hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez kera626 » 4 kwi 2004, 20:35

jutro zabieram sie do przejrzenia przplywomierza zobaczymy czy moze znajde ow "goracy drut" jak to nazwal smirnoff mam nadzeje ze tak, tym czasem trzymajcie kciuki za "drut"
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez panstasio » 4 kwi 2004, 22:15

czymamy :)
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez kera626 » 7 kwi 2004, 22:17

no druta brak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wymontowalem i druta jakos nie widze a juz napeno goracego co z tym fantem zrobic??? moge tak jezdzic dale czym grozi jazda z uszkodzonym przplywomierzem??
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 08:30
Posty: 32
Auto: 626 18i (GE)

Postprzez Tomasz760 » 7 kwi 2004, 22:41

kera napisał(a):co do rury z kolektora to mysle ze moi fachowcy od gazu niedokrecili celowo zacisku czy to mozlwe?



mi sie tak zdarzyło trzy dni temu że zdjęło mi rure z kolektora i też mi sie wydaje że fachowcy jej do końca nie dokręcili , bo jak podniosłem mache do góry to było widać że sruba jest tylko tam do połowy skręcona.

MAM instalacje od może 3 tygodni i zrobiłem wielki błąd instalujac ją bez zapytania sie gdzie to robią najlepiej. Wybralem zakład obok mojego domu , jakis autoryzowany serwis forda. Chłopaki męczyli sie przez 1,5 dnia.Ale nie jestem zadowolony z tej instalacji.Zaplacilem za nią 2300 i kurde uwarzam że jest to najgorzej zainwestowana kasa.Na początku jak zacząłem jeździć na gazie to dosłownie maluch mnie wyprzedzal ze startu na światłach. Tłumaczyłem sobie ty że są stare swiece , stare kable i rura do kolektora jest pęknięta i owinięta taśmą.Ale jak wymieniłem te trzy rzeczy na nowe to jak by sie troche polepszyło ale nie tak bardzo na co liczyłem.Jutro jadę do nich na regulacje , bo kazali przejechac 1000 km i obiecali ze jak przyjade to mi tak wyregulują ze bedzie chodziło wszystko idealnie.

Narazie zauważyłem takie zjawisko że jak jade na gazie i wrzucam dwójkę ,a potem trójkę to tak mniej wiecej przy 3000 tysiącach obrotów wciskam pedał gazu a moc spada, dopiero jak wcisne sprzegło i troche ją przygazuje tak do 5000 tysięcy , a potem puszcze sprzeglo to dopiero ta zaczyna isć – zastanawiam się dlaczego tak sie dzieje?

Pozdrawiam

ps.Jak wróce jutro od gazowników to wam napisze jakchodzi mazda po regulacji
Biuro Podróży Okapi Travel zaprasza na wycieczki jednodniowe dla dzieci www.okapitravel.pl

gadzety i upominki www.gadzetolandia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2004, 04:05
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Auto: astraII-najlepsza bo służbowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6