Urwana świeca niemożliwa do wykręcenia
1, 2
witam,
w mojej M. mam dwie swiece, ktore kiedys byly krzywo wkrecone przez jakiegos magika;). Od 120tys km na nich jezdze. Dla przyzwoitosci wypadaloby je wymienic;) Podjezdzam do serwisu Mazdy na Pulawskiej w Wawie. Od razu czuja temat.Gosc stwierdza po kilkusekundowym przymierzniu sie do swiecy,ze jest zapieczona i on tego nie ruszy. Trzeba zdejmowac glowice....Pomijam fakt,ze uzyl zwyklego klucza,zamiast dynamometrycznego, nie przylozyl sie do roboty. Oczywiscie chodzi o zarobienie na usludze. Zazadali 1000 PLN. Ok, nara....
Pytanie: gdzie, za ile odkrecic te cholerne swiece?
w mojej M. mam dwie swiece, ktore kiedys byly krzywo wkrecone przez jakiegos magika;). Od 120tys km na nich jezdze. Dla przyzwoitosci wypadaloby je wymienic;) Podjezdzam do serwisu Mazdy na Pulawskiej w Wawie. Od razu czuja temat.Gosc stwierdza po kilkusekundowym przymierzniu sie do swiecy,ze jest zapieczona i on tego nie ruszy. Trzeba zdejmowac glowice....Pomijam fakt,ze uzyl zwyklego klucza,zamiast dynamometrycznego, nie przylozyl sie do roboty. Oczywiscie chodzi o zarobienie na usludze. Zazadali 1000 PLN. Ok, nara....
Pytanie: gdzie, za ile odkrecic te cholerne swiece?
-
Gość
Bylem tam pare miesiecy temu. Zadnego gadania. "Jesli zerwe gwint zdejmujemy glowice"... 800zl. Sa inne sposoby, jak redukcja bez zdejmowania glowicy i takiego warsztatu szukam. Wszyscy chca tylko zdejmowac glowice, zeby wiecej zarobic.
Dzieki.Pozdr.
Dzieki.Pozdr.
-
Gość
a jak sobie wyobrazasz obróbkę otworu z zerwanym gwintem na zamknietym silniku,
jakies odkurzanie w środku czy jak
oczywiste jest że żaden warsztat nie weźmie na siebie tej odpowiedzialnosci
powinieneś odrazu dochodzić zadoścuczynienia u fachowca co ci rozwalił głowicę
bo trzeba wprost powiedzieć uszkodzony gwint to rozwalona głowica
jakies odkurzanie w środku czy jak
oczywiste jest że żaden warsztat nie weźmie na siebie tej odpowiedzialnosci
powinieneś odrazu dochodzić zadoścuczynienia u fachowca co ci rozwalił głowicę
bo trzeba wprost powiedzieć uszkodzony gwint to rozwalona głowica
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
no to co proponujesz? moze jak "wiejski mechanik" – zerwać gwint a potem wkręcić na jakis tam smar / kit czy inną cudowna pastę? wcześniej czy później bedzie (najprawdopodobiej) konieczność zdjecia głowicy i gwintowania. Zawsze można sprzedać autko ale.... to nie jest moralne
![język :P](./images/smilies/jezyk1.GIF)
- Od: 19 mar 2004, 15:51
- Posty: 145
- Skąd: okolice W-wy
- Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91
mimo,ze 120tys, to swiece sa w dobrym stanie. Dwie sa wykrecalne. W serwisie Mazdy troche sie usmialem. Facet wykreca jedna, patrzy, patrzy. "Prosze pana, one jeszcze nie wymagaja wymiany.Szkoda kasy". Odrzeklem,ze ta swieczka ma juz 120tys...Zbladl:)) To czteroelektrodowe swiece Boscha. Nie wiem, czy to dlatego. W kazdym badz razie nie mam zadnych problemow z odpalaniem w zimie, zadnych klopotow z przyspeiszeniem, spalaniem, itd. Troche mi spedza sen z powiem:(
-
Gość
No właśnie apropos tych czteroelektrodowych świec Boscha, bo się o nie pytałem w ASO na Pradze i gość mi powiedział, żebym ich nie kupował bo się zapiekają.
Kto jeszcze jeździ na nich, a nie miał problemów?
Kto jeszcze jeździ na nich, a nie miał problemów?
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
はやい マツダ〪
- Od: 12 sty 2004, 13:35
- Posty: 154
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX-6
W serwisie, w którym robię (czasem
) autko przydarzyła sie im nieciekawa historia ze świecami.
Odkręcają urwali świecę w ten sposób że "porcelanka" z wnętrznościami wyszła na wierzch a została część z elektrodą i gwintem...
Jakaś wada świecy bo ją oglądałem i nie widać na niej siłowego podejścia do sprawy.
Resztki świecy wykręcili bez zdejmowania głowicy, musieli tylko dolot zdjąć. Było to w Audi.
Odkręcają urwali świecę w ten sposób że "porcelanka" z wnętrznościami wyszła na wierzch a została część z elektrodą i gwintem...
Jakaś wada świecy bo ją oglądałem i nie widać na niej siłowego podejścia do sprawy.
Resztki świecy wykręcili bez zdejmowania głowicy, musieli tylko dolot zdjąć. Było to w Audi.
wykręcić urwaną swiecę czy śrubę jest łatwiej niż krzywo wkręconą
w momencie zerwania prawidłowo wkręconej swiecy czy śruby znikają naprężenia działające na gwint, wystarczy wykrętka
jeżeli swieca jest krzywo wkręcona to gwint jest już zniszczony wykręcając swiecę wyjmiemy pourywane zwoje gwintu które zaciskały swiece w otworze. Nowej już nie będzie miało co trzymać
są różne metody regeneracji gwintów w głowicy, ale każda wymaga obróbki wstepnej starego otworu, wtedy produkty tej obróbki czyli opiłki metalu dostaną się do cylindra.
I zamiast kosztownej wymiany uszczelki pod głowicą (zdjęcie głowicy)będzie potrzebna kosztowniejsza obróbka cylindra, a takie opiłki moga załatwić cylinder że pozostaje tulejowanie sam szlif nie wystarczy
w momencie zerwania prawidłowo wkręconej swiecy czy śruby znikają naprężenia działające na gwint, wystarczy wykrętka
jeżeli swieca jest krzywo wkręcona to gwint jest już zniszczony wykręcając swiecę wyjmiemy pourywane zwoje gwintu które zaciskały swiece w otworze. Nowej już nie będzie miało co trzymać
są różne metody regeneracji gwintów w głowicy, ale każda wymaga obróbki wstepnej starego otworu, wtedy produkty tej obróbki czyli opiłki metalu dostaną się do cylindra.
I zamiast kosztownej wymiany uszczelki pod głowicą (zdjęcie głowicy)będzie potrzebna kosztowniejsza obróbka cylindra, a takie opiłki moga załatwić cylinder że pozostaje tulejowanie sam szlif nie wystarczy
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
I tu Adam626 ma rację .... aby zrobic dobrze trzeba zdemontować głowicę...a jak sobie wyobrazasz obróbkę otworu z zerwanym gwintem na zamknietym silniku,
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
audi80b4 napisał(a):lekko wykręcaj z wyczuciem
Myślisz, że przez 6 lat sobie z tym faktem user nie poradził?
Pit napisał(a):audi80b4 napisał(a):lekko wykręcaj z wyczuciem
Myślisz, że przez 6 lat sobie z tym faktem user nie poradził?
Teraz żeś mnie rozbroił na maksa
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Ostatnio edytowano 30 lip 2010, 07:42 przez Tubi, łącznie edytowano 1 raz
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
ursus2400 napisał(a):Czytam ten wątek i nie zauważyłem aby ktoś zaproponował wizytę na szrocie po "nową" głowicę. Sama wymiana głowicy może kosztować mniej niż regeneracja uszkodzonej.
Nie jestem pewien ale cały silnik kosztuje około 1000 PLN.
Chyba te 6 lat temu jednak caly silnik byl wiecej wart...
No to się koledzy obudzili ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6