Analiza spalin – przekroczenie normy

Postprzez SHY » 13 sie 2005, 12:35

Witam

Jestem swiezo po analizatorze spalin i mam pytanie.

Czy grzebanie przy ustawieniu kata wyprzedzenia zaplonu, srubie regulacyjnej przepustnicy wolnych obrotow bez sprzetu testowego moze skonczyc sie ustawieniem niewlasciwego spalania?? Czy moze cos stac sie katalizatorowi przy jezdzie z takim spalaniem??

Dwa dni temu bylem u goscia, ktory mial mi regulowac wolne obroty, ale oprocz tego ze nic nie zrobil to wyglada ze rozregulowal mi cos. Jak kupowalem samochod pracowal idealnie bo tez badalem spaliny teraz wszystkie wspolczynniki przekroczone. Lambda jest ok bo ogladalem ja ze 2 tygodnie temu – no chyba ze mialem pecha i w tym czasie padla.

Ogolnie jestem troche zly

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 12:51

Z tego co mnie uczyli w technikum mechanicznym to właśnie parametry które wymieniasz teraz mają największy wpływ na czystość spalin na analizie wiez moim zdaniem tak mogły miec wpływ.Równie dobrze to może być walnięta sonda lambda z tym że zazwyczaj jak padła sonda to auto nie za badzo jeżdzi albo jeżdzi i osiąga kosmiczne spalania (20l) a już napewno kręcenie śrubą regulacyjną przepustnicy może zmienić skłąd spalin wiec jak chcesz mieć wszystko ok to jedz do warszatu gdzie mają analizator i zrobią ci to porządnie. Jeszcze pytanie czy zjada ci olej a jeżeli tak to jaką ilość jeżeli dosyć znaczną to zapomnij o dobrych wynikach z analizy.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grayson » 13 sie 2005, 12:53

Uszkodzenia nie da sie ustalic na podstawie wygladu sondy,nawet wykreconej z ukladu wydechowego.Takze teraz radze zrobic diagnoze silnika za pomoca komputera diagnostycznego oraz analize spalin.I daj spokoj sobie spokoj "z fachowcami"krecocymi na oko pokrecic na oczko to moze sobie gaznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez DOSIAAS » 13 sie 2005, 13:24

Witam
ja mam pytanko ile kosztuje diagnoza silnika\auta za pomoca komputera diagnostycznego?i co moze zdiagnozowac taki komputer?
pozdrawiam
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez SHY » 13 sie 2005, 13:40

Grayson napisał(a):Uszkodzenia nie da sie ustalic na podstawie wygladu sondy,nawet wykreconej z ukladu wydechowego.

Nie twierdze inaczej lecz sprawdzalem oscyloskopem ;) wiec to jest raczej pewne.

sołtys napisał(a):Równie dobrze to może być walnięta sonda lambda z tym że zazwyczaj jak padła sonda to auto nie za badzo jeżdzi albo jeżdzi i osiąga kosmiczne spalania (20l)

Auto jezdzi jak najbardziej dobrze. Spalanie ponizej 7l /100km wiec tez dobrze.

Bede musial wiec odzalowac i pojechac moze nawet na ASO bo z tymi obrotami nie jeden walczyl i nic nie wskoral. Niestety kto oszczedza dwa razy traci – jak w powiedzeniu sie sprawdzilo.

Co do spalania oleju to zjada moze ze 1l/10kkm (moze minimalnie wiecej) ale sadze ze to z powodu zastosowania przezemnie polsyntetyka. Przedtem gosc jezdzil na mineralu to bral kolo 0,5l/10kkm.

Gosc na badaniu stwierdzil ze to jest od ustwaienia spalania a nie brania oleju. Nie wiem po czym widzial, ale podobno widzial.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 13:47

DOSIAASDiagnostyke możesz sobie zrobić sam to wbrew pozorom nie jest takie trudne wszystko jest opisane na stronie i zapewniam że działa sam robiłem zaraz po kupnie autka. SHY Sondy na oko nie da sie sprawdzić to fakt myślałem ze sprawdzałeś na niej napięcia jak zrobisz diagnostyke silnika to bedziesz wszystko wiedział co mu nie pasuje nie zapomnij potem ewentualnie zresetować kompa. A regulcję powinno sie robić na analizatorze ale ja sobie robiłem sam bez regulacja też jest gdzieś tu opisana i potem po montażu LPG sprawdzali na analizatorze też benzynę i było ok wiec zdaje sie mechanik który ci to próbował regulować nie miał zielonego pojęcia co robi.SHY opisz jeszcze dlaczego chciałeś te obroty i kąt regulować co sie działo bo może trzeba usunąć usterkę a sama regulacja do niczego nie doprowadzi jak bedziesz miał syf w baipasie od wolnych obrotów albo nieszczelny dolot lub inną rzecz walniętą.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 13:54

wiedział bo miałeś pewnie za dużo tlenków i zbyt bogatą mieszankę (lambda poniżej 1) o ile sie nie myle a przy takim zużyciu oleju to masz rację to nie może mieć wpływu. U mnie było tak że samochód nie trzymał obrotów i gasł próbowałem regulować tak jak tutaj piszą na forum w różnych postach i nic dopiero jak sobie dokładnie beipass od wolnych wyczyściłem i wyregulowałem od nowa sprawa sie zakończyła.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grayson » 13 sie 2005, 14:18

SHY napisał(a):Nie twierdze inaczej lecz sprawdzalem oscyloskopem wiec to jest raczej pewne.

Pieknie!A jaka byla wartosc napiecia?
SHY napisał(a):Auto jezdzi jak najbardziej dobrze. Spalanie ponizej 7l /100km wiec tez dobrze.

Super!Ale gdzie tyle pali?No chyba nie w miescie :D
SHY napisał(a):Co do spalania oleju to zjada moze ze 1l/10kkm (moze minimalnie wiecej) ale sadze ze to z powodu zastosowania przezemnie polsyntetyka. Przedtem gosc jezdzil na mineralu to bral kolo 0,5l/10kkm.
Chlopie masz szczescie ze nie rozszczelnilo silnika <boje się> .Nie powinno sie schodzic z olejem w dol bo ci wypluka motor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez SHY » 13 sie 2005, 14:24

sołtys napisał(a):nie zapomnij potem ewentualnie zresetować kompa

Kompa resetowalem bo mechanik narobil wszystkie mozliwe bledy (TPS-u, przeplywomierza, czujnika temp powietrza zasysanego

sołtys napisał(a):opisz jeszcze dlaczego chciałeś te obroty i kąt regulować co sie działo bo może trzeba usunąć usterkę a sama regulacja do niczego nie doprowadzi jak bedziesz miał syf w baipasie od wolnych obrotów albo nieszczelny dolot lub inną rzecz walniętą

Obroty chcialem regulowac bo sa na poziomie 350 – 400 i zaczyna trzasc jak wlacze obciazenie. Kat nie ja chcialem regulowac tylko mechanik pokrecil bo myslal ze cos da ;). Dolot raczej odpada bo ogladalem 2 razy sam. Bledow w kompie zero.

Z regulacja bypasu jest tak: w trybie diagnostycznym mozna sobie regulowac i daje to efekty (tak od 400 do 1200 RPM) , ale po zdjeciu zwory wszystko wraca zawsze do tego samego poziomu.
Jedyna rzecz (ktora moze cos powiedziec) jaka zauwazylem stojac obok mechanika to probowal kombinowac wlacznikiem wolnych obrotow przy przepustnicy. Jak leko go wkrecil to obroty skoczyly do gory tak do 600RPM. Jak chcial wiecej ustawic to wystepowal taki efekt ze silnik nie schodzil z obrotow jak to sie dzieje po zdjeciu nogi z gazu. Zostawal na 1200RPM i nie mial tego skoku na koncu.

Tez mysle ze to cos z przepustnica bo powyzsze zdarzenie by o tym swiadczylo.

sołtys napisał(a):sama regulacja do niczego nie doprowadzi jak bedziesz miał syf w baipasie od wolnych obrotów

Czyscilem juz to ale zaczynam powatpiewac czy dobrze. Na co trzeba zwrocic uwage przy czyszczeniu. Przy klapce przepustnicy czyscilem i przy srubie bypasu tez (wykrecilem ja). Czy czegos jeszcze nie zrobilem??


sołtys napisał(a):miałeś pewnie za dużo tlenków

Jeden parametr to (chyba) tlenki – powiedzial ze u japoncow jest mniej niz 0,05 a ja mialem 0,56!!!! a drugie to weglowodany 2 razy wieksze niz dopuszcza norma. Lambda miala cos kolo 1,06.

sołtys napisał(a):próbowałem regulować tak jak tutaj piszą na forum w różnych postach i nic

Mam dokladnie to samo ;)

sołtys napisał(a):dopiero jak sobie dokładnie beipass od wolnych wyczyściłem i wyregulowałem od nowa sprawa sie zakończyła.

Cos czuje ze to to. Opisz jak mozesz co dokladnie trzeba rozkrecic. Moze konsultacja przez gg (jestem ukrty)??

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 15:09

przeczytałem teraz dokładnie twój post i miałem dokładnie te same problemy gdyby co telefon masz. Acha mówiiłeś że sie dostaniesz od iinej strony jak nie odkręcisz tych czerech śrub w tym jedna z gwiazdą to czyszczenie od strony przepustnicy nic ci nie da. bo ten kanał jest dosyć długi i do tego grzybek zaworu to wszystko musi być czyste
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez SHY » 13 sie 2005, 18:03

Grayson napisał(a):SHY napisał:
Nie twierdze inaczej lecz sprawdzalem oscyloskopem wiec to jest raczej pewne.

Pieknie!A jaka byla wartosc napiecia?

Wartosc oscylowala od 0 do 1V. Chyba dobrze prawda?? Przynajmniej tak sadze po przeczytanych postach.

Grayson napisał(a):SHY napisał:
Auto jezdzi jak najbardziej dobrze. Spalanie ponizej 7l /100km wiec tez dobrze.

Super!Ale gdzie tyle pali?No chyba nie w miescie

Pewnie ze nie w miescie bo miasto to moj samochod widzi jak startuje do pracy na odcinku 5km ;)

Grayson napisał(a):SHY napisał:
Co do spalania oleju to zjada moze ze 1l/10kkm (moze minimalnie wiecej) ale sadze ze to z powodu zastosowania przezemnie polsyntetyka. Przedtem gosc jezdzil na mineralu to bral kolo 0,5l/10kkm.
Chlopie masz szczescie ze nie rozszczelnilo silnika .Nie powinno sie schodzic z olejem w dol bo ci wypluka motor

Wiem wiem, ale sprobowalem i zyje. Zalalem go Motulem 15W-50. Na gestosci wiec nie stracil. Czulem ze nie powinienem sie tym chwalic bo dostane na forum po glowie ;)

Sołtys czyszczenie przeprowadzone efekty polowiczne. Moge regulowac do troche pod druga kreske. Pozniej dziura od 600 do 1200RPM bo nie chce schodzic z obrotow jak ustawie wiecej niz 600.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 18:17

Ok to może kwestia konta wyprzedzenia albo trzeba isie z tym ustrojstwem troszkę pobawić a co do obrotów to pewnie to wiesz że mają być dokłądnie 1 kreske poniżej tysiąca i innych nie ustawisz bo takie są prawidłowe a a na skali między 0-1000 masz tylko 3 kreski ta 1 oznacza jakieś 500 ta druga 750 i tak powinno być ( ale może to pisze a ty doskonale o tym wiesz)

A do greysona jak motorek jest igła to półsyntetyk mu nie zaszkodzi syntetyk może tak problem zaczyna sie jak ma wieksze luzy ale jeszcze w normie patrz przebieg to wtedy masz pełną rację ale jak shy mówi że nic nie cieknie to trzeba sie tylko cieszyć.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez SHY » 13 sie 2005, 20:01

sołtys napisał(a):1 kreske poniżej tysiąca i innych nie ustawisz bo takie są prawidłowe a a na skali między 0-1000 masz tylko 3 kreski ta 1 oznacza jakieś 500 ta druga 750 i tak powinno być

Musze z pracy przytargac oscyloskop to sobie zmierze dokladnie. Skoro mowisz ze druga kreska jest ok to moze faktycznie ok. Wczesniej mialem duzo nizej. Sadzilem ze podzialka jest liniowa tzn ze kazda kreska to okolo 300RPM. We wtorek sobie sprawdze i bedzie wszystko wiadomo.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez sołtys » 13 sie 2005, 23:45

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... df4f05e272

do dam tylko że silnik 1.8 to bliżniacza jednostka ciężko jąnawet rozróżnic od 2.0 bo są identyczne tylko pojemność inna.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez GrzegorzSz » 14 sie 2005, 00:12

SHY napisał(a):Dwa dni temu bylem u goscia, ktory mial mi regulowac wolne obroty


Jesli nie zrobilem tego w trybie diagnostycznym, to rozregulowal silnik. Nie masz w opisie rocznika auta, skrzyni (ATX czy MTX) itp., bo bym Ci w skrocie napisal co zdzialac. Istotne w zasadzie jest to, czy posiadasz obok gniazda Diagnose drugie opisane jako EEC Test. Na 2 fotce w linu nizej masz widoczne o jaki chodzi.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40

A tu masz opis do ustawiania zaplonu (rowniez w 2.0) jesli nie masz gniazda EEC TEST
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez SHY » 14 sie 2005, 09:23

Greyg napisał(a):Nie masz w opisie rocznika auta, skrzyni (ATX czy MTX)

Juz mam ;)

Greyg napisał(a):Istotne w zasadzie jest to, czy posiadasz obok gniazda Diagnose drugie opisane jako EEC Test

Nie chce strzelac ale jakos mi sie nie kojarzy zebym cos takiego mial ale sprawdze.

Dzieki Greyg za linka ale niestety nie posiadam lampy stroboskopowej i tu jest pies pogrzebany. Pozatym czy ta metoda jesli nie robi sie zwrotnie analizy spalin mozna ustawic prawidlowe spalanie??

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez SHY » 12 wrz 2005, 20:05

Witam

Wlasnie udalo mi sie uporac z problemem. Winny zlego skladu spalin rzeczywiscie byl zle ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu. Ostatnio wpadlem na pomysl zeby sprawdzic czy nie ma starego sladu po srubie na aparacie zaplonowym. W koncu jak cos bylo nie ruszane od 11 lat to musi cos zostac. No i rzeczywiscie byl. Ustawilem samochod w tryb testowy i wrocilem do starego polozenia. Po tej operacji zupelnie inaczej zachowywala sie rowniez regulacja wolnych obrotow. Teraz wszystko jest ok.
Zeby potwierdzic moje przypuszczenia bylem dzis na analizatorze. Troche sie usmialem bo przedemna na przegladzie byl jakis zagazowany opel. Z krazacych opini wynika ze na gazie spaliny sa czystsze a tu...
– jego zawartosc CO 0,06% – moja 0,00% (czasami wskoczylo na 0,01%)
– zawartosc weglowodorow – jego 130ppm – moja 16ppm
Chyba koles mial cos nie tak z instalka albo obiegowa opinia nie dotyczy Mazd ;)

Musze przyznac ze japonce to jednak potrafia. Tak trzymac.

Pzdr

PS. Soltys – dzieki za pomoc – piwo i tak wisze – mozesz sie zglosic po odbior nagrody ;)
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez mayer » 12 wrz 2005, 20:42

Grayson napisał(a):Nie powinno sie schodzic z olejem w dol bo ci wypluka motor

hahaha chyba z karoserii na asfalt...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez sołtys » 12 wrz 2005, 20:55

SHY napisał(a):PS. Soltys – dzieki za pomoc – piwo i tak wisze – mozesz sie zglosic po odbior nagrody oczko


jak bede przelotem to wpadne ciesze sie że już jest ok ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez SHY » 13 wrz 2005, 19:28

sołtys napisał(a):jak bede przelotem to wpadne

Ok. Tylko pijesz sam, bo ja sie jeszcze nie nauczylem. Za mlody jestem ;)

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6