Spadające obroty podczas używania szyb (626 GE)

Postprzez Zabiela » 26 mar 2010, 23:55

Witam

Intryguje mnie pewne zachowanie otóż gdy przy zamkniętej szybie kierowcy włączę podnoszenie to obroty na ten moment lekko spadają w dół – czy to jest normalne zachowanie czy coś jest nie tak z elektryką, jakieś przeciążenie?
Pozdrawiam
Zabiela
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 20:51
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: 626 GLE 2.0i FS 95' LPG STAG

Postprzez krzych » 27 mar 2010, 01:26

Normalnie slaby aku ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez raf_sobota » 27 mar 2010, 17:50

ja tez tak mam ale nie sadze zeby byla to wina slabego akumulatora poniewaz w zime podczas tych najwoekszych mrozow dochodzacych do -25 odpalalem samochod bez probelmu i nieraz stal 3 dni nieodpalany
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 14:50
Posty: 15
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG

Postprzez marimart81 » 27 mar 2010, 17:54

też to kolego mam i w trzech innych mazdach również miałem a akumulator mam nowy więc to nie będzie to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Zabiela » 27 mar 2010, 22:23

Też zastanawiałem się czy to nie wina akumulatora bo jest leciwy ale skoro przez dwie ostatnie zimy nie miałem problemu z odpaleniem auta to chyba nie będzie to. Może ten typ tak ma?
Pozdrawiam
Zabiela
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 20:51
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: 626 GLE 2.0i FS 95' LPG STAG

Postprzez krzych » 28 mar 2010, 00:05

Ale ja tez nie mam problemu z odpaleniem Mazdziocha, a akumulator mam slaby i przy niektorych akcjach "pradozernych" widac nawet czasem przygasanie swiatel, wiec nie wiem czemu sie tak czepiliscie tego, ze "auto odpala" :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Medzik_Lwa19 » 28 mar 2010, 11:39

nie wiem przy to przypadłość mazdy ale mam tak samo a akumulator dosc nowy Centry i tez nie wyrabia przy otwieraniu jakiegolwiek okna (podobnie z klima). troszke spada z obrotow ale zaraz wraca na odpowiedni poziom. cale szczescie nie gasnie : ) pozdro
Medzik_Lwa19
 

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 01:32

A ja sie zastanawiam, czy to nie alternator... Ale to juz nie na moja glowe – za malo doswiadczenia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marimart81 » 29 mar 2010, 09:50

krzych napisał(a):A ja sie zastanawiam, czy to nie alternator... Ale to juz nie na moja glowe – za malo doswiadczenia.


kiedyś rozmawiałem z elektrykiem samochodowym i pierwsze co obstawiał to alternator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez H4n50n » 29 mar 2010, 13:13

Jak dla mnie to normalny objaw (na jałowym biegu), czy włączysz wycieraczki czy nawiew czy sterowanie szyb, następuję wzrost użycia prądu i już :)
Komputer powinien to zarejestrować i podnieść obroty za chwilę, jeśli tak się nie dzieje to celowałbym w usterkę jakiegoś czujnika.
Wymiana aku nic nie da.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 13:52

Sadzisz, ze w Mazdzie 6 jest to objaw normalny podczas gdy w tanszych samochodach takiego objawu nie ma? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez boodrys » 29 mar 2010, 18:08

Mysle ze takie zachowanie samochodu jest normalne, rowniez podczas wlaczania innych podzespolow opartych na elektryce. Poprostu w momencie opuszczania szyb, wlaczania swiatel, nawiewu itp alternator musi wytworzyc wiecej pradu w tym momencie i to powoduje obnizenie obrotów. Identyczna sytuacja jest w agregatach pradotworczych, w momencie wlaczenia odbiornika typu wiertarka, mocna lampa obroty sie obnizaja ale tylko na moment.
boodrys
 

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 21:26

To dobrze, ze umiecie to sobie jakos wytlumaczyc ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Hugo » 23 maja 2010, 00:56

To jest normalny objaw.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez zając2246 » 23 maja 2010, 20:40

mi tez obroty spadaja, i to jest normalne. i to nie zadna wina słabego akumulatora.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 19:07
Posty: 6

Postprzez ursus2400 » 24 maja 2010, 07:55

Miałem coś takiego, ale wydawało mi się, że obroty lekko wzrastały. Myślałem, że to normalne. Ostatnio zostawiłem samochód a 3 czy 4 dni i ku mojemu zdziwieniu gdy chciałem go otworzyć to nie zareagował centralny (nie było żadnego elektronu w akumulatorze). Dziwne bo aku nowy zakupiony był pół roku temu.

Wracając do tematu. Brat mi poradził, żebym pozaciskał porządnie klemy na aku, bo minus był rozciągniety i słabo się trzymał. Po poprawieniu klemów znikło te dziwne zachowanie podczas "podnoszenia" zamkniętej szyby. Warto to sprawdzić, bo wygląda na to, że nie jest to normalne zjawisko (coś za dużo tych "to" w tym zdaniu).
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6