Komputer – czy każdy z 3 wtykami (626 GE FS)

Postprzez wqurzony » 13 lut 2010, 20:34

Diagnosta odkrył, że w mojej mazdzie uszkodzony jest komputer silnika. Mam pytanie. Czy wystarczy, że też będzie miał podłączenie na 3 wtyczki i pochodził od 2.0, czy musza być spełnione jakiś dodatkowe warunki?
Auto było z automatem.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez GabeekKL » 13 lut 2010, 23:39

Na sterwoniku masz nalepki z oznaczeniem u Ciebie jest FSxx i musisz takiego szukac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez wqurzony » 14 lut 2010, 00:01

Tak ale nie tylko FSxx. Są też inne napisy. Pytanie czy są ważne, w którym jest napisane że to komp od auta z automatem, i że 2.0 ?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez GabeekKL » 14 lut 2010, 00:07

Jak jest FS to 2.0. silniki 1.8 FP/2.0 FS/2,5 KL/ A co do automatu to niestety nie wiem czy ma to jakies znaczenie. Jak ja u siebie podmienialem ECU to tez wyjete z automata i bylo identyczne, kazde oznaczenie sie zgadzalo mimo ze mam manuala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez wqurzony » 14 lut 2010, 00:28

Czyli zwróciłeś uwagę tylko na duże litery z oznaczeniem i ilość wtyczek czy też na kolor gniazd w kompie? U mnie sa żółte.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez GabeekKL » 14 lut 2010, 16:06

Tak zwrocilem uwage glownie na ten duzy napis u mnie akurat to KL05. Wtyczki tez mam 3, kazda innej wielkosci zeby nie pomylic i tez sa zolte. Poszukaj gdzies na szrocie jak ja szukalem swojego to widzialem chyba 3 od FS. Takze problemu z dostaniem czesci raczej nie powinienes miec problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez wqurzony » 14 lut 2010, 18:01

To spoko. Mam już na uwadze na allegro. Zaraz kliknę. Dzięki za pomoc. Po wymianie napiszę czy silnik w końcu zagada.
Zastanawia mnie czy gniazdo może być białe czy muszę szukać kompa z żółtym.

Masz KL czyli V6? Żre olej? Mój żre okutnie.Mam na uwadze madzię V6 xedos, ale z nieco rozwalonym przodem.Będą do wymiany: błotniki, maska,lampy, zderzak, chłodnica, pewnie pas przedni.Nie wiem co jeszcze.Rocznik 97.Cena ok 1500.Warto? (chyba ma klimę)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez GabeekKL » 15 lut 2010, 00:23

Te sterowniki do FS co ja widzialem tez mialy zolte wtyki, chyba wszystkie maja zolte choc nie jestem pewnien. Co do mojego V6 to nie wiem jeszcze czy duzo oleju zre bo za krotko ja mam, zrobilem dopiero tysiac Km i narazie nic nie wziela. Ja bym tego Xseda nie bral, bo za same lampy zaplacisz ok 800zl uzywki!! chyba ze silnik w dobrym stanie to dla samego silnika warto. Sam silnik pogonisz za te pieniadze a reszte na czesci. Jesli zamierzasz to kupic dla siebie i naprawiac to dla mnie gra nie warta swieczki. Lepiej kupic juz zrobionego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez Bartek1986 » 15 lut 2010, 00:53

Nie wszystkie mają żółte.. są też zielone. Musisz szukać kompa o takim samym numerze w oznaczeniu jaki masz na aparacie zapłonowym. Jak odpaliłem FSa z aparatem S9 na kompie od FSa z aparatem S5 to niby odpalał, ale trzeba było dłużej kręcić, obroty były nie równe, gasła i na włączonym zapłonie "buczała" pompa paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez GabeekKL » 15 lut 2010, 13:06

A to dziwne bo u mnie jest komp KL05 a aparat KL01 i wszystko dziala ok. Moze w FS jest tak jak mowisz, nie wiem nie sprawdzalem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez wqurzony » 15 lut 2010, 15:06

No. Douczyłem sie nieco. Komputer do mojej mazdy ma potrójne gniazdo, bo to system z automatyczną skrzynią biegów.
Komputer do auta z manualem ma podwójne gniazdo...
Przawdopodobnie da się zaadoptować komputer z manuala do mojego,(nie mam już skrzyni automatycznej)
ale walka z przewodami będzie mozolna.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez GabeekKL » 15 lut 2010, 20:06

A skad wiadomo ze padlo ECU?? U mnie tez kazali wymieniac bo na bank walniete a tak nie bylo. Napisz co dzialo sie z autem ze winią ECU bo awaria sterownika zdarza sie baaardzo rzadko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez wqurzony » 2 mar 2010, 11:16

ECU miałem FS06 i to on padł bo na kablach łączących ECU z aparatem zrobiło się zwarcie.Po wymianie ECU i regeneracji tych kabli auto odpala jak przed awarią.
Komputer FS06 występuje w konfiguracji: auto Mazda 626, 2.0 benz., rok 96, skrzynia automat,(stąd 3 wtyczki a nie 2 jak w manualu)
i aparat S5.
Nie da się tak po prostu zmienić kompa FS06 na FS05 (jeśli też masz wywaloną skrzynię automatyczną), bo mimo że dwie z trzech wtyczek będą pasowały, to jednak połączenia w tych wtyczkach nie są tak zrealizowane że jedna i tylko tak jedna (niby dodatkowa) odpowiada za skrzynię biegów automatyczną.Jest to przemiksowane tak że trzeba by uciąć wtyczki i łączyć od nowa analizując schemat.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez goldennnn » 30 kwi 2010, 22:41

Podpinam sie do tematu, mam mazde 626 ge 2.0 benzyna rocznik 92 komputer fs06. Skrzynia zostala zamieniona na manual zanim auto kupilem, teraz w zasadzie sam zdiagnozowalem, ze bedzie to komputer bo raz auto pali bez zarzutu a raz przez tydzien odpala po 5 minut i pozniej gasnie, ale po odpieciu komputera na 2 dni wszystko wraca do mniej wiecej normy. moje pytanie brzmi, czy ktos ma schemat, jak moge podpiac fp01 badz fs05 zamiast fs06. nie moge znalezc tego fs06 i juz doslownie mnie trafia, chyba ze po prostu zle szukam bo szukam wlasnie po oznaczeniu fs06. nawet na allegro nie ma i na szrotach. z gory przepraszam za bledy ale zadko wchodze na forum jednak sytuacja mnie zmusila bo auto juz 2 miesiace u roznych mechanikow a tam wymiany aparatow zaplonowych juz byly, zaworu od gazu bo tez jest na gazie registera, a dalej to samo.
goldennnn
 

Postprzez sponsor2233 » 4 mar 2013, 19:55

Witam . mam pytanie . silnik to 2.5 V6 . zmieniałem silnik ale wiązka kabli nie pasowała . wiec musiałem zostawić moja z Aparatem zapłonowym . okazało się ze mój komp KL01 jest walnięty wiec włożyłem ten który dostałem do silnika nowego KL 05 i nie działa pompa paliwa. dlaczego? no i wentylatory włączają się zaraz po odpaleniu silnika i obroty Tych wentylatorów wzrastają z dodawaniem gazu. Czy można pompę paliwa podpiąć na " krotko" np pod zapalniczke aby była po zapłonie? no i czym się tak naprawdę różnią te kompy? dużo pytań ale jestem laikiem i chciałbym się troszkę podszkolić. pozdrawiam ;)
sponsor2233
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6