Wymiana pierscieni w mazdzie

Postprzez PRZEMEK BEL » 7 cze 2005, 20:39

Mam pytanie czy przy wymianie pierscieni ktos robil niepełen szliw ( chodzi mi o przecieranie tulej zeby zmatowic tak mi powiedzial mechanik )bo inaczej po paru kilometrach bedzie to samo . <jupi>
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez JACU626 » 7 cze 2005, 21:46

Pierwszy raz o tym słysze, co t ma na celu wypytaj mechanika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez PRZEMEK BEL » 8 cze 2005, 06:12

Ma zapobiec slizganiu sie pierscieni i nierównym wycieraniu.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez waldii » 8 cze 2005, 21:26

jakis pic na wode
waldii
 

Postprzez Waluś » 8 cze 2005, 21:31

A nie chodzi o zeszlifowaniu rantów na cylindrach ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 8 cze 2005, 23:38

PRZEMEK BEL napisał(a):Ma zapobiec slizganiu sie pierscieni i nierównym wycieraniu.
O Bosze....... :| :| :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PRZEMEK BEL » 9 cze 2005, 06:13

Rozbierałem silnik i nie ma rantów . A więc nik tak nie robił.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez tomekrvf » 9 cze 2005, 10:07

PRZEMEK BEL napisał(a):Mam pytanie czy przy wymianie pierscieni ktos robil niepełen szliw ( chodzi mi o przecieranie tulej zeby zmatowic tak mi powiedzial mechanik )bo inaczej po paru kilometrach bedzie to samo

Niepelny szlif........ <glupek2> Jak bylby fachowcem to zmierzylby Ci gary srednicowka i powiedzial czy sa zuzyte, czy jest owal itp itd. Uwielbiam takich mechankow <killer>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 9 cze 2005, 18:58

tomekrvf napisał(a):Uwielbiam takich mechankow
Polska rzeczywistość.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fachura » 10 cze 2005, 21:49

Powiem wam jedno że chłop dobrze gada prawidłowo i fachowo to powinno się lekko przechonować tuleje przed wymianą pierśćieni czemu tego nie bede pisał bo to szeroki temat w dziedzinie obróbki tuleji cylindrowych pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Jaksa » 11 cze 2005, 10:37

fachura napisał(a):powinno się lekko przechonować tuleje przed wymianą pierśćieni
Co to znaczy " lekko " ? W mazdach manual podaje 2 szlify, 0,25 , 0.50 . Czyli jak zrozumieć słowo " lekko " .
Fabryka wypuszcza motor w nominale i nie ma takiego parametru między STD a 0.25 . Mozesz to jakoś łopatologicznie opisać...... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 11 cze 2005, 13:50

fachura napisał(a):NIEMA PĘDZONCA

<jelen>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez fachura » 11 cze 2005, 18:04

Honowanie cylindra to znaczy Gładzenie (honowanie) ma na celu zmniejszenie chropowatośći powieszchni.Zaliczane jest do obróbki wykończajacej i wykonywane za pomocą drobnoziarnistych pilników sciernych dociskanych elastycznie do obrabianej powieszchni.Ponadto zadaniem gładzenia jest usunięcie błedów kształtu pozostawionych po uprzedniej współpracy starych pierścieni z tuleja cylindrową.W skutek tego zabiegu nowe pierścienie tłokowe mają lepszy zarys współpracy z gładzią tuleji cylindrowych.Myśle ze jasno to opisałem pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Jaksa » 11 cze 2005, 18:28

fachura napisał(a):Honowanie cylindra to znaczy Gładzenie (honowanie) ma na celu zmniejszenie chropowatośći powieszchni.Zaliczane jest do obróbki wykończajacej
Zgoda , ale ten zabieg robi się po roztoczeniu cylindra ( kosmetyka po zabiegu ) a co z owalem ?
Jak ma motor rozbebeszony ,oddaje blok do firmy która zajmuje sie tym ,szlifierz mierzy średnicówką owal i wszystko wiadomo.Klient kupuje pierscienie + tłoki nadwymiarowe i po sprawie ...... Nie wiem kiedy ludzie naucza sie podchodzić do tematu profesjonalnie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fachura » 11 cze 2005, 19:19

Panowie alę tutaj nik niemówi o jakimś tam szlifie tylko że tak powiem o zabieleniu gładzi tuleji na chonownicy jaksa zgadzasz się zemną czy mam jeszcze ci tłumaczyć pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Jaksa » 11 cze 2005, 19:27

fachura napisał(a):jaksa zgadzasz się zemną czy mam jeszcze ci tłumaczyć
Tak mozemy sobie gdybać i gdybać, Ja wiem swoje ,Ty wiesz swoje i niech tak zostanie. Ta rozmowa do niczego nie doprowadzi, a kolega juz i tak chyba sam nie wie co ma w tej chwili zrobic. Za dużo " fachowych " rad. <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fachura » 12 cze 2005, 00:12

Masz racje robimy tylko dla kolegi metlik w głowie tam gdzie poprowadzi samochód i tak zrobią po swojemu ale powiem ci szczerze ze niema już za wiele dobrych fachowców od silników tylko gdzie niegdzie a tam gdzie fachowo robią to sporo biorą i maja racje bo dobry fachowiec się ceni pozdrawiam cię jaksa serdecznie i myśle że możemy podyskutować niedługo na poważniejsze tematy FACHURA.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Jaksa » 12 cze 2005, 00:27

fachura napisał(a):bo dobry fachowiec się ceni

<spoko>
fachura napisał(a):pozdrawiam cię jaksa serdecznie i myśle że możemy podyskutować niedługo na poważniejsze tematy
Masz to załatwione <lol> Pozdro.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 18 cze 2005, 22:12

Wyciągam temat bo mnie to gryzło i teraz juz wiem. Pojechałem do kolegi do warsztatu pytam sie co i jak czy sie honuje czy nie i co?
Pokazał mi blok nominał (wkładane nominalne pierścienie progów praktycznoe zero) który jest minamalnie honowany czy jak kto woli zabielany, pytam sie po co? Przejechał przy mnie honownicą i co zobaczyłem?? to mnie zdziwiło, cylinder nie był okrągły tylko owalny. Minimalnie zabielony zrobił sie niemal okrągły. To ja do szefa warsztatu czego tak jest i po co tak robić jak pierścienie nominał? Wytłumaczenie bardzo proste. cylinder jest okągły tłok jest okrągły ale pierścienie nie? Jeżeli cały czas pracują wyminięte o 120 stopni to cylinder jest okrągły ale te bestie sie lubia kręcić w tłoku i jak sie ustawią jeden pod drugim zamkami to drą tuleje i robi się owal czy jajo jak kto woli. Honowanie ma na celu wyrównanie tego owalu – choc minimalnie i wtedy nowe pierścienie szybciej sie układają. Wypada mi tylko przeprosić za swoją niewiedzę i poprzednie teksty, i tak Jarku doszłem do wniosku że q...m... całe życie sie ucze i tak g.... wiem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez fachura » 19 cze 2005, 15:23

I widzisz jednak jak ci mówiłem przy wymianie pierśćieni jednak się zabiela tuleje (honuje) trafiłeś do dobrego warsztatu muszę powiedzieć że ludzie znaja się na rzeczy i są dobrymi fachowcami możesz im powiezyć naprawę swojego silnika to mi się podoba podeszli do sprawy fachowo pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6