
Wymiana pierscieni w mazdzie
Strona 1 z 1
Mam pytanie czy przy wymianie pierscieni ktos robil niepełen szliw ( chodzi mi o przecieranie tulej zeby zmatowic tak mi powiedzial mechanik )bo inaczej po paru kilometrach bedzie to samo . 

- Od: 26 gru 2004, 12:24
- Posty: 10
- Skąd: KUTNO
- Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994
Ma zapobiec slizganiu sie pierscieni i nierównym wycieraniu.
- Od: 26 gru 2004, 12:24
- Posty: 10
- Skąd: KUTNO
- Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994
A nie chodzi o zeszlifowaniu rantów na cylindrach 
O Bosze.......PRZEMEK BEL napisał(a):Ma zapobiec slizganiu sie pierscieni i nierównym wycieraniu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Rozbierałem silnik i nie ma rantów . A więc nik tak nie robił.
- Od: 26 gru 2004, 12:24
- Posty: 10
- Skąd: KUTNO
- Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994
PRZEMEK BEL napisał(a):Mam pytanie czy przy wymianie pierscieni ktos robil niepełen szliw ( chodzi mi o przecieranie tulej zeby zmatowic tak mi powiedzial mechanik )bo inaczej po paru kilometrach bedzie to samo
Niepelny szlif........


Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Polska rzeczywistość....tomekrvf napisał(a):Uwielbiam takich mechankow

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Powiem wam jedno że chłop dobrze gada prawidłowo i fachowo to powinno się lekko przechonować tuleje przed wymianą pierśćieni czemu tego nie bede pisał bo to szeroki temat w dziedzinie obróbki tuleji cylindrowych pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
Co to znaczy " lekko " ? W mazdach manual podaje 2 szlify, 0,25 , 0.50 . Czyli jak zrozumieć słowo " lekko " .fachura napisał(a):powinno się lekko przechonować tuleje przed wymianą pierśćieni
Fabryka wypuszcza motor w nominale i nie ma takiego parametru między STD a 0.25 . Mozesz to jakoś łopatologicznie opisać......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Honowanie cylindra to znaczy Gładzenie (honowanie) ma na celu zmniejszenie chropowatośći powieszchni.Zaliczane jest do obróbki wykończajacej i wykonywane za pomocą drobnoziarnistych pilników sciernych dociskanych elastycznie do obrabianej powieszchni.Ponadto zadaniem gładzenia jest usunięcie błedów kształtu pozostawionych po uprzedniej współpracy starych pierścieni z tuleja cylindrową.W skutek tego zabiegu nowe pierścienie tłokowe mają lepszy zarys współpracy z gładzią tuleji cylindrowych.Myśle ze jasno to opisałem pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
Zgoda , ale ten zabieg robi się po roztoczeniu cylindra ( kosmetyka po zabiegu ) a co z owalem ?fachura napisał(a):Honowanie cylindra to znaczy Gładzenie (honowanie) ma na celu zmniejszenie chropowatośći powieszchni.Zaliczane jest do obróbki wykończajacej
Jak ma motor rozbebeszony ,oddaje blok do firmy która zajmuje sie tym ,szlifierz mierzy średnicówką owal i wszystko wiadomo.Klient kupuje pierscienie + tłoki nadwymiarowe i po sprawie ...... Nie wiem kiedy ludzie naucza sie podchodzić do tematu profesjonalnie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak mozemy sobie gdybać i gdybać, Ja wiem swoje ,Ty wiesz swoje i niech tak zostanie. Ta rozmowa do niczego nie doprowadzi, a kolega juz i tak chyba sam nie wie co ma w tej chwili zrobic. Za dużo " fachowych " rad.fachura napisał(a):jaksa zgadzasz się zemną czy mam jeszcze ci tłumaczyć

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Masz racje robimy tylko dla kolegi metlik w głowie tam gdzie poprowadzi samochód i tak zrobią po swojemu ale powiem ci szczerze ze niema już za wiele dobrych fachowców od silników tylko gdzie niegdzie a tam gdzie fachowo robią to sporo biorą i maja racje bo dobry fachowiec się ceni pozdrawiam cię jaksa serdecznie i myśle że możemy podyskutować niedługo na poważniejsze tematy FACHURA.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
fachura napisał(a):bo dobry fachowiec się ceni

Masz to załatwionefachura napisał(a):pozdrawiam cię jaksa serdecznie i myśle że możemy podyskutować niedługo na poważniejsze tematy

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wyciągam temat bo mnie to gryzło i teraz juz wiem. Pojechałem do kolegi do warsztatu pytam sie co i jak czy sie honuje czy nie i co?
Pokazał mi blok nominał (wkładane nominalne pierścienie progów praktycznoe zero) który jest minamalnie honowany czy jak kto woli zabielany, pytam sie po co? Przejechał przy mnie honownicą i co zobaczyłem?? to mnie zdziwiło, cylinder nie był okrągły tylko owalny. Minimalnie zabielony zrobił sie niemal okrągły. To ja do szefa warsztatu czego tak jest i po co tak robić jak pierścienie nominał? Wytłumaczenie bardzo proste. cylinder jest okągły tłok jest okrągły ale pierścienie nie? Jeżeli cały czas pracują wyminięte o 120 stopni to cylinder jest okrągły ale te bestie sie lubia kręcić w tłoku i jak sie ustawią jeden pod drugim zamkami to drą tuleje i robi się owal czy jajo jak kto woli. Honowanie ma na celu wyrównanie tego owalu – choc minimalnie i wtedy nowe pierścienie szybciej sie układają. Wypada mi tylko przeprosić za swoją niewiedzę i poprzednie teksty, i tak Jarku doszłem do wniosku że q...m... całe życie sie ucze i tak g.... wiem
Pokazał mi blok nominał (wkładane nominalne pierścienie progów praktycznoe zero) który jest minamalnie honowany czy jak kto woli zabielany, pytam sie po co? Przejechał przy mnie honownicą i co zobaczyłem?? to mnie zdziwiło, cylinder nie był okrągły tylko owalny. Minimalnie zabielony zrobił sie niemal okrągły. To ja do szefa warsztatu czego tak jest i po co tak robić jak pierścienie nominał? Wytłumaczenie bardzo proste. cylinder jest okągły tłok jest okrągły ale pierścienie nie? Jeżeli cały czas pracują wyminięte o 120 stopni to cylinder jest okrągły ale te bestie sie lubia kręcić w tłoku i jak sie ustawią jeden pod drugim zamkami to drą tuleje i robi się owal czy jajo jak kto woli. Honowanie ma na celu wyrównanie tego owalu – choc minimalnie i wtedy nowe pierścienie szybciej sie układają. Wypada mi tylko przeprosić za swoją niewiedzę i poprzednie teksty, i tak Jarku doszłem do wniosku że q...m... całe życie sie ucze i tak g.... wiem

- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
I widzisz jednak jak ci mówiłem przy wymianie pierśćieni jednak się zabiela tuleje (honuje) trafiłeś do dobrego warsztatu muszę powiedzieć że ludzie znaja się na rzeczy i są dobrymi fachowcami możesz im powiezyć naprawę swojego silnika to mi się podoba podeszli do sprawy fachowo pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6