Dymi, kopci po odpaleniu na zimnym silniku 626 GE

Postprzez PRZEMEK BEL » 28 maja 2005, 23:10

Straszni dymi na zimnym silniku. Robilem teraz uszczelke posd glowice bo znikal plyn i dymila. Płyn jest teraz ok. Ale dymi jeszcze wiecej. Wymieniałem tez gumki na zaworach . Jak wykrecilem swiece były czrne i zaolejone. Czyżby to pierscienie.
sprawdzałem cisnienie na cylindrach od pompy bylo 1-12,4 2-14,5 3-14,6 4-15,6.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez magicadm » 28 maja 2005, 23:36

PRZEMEK BEL napisał(a):. Czyżby to pierscienie.


chyba tak....nie przegrzałeś go troszkę? (np wracając w 8 osób z Banderozy nad ranem???)– żartuję... :D
Ile zużywa oleju?
Czy olej po zmianie szybko czernieje? Jeżeli tak – to płomień przedmuchuje się przez pierścienie i przypala olej... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez JACU626 » 29 maja 2005, 10:33

Pytanie dodatkowe – dymi po odpaleniu czy dopuki silnik ie osiągnie temperatury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 29 maja 2005, 10:46

PRZEMEK BEL napisał(a):Czyżby to pierscienie.
Dokładnie "olejowego "brak......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PRZEMEK BEL » 29 maja 2005, 10:46

Dymi po odpaleniu i az sie nie rozgrzeje .Przestaje jak przejade około 5km.
Olej tez jest czarny zrobil sie taki po 500 km.
Ile kosztuje wymiana pierscieni i co zrobic.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez Jaksa » 29 maja 2005, 10:47

PRZEMEK BEL napisał(a):co zrobic.
Szukać drugiego silnika ( taniej będzie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 29 maja 2005, 17:34

Jaksa napisał(a):
PRZEMEK BEL napisał(a):co zrobic.
Szukać drugiego silnika ( taniej będzie )


Jaksa ma racje w przypdaku napraw ory-serwisowych. Ceny powalają...
Jak masz szanse dostać silnik z gwarancją uruchomieniową i sensowym papierem – kup drugi.
Jeżeli masz dokumentacje serwisowa od tego silnika, niezbędne klucze i warsztat – ja bym sie na Twoim miejscu zabrał za napraw samodzielnie – na dobrych zamiennikach. Moim zdniem powinieneś sie zmieścić w sumie 1000 zł (może taniej, ale nie znam zupełnie cen części do Twojego silnika)
w sumie to musisz kupić napewno:
-komplet pierścieni
-uszczelke pod głowicę i kolektory ( i inne)
-nie wiem jak w Mazdzie jest ze szpilkami w głowicy – ale chyba moga zostać (długość)
-oleje, filtry...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 29 maja 2005, 19:28

czesc
Miałem ten sam objaw, oczywiście diagnoza Jaksy jest 100% trafiona.
Mnie z wymianą tłoków (bez szlifu) pierścieni, uszczelek i dwóch popychaczy (to było wyrzucenie pieniędzy w błoto) taka zabawa kosztowała 1600,00 PLN półtora roku temu.
Robotę wykonał mechanik, jakby co służe namiarem.
I do tej pory sobie jeżdżę, a silniczek pracuje bez zarzutu.
pozdrawiam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JACU626 » 29 maja 2005, 19:51

Mariusz czemu tłoki wymieniałeś? nie wystarczą same pierścieie koszt dobrych to 350 zł plus max ze 200 zł na uszczelki. Co do używanego silnika to loteria <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 29 maja 2005, 20:09

magicadm napisał(a):komplet pierścieni
ok 1100 zł.
magicadm napisał(a):uszczelke pod głowicę i
ok 200 zł.
magicadm napisał(a):kolektory ( i inne)
ssący 65 zł. ( zamiennik 15zł ) , uszczelka pokrywy zaworów 75 zł,uszczelniacze trzonków zaworowych 23 zł x 16, zawsze dochodzą uszczelniacze na wałki rozrządu 38 zł szt i takie tam pierdółki......Wszystko oczywiscie w oryginale.Zostaje jeszcze koszt zrobienia głowicy i tu podam cenę takiej usługi w Warszawie – za 16v 350 zł ( szlif zaworow + gniazd+ planowanie ) W obecnych czasach nikt juz nie robi tego ręcznie i stąd ta cena.
JACU626 napisał(a):Mariusz czemu tłoki wymieniałeś?
Jak auto było przegrzane , tłoki wygladają jak " paker " <lol>
JACU626 napisał(a):Co do używanego silnika to loteria
To prawda ,zalezy od kogo kupujesz i za jaką kwotę.....
mariusz.grzyb napisał(a):I do tej pory sobie jeżdżę, a silniczek pracuje bez zarzutu.
I moj tez :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PRZEMEK BEL » 29 maja 2005, 20:42

Glowice juz uszczelniałem jak robiłem uszczelke pod glowice.
O pierscienie sie pytałem za japońskie 350, amerykańskie 200.
Mam jeszcze pytanie czy mogla pęknąc glowica choc przy wymianie uszczelki byla planowana i wszystko na oko bylo ok.
I jeszcze jedno jak wyciekał płyn to dolewałem i nigdy mi sie ni zagotował temperatura była ok. To czemu poszły pierscienie ma przejechane 168 000 km. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez magicadm » 29 maja 2005, 21:24

Przegrzać silnik można bez zagotowania wody... czy też jej braku.
Masz to autko od nowości? Jeżeli nie – to może teraz wyszły na wierzch skutki stulu jazdy poprzedniego właściciela...I co do stanu licznika też nie byłbym 100% przekonany...
Jeżeli głowica po splanowaniu (rozsądnym oczywiscie, a nie w stylu "more power") była prawidłowo dociągnięta to moim zdaniem powinna wytrzymać... tym bardziej, że po peknięciu miałbyś dodatkowe "atrakcje".
Pierścienie możesz kupić w Łodzi na Wróblewskiego – uwaga są tam DWA sklepy (o ile czegoś nie pop...) – warto porównać ceny lub potargować.
Ja bym przynajmniej rozebrał silnik i zobaczył na czym stoisz zanim podejmiesz decyzję o kupnie silnika. Głowicę jak piszesz masz już zrobioną...
Tłoki też trzeba dokładnie obejrzeć – czy ma sens je zostawiać, panewki przy okazji itp...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez es » 30 maja 2005, 06:26

Zaczalbym od uszczelniaczy trzonkow, ktore Ci wymienili. W mojej pierwszej mazdzie wymienili mi na jakies g..., bo samochod lekko poddymial na rozruchu. Po wymianie nastapila wyrazna poprawa. Niestety doslownie do wyjazdu z warsztatu. Potem stawialem taka zaslone dymna, ze w bezwietrzny dzien bylo ja widac jeszcze przez pol godziny po moim przejezdzie. Ponowna wymiana spowodowala powrot do stanu pierwotnego. Samochod leciutko poddymial. Uznalem, ze tak jest swietnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Grzyby » 30 maja 2005, 22:24

JACU626, przeczytaj co napisał Jaksa <lol> , trafił bez pudła.
Jeden był mocno przegrzany i w sumie myślałem o zmianie jednego ale...
Kupiłem za 650zł komplet 4 szt.ze sworzniami produkcji HYUNDAYa.
Kiedyś jeździłem 5 lat Accentem to zaryzykowałem. I nie żałuję :D
pozdrawiam i niech moc będzie z wami
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JACU626 » 31 maja 2005, 09:15

Tłok w jc jezeli dobrze czytam to 57-60 zł najtańszy pluz 350 pierścienie i myśle że śmiało 100 tyś na tym przejedzie. Ja zrobiłem juz na tych tanich tłokach z JC 140 tkm i autko smiga dalej. Nie polecam tylko pierścieni hamerykańskich padają po 8 tkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez hazell » 31 maja 2005, 09:22

Przepraszam jeżeli kogoś urażę, ale jeśli głowica (trzonki, planowanie itd) była robiona to po co ją zwalać przy wymianie pierścieni/tłoków? Po co sobie dokładać roboty? Nie wystarczy od dołu się do tego dobrać?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez PRZEMEK BEL » 31 maja 2005, 12:43

Wystarczy od dołu się do tego dobrać? A mozna. Mechanicy twierdzom ze trzeba zrobic
taki niepełny szlif czyli podrapac tuleje . Czy ktos to robił .
Początkujący
 
Od: 26 gru 2004, 12:24
Posty: 10
Skąd: KUTNO
Auto: MAZDA 626 2.0, 16 V, ROK 1994

Postprzez JACU626 » 31 maja 2005, 13:22

W życiu nie widziałem silnika i nie słyszałem aby ktoś tłoki do dołu wyjmował <lol> jeżeli tak sie da to prosze o przykłąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez es » 31 maja 2005, 13:43

JACU626 napisał(a):W życiu nie widziałem silnika i nie słyszałem aby ktoś tłoki do dołu wyjmował <lol> jeżeli tak sie da to prosze o przykłąd.


Sie pewnie da. Tylko zapewne trzeba bedzie wal korbowy wyjac. A zeby go wyjac trzeba chyba caly silnik od skrzyni biegow odpiac, bo ze sprzeglem nie zejdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez hazell » 31 maja 2005, 13:45

es napisał(a): A zeby go wyjac trzeba chyba caly silnik od skrzyni biegow odpiac, bo ze sprzeglem nie zejdzie.

To mialem na myśli. Chyba wolałbym to niż zwalać głowicę, kolektory, planowanie itd..
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6