Czy wymiana świec na gorącym silniku czymś grozi?

Postprzez hazell » 25 maja 2005, 17:05

Witam,
Jak w temacie. Dziwna sprawa. Auto mi szarpie na gazie. Na PB chodzi jak przecinak. Świece mam NGK ale już są stare. Przewody mam prawie nówki, dorabiane, z fabryki z Ełku. Na gorącym silniku założyłem na chwilę świece Iskra (katalogowo przystosowane do mojej madzi) prawie nówki. Zaczęło szarpać już totalnie. Na drugi dzień zmieniłem z powrotem na stare NGK (znów na gorącym silniku) ale i tak szarpie o wiele wiele bardziej niż przed tą przekładką. Co się stało? Chyba jak włożyłem z powrotem świece, które były wcześniej to powinno być tak jak wcześniej a nie o wiele gorzej.. O co chodzi?
Dzisiaj idę kupić nowe NGK albo Denso, sam nie wiem i dla świętego spokoju wymienię je na zimnym silniku. Myślałem, że może to wina instalki LPG ale jak ide do gaziaży to mówią, że to pewnie elektryka (ale na pb chodzi jak złoto), znowuż każdy mechanik powie, że jak na PB jeździ ok to idź pan do gaziaża... Jestem w kropce...
Ostatnio edytowano 25 maja 2005, 17:08 przez hazell, łącznie edytowano 1 raz
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez nemi » 25 maja 2005, 17:08

Może przewody ?? Ja zmieniałem przed wczoraj na baaardzo gorącym motorku i na nic to nie wpłynęło.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez hazell » 25 maja 2005, 17:12

Tylko że przewody są prawie nówki (5kkm). Niby ie są dedykowane do mazdy ale końcówki pasują elegancko, a fabryka w Ełku produkuje wysokiej jakości przewody (szary kolor, silikonowe) i jednocześnie eksportuje je na pierwszy montaż do rovera czy forda... Najbardziej mnie dziwi, że na PB nie ma najmniejszego szarpnięcia... Co jest?? Czyżby LPG był aż tak czuły, że szarpie podczas gdy na PB nie?
Mam mieszadło i śrubę. Gaz nie strzela w ogóle.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez nemi » 25 maja 2005, 17:44

hazell napisał(a):Najbardziej mnie dziwi, że na PB nie ma najmniejszego szarpnięcia... Co jest?? Czyżby LPG był aż tak czuły, że szarpie podczas gdy na PB nie?
Mam mieszadło i śrubę. Gaz nie strzela w ogóle.

Mi przerywał na LPG, pod górkę musiałem przełączać na benzynę, więc wnoszę, że LPG jest baaardzo czuły. Też mam mieszadło + śruba. Zmieniłem przewody na JanMor za niecałe 100 zł i jak ręką odjął. Zresztą skoro jest źle, to właśnie wydaje mi się, że przewodom mogło zaszkodzić ściąganie przy zmianie. Sprawdź czy dobrze siedzą w środku te blaszki (nie wiem jak to fachowo nazwać) – może jakoś trochę wylazły albo się za bardzo wcisnęły ??
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez hazell » 25 maja 2005, 22:19

Blaszki siedzą [tiiit]. W każdym razie skoro Tobie aż tak przerywał na LPG a na PB nie, to pewnie mam taki sam problem. Powiedz mi, jakie miałeś przewody zanim je zmieniłeś? Czy jak patrzyłeś w nocy to iskry skakały po silniku? Czy teraz w ogóle Ci nie szarpie? I jeszcze jedno, jakie masz świece? Dzięki za wypowiedź. Dodałeś mi sporo otuchy, nadziei i nowy kierunek :) Może te moje przewody gdzieś w środku popękały i nie łączą.
Pozdrawiam
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez nemi » 25 maja 2005, 22:33

hazell napisał(a):Powiedz mi, jakie miałeś przewody zanim je zmieniłeś?

Dwa wyglądały jak ori, a dwa były jakieś dziwne.
hazell napisał(a):Czy jak patrzyłeś w nocy to iskry skakały po silniku?

Nie patrzyłem. Pojechałem do gaziarza, kazał przygazować, posłuchał i zawyrokował, że to przewody (usłyszał jakby przeskakującą iskrę). Też mi wtedy nie wybuchał gaz.
hazell napisał(a):Czy teraz w ogóle Ci nie szarpie?

Nigdy. Na poprzednich przewodach miałem przerywanie (taka utrata mocy na krótką chwilę, bez jakiegoś specjalnego szarpnięcia – tylko troszkę, ale od tego czasu przejechałem już 15 kkm więc już dokładnie nie pamiętam na ile było to odczuwalne dla pasażerów, bo dla kierowcy na pewno). Chyba dokładniej opisać już nie jestem w stanie.
hazell napisał(a):I jeszcze jedno, jakie masz świece? Dzięki

NGK ONLY !! /od zawsze nawet w innych autach/
hazell napisał(a):Dodałeś mi sporo otuchy, nadziei i nowy kierunek Może te moje przewody gdzieś w środku popękały i nie łączą.
Pozdrawiam

Spróbuj jeszcze to jakoś zweryfikować, albo zaczekaj jeszcze na forum co powiedzą inni, bo ja niestety znam się na tym mało – lepiej żebyś przeze mnie nie wpędził się w koszty niepotrzebnej wymiany.
Moje przewody są niebieskie silikonowe firmy JanMor (znajdziesz w necie sklep – ja kupiłem w hurtowni w Lublinie).
Jak masz jakieś pytania to wal śmiało, choćby na PW :)
pozdrawiam,
nemi
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez JACU626 » 26 maja 2005, 00:26

Nemi nie bądz skromny wyjaśnileś temat dogłębnie :D ja tez stawiam na przewody od czagoś hazel musi zacząć usuwanie problemu a w tym przypadki świece i przewody to najtańsza inwestycja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez waldi » 26 maja 2005, 12:56

Spróbój zmniejszyć przerwe na świecach do 0.8.Powinno na jakiś czas wystarczyć .Niestety czeka cię wymiana świec i kabli tak jak już wspomnieli inni rozmówcy.Sprawdż jeszcze aparat zapłonowy ,może ma nagar.Pozdrowienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez hazell » 26 maja 2005, 13:07

Mam kopułkę nową a palec czyściutki. Kupię te przewody janmora. Świece na razie wkręciłem z powrotem iskry. Jak kupowałem NGK i pokazałem gościowi te iskry to powiedział, że są dobrane dobrze do auta a w niczym nie ustępują jakością NGK. A mają jakieś 3 miesiące i 3-4kkm i szkoda mi je tak po prostu wyrzucić (następne na pewno będą NGK. Tak więc zacznę od przewodów a później świece. Dzięki wielkie za wszystko.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez mayer » 27 maja 2005, 09:09

Hazell jedyne czym ci grozi wymiana świec na gorącym silniku to to że możesz się poparzyć.
GE z 2,0 motorem na gazie na starej instalce (ze śrubą) jest cholernie czuła na gazie na stan przewodów. Przerabiałem ten temat kiedyś w poprzedniej , pajace w warsztatach chcieli mi pół silnika wymienić. Na 100% po wymianie przewodów zapomnisz o usterce. Świece są raczej mało prawdopodobną przyczyną tego zjawiska
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 27 maja 2005, 09:12

Dzięki wielkie. W najbliższym czasie kupuję przewody i na pewno napiszę o rezultatach :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez geriavid » 29 maja 2005, 22:27

hazell,
Przepraszam , ale nie bądx taki wrażliwy. Wywal te świece/ czego ci szkoda? Nie rozumiem/ Powinieneś stosowac zawsze świece NGK lub Denso. I najlepsze kable.
Ale jakie to są ,nie wiem ? Może NGK, PowerTec lub Bougicord. Ale napewno nie Janmory ! Poszukaj w Szukaj.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez mayer » 30 maja 2005, 08:03

geriavid napisał(a):Ale napewno nie Janmory !


PodaJ LOGICZNE uzasadnienie dlaczego nie?
Ja osobiście testuję trzeci komplet i nie mam najmniejszych zastrzeżeń. A cena też jest bardzo istotnym czynnikiem.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez nemi » 30 maja 2005, 08:04

geriavid napisał(a):Ale napewno nie Janmory ! Poszukaj w Szukaj.

i znajdzie... JanMory :]
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez geriavid » 30 maja 2005, 15:39

mayer,
Wobec złych recenzji tego forum o Janmorach pozwoliem sobie powtórzyć
opinię. Jeśli masz tak dobrą ocenę to musi coś w tym być.
Według mnie dobre przewody to takie o obniżonej oporności i klasie odporności
termicznej E. W V6 raczej tylko takie się sprawdzają i to dla benzyny, a gaz stawia
większe wymagania kablom.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez JimmyK » 30 maja 2005, 19:46

geriavid napisał(a):Wobec złych recenzji tego forum o Janmorach

?? no ostatnio się nie wgłębiałem co nt Janmorów na forum się pisze, ale ja zawsze czytałem tylko pochlebne opinie :|, no oczywiście jeśli się bierze pod uwagę "ten" przedział cenowy <czytaj>.

Btw też mam Janmory i jest <spoko>.
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez mayer » 31 maja 2005, 10:09

geriavid napisał(a):tylko takie się sprawdzają i to dla benzyny, a gaz stawia
większe wymagania kablom.


no właśnie jeżdżę na LPG i naprawdę nie mam zastrzeżeń do tych kabli. A naprawdę jeśli idzie o części i mechaników to jestem upierdliwy. Wiem że to nie jest jakaś "górna półka" ale w relacji jakość->cena – wypadają naprawdę lepiej od konkurencji.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez tomekrvf » 31 maja 2005, 10:10

Ja kupilem NGK Wygladaja 100% jak oryginalne. Tylko cena nie jest przyjazna...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez nemi » 31 maja 2005, 10:12

tomekrvf napisał(a):Tylko cena nie jest przyjazna...

tzn? Nie wiesz ile kosztują do FP/FS ??
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez JimmyK » 31 maja 2005, 23:18

nemi napisał(a):ile kosztują do FP/FS

pół roku temu wołali "na górce" 270 zł <glupek2>
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6