Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez TomekPerformance » 3 lut 2009, 23:04

Witam.
Panowie widzę że jest sporo na temat stukania. Ja mam to samo. Zimny silnik jest stukanie nagrzeje się troszkę ciszej się robi ale ogólnie stuka. Po dłuższy czasie znowu głośniej. Czasami nie stuka :–). Ogólnie dzwięk jakby zaworów. I teraz pytanie czy jest możliwośc jakiejś regulacji czy to są automatyczne?

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez kojot123 » 11 lut 2009, 22:41

OK. Zacznę od przywitania bo to pierwszy post na forum. Tak więc witam.

Czytając poprzednie posty zacząłem się zastanawiać czy odnoszą się one także do modeli 323 1.8 16V? W mojej madzi także dręczą mnie klekoczące zaworki, nawet dźwięk nagrany w którymś tam poście odpowiada w sumie mojemu. Moje pytanie jest proste, czy w moim modelu z 95roku (nowe nadwozie) silnik 1.8 16V procedura wymiany zaworka w pompie wyglądać będzie tak samo? Czy konstrukcyjnie silnik jest jakoś inaczej rozwiązany. Kolejne pytanie jest takie czy człowiek taki jak ja bez wiedzy na temat konstrukcji silników, da sobie radę z wymianą tego zaworka. Nadmienię że sam wymieniałem już w madzi przeguby, klocki, amortyzatory, uszczelkę pod klawiaturą,sam wymieniam oleje i filtry. Fakt że za HLA sie nie brałem bo to chyba wyższa szkoła jazdy ale ten zaworek wydaje się prosty w wymianie. Oświećcie mnie, gdyby jeszcze jakieś obrazki lub film gdzie to dokładnie jest umieszczone.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2009, 22:31
Posty: 5
Auto: Mazda 323 1.8 16V

Postprzez cyryl_21 » 12 lut 2009, 12:42

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 817#541817 Oto fotorelacja z wymiany.
Wymieniałem zaworek tydzień temu, udało sie bez ściągania aluminiowego plastra, wystarczyły dłuższe kleszcze do wyjmowania zabezpieczeń. Około 3h pracy, robótka prosta każdy powinien sobie z nią poradzić.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 18:32
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Auto: 626 GE 1.8 97r

Postprzez jarusiek » 12 lut 2009, 13:50

Czy w przypadku KF`a wymiana wygląda podobnie ? Ktoś może już ją przeprowadził, i się pochwali :) <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez kojot123 » 12 lut 2009, 14:10

Dzięki serdeczne z linka, bo trochę trudno przekopać się przez całe forum i dotrzeć do jednej konkretnej informacji. Oczywiście po zdjęciach widać, że nic skomplikowanego tam nie ma i dam sobie radę. Mam jeszcze jedną prośbę. Jak fachowo nazywa sie ten zaworek? Znaczy się jeśli pójdę do ASO czy też za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej to mam poprosić o co?
Początkujący
 
Od: 11 lut 2009, 22:31
Posty: 5
Auto: Mazda 323 1.8 16V

Postprzez AdahEwa » 12 lut 2009, 17:09

kojot123 napisał(a):Znaczy się jeśli pójdę do ASO czy też za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej to mam poprosić o co?

... o zaworek pompy olejowej i sprężynkę, a jak będą mieli podkładkę to warto i ją zamówić. Cały zestaw lubi sobie wystrzelić przy wypinaniu zawleczki, i trzeba szukać.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 23:28
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG

Postprzez misiek2512 » 12 lut 2009, 20:33

Witam! Ale napiszcie co to za specyfik bo juz go na allegro nie ma!!!!!! A problem mam ten sam!!!
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 19:55
Posty: 4

Postprzez jaroslaw200 » 16 lut 2009, 16:41

Witam wymieniłem zaworek,teraz silniczek chodzi jak pszczułeczka tylko nie wiem po co ściągać plaster jak w nim jest akurat otwór przez który można wyciągnąć zaworek,ja sie zapóżno zoriętowałem i zdjełem plaster bo nie wiedziałem gdzie jest zaworek,wymiana by trwała godzinke a nie dwie.
misiu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 09:48
Posty: 35
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 1.8 1994r

Postprzez erni78 » 4 mar 2009, 01:04

witam moja mazda 626 2.0 rok 99 stuka tylko na cieplym silniku i tylko wtedy gdy wzrastaja obroty na zimnym silniku i na wolnych obrotach cisza czy to tez moze byc ten zaworek
erni78
 

Postprzez Arek_1980 » 10 mar 2009, 18:43

wymien zaworek ja tez tak mialem,wymienilem i jak rekom odja przestaly
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 12:04
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GE 2.016v.LPG 1995r.

Postprzez Arek_1980 » 10 mar 2009, 18:43

wymien zaworek ja tez tak mialem,wymienilem i jak rekom odja przestaly
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 12:04
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GE 2.016v.LPG 1995r.

Postprzez zige22 » 14 kwi 2009, 19:54

ja też tak miałem ale się okazało że nie miałęm nic oleju w samochodzie:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 13:33
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 6 2,0 2004r

Postprzez fusy00 » 12 maja 2009, 00:23

Witam posiadam madzie 626 ge 94r 2.0 16v .
Mam problem z klekotem , szukalem na forum objawow takich jak u mnie wystepuja i nic nie znalazlem moze ktos mi pomoze ?
A mianowicie jesli wlacze silnik to oczywistym jest ze slychac zawory przez jakeis 3-4sek(slychac wieksza ilosc) a nastenie wszystko cichnie ale po przejechaniu np5km co sie wiaze z rozgrzaniem silnika i tu podkreslam ze nie zawsze ale pojawia sie klekot . dziwi mnie to poniewaz nieraz moge jezdzic caly dzien i jak ustane kolo silnika to wogule nie slychac zeby chodzil a nie raz jest taki glosny ze az mnie skreca, i co wazne klekot nie jest taki jakby iles popychaczy stukalo tylko doslownie jakby jeden (w co nie wierze bo mialem poprzednio trzy takie madzie i fakt ze w nich byly do wymiany te popychacze ale slychac bylo kilka ) musze terz dopowiedziec ze np jak przejade te powiedzmy 5km to slychac ten klekot i dalej go slychac przez np jakies 15km a powyzej 15km nagle silnik cichnie i znowu jest cisza .I dlatego nie mam pojecia co jest nie tak.Wiec jesli moze ktos mial taki przypadek to byl bym wdzieczny gdyby mi pomogl
Poranna słoneczna jazda jest jak mazda hehe
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 11:16
Posty: 13
Skąd: torunporanna
Auto: GE 94r 2.0L 16V BENZIN

Postprzez Speed » 12 maja 2009, 00:38

moze nalej olej na full , bo widze wlasnie te objawy.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez MazDarek » 13 maja 2009, 02:32

łączę z podobnym
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez fusy00 » 13 maja 2009, 12:51

ok sprubuje tak jak mowicie moze pomoze
Poranna słoneczna jazda jest jak mazda hehe
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 11:16
Posty: 13
Skąd: torunporanna
Auto: GE 94r 2.0L 16V BENZIN

Postprzez fusy00 » 23 maja 2009, 18:50

zalalem silnik na maxa i nadal slychac ten pojedynczy klekot
Poranna słoneczna jazda jest jak mazda hehe
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 11:16
Posty: 13
Skąd: torunporanna
Auto: GE 94r 2.0L 16V BENZIN

Postprzez andree » 7 lip 2009, 11:16

mam podobny problem jak kolega fusy00,
też postukuje jeden zawór (chyba jeden) na rozgrzanym silniku, nawet mechanik tak stwierdził, myślałem że zaworek pompy olejowej do wymiany, ale ciśnienie oleju jest ok, więc chyba odpada.., słowa mechanika – trzeba by zawory wymienic, więc ja na to żeby wymienił ten stukający.., on wymienia zawsze wszystkie.. :| ,
ja mechanikiem nie jestem, więc chciałbym sie spytac, czy jest możliwa wymiana jednego stukającego zaworu, czy trzeba wszystkie ??,
a może jakieś inne lekarstwo istnieje, słyszałem o czyszczeniu (myciu) zaworów dolewając jakiegoś specyfiku do oleju.., dysponuje ktoś wiedzą w tym temacie ??
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez marakus » 7 lip 2009, 12:14

Olać, jeździć. U mnie klepią od 4 lat i nic się złego nie dzieje. Dość trudno jest stwierdzić który konkretnie klepie. U paru osób pomogła wymiana zaworka pompy olejowej, ale ja nie próbowałem. Wymiana wszystkich szklanek to dość duży koszt i nie wiem czy opłaca się to robić zważywszy, że w niczym to nie przeszkadza. Ile masz najechanych kilometrów?
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez andree » 7 lip 2009, 12:22

marakus napisał(a): Ile masz najechanych kilometrów?

ok 170 000, ale czy to prawda..,
ja nie wiele jeżdże.. ok 10 – 12 000 na rok.., zastanawiam sie nat tym specyfikiem do mycia/czyszczenia hydrauliki, pewno nie wiele kosztuje, a może pomaga.. ??,
a to stukanie mnie wku... <killer> , tak to autko super sie prezentuje, ładnie jeździ itd.. :)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6