Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?
Witam.
Panowie widzę że jest sporo na temat stukania. Ja mam to samo. Zimny silnik jest stukanie nagrzeje się troszkę ciszej się robi ale ogólnie stuka. Po dłuższy czasie znowu głośniej. Czasami nie stuka :–). Ogólnie dzwięk jakby zaworów. I teraz pytanie czy jest możliwośc jakiejś regulacji czy to są automatyczne?
Pzdr
Panowie widzę że jest sporo na temat stukania. Ja mam to samo. Zimny silnik jest stukanie nagrzeje się troszkę ciszej się robi ale ogólnie stuka. Po dłuższy czasie znowu głośniej. Czasami nie stuka :–). Ogólnie dzwięk jakby zaworów. I teraz pytanie czy jest możliwośc jakiejś regulacji czy to są automatyczne?
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
OK. Zacznę od przywitania bo to pierwszy post na forum. Tak więc witam.
Czytając poprzednie posty zacząłem się zastanawiać czy odnoszą się one także do modeli 323 1.8 16V? W mojej madzi także dręczą mnie klekoczące zaworki, nawet dźwięk nagrany w którymś tam poście odpowiada w sumie mojemu. Moje pytanie jest proste, czy w moim modelu z 95roku (nowe nadwozie) silnik 1.8 16V procedura wymiany zaworka w pompie wyglądać będzie tak samo? Czy konstrukcyjnie silnik jest jakoś inaczej rozwiązany. Kolejne pytanie jest takie czy człowiek taki jak ja bez wiedzy na temat konstrukcji silników, da sobie radę z wymianą tego zaworka. Nadmienię że sam wymieniałem już w madzi przeguby, klocki, amortyzatory, uszczelkę pod klawiaturą,sam wymieniam oleje i filtry. Fakt że za HLA sie nie brałem bo to chyba wyższa szkoła jazdy ale ten zaworek wydaje się prosty w wymianie. Oświećcie mnie, gdyby jeszcze jakieś obrazki lub film gdzie to dokładnie jest umieszczone.
Pozdrawiam.
Czytając poprzednie posty zacząłem się zastanawiać czy odnoszą się one także do modeli 323 1.8 16V? W mojej madzi także dręczą mnie klekoczące zaworki, nawet dźwięk nagrany w którymś tam poście odpowiada w sumie mojemu. Moje pytanie jest proste, czy w moim modelu z 95roku (nowe nadwozie) silnik 1.8 16V procedura wymiany zaworka w pompie wyglądać będzie tak samo? Czy konstrukcyjnie silnik jest jakoś inaczej rozwiązany. Kolejne pytanie jest takie czy człowiek taki jak ja bez wiedzy na temat konstrukcji silników, da sobie radę z wymianą tego zaworka. Nadmienię że sam wymieniałem już w madzi przeguby, klocki, amortyzatory, uszczelkę pod klawiaturą,sam wymieniam oleje i filtry. Fakt że za HLA sie nie brałem bo to chyba wyższa szkoła jazdy ale ten zaworek wydaje się prosty w wymianie. Oświećcie mnie, gdyby jeszcze jakieś obrazki lub film gdzie to dokładnie jest umieszczone.
Pozdrawiam.
- Od: 11 lut 2009, 22:31
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323 1.8 16V
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 817#541817 Oto fotorelacja z wymiany.
Wymieniałem zaworek tydzień temu, udało sie bez ściągania aluminiowego plastra, wystarczyły dłuższe kleszcze do wyjmowania zabezpieczeń. Około 3h pracy, robótka prosta każdy powinien sobie z nią poradzić.
Wymieniałem zaworek tydzień temu, udało sie bez ściągania aluminiowego plastra, wystarczyły dłuższe kleszcze do wyjmowania zabezpieczeń. Około 3h pracy, robótka prosta każdy powinien sobie z nią poradzić.
- Od: 21 sty 2008, 18:32
- Posty: 11
- Skąd: Tarnów
- Auto: 626 GE 1.8 97r
Dzięki serdeczne z linka, bo trochę trudno przekopać się przez całe forum i dotrzeć do jednej konkretnej informacji. Oczywiście po zdjęciach widać, że nic skomplikowanego tam nie ma i dam sobie radę. Mam jeszcze jedną prośbę. Jak fachowo nazywa sie ten zaworek? Znaczy się jeśli pójdę do ASO czy też za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej to mam poprosić o co?
- Od: 11 lut 2009, 22:31
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323 1.8 16V
kojot123 napisał(a):Znaczy się jeśli pójdę do ASO czy też za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej to mam poprosić o co?
... o zaworek pompy olejowej i sprężynkę, a jak będą mieli podkładkę to warto i ją zamówić. Cały zestaw lubi sobie wystrzelić przy wypinaniu zawleczki, i trzeba szukać.
- Od: 15 maja 2008, 23:28
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG
Witam! Ale napiszcie co to za specyfik bo juz go na allegro nie ma!!!!!! A problem mam ten sam!!!
- Od: 8 lut 2009, 19:55
- Posty: 4
Witam wymieniłem zaworek,teraz silniczek chodzi jak pszczułeczka tylko nie wiem po co ściągać plaster jak w nim jest akurat otwór przez który można wyciągnąć zaworek,ja sie zapóżno zoriętowałem i zdjełem plaster bo nie wiedziałem gdzie jest zaworek,wymiana by trwała godzinke a nie dwie.
misiu
- Od: 14 maja 2008, 09:48
- Posty: 35
- Skąd: malbork
- Auto: mazda 626 1.8 1994r
witam moja mazda 626 2.0 rok 99 stuka tylko na cieplym silniku i tylko wtedy gdy wzrastaja obroty na zimnym silniku i na wolnych obrotach cisza czy to tez moze byc ten zaworek
-
erni78
Witam posiadam madzie 626 ge 94r 2.0 16v .
Mam problem z klekotem , szukalem na forum objawow takich jak u mnie wystepuja i nic nie znalazlem moze ktos mi pomoze ?
A mianowicie jesli wlacze silnik to oczywistym jest ze slychac zawory przez jakeis 3-4sek(slychac wieksza ilosc) a nastenie wszystko cichnie ale po przejechaniu np5km co sie wiaze z rozgrzaniem silnika i tu podkreslam ze nie zawsze ale pojawia sie klekot . dziwi mnie to poniewaz nieraz moge jezdzic caly dzien i jak ustane kolo silnika to wogule nie slychac zeby chodzil a nie raz jest taki glosny ze az mnie skreca, i co wazne klekot nie jest taki jakby iles popychaczy stukalo tylko doslownie jakby jeden (w co nie wierze bo mialem poprzednio trzy takie madzie i fakt ze w nich byly do wymiany te popychacze ale slychac bylo kilka ) musze terz dopowiedziec ze np jak przejade te powiedzmy 5km to slychac ten klekot i dalej go slychac przez np jakies 15km a powyzej 15km nagle silnik cichnie i znowu jest cisza .I dlatego nie mam pojecia co jest nie tak.Wiec jesli moze ktos mial taki przypadek to byl bym wdzieczny gdyby mi pomogl
Mam problem z klekotem , szukalem na forum objawow takich jak u mnie wystepuja i nic nie znalazlem moze ktos mi pomoze ?
A mianowicie jesli wlacze silnik to oczywistym jest ze slychac zawory przez jakeis 3-4sek(slychac wieksza ilosc) a nastenie wszystko cichnie ale po przejechaniu np5km co sie wiaze z rozgrzaniem silnika i tu podkreslam ze nie zawsze ale pojawia sie klekot . dziwi mnie to poniewaz nieraz moge jezdzic caly dzien i jak ustane kolo silnika to wogule nie slychac zeby chodzil a nie raz jest taki glosny ze az mnie skreca, i co wazne klekot nie jest taki jakby iles popychaczy stukalo tylko doslownie jakby jeden (w co nie wierze bo mialem poprzednio trzy takie madzie i fakt ze w nich byly do wymiany te popychacze ale slychac bylo kilka ) musze terz dopowiedziec ze np jak przejade te powiedzmy 5km to slychac ten klekot i dalej go slychac przez np jakies 15km a powyzej 15km nagle silnik cichnie i znowu jest cisza .I dlatego nie mam pojecia co jest nie tak.Wiec jesli moze ktos mial taki przypadek to byl bym wdzieczny gdyby mi pomogl
Poranna słoneczna jazda jest jak mazda hehe
- Od: 31 gru 2008, 11:16
- Posty: 13
- Skąd: torunporanna
- Auto: GE 94r 2.0L 16V BENZIN
mam podobny problem jak kolega fusy00,
też postukuje jeden zawór (chyba jeden) na rozgrzanym silniku, nawet mechanik tak stwierdził, myślałem że zaworek pompy olejowej do wymiany, ale ciśnienie oleju jest ok, więc chyba odpada.., słowa mechanika – trzeba by zawory wymienic, więc ja na to żeby wymienił ten stukający.., on wymienia zawsze wszystkie..
,
ja mechanikiem nie jestem, więc chciałbym sie spytac, czy jest możliwa wymiana jednego stukającego zaworu, czy trzeba wszystkie
,
a może jakieś inne lekarstwo istnieje, słyszałem o czyszczeniu (myciu) zaworów dolewając jakiegoś specyfiku do oleju.., dysponuje ktoś wiedzą w tym temacie
też postukuje jeden zawór (chyba jeden) na rozgrzanym silniku, nawet mechanik tak stwierdził, myślałem że zaworek pompy olejowej do wymiany, ale ciśnienie oleju jest ok, więc chyba odpada.., słowa mechanika – trzeba by zawory wymienic, więc ja na to żeby wymienił ten stukający.., on wymienia zawsze wszystkie..
ja mechanikiem nie jestem, więc chciałbym sie spytac, czy jest możliwa wymiana jednego stukającego zaworu, czy trzeba wszystkie
a może jakieś inne lekarstwo istnieje, słyszałem o czyszczeniu (myciu) zaworów dolewając jakiegoś specyfiku do oleju.., dysponuje ktoś wiedzą w tym temacie
Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Olać, jeździć. U mnie klepią od 4 lat i nic się złego nie dzieje. Dość trudno jest stwierdzić który konkretnie klepie. U paru osób pomogła wymiana zaworka pompy olejowej, ale ja nie próbowałem. Wymiana wszystkich szklanek to dość duży koszt i nie wiem czy opłaca się to robić zważywszy, że w niczym to nie przeszkadza. Ile masz najechanych kilometrów?
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
marakus napisał(a): Ile masz najechanych kilometrów?
ok 170 000, ale czy to prawda..,
ja nie wiele jeżdże.. ok 10 – 12 000 na rok.., zastanawiam sie nat tym specyfikiem do mycia/czyszczenia hydrauliki, pewno nie wiele kosztuje, a może pomaga..
a to stukanie mnie wku...

Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6