Wymiana zaworka pompy olejowej – fotorelacja (626 GE FS)

Postprzez Hugo » 2 wrz 2008, 18:53

jopekmp napisał(a):witam wszystkich mam mazde 626 1.8 97r i tez mam klekotanie myslicie ze ta sprawa moze dotyczyc tez tego magicznego zaworka?
Może, ale nie musi. Podobno w 1995 r. poprawili wadliwy zaworek, więc w Twojej nie powinien stukać. Ja mam rocznik 95, przebieg ponad 223 000 km i nic nie stuka w silniku (tylko łożysko oporowe sprzęgła słychać czasami na wolnych obrotach).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jopekmp123 » 3 wrz 2008, 23:21

to w takim razie co moze byc powodem takiego jaby cykania (bo klekotanie to raczej nie jest)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez Bajtek » 5 wrz 2008, 20:43

Czy zmiana zaworka jest taka sama przy silniku 2.5l ?? v6 24v ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2008, 21:11
Posty: 103
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6

Postprzez lukasz 323C » 5 wrz 2008, 21:43

A czy w słynnym Z5 to pomorze czy tylko i wyłącznie w silniku z HLA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez qbass » 5 wrz 2008, 22:25

Bajtek napisał(a):Czy zmiana zaworka jest taka sama przy silniku 2.5l

Tak.

lukasz 323C napisał(a):A czy w słynnym Z5 to pomorze czy tylko i wyłącznie w silniku z HLA?

Tylko z HLA.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Bajtek » 6 wrz 2008, 12:41

Wielkie dzix za info pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2008, 21:11
Posty: 103
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6

Postprzez Szah » 12 wrz 2008, 01:02

Rekin – ja mam w prawdzie inne auto i inny silnik, ale wypróbowałem twój sposób na uciążliwe cykanie.

Miałem oleju na połowie, dolałem do FULL i cykanie bardzo się wyciszyło. Trzeba się teraz wsłuchać by je zauważyć. Tak jak kiedyś myślałem o wymianie "magicznego zaworku", teraz odkładam ten pomysł na bliżej nieokreśloną przyszłość (może następna wymiana).

Dzięki za podpowiedź.
Szah
 

Postprzez waldii » 12 wrz 2008, 22:07

lukasz 323C napisał(a):A czy w słynnym Z5 to pomorze czy tylko i wyłącznie w silniku z HLA?

w Z5 pomorze a w innym Mazowsze oraz czasami Śląsk <lol> ;)
waldii
 

Postprzez Bercik » 14 wrz 2008, 20:30

Witam wszystkich posiadaczy Mazdeczek.Dzięki tej stronie wiem co mam teraz zrobić z "klekotaniem".Mechanicy u których bywałem i pytałem co z tym zrobić też doradzali że trzeba wymienić popychacze <szok> .Totalny brak wiedzy.3 lata do tyłu miałem Mazdę 626 1.8 16v,sprzedałem kupiłem Audi A4 1.8 125KM,i bardzo szybko doszedłem do wniosku że nie ma jazdy bez Mazdy :D .tak więc jestem teraz szczęśliwym właścicielem Mazdy 626 2.0 16v'96.i nic innego bym nie chciał,wymienię tylko zaworek i będzie super.<jupi> Pozdrawiam.Ps.jeśli ktoś zna dobrego mechanika z okolic Ostrołęki do tego typu napraw bardzo proszę o podanie namiarów.Z góry śliczne dzięki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez Hugo » 14 wrz 2008, 20:53

Bercik napisał(a):wiem co mam teraz zrobić z "klekotaniem"
Bercik napisał(a):wymienię tylko zaworek i będzie super


Bercik napisał(a):jestem teraz szczęśliwym właścicielem Mazdy 626 2.0 16v'96

Podobno w 1995 r. zmieniono wadliwy zaworek i tych Mazd problem już nie dotyczy. Jednak może się mylę. U mnie mimo przebiegu 224 000 km nic nie klekocze.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Grzyby » 14 wrz 2008, 20:57

Hugo napisał(a):Podobno w 1995 r. zmieniono wadliwy zaworek

podobno ...
Niemniej jednak w GFkach z początku produkcji też był montowany właśnie TEN wadliwy zaworek. Jaksa wymieniał w swojej (jak ją jeszcze miał) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez waldii » 14 wrz 2008, 21:00

Hugo napisał(a):Podobno w 1995 r. zmieniono wadliwy zaworek i tych Mazd problem już nie dotyczy

ja mialem 96r i cykal jak zegarek <lol>
waldii
 

Postprzez Bercik » 20 wrz 2008, 14:33

Jak tylko wymienię zaworek to napisze czy jest poprawa.Właściwie jak ktoś wymieni,ponieważ ja nie mam zbyt dużo czasu na to.Transport Międzynarodowy.<bicz> Gość w domu,jednym słowem. :( Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez Szah » 4 paź 2008, 23:12

Co do trzymania oleju na FULL – przetestowałem i pomaga na jakiś czas, bo po pierwsze, moja Mazda ma dziwną tendencję brania oleju od FULL do połowy (potem przestaje i już jeździ na połowie), po drugie, robi się coraz zimniej, a klekot nasila się ze spadkiem temperatury.
Szah
 

Postprzez Ramzes » 24 paź 2008, 01:34

dzis wymienilem zaworek w 323f 1.8 16v i musze powiedziec ze jest nieco lepiej ale jeszcze cyka troche... moze to te sprezynki? cykanie slychac tylko na cieplym silniku...
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 00:58
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: 323f 1.8 16v

Postprzez mrbean » 27 paź 2008, 00:06

Witam, po przeanalizowaniu fotorelacji "z wymiany zaworka" zdecydowalem sie i ja . Moja Madzio "latam" juz 5 lat i cykamnie doprowadzalo mnie do szalu. Czesci kupilem w Mazdzie .... cale 46.72zł ....wskoczylem do kanalu i po 1,5h ...ow zaworek byl wymieniony. Magdza dostala nowa oliwe i filterek....i ...........pale.......i .....cyka. Wyjechalem na miasto ...po okolo 1km ...... obrotomierz z czerwonego pola nie schodzil .......... staje na swiatlach ......i zapanowala bloga cisza.......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 22:04
Posty: 2
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 626 2.0 16 V GF

Postprzez erni78 » 2 lut 2009, 12:46

witam wszystkich mam mazde 626 2,0 99 rok terz mi cos stuka mysle ze to terz ten zaworek ale nie moge sie doczytac czy on stuka terz na wolnych obrotach. bo umnie cos cyka na cieplym silniku i tylko wtedy gdy dodam gazu na wolnych obrotach cisza
erni78
 

Postprzez kojot123 » 12 lut 2009, 14:25

Normalnie jesteś moim prywatnym Chrystusem. Czytałem, czytałem i za skarby świata nie mogłem się domyślić gdzie ten zaworek siedzi. Teraz widać :D
Początkujący
 
Od: 11 lut 2009, 22:31
Posty: 5
Auto: Mazda 323 1.8 16V

Postprzez Arek_1980 » 8 mar 2009, 22:18

dorze zrobione zdjecia i opisane prawidlowo,wymienilem zaworek i jak rekom odja,nastala cisza <jupi>
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 12:04
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GE 2.016v.LPG 1995r.

Postprzez wiesiek5 » 9 mar 2009, 00:35

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:40 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6