Cieknie z aparatu zapłonowego (626 GE)
Witam , dołożę swoje 5 groszy , zauważyłem wczoraj że na blaszce pod aparatem mam lekki wyciek więc który to zimerinng się zużył jest kilka ? czy tylko jeden ? co wymienić ?
Mazda 626 GE, FS-2.0 16V DOHC
Mazda 626 GE, FS-2.0 16V DOHC
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Zimerinngi są dwa, jeden wew. jeden zew. zależy czy cieknie Ci po silniku czy masz olej w aparacie, u mnie zewnętrzny był nie orginalny i mi ciekło....założyłem oryginalny i dalej cieknie ale mniej...pięta achilessowa Mazdy moim zdaniem.
Było:
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
- Od: 15 wrz 2008, 17:57
- Posty: 148
- Skąd: Sulechów
- Auto: Była Mazda Mx-6 2.5 V6 4WS
A jeżeli wymienił bym 2 naraz to duże to koszta ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Witam.
Czy ktos wie jakie aparaty zaplonowe byly montowane w mazdzie 626, silnik 1.8, rok 95-97 90KM ? Wiem ze sa rozne S1, S5, S9 cos wiecej... Czym to bylo uzaleznione jesli byly rozne...
Poprosze o wszelkie info.
Czy ktos wie jakie aparaty zaplonowe byly montowane w mazdzie 626, silnik 1.8, rok 95-97 90KM ? Wiem ze sa rozne S1, S5, S9 cos wiecej... Czym to bylo uzaleznione jesli byly rozne...
Poprosze o wszelkie info.
- Od: 17 gru 2006, 20:29
- Posty: 6
- Skąd: Lodz - Liverpool
- Auto: Mazda 626 GE 1.8
Witam mam podobne pytanko. Ile kosztują te uszczelki chodzi mi o to co w środku i tam gdzieś przy tym walku. Słyszałem ze w ASO jest jedna za 14 zł ale to pewnie nie ta co jest w środku.
I co możne się stać jeżeli nie naprawie tego delikatnego wycieku ? Moze mi to uszkodzić aparat zapłonowy ? Na razie wszystko cyka idealnie
Pozdrawiam
I co możne się stać jeżeli nie naprawie tego delikatnego wycieku ? Moze mi to uszkodzić aparat zapłonowy ? Na razie wszystko cyka idealnie
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
No i właśnie chyba mi ubywa bo nigdzie indziej mi nie cieknie. Ostatnio wymieniałem olej przejechałem możne ze 2 tys km i już musiałem dolać. Ale teraz ostatni tydzień do szkoły wiec potem będzie więcej czasu
Wszystko sprawdzimy i wymienimy to co trzeba.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
sa co najmniej dwa rodzaje simeringow jeden 14(13,9)x24x6(lozysko 6002) i drugi 12,45x22x5 ten drugi widzialem na allegro ale nie tani,oringi: 45x38x4
-
mazda79
Jeszcze mam pytanko przy rozbieraniu tego aparatu zapłonowego żeby go uszczelnić trzeba na coś w szczególności zwrócić uwagę. I czy jak go rozkręcę to go złoże potem w całość i nic mi się nie rozleci
Skomplikowana czy prosta robota.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Czy cieknący aparat zapłonowy może być przyczyna przerywania silnika tak do 3200 tyś obrotów? W aparacie jest wymieniony oring ten zewnętrzny znajdujący się w głowicy więc przypuszczam że cieknie z tego wewnętrznego.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Czege napisał(a):Tu raczej stawiam na przewody WN
Prawda
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Odgrzewam temat
Mam wyciek gdzieś spod aparatu, pewnie jak piszecie gdzieś tam na wałku. Póki co nie będę całego aparatu z. wyjmował bo robię kopułkę i palec. Jak widać na zdjęciu mam do wymiany uszczelkę między kopułką a korpusem aparatu. Gdzie ją mogę dostać i czy ktoś zna jej symbol
?
Aparat S5 Mazda 626 GE FS
Dzwoniłem do ASO Mazdy w Olsztynie (089 533 43 77) i otrzymałem odpowiedź, że nie występuje jako pojedyncza część
Wysłałem zapytanie do Carspeed... i otrzymałem odpowiedź – koszt 60zł, trzeba sprowadzić z Japonii. Czas oczekiwania ok. miesiąc.
Aparat S5 Mazda 626 GE FS

Dzwoniłem do ASO Mazdy w Olsztynie (089 533 43 77) i otrzymałem odpowiedź, że nie występuje jako pojedyncza część
Wysłałem zapytanie do Carspeed... i otrzymałem odpowiedź – koszt 60zł, trzeba sprowadzić z Japonii. Czas oczekiwania ok. miesiąc.
Ostatnio edytowano 22 lip 2009, 09:45 przez wojtek75, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
witam
ja również podepnę się pod temat
zauważyłem cieknący ślad oleju na blaszce pod kopułką aparatu
związku z tym mam pytanko czy to jest uszczelniacz czy simering?
diagnoza taka jak w przypadku rafiego?
pozdro
ja również podepnę się pod temat
zauważyłem cieknący ślad oleju na blaszce pod kopułką aparatu
związku z tym mam pytanko czy to jest uszczelniacz czy simering?
diagnoza taka jak w przypadku rafiego?
pozdro
- Od: 21 maja 2009, 14:19
- Posty: 41
- Skąd: rzeszów
- Auto: mazda 626 1.8 B/G 1993
mazda 626 1.8 B/G 1994
To teraz moja kolej na odświeżenie tematu...
Zginęła iskra na trasie i nie dało już się odpalić silnika
Przy próbie wyprzedzania nastąpiła chwilowa przerwa w zapłonie, przy kolejnej próbie przyspieszenia silnik zamilkł
Kupiłem cały aparat zapłonowy S9 (samego modułu nie sprzedają, a zamienników nie ma), ale jak naczytałem się o tych Waszych wyciekach, zastanawiam się czy nie wymiemić tylko modułu, kopułki i palca rozdzielacza, bo na zakupionym widzę jakiś olej na tej blaszce od spodu.
Wymieniać jeszcze coś, poza tym, o czym wspomniałem – jest tam jeszcze takie małe okrągłe, walcowate cóś – kondensator, albo cewka, nie mam pojęcia. Tak chyba będzie najprościej, zapłon pozostanie bez zmian. Do warsztatu dostępu nie mam, a samochód 70km od domu
Zginęła iskra na trasie i nie dało już się odpalić silnika
Przy próbie wyprzedzania nastąpiła chwilowa przerwa w zapłonie, przy kolejnej próbie przyspieszenia silnik zamilkł
Kupiłem cały aparat zapłonowy S9 (samego modułu nie sprzedają, a zamienników nie ma), ale jak naczytałem się o tych Waszych wyciekach, zastanawiam się czy nie wymiemić tylko modułu, kopułki i palca rozdzielacza, bo na zakupionym widzę jakiś olej na tej blaszce od spodu.
Wymieniać jeszcze coś, poza tym, o czym wspomniałem – jest tam jeszcze takie małe okrągłe, walcowate cóś – kondensator, albo cewka, nie mam pojęcia. Tak chyba będzie najprościej, zapłon pozostanie bez zmian. Do warsztatu dostępu nie mam, a samochód 70km od domu
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
- Od: 5 lip 2007, 19:44
- Posty: 69
- Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG
Witam
Też się podepne pod temat.
Ciekło ni z pod aparatu zapłonowego, prawie tak jak z kranu.
Rozebrałem dziś aparat zapłonowy, i zauważyłem że w 2 komorze, nie tam gdzie jest palec tylko za białym plastikiem, zauważyłem trochę oleju.
Jak sie dostać do tego zimeringu?
Od strony wałka rozrzadu jest taki mały bolec którego nie mogem wybić.
co radzicie?
Też się podepne pod temat.
Ciekło ni z pod aparatu zapłonowego, prawie tak jak z kranu.
Rozebrałem dziś aparat zapłonowy, i zauważyłem że w 2 komorze, nie tam gdzie jest palec tylko za białym plastikiem, zauważyłem trochę oleju.
Jak sie dostać do tego zimeringu?
Od strony wałka rozrzadu jest taki mały bolec którego nie mogem wybić.
co radzicie?
żaby się do niego dostać należy rozebrać a w zasadzę to rozkręcić cały aparat zapłonowy, pod elektronika jest jeszcze łożysko którego trzeba się pozbyć a pod łożyskiem jest słynny zimering za 2 złote, właśnie ukończyłem jego wymianę , jedna rada , zaznaczcie przed demontażem położenie palucha, hehe ja o tym zapomniałem i później musiałem zapłon ustawić. powodzenia 
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 21:31 przez morfi, łącznie edytowano 1 raz
witam chcę wymienic ten słynny oring w środku jak bys mugł to wyślij mi pare fotek na emaila waldek.kom@wp.pl
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 11 lut 2010, 19:34
- Posty: 111
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r
Też chętny: desp@o2.pl – Dzięki:)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6