Znowu obroty--za duze tym razem

Postprzez sanders » 1 kwi 2005, 23:41

siemanero, mam czesto obroty 1200 i czasami wrac do 850,ale moze skoacze dlatego bo cos dolny waz mi trzyma--chlodnica robi sie ciepla i gorny waz jest goracy a dolny jest twardy i zimny,,co to moze byc --wyglada na to jakby z choldnicy woda niechciala wyleciec??moze powinienem waz odkrecic--dolny i sposci wode--moze jakis syf sie zebral??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Smirnoff » 4 kwi 2005, 00:53

Zajrzyj do układu chłodzenia – ilość płynu, drożnośc chłodnicy, sprawność termostatu. Mazda Ci się nie przegrzewa?? Nikt nie grzebał przy TPS? Od kiedy masz takie skoki rpm na jałowych ?
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GofNet » 4 kwi 2005, 03:44

Sprawdź, czy nie brakuje Ci płynu w chłodnicy, później w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli jest OK, to odpowietrz układ chłodzenia według informacji zawartych tutaj: Grzeje się – POMOCY.

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sanders » 4 kwi 2005, 19:36

plyn oki----co to jest TPS---smirnof??.
wiecie jade na rozgrzanym silniku i puszczam luz i przez kolo10s mam okolo 1400 obr a potem normalnie 850. Wydaje mi sie ze to jest od momentu jak zaczalem grzebac przy podkrecaniu obrowow--spopsobem z forum( wejscie w stan serwisowy i podkrecenie srubka obrotow)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez stuk » 25 kwi 2006, 12:58

No od czasu jak wyczyściłem przepustnicę zaczęło mi się robic tak samo czasem, a od momentu jak wymieniałem wąż od chłodnicy, wylało sie sporo płynu, dolałem litr (tyle weszło) ale obroty permamentnie nie chcą spadać do tych 750-800 tylko stoją na 1200-1300. Czasem spadną, ale na ogół nie. Jak auto jeszcze w miarę zimne to są bardziej skłonne opaść do prawidłowej wartości, a jak się nagrzeje to już prawie zawsze te 1200-1300. Czy to może być przez zapowietrzony układ chłodzenia? On się sam nie odpowietrzy? Wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowo (pion z minimalnym odchyleniem w prawo).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekrvf » 25 kwi 2006, 15:16

TPS throttle position sensor czyli czujnik połozenia przepustnicy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bokciu » 25 kwi 2006, 16:40

stuk napisał(a):No od czasu jak wyczyściłem przepustnicę zaczęło mi się robic tak samo

Obok przepustnicy masz śrube (baypass) do regulacji wolnych obrotow.Skoryguj nia obroty ale ale zrob to w trybie serwisowym.Mialem dokladnie ten sam objaw po wyczyszczeniu przepustnicy.Byla poprostu zbyt mocno wykrecona.teraz masz przepustnice czysta wiec musisz skorygowac obroty wlasnie ta sruba.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez stuk » 28 kwi 2006, 09:36

Dziś się zezmę za tą regulację, mam nadzieję że pomoże tak jak u Ciebie. Tobie obroty trzymały się na tym 1200-1300 cały czas, czy czasem spadały na 750?

Czy regulując wolne obroty (gnd+ten, śruba na przepustnicy) trzeba odłączyć krokowca, żeby nie podbijał? W końcu ta śruba to regulacja mechaniczna, a krokowiec otwiera inny kanał niż ten który reguluje się śrubką.

Co jest odpowiedzialne za ten schodek w opadaniu obrotów (najpierw zatrzymanie się na 1200-1300, po sekundzie opad na 750). To zależy od jakiegoś czujnika czy co? Sekunde to oczywiście było jak było dobrze, bo teraz to.... <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Bokciu » 28 kwi 2006, 18:04

Zagrzej go porzadnie az sie zalaczy dmuchawa.Zgas ,zrob zwor odpal ,wyreguluj(najprawdopodobniej bedziesz musial ja wkrecic nieco),zgas ,wyjmij zwore i odpal na nowo.Powinno byc OK.
Tez tak mialem ,ze raz opadaly a raz zostawaly na 1200 albo dopiero po czasie opadaly.A to ,ze na sekunde zostaje to normalne.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez stuk » 28 kwi 2006, 20:38

No pracowałem nad tym z pół godziny i nic. Obroty w trybie serwisowym wynoszą 1000-1100 i regulacja śrubą ich nie zmienia. Po wyjęciu zwory i ponownym odpaleniu za każdym razem coś tam się zmieniało w obrotach, ale nadal zawisa mi na 1200-1300 tak jak było. Tak więc mimo usilnych prób jest porażka... już nie wiem co jest grane :(
Aha – jak te obroty zawisną na 1300 (ostatnio bez przerwy, wlasciwie rzadko opadaja) to jak odłączyć wtyczkę od IAC (krokowiec) to zaraz opadają, ponowne jej wetknięcie nic nie zmienia (nie rosną). Wniosek jest taki, że komp podnosi obroty krokowcem i nie chce odpuścić, ale jak się samemu go odłączy na chwilę to wracają do normy... Nie wiem już co robić...szlag mnie trafia jeżdżąc po mieście w korkach, a o ilości spalanego paliwa nawet nie myślę... Na gazie jest tak samo jak na benzynie z tymi obrotami. Załamka, przeklinac dzień w którym wyczyściłem tę przepustnicę :[
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Bokciu » 28 kwi 2006, 23:28

A kreciles ja dosc mocno (kilka obrotow) czy tylko lekko .Bo ona jest malo czula ,trzeba nia obrocic o kilka obrotow.A czysciles krokowy?
Znam ten bol,jak cos jest dobrze a chcemy zeby bylo jeszcze lepiej i pozniej zalujemy,ze wogole zabieralismy sie za to.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez stuk » 29 kwi 2006, 09:10

Bokciu napisał(a):A kreciles ja dosc mocno (kilka obrotow) czy tylko lekko .Bo ona jest malo czula ,trzeba nia obrocic o kilka obrotow.A czysciles krokowy?

Zrobiłem może ze 2 obroty maks (łącznie w kilku próbach)... Może zrobię jeszcze drugie podejście do sprawy, jak wrócę z jakiejś jazdy,żeby nie grzać silnika specjalnie, tylko żeby już był ciepły.
Bokciu, Ty masz gaz u siebie czy tylko benzyna? Bo zauważylem, ze na benzynie ma większą tendencję do opadania do normy niż na gazie, gdzie praktycznie cały czas od rozgrzania 1300...

A co do krokowego. Odkręcałem go od przepustnicy za pierwszym razem i czysciłem od spodu co się dało. Odkręciłęm tylko 4 śruby trzymające go do przepustnicy, nie rozkręcałem go w środku. Potem skręciłem, on ma tam grubą uszczelkę raczej nie wymagała wymiany tak, jak uszczelka przepustnica-kolektor.
Zmierzyłem oporność krokowca – jest taka jak wg workshop manual więc ok.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez stuk » 29 kwi 2006, 15:17

Garść nowości – komp wyświetlił błędy (już ra zmiałem ten zestaw) 10,11, 17 (czujnik temp. powietrza w dolocie, sprzężenie zwrotne), wykasowałem. Odpaliłem i szok – obroty cholernie nieskie, tak niskie że az rzucalo silnikiem.... W trybie serwisowym odręciłem śrubę na przepustnicy parę obrotów. Teraz mam tak, że na benzynie obroty są okoó 700-750, choć czasem deczko mniej (np. po rozruchu). Na gazie są wyższe (z 800-850). Jak przygazować, to na Pb opadają do w/w wartości, a na gazie od razu siadają na 1300...
Kompletnie nie wiem co jest grane. Teraz wygląda to tak, że na benzynie obroty na ogól spadaja do tych 800, sporadycznie zostają na 1300. Na gazie zawsze zostają na 1300, w ogóle nie chcą spadać niżej. Po powrocie z gazu na benzynę, również na benzynie powiększa się tenbdencja do trzymania 1300 obr.
Z dodatkowych ciekawostek – jak silnik zimny, juz 2 dzień z rzędu mam tak – zapalam na Pb, ruszam 100m do wylotu osiedlowej ulicy. Stop, jedynka, ruszam – nie jedzie, znaczy jezie ale jakby go pchac to byłoby szybciej.... Gazu można wcisnąć ile się che, auto ledwie idzie (obroty 800-1000), jak wrzucam dwójke od razu idze. Następne skrzyżowanie – powtórka. Jak się trochę nagrzeje to objaw "martwej jedynki znika". Na pewno nie jest to sprzęgło. <oczy>
Jakby ktoś miał jakiś pomysł prosze o sugestie...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez stuk » 21 cze 2006, 10:35

Nie miałem czasu napisać, ale już spieszę donieść, że problem obrotów został w końcu rozwiązany. Teraz chodzi ok, wolne obroty jakieś 700, podnoszą się po włączeniu klimy/wspomagania/itd., nie zawisają na 1200, tylko zawsze opadają do prawidłowej wartości, jednym słowem ok :)
A dokonałem tego tak, przy trzeciej czy czwartej próbie regulacji. Kasowanie błędów. Praca na benzynie przej kilka minut, silnik nagrzany. Regulacja w trybie serwisowym, wkręciłem śrubę tak ze 2.5 obrotu, może nawet 3. Pozostawiłem silnik pracujący w trybie serwisowym na kilka minut. Wyłączyłem, wyjąłem zworę, odpaliłem i zacząłem jeździć po osiedlowej uliczce, przód-tył przez chwilę. Obroty nadal zawisały na ~1200 ale rzadziej i na krócej. I tak było jeszcze przez jakieś 50km jazdy po mieście, było dużo lepiej, ale nie do końca. Aż pewnego pięknego dnia >>cyk<< i zrobiło się dobrze. Przestały zawisać, zaś same wolne obroty spadły z ponad 750 (lekko nad kreską) na jakieś 600-650, a po kolejnych parunastu kilometrach zostały na jakichś 700.
Wniosek – komputer auta po resecie i regulacji uczy się przez spory czas, ale w końcu staje się nauczony :D
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Pajko » 14 lip 2006, 12:48

a jak wejsc w stan serwisowy ?? mam ten sam problem , aha i gdzie jest ta sruba do regulacji obrotów??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez sołtys » 14 lip 2006, 13:23

w gnieździe diagnostycznym mostkujesz piny TEN i GND tak jak do odczytów kodów błędów
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez kzh600 » 11 gru 2008, 21:48

może ktoś wstawic zdjecie albo ja nie mam tej regulacji ....albo nie kumam czym pokrecić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6