Wymiana paska rorządu. 626 GE

Postprzez Sepsik » 26 paź 2008, 17:10

Hejka --witam

Z moim silnikiem to jest SUPER BEZKOLIZYJNY (1840ccm 100KM 74 kW oznaczenie silnika FP) – nowy pasek wraz z napinaczem i rolką prowadzącą i robotą wyniósł 660 zeta.

20 tyś temu był wymieniony rozrząd w serwisie mazdy w DE (mam wpis w książce serwisowej i paski wyglądały na super nowe, co potwierdził mój mechanik) jednak ktoś oszczędził na napinaczu i strzeliła sprężynka która rozcięła plastyk w nim ( i wciągnęło ją w pasek)

ALE najważniejsze, że silnik mam bezkolizyjny :) chwała inżynierom z MAZDY...

kolejną naprawą będzie sprzęgło... wyszła następna prawda z książki serwisowej i z "briefu" właścicielem była tylko jedna kobitka :) a kobitki lubią jeździć na pół sprzęgle... choć oczywiście nie wszystkie...ale ta moja musiała lubić...

pozdrawiam....po wielu fordach (fiesta/orion/mondeo) stwierdzam, że każde zaniedbane auto mści się na właścicielu...nawet mazda...dlatego nie warto nigdy oszczędzać jeśli chcemy auto zostawić sobie na dłużej, a myślę że madzia jeszcze trochę ze mną pobędzie ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2008, 09:00
Posty: 6
Auto: Madzia 626 2001 1840ccm FP

Postprzez Redoo » 26 paź 2008, 22:54

Sepsik ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez sagittaro » 27 paź 2008, 21:18

Witam, mam pytanie do Jaksy, jestem nowy na forum, przeczytałem mnóstwo widomości i wiem jak bardzo należy w DiTD używać tylko oryginalnych pasków. Pytanie moje to jak bardzo mam sie bać o mój pasek bo mam założony pasek "contitecha"-made in germany(samochod sprowadzony z niemiec). Samochód ma przejechane 130kkm i nie wiem kiedy mial ten pasek zmieniony(nie pytajcie czemu ), ale zakłądając że przy 90kkm to przejechał już 40 kkm czyli nie tak źle jak na zamiennik. Sprawdzając ten pasek jak na moje niefachowe oko moge stwierdzić, iż nie jest on w złym stanie: żadnych poszarpanych miejsc, napisy przeczytałem na nim bez problemu. No ale wiem że pasek sie powinno od srodka sprawdzać, no ale to i tak zamiennik wiec boje sie o niego. Kolega mi powiedział że ta firma i tak jest bardzo dobra. Dodam, że na wymiane bede musial jeszcze tak troche ponad miesiąc poczekać, aż kasiorke nazbieram. A wiec konkretyzując pytanie: co sądzisz o tym pasku?? (na allegro widziałem sprzedawce który podaje że to wzmacniany pasek), aha i jeszcze jedno: czy piszczenie w rejonie rozrządu to winna za mocno naci agnietego paska(tak mi powiedzial jeden mechanik) czy to np. wina zużytych rolek? Pozdroofki
Masz dużo większą szansę osiągnąć sukces, jeśli zanim weźmiesz gitarę do ręki wiesz co grać.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 18:40
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 DiTD, 2000r

Postprzez TheKingfisher » 6 lis 2008, 17:57

Witam forumowiczów! To mój pierwszy dzień na tym forum, chociaż szczęśliwym posiadaczem Mazdy jestem od dłuższego czasu. Przymierzam się do wymiany rozrządu, w sumie pierwszy raz, tak wiec poszukuje schematu, który pomógłby w tym przedsięwzięciu. Jak się doczytałem, nie jestem pierwszy który się za tym rozgląda, i że niektórzy z was są w posiadaniu takiego schematu. Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś prześle mi go na email: proteuss1@wp.pl

moje auto to: Mazda 626 GLX 2.0, 16V DOHC 1999. silnik FS

Z góry dziekuje
TheKingfisher
 

Postprzez wkarol1 » 7 lis 2008, 14:48

Witam
Panowie jeśli ktoś posiada isntrukcję wymiany rozrządu silnika 1840 cm FP 16 zaworowy dohc plus przy okazji simmeringi bo leją to będę wdzięczny .
wkarol1
 

Postprzez czupan » 25 lis 2008, 22:13

witam
to i ja się podepnę jeżeli chodzi o schemat: czupan@o2.pl
a co powiecie o tych kpl:
http://www.allegro.pl/item486243153_roz ... 92_02.html
http://www.allegro.pl/item484775587_kom ... kazja.html

a moje autko jak obok

i jeszcze jedno jaką pompe wody wybrac bo na alegro jest tego tyle a w serwisie sobie cenia
prosze o pomoc bom zielony w tym temacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 07:34
Posty: 221
Skąd: Nysa
Auto: 626 1,8i '94 DOHC + LPG

Postprzez sołtys » 26 lis 2008, 07:56

Weż tą

http://www.allegro.pl/item486243153_roz ... 92_02.html

tylko poproś aby sprzedali ci pasem SUN a nie Mitsuboshi wtedy rozrząd będziesz miał na 100kkm

napinacz NSK to samo co na pierszy montaż mazdy
rolka prowadząca NTN tkaże na pierwszy montaż
pmpe wody weż GMB

simeringi wałków i wału tylko Ori
sprężynkę tylko ori
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez czupan » 27 lis 2008, 07:45

dzięki
już zamówiłem jak radziłes pasek ma być SUN <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 07:34
Posty: 221
Skąd: Nysa
Auto: 626 1,8i '94 DOHC + LPG

Postprzez liberum » 6 kwi 2009, 20:28

też bym poprosił o schemacik liberum@wp.pl Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez Ruciak » 20 maja 2009, 07:53

nie wiem czy wszedlem w dobry temat ale prosze o pomoc mam mazde 626 95 r 1.8 16V i wymieniam pasek rorzadu chcialem sie dowiedziec czy rolka napinajaca pasek napina go tylko za pomoca sprezyny czy moze na mimosrodzie przez srube, cz moze jakos inaczej?? prosze o szybka odpowiedz
Ruciak
 

Postprzez pacaa » 20 maja 2009, 10:35

Witam, mam prośbę do forumowiczów.
Szwagier przyjeżdża do mnie ze Słowacji swoją Madzią MPV 2000, 2.0 benzyna i chciałby wymienić w okolicach Elbląga/Trójmiasta pasek rozrządu ( cały komplet) , czy ktoś wie gdzie mógłby to zrobić taniej niż w serwisie?
Będę wdzięczny za pomoc.

Z mojego rozeznania w sklepie motoryzacyjnym oferują mi części firm Koyo i GMB w cenie
pasek – 90 zł
rolka- 65 zł
napinacz – 265
sprężynka – 25 zł

a w serwisie Mazdy
pasek – 145
rolka 670zł
napinacz 810 zł
sprężynka 45 zł

Czy jesteście w stanie polecić te dwie firmy? Czy macie jakieś doświadczenia? Czy śmiało mogę je zamówić?

Będę wdzięczny za szybką odpowiedz
nowy świat mazdy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2007, 22:52
Posty: 21
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2,0 MZR_CD (121PS)

Postprzez onyxboy » 21 maja 2009, 02:08

mam Xeda z 93roku przebieg 94tys i zamierzam sie do wymiany ale narazie brak czasu czy w razie zerwani a cos sie stanie ? dodam iz xedos jest z silnikiem 1,6 i mocy 113km
onyxboy
 

Postprzez artro219 » 26 maja 2009, 09:44

Poprosze o schemacik na artro219@wp.pl
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 14:21
Posty: 684
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez jacobs » 16 sie 2009, 18:31

BUMP!

Mogę prosić o schemat? jacobs242@yahoo.pl
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 17 sie 2009, 22:50

Wydrukowałem co się dało z tego co mam na dysku i jutro zabieramy się za rozkręcanie <jelen>

Ale jeszcze przed rozpoczęciem nasuwa mi się parę pytań:
1. Pod uszczelkę pokrywy zaworów należy nałożyć sylikon w kilku miejscach – czy nakłada go się w tych miejscach tylko na głowicę, czy także na pokrywę? Uszczelkę zakłada się najpierw na pokrywę, prawda?
2. W którym miejscu podeprzeć bezpiecznie silnik z dołu? Niestety nie posiadam takiej super belki jak w serwisówce...
3. Jaksa gdzieś wspomniał, że pompę wody najlepiej założyć na starą (metalową) uszczelkę z dodatkiem sylikonu. Dlaczego? I tu też pytanie czy sylikon nakładać z obu stron...
4. Po czym można poznać że uszczelniacze wałków nadają się do wymiany?
5. Czy jak źle ustawię rozrząd (np. o jeden ząbek któreś z kółek) to będzie to bardzo widoczne na znakach? Czy komputer wykaże wtedy (po złożeniu) jakiś błąd?

Na razie to tyle, pewnie składać to będziemy tydzień, więc może jeszcze dodatkowe jakieś pytania się nasuną...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez BratCukierka » 17 sie 2009, 22:56

jacobs napisał(a):1. Pod uszczelkę pokrywy zaworów należy nałożyć sylikon w kilku miejscach – czy nakłada go się w tych miejscach tylko na głowicę, czy także na pokrywę? Uszczelkę zakłada się najpierw na pokrywę, prawda?


Silikon nakładasz w tych załamaniach (wiesz o co chodzi :P ) i tylko na głowicę. Uszczelkę wciskasz w rowek w pokrywie.


jacobs napisał(a):4. Po czym można poznać że uszczelniacze wałków nadają się do wymiany?


Sączy z nich olej? :P

jacobs napisał(a):3. Jaksa gdzieś wspomniał, że pompę wody najlepiej założyć na starą (metalową) uszczelkę z dodatkiem sylikonu. Dlaczego? I tu też pytanie czy sylikon nakładać z obu stron...


W nowej pompie pewnie masz uszczelkę taką mięciutką a'la papier? :P To pewnie o to chodzi :D


jacobs napisał(a):5. Czy jak źle ustawię rozrząd (np. o jeden ząbek któreś z kółek) to będzie to bardzo widoczne na znakach?


Będzie to widoczne generalnie, wystarczy spojrzeć :P

jacobs napisał(a):Czy komputer wykaże wtedy (po złożeniu) jakiś błąd?


Nie, raczej nie, ale może nie równo pracować, stracić moc
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jacobs » 17 sie 2009, 23:03

BratCukierka napisał(a):Sączy z nich olej?

Hmm, a jak się nie sączy a zacznie za 2tys. km? :P
BratCukierka napisał(a):W nowej pompie pewnie masz uszczelkę taką mięciutką a'la papier? To pewnie o to chodzi

Z tego co wyczytałem to chyba guma. A pompy jeszcze nie mam, dopiero jutro zamówię wszystko u SM, jak będę wiedział czy coś jeszcze nie potrzeba ;)

Mam nadzieje że ta naprawa nie okaże się ostatnią dla tego silnika <glupek2>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez BratCukierka » 17 sie 2009, 23:05

jacobs napisał(a):BratCukierka napisał:
Sączy z nich olej?

Hmm, a jak się nie sączy a zacznie za 2tys. km?


To możesz wymienić profilaktycznie :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jacobs » 17 sie 2009, 23:07

BratCukierka napisał(a):To możesz wymienić profilaktycznie

Profilaktycznie to ja rozrząd wymieniam <diabełek> Gdyby nie pompa to bym go nie dotykał :P

I co młodszy cukierku z tą uszczelką, starą zakładać?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 18 sie 2009, 15:36

No i rozebrane. Pierwsze zdziwienie – ale czysto pod pokrywą zaworów :D , drugie – ale dużo pouruwanych śrub <jelen> <lol>

No i idąc z pytaniami dalej:
– czy napinacz trzeba jakoś regulować po założeniu? (sprężynka i napinacz będą nowe)
– podobno żeby spuścić płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego trzeba zdjąć jakiś wąż – który? Płyn nalewać tylko do chłodnicy czy też do zbiorniczka?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6