Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?
Chodzilo mi o to czy w xedosie wymiana zaworka o ktorym mowa w temacie uciszyla u kogos tego neiszczesnego 'bociana' pod maska.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
wymienilem zaworek pompy oleju 100%POPRAWA popychacze ucichly zaworek po wyjeciu mial slady zuzycia rysy sprezynka byla prawie 0,5mm krotsza od nowej [zakupy carseed]otrzymalem tam informacje ze 626 2l 92r nie miala uszczelki miski olejowej element fagrycznie skrecany na silikon .mam jednak pytanie [ sory jezeli teraz cos pokrece]ostatnie kolo napedzane paskiem od dolu silnika mam tam spory wyciek co to jest widac tam jakas obudowe i uszczelke i leci chyba olej czy to jest powiazane z pompa oleju bo zaczelo kapac po wymianie
- Od: 3 lip 2008, 18:53
- Posty: 30
- Skąd: LESZNO
- Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG
To prawda.MECZU napisał(a):otrzymalem tam informacje ze 626 2l 92r nie miala uszczelki miski olejowej element fagrycznie skrecany na silikon
Ono nie jest napędzane tylko właśnie napędza wszystkie inne (koło pasowe na wale silnika), ale mniejsza z tym.MECZU napisał(a):ostatnie kolo napedzane paskiem od dolu silnika
Pod tym kołem jest uszczelniacz (simmering) i to z niego leci olej. Nazywa się on uszczelniacz wału przód. Ja u siebie też wymieniałem i zapłaciłem za japoński 14 zł. Niestety roboty jest sporo (kiepski dostęp).MECZU napisał(a):mam tam spory wyciek co to jest widac tam jakas obudowe i uszczelke i leci chyba olej
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Demontaż rozrządu i masz uszczelniacz jak na dłoniMECZU napisał(a):jenak jest to uszczelniacz walu [tylko jak sie za to zabrac]
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
witam mam taki problem otóż dzieś klekocze mi kolo silnika raz klekocze a raz nie teraz np jezdzilem 3dni i cichutko wypas myslalem ze przeszlo samo a tu nagle znowu zaczelo tak dziwnie klekotac znajomy mowi ze to niby nie zawory, magiczny zaworek pompy oleju tez chyba nie bo czytalem ze w tych latach problem byl juz fabrycznie rozwiazany wiec co??
mam chyba cos z silnikiem krokowym bo czasem mi na wolnych obrotach troche wariuje czy moze ten silniczek wydawac taki klekot?? jakie sa wasze opinie
mam chyba cos z silnikiem krokowym bo czasem mi na wolnych obrotach troche wariuje czy moze ten silniczek wydawac taki klekot?? jakie sa wasze opinie
Ostatnio edytowano 10 lis 2008, 17:49 przez jopekmp123, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 maja 2012, 11:59
- Posty: 61
- Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)
Nie. A jak wciśniesz sprzęgło to przestaje klekotać? I jak dodasz gazu bez wciśniętego sprzęgła to też przestaje? Jeśli tak to do wymiany jest łożysko oporowe sprzęgła. Mam to samo.jopekmp napisał(a):czy moze ten silniczek wydawac taki klekot??
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
u mnie chyba inny problem bo sprzeglo nic nie daje
- Od: 14 maja 2012, 11:59
- Posty: 61
- Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)
jopekmp napisał(a):czytalem ze w tych latach problem byl juz fabrycznie rozwiazany wiec co??
niekoniecznie, w GFkach też był montowany wadliwy zaworek.
To że Mazda o tym wiedziała nie świadczy że tego nie montowała.
Tylko po co kolejny temat o tym samym?
tylko czego raz klekocze a raz nie raz przejezdze ze 3 dni bez klekotania i znowu sie zaczyna jak jakis traktor
co to ;/
- Od: 14 maja 2012, 11:59
- Posty: 61
- Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)
Witam. Mazda 626 GE 2,0i 16V 1992r. Mam tan sam problem. Pojechałem do mechanika a on powiedział mi, że; wymienić trzeba wszystkie 16 popychaczy, kompletny rozrząd, olej, filtr olejowy, uszczelkę pod pokrywę zaworów. Podliczając to wszystko wyszło mi około 2 tyś PLN razem z robocizną.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 12 sty 2008, 14:09
- Posty: 27
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.
Wiesz jak mechanik posłucha tego klepania to zaraz orzeka popychacze do wymiany, do tego jeszcze 16 ciekawa sprawa że się wszystkie wysypały. Jeśli na zimnym jest cicho a po rozgrzaniu słychać klepanie zaworów to zaczął bym od zaworka w pompie. Uszczelka pod dekiel wyłącznie oryginał (np. carspeed) rozrząd hehe, bezkolizyjny jeśli masz zaufanie do poprzedniego właściciela to można jeździć.
Stała pod ścianą prężąc kakao
przeszukuje forum w poszukiwaniu info na temat wymiany zaworka w X6.
gdzieś przeczytałem ze w Xedzie to nic nie da a gdzie indziej znowu ze poprawa 100%
wiec jak to jest ? jak ta zabawa wygląda ? co trzeba zrobić aby wymienić ten zaworek i w końcu czy w X to coś w ogóle da ?
w sumie to nawet czy mi coś klekocze
chyba już jestem przewrażliwiony na punkcie swojej madzi i sobie wkrecam ze coś jest nie tak. jak ktoś ma MOŻE akurat nagrany ten dźwięk to niech da znać
Edit: filmik znalazłem i to chyba nie do końca to
ale jak by mi ktoś jeszcze odpowiedział jak z ta wymiana zaworka to był bym wdzięczny
gdzieś przeczytałem ze w Xedzie to nic nie da a gdzie indziej znowu ze poprawa 100%
wiec jak to jest ? jak ta zabawa wygląda ? co trzeba zrobić aby wymienić ten zaworek i w końcu czy w X to coś w ogóle da ?
w sumie to nawet czy mi coś klekocze
Edit: filmik znalazłem i to chyba nie do końca to
ale jak by mi ktoś jeszcze odpowiedział jak z ta wymiana zaworka to był bym wdzięczny
- Od: 24 gru 2007, 14:57
- Posty: 20
- Skąd: 21° N 52° E
Witam! Mam kolejny problem z hla, na zimnym silniku jest cisza ale na rozgrzanym silniku tragedia. Ale też jest inna ciekawostka jeżeli na nie rozgrzanym silniku dodam gazu powyżej 2 tyś obr, silnik przestaje pracować i gaśnie, po ponownej próbie odpalenia zachowuje się tak jakby nie było sprężania, kręci jak bez świec. odczekam chwile i sprężanie jest. po około 3 zgaśnięciach silnika zapali ale pracuje nierówno i brak mocy. Wywnioskowałem iż popychacze podpierają zawory bo jak inaczej może tak być i jakim cudem tak sie dzieje? Ciśnienie na cylindrach 12bar jest ok. olej magnatec 10w40. Czy wymiana zaworka pomoże?
- Od: 21 sty 2008, 18:32
- Posty: 11
- Skąd: Tarnów
- Auto: 626 GE 1.8 97r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6