Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez KANAL » 7 wrz 2008, 18:17

Chodzilo mi o to czy w xedosie wymiana zaworka o ktorym mowa w temacie uciszyla u kogos tego neiszczesnego 'bociana' pod maska.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez MECZU » 30 paź 2008, 18:27

wymienilem zaworek pompy oleju 100%POPRAWA popychacze ucichly zaworek po wyjeciu mial slady zuzycia rysy sprezynka byla prawie 0,5mm krotsza od nowej [zakupy carseed]otrzymalem tam informacje ze 626 2l 92r nie miala uszczelki miski olejowej element fagrycznie skrecany na silikon .mam jednak pytanie [ sory jezeli teraz cos pokrece]ostatnie kolo napedzane paskiem od dolu silnika mam tam spory wyciek co to jest widac tam jakas obudowe i uszczelke i leci chyba olej czy to jest powiazane z pompa oleju bo zaczelo kapac po wymianie
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:53
Posty: 30
Skąd: LESZNO
Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG

Postprzez Hugo » 30 paź 2008, 21:33

MECZU napisał(a):otrzymalem tam informacje ze 626 2l 92r nie miala uszczelki miski olejowej element fagrycznie skrecany na silikon
To prawda.
MECZU napisał(a):ostatnie kolo napedzane paskiem od dolu silnika
Ono nie jest napędzane tylko właśnie napędza wszystkie inne (koło pasowe na wale silnika), ale mniejsza z tym.
MECZU napisał(a):mam tam spory wyciek co to jest widac tam jakas obudowe i uszczelke i leci chyba olej
Pod tym kołem jest uszczelniacz (simmering) i to z niego leci olej. Nazywa się on uszczelniacz wału przód. Ja u siebie też wymieniałem i zapłaciłem za japoński 14 zł. Niestety roboty jest sporo (kiepski dostęp).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez MECZU » 31 paź 2008, 21:14

a jakas moze fotorelacja z tej wymiany albo jakies instrukcje jak to sie wymienia
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:53
Posty: 30
Skąd: LESZNO
Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG

Postprzez MECZU » 31 paź 2008, 21:19

nie c hodzi mi o wal jest tam jeszcze jedno kolo z paskiem ktore jak sie niemyle to napedza albo pompe wspomagania albo alternator
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:53
Posty: 30
Skąd: LESZNO
Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG

Postprzez majkes » 1 lis 2008, 11:48

w czwartek wymieniłem zaworek w moim xedzie.i jest duzo lepiej ale nie idealnie.bo czasem zaklekocze jeszcze.lekka poprawa jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 23:09
Posty: 101 (1/0)
Skąd: Janikowo
Auto: ZWYKŁY XEDOS

Postprzez MECZU » 6 lis 2008, 22:07

jenak jest to uszczelniacz walu [tylko jak sie za to zabrac]
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:53
Posty: 30
Skąd: LESZNO
Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG

Postprzez Hugo » 6 lis 2008, 23:58

MECZU napisał(a):jenak jest to uszczelniacz walu [tylko jak sie za to zabrac]
Demontaż rozrządu i masz uszczelniacz jak na dłoni ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jopekmp123 » 10 lis 2008, 17:06

witam mam taki problem otóż dzieś klekocze mi kolo silnika raz klekocze a raz nie teraz np jezdzilem 3dni i cichutko wypas myslalem ze przeszlo samo a tu nagle znowu zaczelo tak dziwnie klekotac znajomy mowi ze to niby nie zawory, magiczny zaworek pompy oleju tez chyba nie bo czytalem ze w tych latach problem byl juz fabrycznie rozwiazany wiec co??
mam chyba cos z silnikiem krokowym bo czasem mi na wolnych obrotach troche wariuje czy moze ten silniczek wydawac taki klekot?? jakie sa wasze opinie ??
Ostatnio edytowano 10 lis 2008, 17:49 przez jopekmp123, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez Hugo » 10 lis 2008, 17:45

jopekmp napisał(a):czy moze ten silniczek wydawac taki klekot??
Nie. A jak wciśniesz sprzęgło to przestaje klekotać? I jak dodasz gazu bez wciśniętego sprzęgła to też przestaje? Jeśli tak to do wymiany jest łożysko oporowe sprzęgła. Mam to samo.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jopekmp123 » 10 lis 2008, 17:49

u mnie chyba inny problem bo sprzeglo nic nie daje
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez delarossa » 11 lis 2008, 14:01

Panowie wali mi olejem z pod aparatu zapłonowego, czy to może byc przyczyna stukania HLA? czy wymiana samego oringu usunie wyciek?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez Grzyby » 12 lis 2008, 17:15

jopekmp napisał(a):czytalem ze w tych latach problem byl juz fabrycznie rozwiazany wiec co??

niekoniecznie, w GFkach też był montowany wadliwy zaworek.
To że Mazda o tym wiedziała nie świadczy że tego nie montowała.

Tylko po co kolejny temat o tym samym?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jopekmp123 » 12 lis 2008, 20:11

tylko czego raz klekocze a raz nie raz przejezdze ze 3 dni bez klekotania i znowu sie zaczyna jak jakis traktor :) co to ;/
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Postprzez dymek03 » 12 lis 2008, 20:39

Witam wszystkich.Ja tez dołączm się do tego tematu,mi też niestety coś stuka w silniku,i jak tutaj czytam to widze że jest to to samo co opisują tutaj inni koledzy,no i oczywiscie szukam na to konkretnej odpowiedzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 15:28
Posty: 22
Auto: Mazda 626.2.0 GE

Postprzez jacks » 12 lis 2008, 21:51

U mnie słychać stukanie, które zanika po przekroczeniu 2 tys obr/m. Kolega tomekrvf twierdzi, że to sprężynki na wałkach rozrządu, więc może mieć rację. Okaże się kiedy zostanie wymienione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez janciowf » 13 lis 2008, 08:25

Witam. Mazda 626 GE 2,0i 16V 1992r. Mam tan sam problem. Pojechałem do mechanika a on powiedział mi, że; wymienić trzeba wszystkie 16 popychaczy, kompletny rozrząd, olej, filtr olejowy, uszczelkę pod pokrywę zaworów. Podliczając to wszystko wyszło mi około 2 tyś PLN razem z robocizną.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2008, 14:09
Posty: 27
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.

Postprzez Gib » 13 lis 2008, 11:32

Wiesz jak mechanik posłucha tego klepania to zaraz orzeka popychacze do wymiany, do tego jeszcze 16 ciekawa sprawa że się wszystkie wysypały. Jeśli na zimnym jest cicho a po rozgrzaniu słychać klepanie zaworów to zaczął bym od zaworka w pompie. Uszczelka pod dekiel wyłącznie oryginał (np. carspeed) rozrząd hehe, bezkolizyjny jeśli masz zaufanie do poprzedniego właściciela to można jeździć.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez ony » 13 lis 2008, 21:49

przeszukuje forum w poszukiwaniu info na temat wymiany zaworka w X6.
gdzieś przeczytałem ze w Xedzie to nic nie da a gdzie indziej znowu ze poprawa 100%
wiec jak to jest ? jak ta zabawa wygląda ? co trzeba zrobić aby wymienić ten zaworek i w końcu czy w X to coś w ogóle da ?
w sumie to nawet czy mi coś klekocze :P chyba już jestem przewrażliwiony na punkcie swojej madzi i sobie wkrecam ze coś jest nie tak. jak ktoś ma MOŻE akurat nagrany ten dźwięk to niech da znać


Edit: filmik znalazłem i to chyba nie do końca to
ale jak by mi ktoś jeszcze odpowiedział jak z ta wymiana zaworka to był bym wdzięczny
Początkujący
 
Od: 24 gru 2007, 14:57
Posty: 20
Skąd: 21° N 52° E

Postprzez cyryl_21 » 2 lut 2009, 19:07

Witam! Mam kolejny problem z hla, na zimnym silniku jest cisza ale na rozgrzanym silniku tragedia. Ale też jest inna ciekawostka jeżeli na nie rozgrzanym silniku dodam gazu powyżej 2 tyś obr, silnik przestaje pracować i gaśnie, po ponownej próbie odpalenia zachowuje się tak jakby nie było sprężania, kręci jak bez świec. odczekam chwile i sprężanie jest. po około 3 zgaśnięciach silnika zapali ale pracuje nierówno i brak mocy. Wywnioskowałem iż popychacze podpierają zawory bo jak inaczej może tak być i jakim cudem tak sie dzieje? Ciśnienie na cylindrach 12bar jest ok. olej magnatec 10w40. Czy wymiana zaworka pomoże?
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 18:32
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Auto: 626 GE 1.8 97r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6