
Nie moge odczytac błędów kompa
witam.jestem nowy i z gory wszystkich pozdrawiam.mam problem z odczytaniem kodow kompa.nie mam kontrolki wiec zrobilem tester wg.opisu.wlozylem w gniazdo diagnostic i ni hu hu.dioda swieci ciagle,nie mruga.so to jeft?Silnik mam 1.8 16V 96r. POMOCY 

Ostatnio edytowano 21 lut 2005, 22:26 przez waldii, łącznie edytowano 1 raz
-
waldii
Nikt mi nie pomoze???Zlitujcie sie.Robilem wszystko tak jak trzeba.Bledy ABSu odczytalem ale bledow silnika nie moge.to wazne dla mnie.nie uciekajcie od nowego.Jak znajde chwilke to napisze jak usunac efekt cykania popychaczy kosztem 0zl.U mnie to dziala. 
-
waldii
masz OBD II – do odczytu potrzebujesz skanera lub opowiedniego urzadzonka do PC
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):masz OBD II – do odczytu potrzebujesz skanera lub opowiedniego urzadzonka do PC
Tylko skaner...o fejsie do pc jakos nie slyszalem.
Aha, to nie jest OBD II, a tylko madrzejszy MECS z 2-stronna komunikacja.
hehe, newbie jest de besft
jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku
ELM323
www.scantool.net
jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku
ELM323
www.scantool.net
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):hehe, newbie jest de besft![]()
jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku
ELM323
www.scantool.net
Tak, masz rację ale w przypadku aut zgodnych z normą OBDII.
Poza tym nawet w obrębie tej jednej normy funkcjonuje chyba 5 protokołów transmisji łącznie z ostatnim CAN-BUS.
see: http://www.scantool.net/scanned_list.shtml#mazda i też trzeba wiedzieć jakiego ELMa i jaką PCB do niego zlepić.
W przypadku mazd jest to tylko część świeższych produkcji z rynku USA/CAN (1996->).
Jest jeszcze jedno ale, mianowicie przy pomocy ST masz dostęp do parametrów i kodów "jawnych" (mających wpływ na kontrolę emisji) a nie masz do kodów producenckich.
Niestety.
Faktem jest – trzeba wiedziec, ktory uklad ELM wybrac. W Polsce gotowy taki interfejs mozna kupic za 400zl dla jednego standardu.
Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle. Z informacji, ktore uzyskalem od czlowieka zajmujacego sie wylacznie sterownikami mazdy... wolne tlumaczenie
"W US od rcznika 96r. wszyscy producenci mieli obowiazek wprowadzenia OBD-II, ale trzeba pamietac, ze u nas kazde auto oznaczane jest kolejnym rocznikiem w polowie roku, czyli n.p. auta wyprodukowane po 1 lipca 2004r. wychodzi juz jako rocznik 2005. W Probe masz to samo co w 626 i potrzebujesz do tego skanera lub interfejsu do PC n.p. na ELM323..."
Pomine reszte, bo jest tego za duzo.
Nie interesowaly mnie nowsze roczniki, wiec na ich temat nic nie wiem. Sam uklad ELM323 ISO (taki wlasnie jest potrzebny) – www.elmelectronics.com – kosztuje z przesylka do PL okolo 50zl i tyle samo pozostale podzespoly juz u nas. W sumie mozna zlozyc go za 100zl. Tyle samo mniej wiecej kasuja w serwisach za odczyt kodow, wiec w sumie inwestycja oplacalna.
Masz racje, iz brak dostepu do kodow producenta raczej jest niemozliwy tutaj – a przydaloby sie. Z drugiej strony w tym roczniku jeszcze nie byly chyba wprowadzone, ale pewnosc bede mial jak juz dokladniej przestudiuje materialy, ktore dostalem.
Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle. Z informacji, ktore uzyskalem od czlowieka zajmujacego sie wylacznie sterownikami mazdy... wolne tlumaczenie
"W US od rcznika 96r. wszyscy producenci mieli obowiazek wprowadzenia OBD-II, ale trzeba pamietac, ze u nas kazde auto oznaczane jest kolejnym rocznikiem w polowie roku, czyli n.p. auta wyprodukowane po 1 lipca 2004r. wychodzi juz jako rocznik 2005. W Probe masz to samo co w 626 i potrzebujesz do tego skanera lub interfejsu do PC n.p. na ELM323..."
Pomine reszte, bo jest tego za duzo.
Nie interesowaly mnie nowsze roczniki, wiec na ich temat nic nie wiem. Sam uklad ELM323 ISO (taki wlasnie jest potrzebny) – www.elmelectronics.com – kosztuje z przesylka do PL okolo 50zl i tyle samo pozostale podzespoly juz u nas. W sumie mozna zlozyc go za 100zl. Tyle samo mniej wiecej kasuja w serwisach za odczyt kodow, wiec w sumie inwestycja oplacalna.
Masz racje, iz brak dostepu do kodow producenta raczej jest niemozliwy tutaj – a przydaloby sie. Z drugiej strony w tym roczniku jeszcze nie byly chyba wprowadzone, ale pewnosc bede mial jak juz dokladniej przestudiuje materialy, ktore dostalem.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
dzieki wszystkim.Widze,ze to nie takie proste jak w innych modelach.Czyli u mnie nie ma szans.A ma ktos numer telefonu do warsztatu w Gosciecinie czy gdzies tam kolo Weyherowa?
-
waldii
Długi napisał(a):Greyg napisał(a):Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle.
US to nie UE
szczegolnie ze auto jest japonskie
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Długi napisał(a):Greyg napisał(a):szczegolnie ze auto jest japonskie
Szcególnie że jest produkowane na rynek europejski, w japoni mają choćby kierownicę po prawej stronie
Mialem okazje przerabiac anglika z kiera po prawej. Banalna sprawa w kwesti elektrycznejl, ktora jest tu istota.
W kilku modelach z elektryka poszli na totalna latwizne. Po prostu dolozono dodatkowe wiazki wpinane w oryginalna instalacje, tak by mozna bylo zastosowac swiatla Euro.
Zreszta Dlugi jak zwykle ma swoje 3gr, nie istotne dla tematu.
Jak napisalem – wystarczy zlokalizowac czy mamy gniazdo OBD-II i sprawa jest jasna. Linki do interfejsu podalem wczesniej. Bede testowal tansza wersje na max232, ale musze soft jeszcze do tego napisac.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):Zreszta Dlugi jak zwykle ma swoje 3gr, nie istotne dla tematu.
Jak napisalem – wystarczy zlokalizowac czy mamy gniazdo OBD-II
To jest własńie bardzo istotne, bo jak ktoś troszkę zna się na Mazdach to wie że jak mówił newbie nie ma w GE OBD II

- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Grzegorz,
na maximie nie pójdzie, chyba że jesteś władny zaprojektować układzik "drivera" dla niego.
Max 232 to interfejs portu rs232 który przetwarza dziwaczne stany logiczne portu (+/– 9) na ogólnie rozumiany TTL.
Potrzeba jeszcze coś...
Mam fejsik na maximie i takiej specjalizowanej mocie MC33199D i niestety nie dziala z mazda
Ale próbuj, testuj i informuj....
Powodzenia...
na maximie nie pójdzie, chyba że jesteś władny zaprojektować układzik "drivera" dla niego.
Max 232 to interfejs portu rs232 który przetwarza dziwaczne stany logiczne portu (+/– 9) na ogólnie rozumiany TTL.
Potrzeba jeszcze coś...
Mam fejsik na maximie i takiej specjalizowanej mocie MC33199D i niestety nie dziala z mazda
Ale próbuj, testuj i informuj....
Powodzenia...
Znam ten problem – trawilem to juz, ale czasu mi brak na dokladniejsze testy. W koncu mam uklad dzialajacy na ELM323, ktorego koszt to 100zl, wiec nie bardzo jest juz na czym oszczedzac.
P.S. 626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe
P.S. 626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe
Ja to Pier...lę przecież cały czas ci tłumaczę ŻE US TO NIE UE

sorki że muszę podnieść głos
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6