Nie moge odczytac błędów kompa

Postprzez waldii » 21 lut 2005, 21:43

witam.jestem nowy i z gory wszystkich pozdrawiam.mam problem z odczytaniem kodow kompa.nie mam kontrolki wiec zrobilem tester wg.opisu.wlozylem w gniazdo diagnostic i ni hu hu.dioda swieci ciagle,nie mruga.so to jeft?Silnik mam 1.8 16V 96r. POMOCY <jelen>
Ostatnio edytowano 21 lut 2005, 22:26 przez waldii, łącznie edytowano 1 raz
waldii
 

Postprzez waldii » 21 lut 2005, 22:21

Nikt mi nie pomoze???Zlitujcie sie.Robilem wszystko tak jak trzeba.Bledy ABSu odczytalem ale bledow silnika nie moge.to wazne dla mnie.nie uciekajcie od nowego.Jak znajde chwilke to napisze jak usunac efekt cykania popychaczy kosztem 0zl.U mnie to dziala. :|
waldii
 

Postprzez GrzegorzSz » 21 lut 2005, 22:26

masz OBD II – do odczytu potrzebujesz skanera lub opowiedniego urzadzonka do PC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez waldii » 21 lut 2005, 22:28

A sposobem prezentowanym na stronce nie ma szans??Po czym poznac,ze mam to OBD II?
waldii
 

Postprzez GrzegorzSz » 21 lut 2005, 22:31

Dodatkowe gniazdo w aucie – po kierownica w Twoim modelu z tego co pamietam.

www.obd2.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez newbie » 21 lut 2005, 22:36

Greyg napisał(a):masz OBD II – do odczytu potrzebujesz skanera lub opowiedniego urzadzonka do PC


Tylko skaner...o fejsie do pc jakos nie slyszalem.

Aha, to nie jest OBD II, a tylko madrzejszy MECS z 2-stronna komunikacja.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez waldii » 21 lut 2005, 22:38

Czyli krotko mowiac nie ma szans.Wielki dzieki
waldii
 

Postprzez GrzegorzSz » 21 lut 2005, 22:44

hehe, newbie jest de besft :D :D

jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku :D

ELM323

www.scantool.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez newbie » 22 lut 2005, 07:39

Greyg napisał(a):hehe, newbie jest de besft :D :D

jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku :D

ELM323

www.scantool.net


Tak, masz rację ale w przypadku aut zgodnych z normą OBDII.
Poza tym nawet w obrębie tej jednej normy funkcjonuje chyba 5 protokołów transmisji łącznie z ostatnim CAN-BUS.
see: http://www.scantool.net/scanned_list.shtml#mazda i też trzeba wiedzieć jakiego ELMa i jaką PCB do niego zlepić.

W przypadku mazd jest to tylko część świeższych produkcji z rynku USA/CAN (1996->).

Jest jeszcze jedno ale, mianowicie przy pomocy ST masz dostęp do parametrów i kodów "jawnych" (mających wpływ na kontrolę emisji) a nie masz do kodów producenckich.

Niestety.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez GrzegorzSz » 22 lut 2005, 11:28

Faktem jest – trzeba wiedziec, ktory uklad ELM wybrac. W Polsce gotowy taki interfejs mozna kupic za 400zl dla jednego standardu.

Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle. Z informacji, ktore uzyskalem od czlowieka zajmujacego sie wylacznie sterownikami mazdy... wolne tlumaczenie :)

"W US od rcznika 96r. wszyscy producenci mieli obowiazek wprowadzenia OBD-II, ale trzeba pamietac, ze u nas kazde auto oznaczane jest kolejnym rocznikiem w polowie roku, czyli n.p. auta wyprodukowane po 1 lipca 2004r. wychodzi juz jako rocznik 2005. W Probe masz to samo co w 626 i potrzebujesz do tego skanera lub interfejsu do PC n.p. na ELM323..."
Pomine reszte, bo jest tego za duzo.

Nie interesowaly mnie nowsze roczniki, wiec na ich temat nic nie wiem. Sam uklad ELM323 ISO (taki wlasnie jest potrzebny) – www.elmelectronics.com – kosztuje z przesylka do PL okolo 50zl i tyle samo pozostale podzespoly juz u nas. W sumie mozna zlozyc go za 100zl. Tyle samo mniej wiecej kasuja w serwisach za odczyt kodow, wiec w sumie inwestycja oplacalna.

Masz racje, iz brak dostepu do kodow producenta raczej jest niemozliwy tutaj – a przydaloby sie. Z drugiej strony w tym roczniku jeszcze nie byly chyba wprowadzone, ale pewnosc bede mial jak juz dokladniej przestudiuje materialy, ktore dostalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 22 lut 2005, 12:39

Greyg napisał(a):Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle.

US to nie UE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez waldii » 22 lut 2005, 22:10

dzieki wszystkim.Widze,ze to nie takie proste jak w innych modelach.Czyli u mnie nie ma szans.A ma ktos numer telefonu do warsztatu w Gosciecinie czy gdzies tam kolo Weyherowa?
waldii
 

Postprzez GrzegorzSz » 24 lut 2005, 13:36

Długi napisał(a):
Greyg napisał(a):Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle.

US to nie UE


szczegolnie ze auto jest japonskie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 24 lut 2005, 13:50

Greyg napisał(a):szczegolnie ze auto jest japonskie

Szcególnie że jest produkowane na rynek europejski, w japoni mają choćby kierownicę po prawej stronie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez rx69 » 24 lut 2005, 14:17

Witam,

Byłe ASO Mazdy za Wejherowem- Gulcz Bolszewo tel: 672 18 72.
Pozdrawiam

rx69
Początkujący
 
Od: 4 mar 2004, 12:46
Posty: 17
Skąd: Sopot
Auto: 626 GE 1.8 '95 LPG EGI Koltec

Postprzez GrzegorzSz » 24 lut 2005, 14:38

Długi napisał(a):
Greyg napisał(a):szczegolnie ze auto jest japonskie

Szcególnie że jest produkowane na rynek europejski, w japoni mają choćby kierownicę po prawej stronie


Mialem okazje przerabiac anglika z kiera po prawej. Banalna sprawa w kwesti elektrycznejl, ktora jest tu istota. :D

W kilku modelach z elektryka poszli na totalna latwizne. Po prostu dolozono dodatkowe wiazki wpinane w oryginalna instalacje, tak by mozna bylo zastosowac swiatla Euro.

Zreszta Dlugi jak zwykle ma swoje 3gr, nie istotne dla tematu.

Jak napisalem – wystarczy zlokalizowac czy mamy gniazdo OBD-II i sprawa jest jasna. Linki do interfejsu podalem wczesniej. Bede testowal tansza wersje na max232, ale musze soft jeszcze do tego napisac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 24 lut 2005, 14:50

Greyg napisał(a):Zreszta Dlugi jak zwykle ma swoje 3gr, nie istotne dla tematu.

Jak napisalem – wystarczy zlokalizowac czy mamy gniazdo OBD-II


To jest własńie bardzo istotne, bo jak ktoś troszkę zna się na Mazdach to wie że jak mówił newbie nie ma w GE OBD II !!!, i choćbyś niewiadomo jaak chciał to skanerem OBD II nie skomunikujesz się z tym samochodem. Dlatego tłumaczę ci że wersje na europę, japonię i USA to zazwyczaj zupełnie inne samochody, może wyglądają podobnie ale różnią się rozwiązaniami technicznymi (niektórymi) wyniakjącymi ze specyfiki rynku, a systemy zasilnaia różnią się ze względu na normy emisji spalin (czasami w różnych stanach normy są inne)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez newbie » 24 lut 2005, 14:56

Grzegorz,

na maximie nie pójdzie, chyba że jesteś władny zaprojektować układzik "drivera" dla niego.

Max 232 to interfejs portu rs232 który przetwarza dziwaczne stany logiczne portu (+/– 9) na ogólnie rozumiany TTL.

Potrzeba jeszcze coś...

Mam fejsik na maximie i takiej specjalizowanej mocie MC33199D i niestety nie dziala z mazda :(

Ale próbuj, testuj i informuj....

Powodzenia...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez GrzegorzSz » 24 lut 2005, 15:13

Znam ten problem – trawilem to juz, ale czasu mi brak na dokladniejsze testy. W koncu mam uklad dzialajacy na ELM323, ktorego koszt to 100zl, wiec nie bardzo jest juz na czym oszczedzac. :D

P.S. 626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 24 lut 2005, 15:20

Greyg napisał(a):626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe


Ja to Pier...lę przecież cały czas ci tłumaczę ŻE US TO NIE UE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorki że muszę podnieść głos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6