Strona 1 z 1

Szyberdach – nie działa "slide"

PostNapisane: 4 kwi 2005, 14:23
przez mayer
O ile mechanika nie sprawia mi za duzych kłopotów to te wszystkie kolorowe kabelki przyprawiaja mnie o zawrót głowy. Problem polega u mnie na tym że szyberdach Tilt działa bez problemów natomiast ani drgnie przy odsuwaniu . Bezpiecznik sprawny , wyciągnąłem z podsufitkii do klawisza odsuwania dochodzą dwa przewody niebieskie i z boku jest jeden czarny prawdopodobnie masa mostkuje te przewody i nic się nie dzieje ani drygnie
zmostkuję je z przewodem do podnoszenia i jedzie albo w góre albo w dól. Co mam jeszcze sprawdzić?? <jelen>

PostNapisane: 4 kwi 2005, 15:13
przez P0L4K
mayer napisał(a):szyberdach Tilt działa bez problemów natomiast ani drgnie przy odsuwaniu

no to dziala czy nie??

PostNapisane: 4 kwi 2005, 15:59
przez mayer
działa tylko klawisz TILT – czyli góra i dół. Natomiast klawisz odsuwania nie działa w ogóle. Nawet jesli dach jest podniesiony to klawisz odsuwania powinien go zamknąć a u mnie nic. zmostkowanie przewodów zasilających z masą też nic nie daje.

PostNapisane: 4 kwi 2005, 19:37
przez SHY
mayer napisał(a):Nawet jesli dach jest podniesiony to klawisz odsuwania powinien go zamknąć


U mnie tak nie jest. Dopoki nie zamkniesz uchylenia mozesz zapomniec o odsuwaniu. Naraz dziala tylko jeden sposob otwierania – drugi klawisz nieaktywny. Moze wlasnie powinienes cos z tym poszukac. Mysle ze gdzies jest jakis wylacznik krancowy bo w koncu silniczek (czy co tam siedzi) musi wiedziec ze ma przestac dzialac po zamknieciu. Mysle wiec ze powinienes poszukac czegos w stylu takich wylacznikow a klawisze zostawic w spokoju.

Pzdr

PS. Warto byloby sprecyzowac jaka masz te 626 – ustke

PostNapisane: 5 kwi 2005, 03:27
przez Smirnoff
mayer napisał(a): Nawet jesli dach jest podniesiony to klawisz odsuwania powinien go zamknąć a u mnie nic.


NIE!
Tak to jest m.in w CA, lecz w GE najpierw musisz opuścić szyber z pozycji uchylonej do pozycji zamkniętej, a potem możesz dopiero użyć przycisku Slide i odsunąć szyber.

Pozdrawiam
SM

PostNapisane: 5 kwi 2005, 11:11
przez mayer
Smirnoff napisał(a):użyć przycisku Slide i odsunąć szyber.

no właśnie nawet jak go zamknę to Slide nie reaguje na nic. Gdzie szukać tych wyłączników krańcowych? zdemontować silnik?

PostNapisane: 5 kwi 2005, 12:47
przez mayer
SHY napisał(a):PS. Warto byloby sprecyzowac jaka masz te 626 – ustke

a nie ma w "podtemacie " o który nota bene tyle wojenek że chodzi o 626 GE? ;P

PostNapisane: 5 kwi 2005, 18:01
przez SHY
mayer napisał(a):a nie ma w "podtemacie "


A no jest – nie zauwazylem – moja wina. Patrzylem tylko przy Twoim opisie z boku. Tak na marginesie daleko nie mieszkasz ode mnie a i ja codzien jade do pracy do Swrzedza ;)

Pzdr

PostNapisane: 5 kwi 2005, 18:38
przez Smirnoff
Mayer – może najpierw sprawdź przełącznik, może masz podpalonego styka albo co ?
Pozdrawiam
SM

PostNapisane: 6 kwi 2005, 09:37
przez mayer
Smirnoff napisał(a):najpierw sprawdź przełącznik,

mostkowałem przewody za przełącznikiem na krótko omijając go. żadnej reakcji. idzie lato a przez wielki szyber mogę co najwyżej palce wystawić.. :|

PostNapisane: 12 maja 2005, 03:57
przez jerkow
Przekażniki od szybra są pod podsufitką po lewej stronie lusterka.Ale najpierw sprawdz czy nie pękła jakaś podkładka od śrób mocujących szyber do mechanizmu(są po dwie z każdej strony) czasem potrafią zablokować mechanizm.Jest to jedna z najbardziej spotykanych awarii. Odsuń podsufitke szybra podnieś go i będziesz je dokładnie widział.Najlepiej odkręcić szyber i sprawdzić bez niego czy działa. Krańcówek nie ma.

PostNapisane: 30 maja 2005, 12:50
przez mayer
W związku z upałami wracam do tematu i stwierdzam co następuje:
Klawisz TILT działą bez zarzutu
Klawisz "slide" nie powoduje żadnej reakcji ALE po ręcznym ruszeniu (śrubokrętem pokrętło awaryjne) ok 1/4 obrotu do tyłu klawisz "slide" odsuwa szyberek do samego końca bez problemów go zamyka ale już nie otwiera go ponownie – i znów 1/4 obrotu pokrętłem awaryjnym i slide jeździ szyberkiem. Co może być przyczyną czy ustawienie szyberdachu podlega jakiejś regulacji Jeśli tak to w jaki sposób?? Bo sprawia mi wrażenie jakby szyber zatrzymywał się ciut nie w tym miejscu w którym powinien.

PostNapisane: 10 kwi 2006, 16:39
przez xeoo
Mam podobny problem. U mnie też TILT działa bez problemu, ale jak chce odsunąć SLIDE'em to szyber odsuwa się do momentu napotknia na prowadnicy takiego ząbka, który od strony pasarzera się uchyla i szyber może iśc dalej, natomiast od strony kierowcy trzeba mu pomóc sie odchylić, bo sam to jakoś nie bardzo chce:), dodam, że kiedyś działał bez zarzutu. Możecie mi powiedzieć co z tym jest grane?

PostNapisane: 25 mar 2007, 00:32
przez paszczus
A u mnie z kolei jest na odwrot :) Tzn sam klawisz TILT lapie, ale szyberdach tylko leciutko drgnie do gory, doslownie 1cm i dalej nidyrydy. A jesli chodzi o SLIDE to czasem sie otworzy do konca z wielkim trudem, a czasem trzeba mu pomoc bo przy polowie wymieka... gorzej jest z zamknieciem, czesto sa problemy z domknieciem i trzeba recznie. Da rade jakos to samemu naprawic? Czy wymiana szyn?

PostNapisane: 29 kwi 2007, 16:00
przez olaf_b
Hmm.. u mnie obydwa przyciski działają... ale przy zasuwaniu szyberdachu (SLIDE) na ostatnich 5 centymetrach nie szło dalej, okazało się że uszczelka dookoła była już trochę styrana i blokowała szyber :/

PostNapisane: 1 lip 2008, 10:38
przez Hugo
Ja mam szklany szyber. Jest jeden przycisk, który najpierw uchyla szyberdach, a następnie go odsuwa. Do dzisiaj wszystko działało perfekcyjnie (nie licząc stuków przy zamkniętym szyberku). Uchyliłem sobie szyberek i po 1 godz. chciałem go domknąć i nic. Nawet nie drgnie. Żadnej reakcji. Co się mogło stać?
To jest nieprawdopodobne – Mazda ma awarię? Hehe.

PostNapisane: 1 lip 2008, 15:30
przez Hugo
Nowinki:
– przycisk sterowania szyberdachem raczej sprawny, bo chodź nie przesuwa szyberdachu to po jego naciśnięciu (nieważne góra czy dół) na wolnych obrotach zaczyna drżeć nadwozie i spadają obroty (obciążenie silnika identyczne ja przy skrajnym położeniu działającego szyberdachu),
– użyłem niutonów drzemiących w prawej dłoni i szyberdach ruszył, ale tylko i wyłącznie się uchyla i zamyka, przy czym w każdym ze skrajnych położeń słychać głośne terkotanie (jakby jakiś trybik nie mógł się zazębić, jakby zmielone zęby miał). To tyle.
Idę demontować szyberdach od środka. Jestem trochę zaniepokojony.
No i oczywiście zepsuła się jedyna niemiecka część w tym aucie, czyli dokładany szyberdach firmy Webasto... No comments.

PostNapisane: 2 lip 2008, 00:43
przez Hugo
Kolejne newsy:
– odkręcony silniczek szyberdachu ma wszystkie kółka i kółeczka zębate metalowe, oprócz jednego, które jest plastikowe i niestety posypały się na nim "ząbki",
– przycisk sterowania szyberkiem sprawny,
– bezpiecznik również,
Wniosek:
– szukam silniczka (obawiam się, że nie będzie lekko)...