Spojler w MX-6. Ozdoba czy jednak coś daje?

Witam,
Wymontowałem oryginalny spojler z MX-6. Mam pytanie czy oryginalny spojler daje jakiś docisk, czy jest jedynie dodatkiem do wyglądu?
Ze spojlerem dało się jechać 200 km/h stabilnie. Po wymontowaniu mam wrażenie, że już przy 140-150 auto odlatuje. Chcę jedynie się dowiedzieć czy to wina braku spojlera czy może jest jakaś inna przyczyna. Bo oprócz tego zacząłem pompować przednie koła do większych wartości, chyba 2.5 atmosfery ale dokładniej nie wiem bo inaczej pokazuje ręczna pompka a inaczej kompresor na stacji benzynowej. Np. na wulkanizacji nabili mi 2.5 do opony, a na kompresorze pokazuje 4. Na przednich miałem wg. wskazań kompresora 3, teraz ładuję 4. Czy mniejsza ilość powietrza robiła by taką różnicę w stabilności podczas jazdy po prostym odcinku? Zawsze mi się zdawało, że większe ciśnienie to większa stabilność na prostej, a mniejsze daje lepszą przyczepność w zakrętach.
Wymontowałem oryginalny spojler z MX-6. Mam pytanie czy oryginalny spojler daje jakiś docisk, czy jest jedynie dodatkiem do wyglądu?
Ze spojlerem dało się jechać 200 km/h stabilnie. Po wymontowaniu mam wrażenie, że już przy 140-150 auto odlatuje. Chcę jedynie się dowiedzieć czy to wina braku spojlera czy może jest jakaś inna przyczyna. Bo oprócz tego zacząłem pompować przednie koła do większych wartości, chyba 2.5 atmosfery ale dokładniej nie wiem bo inaczej pokazuje ręczna pompka a inaczej kompresor na stacji benzynowej. Np. na wulkanizacji nabili mi 2.5 do opony, a na kompresorze pokazuje 4. Na przednich miałem wg. wskazań kompresora 3, teraz ładuję 4. Czy mniejsza ilość powietrza robiła by taką różnicę w stabilności podczas jazdy po prostym odcinku? Zawsze mi się zdawało, że większe ciśnienie to większa stabilność na prostej, a mniejsze daje lepszą przyczepność w zakrętach.