Strona 1 z 1

rozpórka na kielichy przód i tył

PostNapisane: 28 cze 2009, 20:26
przez milan2006
Witam!
Mam pytanie, chciałbym założyć do swojej 626 ge rozpórkę na kielichy i zastanawiam się czy podejdzie od xedosa, jest ich sporo i nie świecą się jak psu jajca w przeciwieństwie do tych tuningowych do 626. Czy ktoś już sprawdzał czy pasuje, bo chyba rozstaw jest taki sam? Wiem że te od xeda są wyprofilowane specjalnie pod zbiorniczek płynu, chyba hamulcowego...i nie wiem jeszcze czy jesli pasuje rozstawem, to czy zamkne maske, nie będzie za bardzo wystawać?
a jak jest z montażem rozpórek na tył, gdzie to się w ogóle zaklada?
Chciałbym nimi troche usztywnić nadwozie, bo mimo, że caly zawias i sporo części ukł. kierowniczego mam wymienione, uważam że za bardzo auto "pływa"...
Pzdr.:P

PostNapisane: 28 cze 2009, 21:03
przez Hazu
Tylna pasuje napewno ale przednia napewno nie ale poc o kombilnować jak w GE KL były rozpórki też fabrycznie.

Z tyłu w xedosie są specjalne mocowania aortyzatorów z długimi szpilkami i zastosoawno podwójne nakrętki ale w ge też od biedy na pojedyńczych nakrętkach będzie.

milan2006 napisał(a):uważam że za bardzo auto "pływa"...

jakie masz amortyzatory gazowe czy olejowe?
jakie opony?

PostNapisane: 28 cze 2009, 21:31
przez milan2006
dzięki za szybka odpowiedź. Amorki mam gazowe kayaba, a opony standardowe 14".
czyli na tył by weszła od xeda, a na przód szukać od 2,5 kl?

PostNapisane: 28 cze 2009, 21:34
przez Hazu
Czyli opony są winne pływaniu załóż 16" o profilu 50/55 bedzie o niebo lepiej
ja mam 15" z oponami 205/55 i jest już bez porównania lepiej niż na 14" 185/65

PostNapisane: 28 cze 2009, 22:08
przez milan2006
Hazu, sorry ale gdzie z takimi laczkami do mojej białej Madzi:P to jest porządna elegancka limuzyna a nie sportowe autko:) nie chce zakładać takich wielkich felg, spoilerów itp. Na przyszły sezon chce założyć fele 15" z oponami 195/60. myślałem że może usztywnienie nadwozia rozpórką coś da, będe szukał tej od kl'a...
poza tym jakoś nie widzę jeżdżenia po dziurach na felgach 16 z niskim profilem na takim zawieszeniu jak ma ge, jeździłem nową m6 na 17" kołach i było super nawet na wertepach, ale moja ge po kapitalnym remoncie zawiasu na 14" tłumi dużo gorzej, co dopiero na 16"

PostNapisane: 29 cze 2009, 13:46
przez kierownik
milan2006 ja bym raczej szukał przyczyn w zawieszeniu, amorkach, sprężynach itp., a nie zakładał rozpórki jak do pseudosportowych aut... <lol>

PostNapisane: 29 cze 2009, 13:50
przez milan2006
Zawieszenie mam całe wymienione: amory, wahacze łączniki stabilizatora, łożyska kolumn, no po prostu wszysto. w Układzie kierowniczym to ze starych rzeczy chyba tylko maglownica została...
No właśnie ja też chciałbym uniknąć zakładania jakiegoś badziewia w stylu wieś tuning:/ no nic, może ten układ kierowniczy i zawieszenie ma po prostu taką charakterystykę i nic z tym nie zrobie.
dzięki za rady :D

PostNapisane: 29 cze 2009, 14:09
przez kierownik
pomyśl jeszcze o sprężynach – nienajdroższa zabawa ;)

PostNapisane: 29 cze 2009, 14:22
przez milan2006
no to racja, są raczej dość tanie, ale mechanik mi mowił że te co mam są w bardzo przyzwoitym stanie...

PostNapisane: 29 cze 2009, 14:28
przez kierownik
milan2006 u kolegi zmienialiśmy w GE z tyłu bo mu mocno auto siadało przy obciążeniu i było o niebo lepiej ;) a też wyglądały na "przyzwoity stan" ....

PostNapisane: 29 cze 2009, 14:38
przez milan2006
no można spróbować, to auto ma już 12 lat więc to może być wszystko...

PostNapisane: 29 cze 2009, 20:22
przez Siw-y
Springi mogą wyglądać ok, ale po tylu latach "pracy" straciły swoją sprężystość i auto może siadać.

PostNapisane: 29 cze 2009, 21:13
przez Hazu
Ludzie czego wy oczekujecie od aata skoro jeździ an 14-tkach z wilkimi balonami.
milan2006 sprawdzałeś/ustawiałeś geometrię całego zawieszenia?

PostNapisane: 29 cze 2009, 21:55
przez milan2006
geometrie mam O.K a z tymi kołami to będe kombinował i założe 15" większych nie chce bo mi szkoda zawieszenia.