Strona 1 z 1

Skąd wziąć impulsy do sterowania obrotomierza?

PostNapisane: 25 kwi 2009, 21:45
przez ozman
Jestem z zawodu elektronikiem i chcę zrobić sterowanie vrisami gdyż mam po odpaleniu otwarty vris 1. Koncepcja mojego układu jest taka:
Wyświetlacz obrotów z ustawianymi przez użytkownika progami otwarcia vrisów. Całość oparta na mikroprocesorze.

Nie wiem właśnie skąd pobrać sygnał o obrotach i jaki ma on kształt.
– albo gdzieś przy zegrach wyciągnąć
– ewentualnie z czujników hala na aparacie zapłonowym

Re: Skąd wziąć impulsy do sterowania obrotomierza?

PostNapisane: 25 kwi 2009, 22:21
przez sq2jul
ozman napisał(a):Jestem z zawodu elektronikiem i chcę zrobić sterowanie vrisami gdyż mam po odpaleniu otwarty vris 1. Koncepcja mojego układu jest taka:
Wyświetlacz obrotów z ustawianymi przez użytkownika progami otwarcia vrisów. Całość oparta na mikroprocesorze.

Nie wiem właśnie skąd pobrać sygnał o obrotach i jaki ma on kształt.
– albo gdzieś przy zegrach wyciągnąć
– ewentualnie z czujników hala na aparacie zapłonowym


AFAIK – jezeli sie nie myle, to w zlaczu diagnostycznym jest wyprowadzony pin z obrotami silnika.

EDIT: w Twoim ukladzie dolotowym w 323 BG sa VRISy? Jestes tego pewien?

PostNapisane: 25 kwi 2009, 23:29
przez Mev
Vrisy były zastosowane wyłącznie w silnikach serii K, także w BG ich na pewno nie ma :)

PostNapisane: 26 kwi 2009, 07:33
przez Hazu
Mev napisał(a):Vrisy były zastosowane wyłącznie w silnikach serii K, także w BG ich na pewno nie ma

mylisz się w silnikach z seri B też było coś podobnego tylko trochę inaczj się nazywa.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

ozman nie wiem jaki masz problem skoro jesteś elektronikiem.
Oscyloskop i jazda.

PostNapisane: 26 kwi 2009, 08:37
przez pawelc
A jaki jest temat panowie?-silnik KL -czyli o ile się nie mylę to jest sygnał na którymś z pinów przy aparacie zapłonowym...

PostNapisane: 26 kwi 2009, 09:48
przez ozman
Hazu Wiadomo że oscyloskop i jazda, ale nie mam przenośnego a pakowanie się z lampowym do forda probe to nieporozumienie.

PostNapisane: 26 kwi 2009, 11:22
przez Mev
Mój błąd, przepraszam – myślałem, że o BG chodzi – nie doczytałem. :P

PostNapisane: 26 kwi 2009, 16:43
przez pawelc
zielony przewód przy aparacie zapłonowym -tak jest u mnie w mx-6 -powinno być identycznie w probe