Przyczepa kempingowa, czyli: Czy damy radę...?!
Strona 1 z 1
Witam serdecznie!
Mam zamiar zamotować w swojej mazdzie hak i zakupić przyczepę kempingową. I z tym faktem łączy się moje pytanie: Czy samochód wytrzyma takie obciążenie?! Mazda posiada silnik 2.0 D Comprex, moc 75 KM i maksymalna masa przyczepy 1200kg. Przyczepa jaką zamierzam ciągnąć będzie prawdopodobnie 4-5 osobowa, masa ok.700kg i długość ok. 4,5m, dystans: 600km. Na tyle ile zdążyłem rozeznać temat moc 75KM to trochę mało jak na taką przyczepę... Aby w miarę spokojnie ciągnąć taki ciężar potrzeba ok. 90KM. Ponadto jest zbyt długa, max to 4 m. Może ktoś z użytkowników forum próbował już ciągnąc kempingówkę tym smochodem? I generalnie: czy sądzicie, że samochód da radę? Z góry dzęiki za pomoc:)
P.S. Przepraszam jeśli coś z postem nie tak, jestem nowicjuszem na forum:)
Mam zamiar zamotować w swojej mazdzie hak i zakupić przyczepę kempingową. I z tym faktem łączy się moje pytanie: Czy samochód wytrzyma takie obciążenie?! Mazda posiada silnik 2.0 D Comprex, moc 75 KM i maksymalna masa przyczepy 1200kg. Przyczepa jaką zamierzam ciągnąć będzie prawdopodobnie 4-5 osobowa, masa ok.700kg i długość ok. 4,5m, dystans: 600km. Na tyle ile zdążyłem rozeznać temat moc 75KM to trochę mało jak na taką przyczepę... Aby w miarę spokojnie ciągnąć taki ciężar potrzeba ok. 90KM. Ponadto jest zbyt długa, max to 4 m. Może ktoś z użytkowników forum próbował już ciągnąc kempingówkę tym smochodem? I generalnie: czy sądzicie, że samochód da radę? Z góry dzęiki za pomoc:)
P.S. Przepraszam jeśli coś z postem nie tak, jestem nowicjuszem na forum:)
Ostatnio edytowano 15 kwi 2009, 22:15 przez Airplay, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
Jak tylko ma dobre sprzęgło to da radę. Szału na drodze nie oczekuj ale do normalnego przemieszczania się powinno wystarczyć. W Comprexie masz tylko 75KM ale za to sporo większy niż w benzyniakach moment obrotowy.
2 łiki temu ciągnołem zwykłą dwukułkę (3m długości, 2,4 wysokości, szerokość tak jak samochód. Do 80km/h dawała radę "prawie" normalnie, później na żaglu taki opór że aby wycisnąć w rozsądnym czasie do 100 to musiałem do 3 redukować. Przy normalnej jeździe jest ok, ale o wyprzedzaniu w rozsądnych czasach zapomnij. Comprex ma fajny ciąg mimo "tylko" 75 koników więc da radę
. Nie przegrzej go tylko i
Przyspieszaj powoli a nie gaz do dechy, zmieniaj biegi nieco później niż zwykle i redukuj nieco wcześniej niż zwykle i takie tam
Powodzenia i napisz jak było kiedy wrócisz
.Grzyby napisał(a):Jak tylko ma dobre sprzęgło to da radę
Przyspieszaj powoli a nie gaz do dechy, zmieniaj biegi nieco później niż zwykle i redukuj nieco wcześniej niż zwykle i takie tam
Powodzenia i napisz jak było kiedy wrócisz

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
BG z dieslem 58 KM dała radę 100 km z 5 metrową przyczepą. ale fakt ojciec miał wszystkie kategorie na przyczepy i spore umiejętności.
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
maryjo napisał(a):spore umiejętności
no chyba nie używał nóg jak Flinston pod górkę

chrupek napisał(a):Czy fp dałby rade z taką przyczepką?
Ludzie opamiętajta się – w dawnych czasach nawet 23KM Fiat 126P potrafił zaciągnąc taką przyczepkę parę setek km nad morze (i to niekoniecznie Bałtyckie) a Wy się zastanawiacie czy 626 da radę
Mazdą 626 GD 2.0 tyle że w benzynie, ciągnąłem przyczepę 3 metry długą załadowaną 430kg z IKEI do Łodzi... czuć było opór, na pusto rozpędziłem się do 140 i w sumie Mazda miała już dosyć (bo przyczepa była dosyć wysoka (chyba trochę ponad 2 metry), a jak wacałem czyli te 430kg mebli, to już przy 130 miała dosyć
acha pamiętej tylko, żeby przyczepę brać z hamulcem najazdowym, tzn. w tej chwili już wszystkie mają, ale ja chcesz ciągnąć jakąś starszą, to różnie to bywało, a przy tej masie się przydaje
acha no i pamiętaj o tym
Jeśli masz prawo jazdy kategorii B, możesz prowadzić tzw. zespół pojazdów – czyli samochód z przyczepą – w dwóch sytuacjach:
– zawsze, jeśli jest to przyczepa lekka, czyli taka, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg, bez znaczenia jaka jest masa całkowita samochodu (znaczy musi być nie większa niż 3,5t.) czyli może samochód mieć dopuszczalną masę 3,5t. i zapinasz do tego przyczepę lekką o całkowitej masie dopuszczalnej nie większej niż 750kg. Acha ważne, żeby ani więcej nie ważyła, ani w dow. rej. nie było więcej wpisane. Jeżeli będzie wpisane więcej, to każda kontrola i po Tobie, albo w łapę. A jak przeładowana to wystrzegaj się krokodylków (ITD)
– jeśli jest to inna przyczepa, muszą zostać spełnione dwa warunki: suma dopuszczalnych mas całkowitych pojazdu i przyczepy nie może przekroczyć 3,5t.; masa własna samochodu musi być większa niż dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy. (i tu często jest problem, bo masa własna Mazdy to zazwyczaj ok. 1200kg, a przyczepy nie może być większa niż 1200kg, natomiast jak dorwiesz ciężki samochód, który ma masę własną np. 1700kg a dopuszczalną 2200 to przyczepa i tak nie może mieć dopuszczalnej masy całkowitej większej niż 1300, bo przekroczysz 3,5t. całego zestawu
W innych sytuacjach musisz posiadać prawo jazdy kategorii B+E, albo 200zł dla niebieskiego
acha no i pamiętaj o tym

Jeśli masz prawo jazdy kategorii B, możesz prowadzić tzw. zespół pojazdów – czyli samochód z przyczepą – w dwóch sytuacjach:
– zawsze, jeśli jest to przyczepa lekka, czyli taka, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg, bez znaczenia jaka jest masa całkowita samochodu (znaczy musi być nie większa niż 3,5t.) czyli może samochód mieć dopuszczalną masę 3,5t. i zapinasz do tego przyczepę lekką o całkowitej masie dopuszczalnej nie większej niż 750kg. Acha ważne, żeby ani więcej nie ważyła, ani w dow. rej. nie było więcej wpisane. Jeżeli będzie wpisane więcej, to każda kontrola i po Tobie, albo w łapę. A jak przeładowana to wystrzegaj się krokodylków (ITD)
– jeśli jest to inna przyczepa, muszą zostać spełnione dwa warunki: suma dopuszczalnych mas całkowitych pojazdu i przyczepy nie może przekroczyć 3,5t.; masa własna samochodu musi być większa niż dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy. (i tu często jest problem, bo masa własna Mazdy to zazwyczaj ok. 1200kg, a przyczepy nie może być większa niż 1200kg, natomiast jak dorwiesz ciężki samochód, który ma masę własną np. 1700kg a dopuszczalną 2200 to przyczepa i tak nie może mieć dopuszczalnej masy całkowitej większej niż 1300, bo przekroczysz 3,5t. całego zestawu
W innych sytuacjach musisz posiadać prawo jazdy kategorii B+E, albo 200zł dla niebieskiego
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
No cóż, ja ze swojej strony mogę tylko napisać że mazdziorka wytrzymała
Przyczepa buerstner 4.40m długości , 5 os. ok. 900kg + bagaż w środku + 4 os. w samochodzie + bagaż w bagażniku i 3 rowery na dachu.
Ruszyć to pewnie i fiat dałby radę tyle tylko jak to wpłynie na komfort jazdy, zachowanie samochodu, spalanie itd.? O to mi sie głównie rozchodziło gdy zadawałem to pytanie. Teraz wiem, że wszystko było ok. Prędkość max. 80km/h, co prawda raz z górki dochodziło do 100 ale już żagielkiem nieźle zaczynało bujać
(przyczzepa bez stabilizatora jazdy) Obroty ok. 2 000 obr/min. Tylko spalanie dość duże wyszło bo ok. 12l/100km, ale silnik przy takim ociążeniu źreć musi. Przy wyprzedzaniu musiał się rozpędzić, choć z góry było wiadomo, że to raczej mnie będą łykać niż ja innych
Generalnie – zapinac i jechać 
Grzyby napisał(a):a Wy się zastanawiacie czy 626 da radę
Ruszyć to pewnie i fiat dałby radę tyle tylko jak to wpłynie na komfort jazdy, zachowanie samochodu, spalanie itd.? O to mi sie głównie rozchodziło gdy zadawałem to pytanie. Teraz wiem, że wszystko było ok. Prędkość max. 80km/h, co prawda raz z górki dochodziło do 100 ale już żagielkiem nieźle zaczynało bujać
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
alf28 napisał(a):.FS ma 1500kg. czemu taka różnicaAirplay napisał(a):Mazda posiada silnik 2.0 D Comprex, moc 75 KM i maksymalna masa przyczepy 1200kg.wiem że moc większa,ale momęt już chyba nie
Taka masę mam wbitą w dowodzie rejestracyjnym w rubryce O1. Informacje tam zawarte nie zawsze sa zgodne z prawdą, np. wg mojego dowodu gdzieś "zginęło" 14ccm z pojemności silnika, który katalogowo ma 1998ccm.
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
Kolega moją byłą GDejką 90HP ciągnął na holu Alfe z Wrocka do Krakowa i autko dało rady beż żadnych problemów
;]







- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 pewnie, że można
tyle, że samochody łatwiej się ciąga niż przyczepy bo są niższe a przy tym mniejszy opór powietrza – znaczy samochodowi jest łatwiej, bo kierowca ciut bardziej się męczy 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
hie hie 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):natomiast jak dorwiesz ciężki samochód, który ma masę własną np. 1700kg a dopuszczalną 2200 to przyczepa i tak nie może mieć dopuszczalnej masy całkowitej większej niż 1300, bo przekroczysz 3,5t. całego zestawu
ooo to spoko. Ostatnio ciągnąłem przyczepę z agregatem w firmir Ducatem. którego masa to 1800 kg, a ładowność 1600 co daje nam 3400


![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6