Strona 1 z 1

Przewód sygnału ładowania alternatora – identyfikacja

PostNapisane: 23 mar 2009, 11:47
przez AleksanderVM
Witam!

Zakładam takie ustrojstwo do zdalnego odpalenia silnika. Podłączyłem stacyjkę, ale utknąłem na sygnale ładowania. Do tablicy zegarów sygnał nie dochodzi. Chodzi mi o dwanaście volt, które pojawia się po uruchomieniu silnika. Takiego sygnału na żadnej z trzech wtyczek tablicy zegarów nie ma.

Czy ktoś wie, gdzie ten sygnał jest w kabinie? Bo nie chce mi się po prostu ciągnąć przewodu od alternatora. I wiem, że pod radiem jest komputer, bo widziałem setkę przewodów... ale identyfikacja tego jednego to mnie przerasta. :)

PostNapisane: 23 mar 2009, 15:14
przez Globy
Zapalniczka?

PostNapisane: 23 mar 2009, 15:26
przez AleksanderVM
sprawdzę wieczorem... no rzesz kurde, a tak z kwadrans siedziałem i główkowałem co też jeszcze mogłoby to być <jelen>

może tylko być konieczność wstawienia dodatkowego przekaźnika, bo stacyjka ma dwa obwody a do uruchomienia silnika podłączyłem tylko jeden... no, ale sprawdzę i napiszę :)

PostNapisane: 23 mar 2009, 16:24
przez Waluś
–>

PostNapisane: 24 mar 2009, 22:50
przez chudy
Zapalniczka?

pojawia się na niej napięcie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu (silnik nie musi pracować) więc raczej odpada.

PostNapisane: 24 mar 2009, 23:36
przez gadula
Aleksander odezwij się do janux na PW. On zakładał coś takiego co prawda w BA, ale zapewne pomoże.

PostNapisane: 28 mar 2009, 20:03
przez AleksanderVM
Update dopiero teraz – nie miałem czasu przez tydzień się tym zająć.

Otóż:

Sprawdziłem wszystkie przewody przy komputerze. Nie ma sygnału ładowania, albo nie jest to 12 volt.

Znalazłem sygnał lambdy i podłączyłem do niego. Działa :)

...

Swoją drogą, myślałem jednak że ktoś mi pomoże... czyżby nie było fachowców od mx6 na forum? <co?> <co?>

PostNapisane: 29 mar 2009, 21:10
przez AleksanderVM
Kolejny update.

Lambda nie zdaje egzaminu przy zimnym silniku. Za długo jest uboga (niskie napięcie) i moduł wyłącza zapłon.

Wkurzyłem się i zacząłem sprawdzać wszystkie jakieś moduły i ich wtyczki które znalazłem pod deską z lewej strony. W największym pudełku (nie mam pojęcia co to jest, ale metalowe z dwoma wtyczkami i dziesiątkami przewodów) znalazłem dwa przewody, na których po włączeniu zapłonu jest 0,8V a po uruchomieniu silnika pojawia się ponad 12V. Podłączyłem do białego z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami. Na razie działa.

...

Ale mam kolejny problem. Centralny zamek. Przejrzałem forum i ktoś sugeruje montaż dodatkowego siłownika działającego jako master. Ja jednakże podepnę się bezpośrednio pod przewody sterujące, tylko kupię dwa przekaźniki.

...

Jakby ktoś potrzebował przewód czujników drzwi, to jest w wiązce progowej – czerwony z białym paskiem i srebrnymi kropkami.

...

A może ktoś wie który jest od kierunkowskazów?