Słabe ogrzewanie
Dziś kupiłem Mazdę 626 GE z 1993 roku, z silnikiem 1.8 16v, z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Autko ogólnie nie ma wad, jest bez rdzy (ogladałem go 4h na kanale) ale ma jeden mały feler, bardzo słabo działa ogrzewanie, tzn nawet na maksyamlnych ustawieniach powietrze jest tylko lekko podgrzane.
Silnik osiąga prawidłową temperaturę, a może nawet trochę za wysoką, bo wskazówka nie jest na środku, tylko przechyla sie w prawo (lewo to zimno) gdzie szukać usterki?
Jakiś zawór się przycina? Może gaziarze coś pokombinowali?
Moze nagrzewnica jest zakamieniona? Czy ten model ma filtr kabinowy?
Silnik osiąga prawidłową temperaturę, a może nawet trochę za wysoką, bo wskazówka nie jest na środku, tylko przechyla sie w prawo (lewo to zimno) gdzie szukać usterki?
Jakiś zawór się przycina? Może gaziarze coś pokombinowali?
Moze nagrzewnica jest zakamieniona? Czy ten model ma filtr kabinowy?
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
- Od: 16 lip 2008, 02:14
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 2.0i GV '89 Combi
Nie ma.Grigorij napisał(a):Czy ten model ma filtr kabinowy?
Po pierwsze sprawdź poziom płynu w chłodnicy, a później będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
co do nagrzania silnika wlasnie tak powinno byc jak mowisz, troszke za srodkiem w cieplejsza strone

- Od: 11 lis 2008, 12:23
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 GE FP '94
Grigorij napisał(a):Dziś kupiłem Mazdę 626 GE z 1993 roku, z silnikiem 1.8 16v, z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Autko ogólnie nie ma wad, jest bez rdzy (ogladałem go 4h na kanale) ale ma jeden mały feler, bardzo słabo działa ogrzewanie, tzn nawet na maksyamlnych ustawieniach powietrze jest tylko lekko podgrzane.
Silnik osiąga prawidłową temperaturę, a może nawet trochę za wysoką, bo wskazówka nie jest na środku, tylko przechyla sie w prawo (lewo to zimno) gdzie szukać usterki?
Jakiś zawór się przycina? Może gaziarze coś pokombinowali?
Moze nagrzewnica jest zakamieniona? Czy ten model ma filtr kabinowy?
1. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy oraz w zbiorniku wyrównawczym
2. Odpowietrz porządnie układ ( było na forum opisane bardzo dokładnie )
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Dzieki serdeczne za rady.
Płyn jest na dobrym poziomie, tzn max według podziałki.
Termostat już kupiłem. Wymienić profilaktycznie czy dać sobie spokój i oddać do sklepu?
Płyn jest na dobrym poziomie, tzn max według podziałki.
Termostat już kupiłem. Wymienić profilaktycznie czy dać sobie spokój i oddać do sklepu?
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
- Od: 16 lip 2008, 02:14
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 2.0i GV '89 Combi
Panowie!
Jest temat do ogarniecia: Xedos 6 2.0V6 99r. Problem dotyczy ogrzewania. Pokonuje jednorazowe trasy ok 60km. Po ok 5-7 km silnik jest zagrzany. Ustawiam temp 22stopnie, poziom nadmuchu na 2, cieplo sie robi wewnatrz autka i jest fajnie i tak sobie lece srednia predkoscia nie przekraczajac 100-120km/h... po ok 35-45min jazdy badz pokonaniu ok40km z nawiewow zaczyna dmuchac coraz chlodniejsze powietrze. Podkrecam temp o kilka stopni wyzej powiedzmy na 27stopni i znowu dmucha cieplym powietrzem. Wskaznik temp plynu chlodniczego ani drgnie. Termostat niedawno wymienilem na japonski jak dobrze pamietam zaplacilem ok70pln (podobno jeden z lepszych) Niby usterka nie jest uciazliwa... ale strasznie mnie takie glupoty cisnieniuja i nie daja spokoju. Jesli ktos ma jakies pomysly... prosze o info.
Jest temat do ogarniecia: Xedos 6 2.0V6 99r. Problem dotyczy ogrzewania. Pokonuje jednorazowe trasy ok 60km. Po ok 5-7 km silnik jest zagrzany. Ustawiam temp 22stopnie, poziom nadmuchu na 2, cieplo sie robi wewnatrz autka i jest fajnie i tak sobie lece srednia predkoscia nie przekraczajac 100-120km/h... po ok 35-45min jazdy badz pokonaniu ok40km z nawiewow zaczyna dmuchac coraz chlodniejsze powietrze. Podkrecam temp o kilka stopni wyzej powiedzmy na 27stopni i znowu dmucha cieplym powietrzem. Wskaznik temp plynu chlodniczego ani drgnie. Termostat niedawno wymienilem na japonski jak dobrze pamietam zaplacilem ok70pln (podobno jeden z lepszych) Niby usterka nie jest uciazliwa... ale strasznie mnie takie glupoty cisnieniuja i nie daja spokoju. Jesli ktos ma jakies pomysly... prosze o info.
- Od: 8 paź 2008, 10:32
- Posty: 11
- Skąd: warka
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 99r
kolego, nie według podziałki w zbiorniku wyrównawczym tylko w chłodnicyGrigorij napisał(a):Dzieki serdeczne za rady.
Płyn jest na dobrym poziomie, tzn max według podziałki.
Termostat już kupiłem. Wymienić profilaktycznie czy dać sobie spokój i oddać do sklepu?

nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
tosiek napisał(a):kolego, nie według podziałki w zbiorniku wyrównawczym tylko w chłodnicy
dokładnie ...
A koledzy wcześniej przecież wyraźnie pisali ....
Hugo napisał(a):sprawdź poziom płynu w chłodnicy
ZipperPL napisał(a):Sprawdź poziom płynu w chłodnicy oraz w zbiorniku wyrównawczym
Ogrzewanie działa
Zmieniłem termostat, a następnie odpowietrzyłem układ, w tym celu włączyłem silnik, dałem ogrzewanie na max, otworzyłem korek od chłodnicy i powoli dolewałem płynu, aż przestały lecieć bąble.
Teraz grzeje, mam porównanie tylko do Mazdy GV (89) i BMW 728i, w obu autach jest niestety cieplej, w BMW na maksymalnych ustawieniach nawet przy -20 mozna się usmażyć
Może przepłukać układ, np wodą z octem?
Zmieniłem termostat, a następnie odpowietrzyłem układ, w tym celu włączyłem silnik, dałem ogrzewanie na max, otworzyłem korek od chłodnicy i powoli dolewałem płynu, aż przestały lecieć bąble.
Teraz grzeje, mam porównanie tylko do Mazdy GV (89) i BMW 728i, w obu autach jest niestety cieplej, w BMW na maksymalnych ustawieniach nawet przy -20 mozna się usmażyć
Może przepłukać układ, np wodą z octem?
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
- Od: 16 lip 2008, 02:14
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 2.0i GV '89 Combi
Było już nie raz o ogrzewaniu i problemach – polecam użycie szukajki.
Ten temat kwalifikuje się do kosza.
Ten temat kwalifikuje się do kosza.
w sprawie nagrezwania to propnuję małe rozebranie nagrzewnicy
i popatrzeć na środek czy plastiki inie są potopione
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
- Od: 15 lut 2008, 08:28
- Posty: 50
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback
Jeszcze jedna uwaga
Dodatkowym problemem w mojej Maździe była zakamieniona/zamulona nagrzewnica po płykaniu jest nareszcie gorąco w aucie.
Dodatkowym problemem w mojej Maździe była zakamieniona/zamulona nagrzewnica po płykaniu jest nareszcie gorąco w aucie.
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
- Od: 16 lip 2008, 02:14
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 2.0i GV '89 Combi
Witam,
Mam podobny problem tylko właśnie mało typowy (jak dla mnie przynajmniej).
Z wszystkich nawiewów leci gorące powietrze, oprócz środkowych, tam bez względu na temp. leci zimne.
Co mogę wymienić/przeczyścić żeby to naprawić ?
pozdro
Mam podobny problem tylko właśnie mało typowy (jak dla mnie przynajmniej).
Z wszystkich nawiewów leci gorące powietrze, oprócz środkowych, tam bez względu na temp. leci zimne.
Co mogę wymienić/przeczyścić żeby to naprawić ?
pozdro
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Edel pionowe pokrętło z lewej strony nawiewów masz przestawione na zimne powietrze. W środkowym położeniu leci ciepłe, a w dolnym gorące.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
witam koledzy mam taki problem z ogrzewaniem kupilem w styczniu mazde 6 rok 2007 z X-ka. Ogrzewanie z poczatku bylo ok gdy stal na mrozie ok -10 stopni po wlaczeniu silnika max po 5 min na postoju w samochodzie bylo cieplutko ale po 2 miesiecznej jezdzie zaczelo sie cos dziac. cieple powietrze lecialo dopiero po przejechaniu ok 15 km i obroty musialy byc po wyzej 2tys to wtedy bylo ok ale w momencie gdy wrzucilem na luz i obroty spadly o zaczelo leciec zimne powietrze i tak na okraglo gdy obroty wzrosly powyzej 2tys to ogrzewanie bylo. termostat chyba jest ok bo tak samo sie nagrzewa temperatura jak wczesniej i jest w tej samej pozycji co poprzednio gdy bylo ok. czy mozliwe jest ze nagrzewnica mogla sie zapchac i temperatura wzrastala gdy obroty wzrastaly wraz z cisnieniem w ukladzie, jesli ktos mial taki przypadek to prosze o pomoc. dzieki z gory moj email mario25b@op.pl
- Od: 18 sty 2009, 23:11
- Posty: 5
- Skąd: Czestochowa
to znowu odgrzeję temat mam problem z ogrzewanie przy plusowej temp jest ok nagrzewa się i nie ma większego problemu a jak temp spada poniżej zera to już jest problem leci letniawe powietrze a z racji ze robi się coraz zimniej a nie chce znowu marznąć... płyn wymieniony zalany na full dobrze odpowietrzony w warsztacie termostat wymieniony, temp. troszkę za połową po cieplejszej stronie robił ktoś płukanie nagrzewnicy jak tak to bym prosił o info jak co gdzie i czym;] a i jeszcze jak sprawdzić czy to ona mi bruździ?
- Od: 14 kwi 2010, 14:43
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.
osobiście w madzi nie płukałem robiłem to w peugocie 405 wyjołem wypłukałem założyłem odpowietrzyłem układ i grzało
może można przepłukać układ bez wyjmowania nagrzewnicy ? na pewno można tylko czym nie wiem może zapytaj w jakimś sklepie motoryzacyjnym o taki specyfik spuścisz płyn wlrejesz specyfik pogrzejesz troszkę wylejesz przepłuczesz np wodą destylowaną wlejesz płyn odpowietrzysz i może zadziała
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6