Strona 1 z 2
Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
17 gru 2004, 20:10
przez robaszki
Mam pytanko ...jak długo trzeba odczekać po zdjęciu ujemnej klemy ażeby błędy sobie poszły.. i czy to wystarcza bo czytałem coś o wciśniętym dodatkowo pedale hamulca , ale nie pamiętam czy to nie dotyczyło innego auta...

Napisane:
17 gru 2004, 20:17
przez Jaksa
Klema + hamulec na 20 sec.

Napisane:
17 gru 2004, 20:19
przez robaszki
Jaksa wyjaśniłbyś jaki to ma sens w sensie elektrycznym? czysta ciekawość..


Napisane:
17 gru 2004, 20:23
przez Jaksa
Ma sens jak są błędy ..... a ma?

Napisane:
17 gru 2004, 20:31
przez robaszki
Jaksa Nie zrozumiałeś mnie Jarku .. ja pytałem jaki sens ma tu wciśnięcie hamulca ..bo o zdjęciu klemy ujemnej na jakis czas ...słyszałem a zastanawiam się jaki udział w resecie ma tu hamulec ..pyt. czysto techniczne.....

Napisane:
17 gru 2004, 20:35
przez robaszki
a co do błędów ...to chyba cuś tam jest bo przez ostatnie dwa dni co jakiś czas jak hamuję lub podjeżdżam do zakrętu i naciskam sprzęgiełko to zdarzy mu się że obroty opadając ani nie przytrzymają się przy ok. 1000 na sekundę i opadną za nisko do ok.250-300 .. ale zdarza mu się to co jakieś 20-30 wysprzęgleń , objawy dość podobne jak auta na lpg .

Napisane:
17 gru 2004, 21:05
przez Jaksa

Napisane:
17 gru 2004, 22:37
przez CYŚ
Podciagajac sie pod pytanie – mozna jakos skasowac mape nastaw komputera , tak ,aby na nowo sobie ustawil? Dzialalo by zdjecie klepy i pedal hamulaca?. mazdza 626, 1.8 95r. ( 90km). dzieki

Napisane:
18 gru 2004, 01:27
przez Paweł
Odlaczenie akumulatora kasuje pamiec KAM, co powoduje, ze komputer na przestrzeni nastepnych kilku kilometrow bedzie musial od nowa dostosowywac sie do benzyny, odczytow z czujnikow, etc.
Nacisniecie hamulca skraca czas oczekiwania na wykasowanie pamieci, poniewaz zarowki stopu sa praktycznie jedyna rzecza, ktora na 100% mozna wlaczyc bez kluczyka w stacyjce i dzialajacego komputera. Nacisniecie hamulca rozladowuje uklad elektryczny wlasnie poprzez te zarowki.
Kasowanie bledow DTC jest mozliwe poprzez wyciagniecie zwory testowej podczas wyswietlajacych sie kodow, zarowno w systemie MECS (mazda), jaki i EEC-IV (ford).
Pozdrawiam.

Napisane:
18 gru 2004, 17:17
przez robaszki
no tak to bardzo wyczerpująca odpowiedz.....

wczoraj poszukałem w innych lekturach troszke i znalazłem bardzo podobne treści jak twoje TCO , esensja tego to o wiele krótszy czas oczekiwania na rozładowanie kondensów poprzez "stopy" , ale mój problem w kwestii za mocno opadających obrotów został tymczasowo rozwiązany inaczej ... malutka regulacja i narazie jest o.k. ale chyba i tak nie obędzie się bez drobiazgowej regulacji wolnych obrotów na razie było to nie możliwe bo dojście do tej śruby jest zdźiebko utrudnione a ja nie miałem tyle czasu ....ale dzięki


Napisane:
18 gru 2004, 20:22
przez Jaksa
robaszki napisał(a):no tak to bardzo wyczerpująca odpowiedz
TCO jest dobry w te klocki....

fakt....
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
28 mar 2010, 20:04
przez bobi8652
A czy w mazdzie 323f bg 90 rok też tak można wykasować błędy
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
29 mar 2010, 00:29
przez Siw-y
Tak.
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
29 mar 2010, 09:38
przez frankiliki
to i ja sie podczepie.gdy juz mam zresetowany komp co musze dalej zrobic aby komp dostosowal sie na nowo. mazda jest z lpg. jak jezdzic normalnie jakby nigdy nic czy jakies specjalne metody sa potrzebne
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
29 mar 2010, 09:49
przez Siw-y
Musisz kilkanaście km przejechać tylko na benzynie aby komputer skorygował standardowe mapy do aktualnych warunków (jakości paliwa, ilości powietrza dostarczonego oraz z e wszystkich innych czujników)
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
10 sie 2011, 12:09
przez endriubelchatowmazda
Witam wszystkich.
Jestem nowym forumowiczem i zarazem świeżym posiadaczem Mazdy 626 2.0 16V GLE z 1993 roku.
Może mój problem jest również związany z resetem ecu???
Podpinam sie do tematu bo mój problem polega na zbyt niskich obrotach biegu jałowego które niekiedy spadają nawet do zera ale dopiero wtedy gdy silnik jest ciepły.
Na chwilę obecną wymieniłem świece na NGK,filtr powietrza,sprawdziłem poziom płynu chłodzącego i jest prawidłowy.Wyjąłem rozebrałem i dokładnie wyczysciłem przepustnicę preparatem do przepustnic,starą uszczelkę dokładnie zdarłem na obydwu połowach.
Przepustnicę zamontowałem na uszczelkę w płynie.
Niestety efekt z obrotami jest taki sam jak przed ,pozatym dodaję że Mazda pięknie się zbiera nie ma żadnych zadławień oraz falowania obrotów tak jak to bywa przy uszkodzeniu krokowego.
Czytałem również gdzieś że należy wykręcić śrubę od składu mieszanki i dokładnie wydmuchać ten kanał czego nie zrobiłem.
Teraz w sobotę robię drugie podejście do Mazdy i potrzebuję informacji na co zwrócić uwagę.
W planach mam wymianę wszystkich wężyków podcisnieniowych na nowe bo wiadomo że są stare i moze gdzieś być mikropęknięcie.Następnym krokiem będzie adaptacja Ecu.
Moje następne pytanie dotyczy regulacji składu mieszanki tą właśnie śrubą -czy wogóle jest taka konieczna i oczywiście tylko z analizatorem?
Bardzo proszę o pomoc wszystkich forumowiczów.
Pozdrawiam
Andrzej
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
10 sie 2011, 12:23
przez noxes
Kur*** to nie motorower tu nie reguluje się składu mieszanki śrubą
Co ewentualnie to reguluje się obroty bypassem w trybie serwisowym i to masz zrobić.
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
10 sie 2011, 12:47
przez endriubelchatowmazda
Ale nie wiem jak wejść w tryb serwisowy i dokonać takiej regulacji?
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
10 sie 2011, 13:26
przez endriubelchatowmazda
endriubelchatowmazda napisał(a):Witam wszystkich.
Jestem nowym forumowiczem i zarazem świeżym posiadaczem Mazdy 626 2.0 16V GLE z 1993 roku.
Może mój problem jest również związany z resetem ecu???
Podpinam sie do tematu bo mój problem polega na zbyt niskich obrotach biegu jałowego które niekiedy spadają nawet do zera ale dopiero wtedy gdy silnik jest ciepły.
Na chwilę obecną wymieniłem świece na NGK,filtr powietrza,sprawdziłem poziom płynu chłodzącego i jest prawidłowy.Wyjąłem rozebrałem i dokładnie wyczysciłem przepustnicę preparatem do przepustnic,starą uszczelkę dokładnie zdarłem na obydwu połowach.
Przepustnicę zamontowałem na uszczelkę w płynie.
Niestety efekt z obrotami jest taki sam jak przed ,pozatym dodaję że Mazda pięknie się zbiera nie ma żadnych zadławień oraz falowania obrotów tak jak to bywa przy uszkodzeniu krokowego.
Czytałem również gdzieś że należy wykręcić śrubę od składu mieszanki i dokładnie wydmuchać ten kanał czego nie zrobiłem.
Teraz w sobotę robię drugie podejście do Mazdy i potrzebuję informacji na co zwrócić uwagę.
W planach mam wymianę wszystkich wężyków podcisnieniowych na nowe bo wiadomo że są stare i moze gdzieś być mikropęknięcie.Następnym krokiem będzie adaptacja Ecu.
Moje następne pytanie dotyczy regulacji składu mieszanki tą właśnie śrubą -czy wogóle jest taka konieczna i oczywiście tylko z analizatorem?
Bardzo proszę o pomoc wszystkich forumowiczów.
Pozdrawiam
Andrzej
Re: Reset komputera poprzez zdjęcie klemy.

Napisane:
10 sie 2011, 15:30
przez yaro626