Słabe światła mijania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sputnik1 » 11 mar 2012, 23:43

Witam.
Odgrzewam, mam bardzo słabe mijania, drogowe swiecą ok a mijania fatalnie, ale zanim zacznę sie zabierac za te lampy to chciałem zapytać czy istnieje osobna regulacja w lampie dla swiateł mijania? W jesieni bawilem sie ustawianiem tych lamp i dało sie je tak ustawić ze drogowe swieca ok, nawet ciutke za wysoko ale jest ok, natomiast mijania maja bardzo mały zasieg, wiec czy istnieje mozliwośc ich podniesienia? Dodam że regulacji z kokpitu nie mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez Ryan » 12 mar 2012, 03:09

Sputnik1 napisał(a):Witam.
Odgrzewam, mam bardzo słabe mijania, drogowe swiecą ok a mijania fatalnie, ale zanim zacznę sie zabierac za te lampy to chciałem zapytać czy istnieje osobna regulacja w lampie dla swiateł mijania? W jesieni bawilem sie ustawianiem tych lamp i dało sie je tak ustawić ze drogowe swieca ok, nawet ciutke za wysoko ale jest ok, natomiast mijania maja bardzo mały zasieg, wiec czy istnieje mozliwośc ich podniesienia? Dodam że regulacji z kokpitu nie mam.


Regulacja typu srubki jest tylko na lampe sztuk jedna bez mozliwosci osobnej regulacji mijania/drogowe. Najbanalniejsze wydaje sie podjechanie na stacje/warsztat aby je wyregulowali z urzadzeniem, a nie domowa metoda na drzwi w garazu.
Druga sprawa lampy pewnie swoje lata juz maja, nie paruja moze zbyt mocno ? Byc moze czas je wymienic.
Tutaj subiektywna kwestia jest okreslenie co swieci ok – bo jak mowisz drogowe jak dla Ciebie moga byc – dla jednych moze byc to ok dla drugich juz nie bardzo.
Ale zanim to – przygladnac sie brudowi, stykom, kostkom, zarowkom , zmienic moze na nowe
– h1 nie kosztuje majatek przeciez.

Mowisz ze mijania maja maly zasieg, ale co to tak naprawde oznacza
– jak kilkanascie metrow to byc moze po prostu swieca w jezdnie
lub innym niepozadanym kierunku skoro sam sie z nimi bawiles.
Przypadki ze jedne swiatla byly "ok",
ale drugie juz nie bardzo i wystarczylo pogrzebanie przy regulacji ze wspomaganiem
czegos innego niz sciana na rownym sa raczej czeste.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2011, 17:11
Posty: 56
Skąd: B-B
Auto: Ex: 626 Cronos DX '96 (2003-2016)

Postprzez Sputnik1 » 12 mar 2012, 12:04

Z wstępnych ogledzin to na lampie znajduje się 4 sruby regulacyjne, 2 po stronie drogowych, 1 po stronie mijania, i 1 na srodku podnosząca cały zespół lampy, podejrzewam na 100% że najpiew trzeba wyregulować drogowe do mijania a następnie całą lampę. Założę komplet H1 i podjadę na stację, zobacze jak sobie z tym poradzi majster. Jednakże biorac pod uwagę wiek auta to zapewne odbłysniki na mijania juz niespełniaja swojej roli, na drogowych z ogledzin zwrokowych wydają sie ok.

Wbrew pozorom samodzielna regulacja jest ok, potrzeba do tego kawałek małoruchliwej (pora nocna) dłuzszej prostej, wówczas kazdą lampe mozna wyregulować niemal idealnie, nawet bym rzekł że lepiej niz na stacji diagnostycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez Ryan » 12 mar 2012, 12:14

Jasne ze mozna to tez zrobic samemu, pisalem troche w ciemno odnoszac sie do sytuacji.

Sputnik1 napisał(a):Z wstępnych ogledzin to na lampie znajduje się 4 sruby regulacyjne, 2 po stronie drogowych, 1 po stronie mijania, i 1 na srodku podnosząca cała lampę.

W takim razie mozesz miec racje gdyz zwyczajnie myslelismy o innych lampach.
Pogrzebalem troche przed postem po oznaczeniu Twojego modelu i wydal mi sie z tej samej rodziny,
co niekonicznie musi sie przelozyc na to co jest w srodku.

Powodzenia z grzebaniem i daj znac co bylo przyczyna. Dobrego dnia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2011, 17:11
Posty: 56
Skąd: B-B
Auto: Ex: 626 Cronos DX '96 (2003-2016)

Postprzez noxes » 12 mar 2012, 12:57

Lampy mozna ustawiać i w pionie i w poziomie. Podjedź na stację, za 10zł ustawią i będzie ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Sputnik1 » 13 mar 2012, 00:00

H1-ki wymieniłem, na stacje pojechalem, stwierdzili że lampy nalezało by obnizyć, tzn lewa jeszcze mogła by byc natomiast prawą nalezało by obnizyć, wiec podziekowałem i odjechałem. Postanowiłem je sam uregulować, i tak: prawą nie wiele podniosłem ponieważ już maxymalnie odkreciłem srube regulacyjną, lewej niestety nie dało sie rady podnieść ponieważ mechanizm tej sruby przeskakiwał na trybkach (są z plastyku)
Efekt koncowy to taki że najwieksze natezenie swiatła tzw srodek snopu/wiazki swiatła pada mniej wiecej na 5 mertów przed zderzak, jakieś na 9m konczy sie pole widzewnia, z prawej strony jest nieco lepiej. Sprawdzałem czy oslepiają i w zupełności nie, prawa zaczyna oslepiać gdy sie na wpół przysiadnie wiec ewentualnie moze oslepiac kierowców gokartów <oczko>

W garazu leży kpl lam soczewkowych nieużywanych, dostalem je od znajomego, lampy są solidnie wykonane lecz w swieceniu również szału nie ma – pewnie dlatego mi je dał :D Może jak je zamontuje gdzieś w zdezaku to moze razem 4 bedą lepiej działać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez Paweł27 » 13 mar 2012, 12:31

jak to są soczewki to chyba ta w środku soczewka jest już żółta i ci słabo świeci dlatego odkręć to co żarówkę czy ma i jakoś szmatką wilgotną a później suchą wytrzyj ,jak maż grube palce to będzie cieszko wejść paluszkami ja zadudniłem swoją kobietę żeby to zrobiła :D (chyba po to kobity są <lol> ) ja tak miałem i będzie git
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Posty: 465
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez mark.87 » 14 mar 2012, 13:33

I ja sie dołacze do tematu
miałem słabe swiatła mijania dlatego zamontowałem ksenony 5000K w soczewce i efekt jest bez porownania,
jesli chodzi o swiatla dlugie to przy ksenonach niewiele daja a poza tym swiaca na zołto,
zastanawiam sie nad załozeniem takich zarowek
PHILIPS H1 X-Treme VISION XV 100%
http://moto.allegro.pl/philips-h1-x-treme-vision-xv-100-nowosc-i2201517493.html
czy podobnych.czy ktos montował u siebie takie cos???czy na długich troche poprawia widocznosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 14 mar 2012, 17:01

Tylko, że do zenonów się czepiają miśki. Ja w C4 mam Osram Night Breaker + za podobną cenę tylko, że H7 i w porównaniu do zwykłej żarówki świecą spokojnie 1,5-2x lepiej. Nawet testowali je w TVN Turbo i była pozytywna ocena. Kiedyś kumpel jak ze mną jechał się spytał czy coś robiłem ze światłami, że tak dobrze widać na krótkich :D Ogólnie polecam je, ale wszystkie te żarówki, które świecą lepiej mają krótszą żywotność i są dużo droższe. Jak się ma światła dzienne i się nie jeździ dużo w nocy to warto kupić. Jeden – : jest głupie uczucie jak spali się żarówka za 40zł <glupek2>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Sputnik1 » 15 mar 2012, 00:26

mark.87 napisał(a):miałem słabe swiatła mijania dlatego zamontowałem ksenony 5000K w soczewce i efekt jest bez porownania,

Jakiej firmy masz zestaw/przetwornice ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez mark.87 » 15 mar 2012, 11:59

Kolego nie kupowałem jakichs markowych czy firmowych bo to szkoda kasy a po 2 jak zabiora dowod mi kilka razy to wroce do zwyklych zarowek a strata bedzie mała.
Załozylem taki zestaw i jestem zadowolony
http://moto.allegro.pl/mazda-626-ge-zestaw-xenon-ksenon-xenony-i2159195442.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Sputnik1 » 15 mar 2012, 14:18

Dzięki, cena bardzo dobra, jak się załozy zródła swiatła 4300/4500K to może nie bedzie sie to tak bardzo rzucać w oczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez kamilspider » 15 mar 2012, 14:23

Sputnik1 napisał(a):Dzięki, cena bardzo dobra, jak się załozy zródła swiatła 4300/4500K to może nie bedzie sie to tak bardzo rzucać w oczy.

Nawet jak jest 4300k w mijania i załączysz długie to będzie duża różnica w kolorze światła w lampie, ale jak się jedzie tylko na krótkich to nie jest to takie zauważalne (jakbyś miał jakieś BlueVision czy coś).
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez roccomistrz » 15 mar 2012, 21:20

mark.87 napisał(a):Kolego nie kupowałem jakichs markowych czy firmowych bo to szkoda kasy a po 2 jak zabiora dowod mi kilka razy to wroce do zwyklych zarowek a strata bedzie mała.
Załozylem taki zestaw i jestem zadowolony
http://moto.allegro.pl/mazda-626-ge-zestaw-xenon-ksenon-xenony-i2159195442.html


Daj znać za jakiś czas czy jeszcze działają... może też się skuszę, bo cena dobra. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez mark.87 » 16 mar 2012, 12:44

Ja juz jezdze prawie 2tyg i nic sie nie dzieje dziwnego. zawsze mozna dokupic na czesci np same zarniki czy przetwornice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez bucz » 25 kwi 2012, 16:47

ja jezdzilem na tych chinskich ksenonach przez 18 miesiecy , a bylo to juz dobre pare lat temu – niestety gdzies tak po roku zarniki sie "wypalaja" zaczynaja swiecic ciemniej niz zwykle zarowki, jedyne rozwiazanie to dokupic oryginalne kesenonowe zarniki – cena 100zl za szt :(
nie polecam
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez noxes » 25 kwi 2012, 22:41

ja tam jeżdżę ponad 1.5 roku i jest ok. Zalezy kto na co trafi i za ile. w BMW mam już ze 4 lata i też jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 26 kwi 2012, 00:01

ja kupilem do legenda zestaw xenonow za 300 szt.. i okazalo sie ze czasem zaskakiwal czasami nie ;/ wiec szhit... tu kupilem mx-6 juz z zamontowanym Full made china zestaw i zajebis..cie swieci juz prawie 2 lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6